Provincie gunt OV Gooi en Vechtstreek aan Connexxion
Geplaatst op: dinsdag 11 mei 2010 15:53
Laatst bijgewerkt: dinsdag 11 mei 2010 15:54
De provincie Noord-Holland gunt het openbaar vervoer in de Gooi en Vechtstreek voor de periode 2011-2019 aan Connexxion. In de nieuwe concessie wordt onder meer ingezet op snelle, hoogwaardige verbindingen met comfortabele bussen. Ook zet Connexxion kleinere bussen in.
Lees verder
Provincie gunt OV Gooi en Vechtstreek aan Connexxion
Re: Provincie gunt OV Gooi en Vechtstreek aan Connexxion
Laat me niet lachen. Het aantal uren vervoer daalt maar het voorzieningen niveau blijft gelijk. Dream on!Door de stijging van de kosten daalt het aantal busuren vanaf juli 2011 met ongeveer 10%. Door de extra financiële bijdrage en door slimmere routes te kiezen binnen het buslijnennet, blijft het basisvoorzieningenniveau echter gegarandeerd.
Er wordt dus meer geld betaald maar minder vervoer geboden. Goede deal menschen!
immer kwaliteits posts
Re: Provincie gunt OV Gooi en Vechtstreek aan Connexxion
Dan was dit dus één van de concessies waar Connexxion dik verlies op leed.... :X Zo schijnen er nog een paar te zijn. (stadsdienst Lelystad was tot afgelopen zomer er ook één van)
Re: Provincie gunt OV Gooi en Vechtstreek aan Connexxion
Mooi dat 'ie binnen is. Dat zal Connexxion goed doen :)
Het basisvoorzieningennniveau blijft gelijk. Dat wil dus zeggen dat iedereen nog steeds de minimaal ge-eiste frequenties binnen voorgeschreven afstand blijft houden. Dat kan incidenteel betekenen dat je bijvoorbeeld verder moet lopen.willy84 schreef:Laat me niet lachen. Het aantal uren vervoer daalt maar het voorzieningen niveau blijft gelijk. Dream on!
Er wordt dus meer geld betaald maar minder vervoer geboden. Goede deal menschen!
Re: Provincie gunt OV Gooi en Vechtstreek aan Connexxion
Misschien gaat het tot de botte hoofden bij de vakbonden eens doordringen dat openbaar vervoer geld kost, en dat loonsverhogingen ergens van betaald moeten worden. Je kunt nu eenmaal niet een buschauffeur twee keer zo snel laten rijden; zoals je een enveloppenfabriek met een zwaardere machine twee keer zo veel enveloppen kan laten maken. Kortom, de consequentie is, dat of de prijzen stijgen van buskaartjes (wil de SP niet) of dat er weer een pot met belastinggeld wordt opengetrokken. Gelukkig gebeurt dat niet. En dus gaat de dienstregeling achteruit.Door de stijging van de kosten daalt het aantal busuren vanaf juli 2011 met ongeveer 10%. Door de extra financiële bijdrage en door slimmere routes te kiezen binnen het buslijnennet, blijft het basisvoorzieningenniveau echter gegarandeerd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 195 gasten