Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Geplaatst op: dinsdag 11 mei 2010 15:54
Laatst bijgewerkt: dinsdag 11 mei 2010 15:56
Arriva neemt het treinvervoer op de spoorlijnen Zwolle-Emmen en Almelo-Mariënberg over van NS en Connexxion. Dit is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincies Overijssel, Drenthe en Regio Twente hebben uitgevoerd. Het treinvervoer wordt verleend tot en met 2027.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 11 mei 2010 15:54
Laatst bijgewerkt: dinsdag 11 mei 2010 15:56
Arriva neemt het treinvervoer op de spoorlijnen Zwolle-Emmen en Almelo-Mariënberg over van NS en Connexxion. Dit is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincies Overijssel, Drenthe en Regio Twente hebben uitgevoerd. Het treinvervoer wordt verleend tot en met 2027.
Lees verder
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Zo, Arriva wordt wel een joekel van een spoorvervoerder dan zeg!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Hmm, en dan heeft ze als DB dochter bijna alle regionale lijntjes. Van multimodaal naar vooral treintjesboer... Interessante ontwikkelingen.
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Krijgen we nu GTW's in het Twents rood met Arriva logo's? Dat is wel een eis van de regio Twente.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
In het persbericht staat dat er alleen GTW's komen op Zwolle - Emmen en dat Arriva tweedehands LINT'en gaat moderniseren voor Almelo - Mariënberg. Ook is er een speciale kleurstelling voorgeschreven voor de Vechtdallijnen (staat niet in het persbericht, maar dat weet ik dan weer).
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Wow, Arriva krijgt echt veel spoorlijnen inderdaad. :o
Zelf had ik gehoopt op Syntus of Pollarirail, maar ik kan leven met Arriva.
Wel jammer dat het waarschijnlijk geen FLIRTs worden dus. :(
(Verder: persoonlijk vind ik dit topic meer bij Oost-Nederland horen.)
Zelf had ik gehoopt op Syntus of Pollarirail, maar ik kan leven met Arriva.
Wel jammer dat het waarschijnlijk geen FLIRTs worden dus. :(
(Verder: persoonlijk vind ik dit topic meer bij Oost-Nederland horen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Zo Arriva zeg. Die hebben een best Tenderteam zo te zien. Had mijn geld op Syntus gezet omdat zij ook al het omliggende busvervoer hebben.
Overigens staat nergens dat de Linten gemoderniseerd worden. Indirect is het er uit af te leiden, maar het staat er niet specifiek. Wel weer interessant om te weten dat Arriva een dan een deal heeft weten te maken met NSFS.De treinen op de lijn Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van 1e klas zitplaatsen.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Waarom is het zo moeilijk te geloven dat Arriva met Linten wil gaan rijden op Almelo-Mariënberg? Het gaat duidelijk over dieseltreinen die momenteel geen eerste klas hebben. Dat kán dus alleen maar over de Linten gaan.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
omdat men daarvoor een deal moet sluiten met nsfs. Daar is men in het verleden ook niet erg happig opgeweest. Bovendien wordt ook wel gesteld dat de linten afgeschreven zijn, levert nieuwe treinen waarschijnlijk meer punten, kosten twee treinen in de bestelling niet veeel meer.
Overigens vind ik het opmerkelijk niet ongeloofwaardig
Overigens vind ik het opmerkelijk niet ongeloofwaardig
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Overheden beginnen steeds meer te beseffen dat het niet zinvol is om bij iedere aanbesteding nieuw materieel te eisen. Bij steeds meer aanbestedingen wordt gebruikt materieel ook geaccepteerd. Er is wel een maximum leeftijd, maar die is niet meer zo streng dat er gloednieuw materieel moet worden ingezet. Waarom veel geld uitgeven aan nieuw materieel, als er nu ook prima materieel rijdt dat met een paar kleine aanpassingen en een opfrisbeurt weer aan alle eisen voldoet?
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Dat klopt helemaal. Al betekent dat niet automatisch dat er oud materieel rijdt, zie de achterhoek. Veelal is via de achterdeur mogelijk om voor nieuw materieel bonuspunten gehaald kunnen worden.
En in dit geval vind ik het denk ik vrij gek dat er niet twee gtw'tjes worden besteld. Arriva zal toch 1 groot contract hebben afgesloten met stadler voor de achterhoek en vechtdal. Bijwijze van spreken is 2 treintjes op zo'n grote order helemaal niets..
Maar ook andersom geredeneerd; waarom heeft Arriva slecht twee lintjes geleased van nsfsc en niet meer? Immers ook in de acterhoek hadden ze mogen blijven rijden.
En in dit geval vind ik het denk ik vrij gek dat er niet twee gtw'tjes worden besteld. Arriva zal toch 1 groot contract hebben afgesloten met stadler voor de achterhoek en vechtdal. Bijwijze van spreken is 2 treintjes op zo'n grote order helemaal niets..
Maar ook andersom geredeneerd; waarom heeft Arriva slecht twee lintjes geleased van nsfsc en niet meer? Immers ook in de acterhoek hadden ze mogen blijven rijden.
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Zwolle-Emmen is een verbinding waar je juist wél nieuw materieel wil. En dat is dan ook gebeurt. Marienberg-Almelo is natuurlijk een lijntje van niks. Desnoods komt er een stelltje uit Groningen/Friesland.
immer kwaliteits posts
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
En dadelijk een NS-dochter alle regionale lijnen in Duitsland?webguy schreef:Hmm, en dan heeft ze als DB dochter bijna alle regionale lijntjes. Van multimodaal naar vooral treintjesboer... Interessante ontwikkelingen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Daarnaast is het overduidelijk ook geen misinterpretatie van de media in dit geval: zowel het persbericht van Arriva zelf als het gezamelijke persbericht van de provincies Overijssel en Drenthe en regio Twente hebben het over gemoderniseerde huidige treinen voor Aml-Mrb.reisthijs schreef:Waarom is het zo moeilijk te geloven dat Arriva met Linten wil gaan rijden op Almelo-Mariënberg? Het gaat duidelijk over dieseltreinen die momenteel geen eerste klas hebben. Dat kán dus alleen maar over de Linten gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Waar heb jij gelezen dat het er 2 zullen zijn? Het was de bedoeling dat ze later ook tot Hardenberg zouden rijden dan is er misschien eentje meer nodig.Freek schreef:Maar ook andersom geredeneerd; waarom heeft Arriva slecht twee lintjes geleased van nsfsc en niet meer? Immers ook in de acterhoek hadden ze mogen blijven rijden.
Linten in de Achterhoek dat lag toch anders, er zijn er veel te weinig voor de hele concessie, dus er moest toch wat nieuws bij en Arriva had blijkbaar liever maar één type dieselmaterieel voor de Gelderse lijnen. Almelo-Mariënberg is toch maar een op zich zelf staand lijntje, geen andere lijn in de buurt waarmee materieel uitgewisseld zou kunnen worden, dus dan maakt het niet zo uit dat er wat afwijkends rijdt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Mwah, de Lintjes van Aml - Mrb overnachten in Hengelo, en daar komen de treinen Zutphen - Oldenzaal ook. En de lijn Enschede - Zwolle komt ook nog eens in de aanbesteding (als die combitunnel bij Nijverdal eindelijk eens af is...).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Arriva wint concessie Vechtdallijnen
Arriva wint concessie Vechtdallijnen
Geplaatst op: dinsdag 11 mei 2010 23:21
Laatst bijgewerkt: dinsdag 11 mei 2010 23:23
Persbericht Arriva
Vandaag, 11 mei 2010, hebben de provincies Drenthe en Overijssel en de regio Twente Arriva de concessie Vechtdallijnen gegund. Arriva gaat het treinvervoer van de trajecten Zwolle – Emmen en Almelo – Mariënberg verzorgen van respectievelijk december 2012 en december 2013 tot en met 2027.
“We zijn blij en vooral trots”, aldus directeur Anne Hettinga. “We hebben de afgelopen jaren bewezen een goed treinproduct neer te kunnen zetten. Met afstand was Arriva in Nederland al de grootste regionale spoorvervoerder en met het winnen van deze concessie met een omvang van 300 miljoen euro vergroten we ons marktaandeel verder. Het is een prachtige aanvulling op onze huidige orderportefeuille.”
Belangrijk speerpunt van Arriva is de klanttevredenheid. Hettinga: “Elders hebben we al bewezen de beste treinvervoerder van Nederland te zijn. Door te investeren in de Vechtdallijnen op het gebied van comfort, de dienstregeling en reizigersacties willen we een enorme sprong maken in diezelfde landelijke KpVV Klantenbarometer. Hier zullen reizigers van profiteren. Daar staan én daar gaan we voor!”
De belangrijkste verbeteringen uit de aanbieding van Arriva zijn:
- Op de lijn Zwolle - Emmen gaan nieuwe, snellere treinen rijden.
- De treinen op de lijn Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van 1e klas zitplaatsen.
- De dienstregeling Zwolle - Emmen wordt uitgebreid met extra snelritten in de avonduren en vroegere ritten op zondag, waardoor een logische, regelmatige dienstregeling ontstaat.
- Op werkdagen tijdens de ochtend- en middagspits rijden er extra treinen tussen Zwolle en Coevorden. Op deze manier wordt de drukte opgevangen.
- Er komt een betere verbinding tussen Drenthe en Twente door een extra stop van de sneltrein ontstaat er een overstapmogelijkheid in Mariënberg van de trein Zwolle - Emmen.
- Op alle treinen op de lijn Zwolle - Emmen komt een steward in plaats van een conducteur. Deze heeft een balie tot zijn beschikking en kan alle reizigers op allerlei manieren van dienst te zijn (o.a. sociale veiligheid, reisinformatie, kaartcontrole e.d.). Op de lijn Almelo -Mariënberg zijn nu geen conducteurs aanwezig. Daar zullen stewards flexibel worden ingezet.
Arriva verzorgt het regionale treinvervoer in Groningen en Friesland en op de MerwedeLingelijn, het traject tussen Dordrecht en Geldermalsen. Per december 2012 gaat Arriva ook het treinvervoer verzorgen in de Achterhoek en Rivierenland.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 11 mei 2010 23:21
Laatst bijgewerkt: dinsdag 11 mei 2010 23:23
Persbericht Arriva
Vandaag, 11 mei 2010, hebben de provincies Drenthe en Overijssel en de regio Twente Arriva de concessie Vechtdallijnen gegund. Arriva gaat het treinvervoer van de trajecten Zwolle – Emmen en Almelo – Mariënberg verzorgen van respectievelijk december 2012 en december 2013 tot en met 2027.
“We zijn blij en vooral trots”, aldus directeur Anne Hettinga. “We hebben de afgelopen jaren bewezen een goed treinproduct neer te kunnen zetten. Met afstand was Arriva in Nederland al de grootste regionale spoorvervoerder en met het winnen van deze concessie met een omvang van 300 miljoen euro vergroten we ons marktaandeel verder. Het is een prachtige aanvulling op onze huidige orderportefeuille.”
Belangrijk speerpunt van Arriva is de klanttevredenheid. Hettinga: “Elders hebben we al bewezen de beste treinvervoerder van Nederland te zijn. Door te investeren in de Vechtdallijnen op het gebied van comfort, de dienstregeling en reizigersacties willen we een enorme sprong maken in diezelfde landelijke KpVV Klantenbarometer. Hier zullen reizigers van profiteren. Daar staan én daar gaan we voor!”
De belangrijkste verbeteringen uit de aanbieding van Arriva zijn:
- Op de lijn Zwolle - Emmen gaan nieuwe, snellere treinen rijden.
- De treinen op de lijn Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van 1e klas zitplaatsen.
- De dienstregeling Zwolle - Emmen wordt uitgebreid met extra snelritten in de avonduren en vroegere ritten op zondag, waardoor een logische, regelmatige dienstregeling ontstaat.
- Op werkdagen tijdens de ochtend- en middagspits rijden er extra treinen tussen Zwolle en Coevorden. Op deze manier wordt de drukte opgevangen.
- Er komt een betere verbinding tussen Drenthe en Twente door een extra stop van de sneltrein ontstaat er een overstapmogelijkheid in Mariënberg van de trein Zwolle - Emmen.
- Op alle treinen op de lijn Zwolle - Emmen komt een steward in plaats van een conducteur. Deze heeft een balie tot zijn beschikking en kan alle reizigers op allerlei manieren van dienst te zijn (o.a. sociale veiligheid, reisinformatie, kaartcontrole e.d.). Op de lijn Almelo -Mariënberg zijn nu geen conducteurs aanwezig. Daar zullen stewards flexibel worden ingezet.
Arriva verzorgt het regionale treinvervoer in Groningen en Friesland en op de MerwedeLingelijn, het traject tussen Dordrecht en Geldermalsen. Per december 2012 gaat Arriva ook het treinvervoer verzorgen in de Achterhoek en Rivierenland.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Treinvervoer Vechtdallijnen in 2012 naar Arriva
Geplaatst op: dinsdag 11 mei 2010 23:12
Laatst bijgewerkt: dinsdag 11 mei 2010 23:21
Persbericht Provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente
Arriva neemt het treinvervoer op de spoorlijnen Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg, de zogenoemde Vechtdallijnen, over van NS en Connexxion. Dit is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincies Overijssel, Drenthe en Regio Twente hebben uitgevoerd. Het treinvervoer wordt verleend tot en met 2027.
Vier vervoerders hadden een offerte ingediend: Arriva, Syntus, Veolia en nieuwkomer Pollarisrail. Na de beoordeling van de offerte van Arriva Openbaar Vervoer NV is als winnaar naar voren gekomen. Arriva gaat vanaf december 2012 de lijn Zwolle-Emmen rijden en vanaf december 2013 ook de lijn Almelo - Mariënberg.
Verbeteringen
De belangrijkste verbeteringen uit de aanbieding van Arriva zijn:
- Op de lijn Zwolle - Emmen gaan nieuwe, snellere treinen rijden van de Zwitserse fabrikant Stadler. Deze treinen rijden ook elders in Nederland (o.a. Friesland, Groningen en Limburg).
- De treinen op de lijn Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van 1e klas zitplaatsen.
- De dienstregeling Zwolle - Emmen wordt uitgebreid met extra snelritten in de avonduren en vroegere ritten op zondag, waardoor een logische, regelmatige dienstregeling ontstaat.
- Op werkdagen tijdens de ochtend- en middagspits rijden er extra treinen tussen Zwolle en Coevorden. Op deze manier wordt de drukte opgevangen.
- Er komt een betere verbinding tussen Drenthe en Twente door een extra stop van de sneltrein ontstaat er een overstapmogelijkheid in Mariënberg van de trein Zwolle - Emmen.
- Op alle treinen op de lijn Zwolle - Emmen komt een steward in plaats van een conducteur. Deze heeft een balie tot zijn beschikking en kan alle reizigers op allerlei manieren van dienst te zijn (o.a. sociale veiligheid, reisinformatie, kaartcontrole e.d.). Op de lijn Almelo -Mariënberg zijn nu geen conducteurs aanwezig. Daar zullen stewards flexibel worden ingezet.
Een andere vernieuwing is dat de provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente samen opbrengstverantwoordelijk zijn. Zij streven samen met Arriva naar meer reizigers in de trein door de verbetering van de kwaliteit.
Bezwaartermijn
De provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente willen het treinvervoer op de Vechtdallijnen voor een periode van 15 jaar gunnen aan vervoerbedrijf Arriva. Voor het zover is, geldt er eerst nog een wettelijke bezwaartermijn van 6 weken waarin de overige inschrijvers nog kunnen reageren. Pas na deze termijn wordt de gunning aan Arriva definitief.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws in dossier Arriva | Dossier Concessie Vechtdallijnen | Meer nieuws in dossier Concessie Vechtdallijnen
Geplaatst op: dinsdag 11 mei 2010 23:12
Laatst bijgewerkt: dinsdag 11 mei 2010 23:21
Persbericht Provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente
Arriva neemt het treinvervoer op de spoorlijnen Zwolle - Emmen en Almelo - Mariënberg, de zogenoemde Vechtdallijnen, over van NS en Connexxion. Dit is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die de provincies Overijssel, Drenthe en Regio Twente hebben uitgevoerd. Het treinvervoer wordt verleend tot en met 2027.
Vier vervoerders hadden een offerte ingediend: Arriva, Syntus, Veolia en nieuwkomer Pollarisrail. Na de beoordeling van de offerte van Arriva Openbaar Vervoer NV is als winnaar naar voren gekomen. Arriva gaat vanaf december 2012 de lijn Zwolle-Emmen rijden en vanaf december 2013 ook de lijn Almelo - Mariënberg.
Verbeteringen
De belangrijkste verbeteringen uit de aanbieding van Arriva zijn:
- Op de lijn Zwolle - Emmen gaan nieuwe, snellere treinen rijden van de Zwitserse fabrikant Stadler. Deze treinen rijden ook elders in Nederland (o.a. Friesland, Groningen en Limburg).
- De treinen op de lijn Almelo - Mariënberg worden gemoderniseerd en onder andere voorzien van 1e klas zitplaatsen.
- De dienstregeling Zwolle - Emmen wordt uitgebreid met extra snelritten in de avonduren en vroegere ritten op zondag, waardoor een logische, regelmatige dienstregeling ontstaat.
- Op werkdagen tijdens de ochtend- en middagspits rijden er extra treinen tussen Zwolle en Coevorden. Op deze manier wordt de drukte opgevangen.
- Er komt een betere verbinding tussen Drenthe en Twente door een extra stop van de sneltrein ontstaat er een overstapmogelijkheid in Mariënberg van de trein Zwolle - Emmen.
- Op alle treinen op de lijn Zwolle - Emmen komt een steward in plaats van een conducteur. Deze heeft een balie tot zijn beschikking en kan alle reizigers op allerlei manieren van dienst te zijn (o.a. sociale veiligheid, reisinformatie, kaartcontrole e.d.). Op de lijn Almelo -Mariënberg zijn nu geen conducteurs aanwezig. Daar zullen stewards flexibel worden ingezet.
Een andere vernieuwing is dat de provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente samen opbrengstverantwoordelijk zijn. Zij streven samen met Arriva naar meer reizigers in de trein door de verbetering van de kwaliteit.
Bezwaartermijn
De provincies Overijssel en Drenthe en Regio Twente willen het treinvervoer op de Vechtdallijnen voor een periode van 15 jaar gunnen aan vervoerbedrijf Arriva. Voor het zover is, geldt er eerst nog een wettelijke bezwaartermijn van 6 weken waarin de overige inschrijvers nog kunnen reageren. Pas na deze termijn wordt de gunning aan Arriva definitief.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws in dossier Arriva | Dossier Concessie Vechtdallijnen | Meer nieuws in dossier Concessie Vechtdallijnen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Arriva is goed op weg om naast NS een serieuse spoorspeler in Nederland te worden.
Wel leuk om te weten dat de lintjes blijven.
Wel leuk om te weten dat de lintjes blijven.
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
NSFS is er momenteel ook alles aan gelegen om dit soort deals te sluiten. Waarom? Omdat men precies vanaf dec. 2012 met allerhande dieselmaterieel zit (DM '90, LINTen van Syntus) waar in Nederland geen vraag meer naar zal zijn. Daarnaast heeft er tot een paar jaar terug in het Noorden ook enkel NSFS materieel gereden, dus Arriva heeft genoeg banden met NSFS gehad. Dat deze verbroken zijn toen er eenmaal nieuw materieel aangeschaft moest worden, is niet meer dan logisch.Freek schreef:omdat men daarvoor een deal moet sluiten met nsfs. Daar is men in het verleden ook niet erg happig opgeweest.
Dat dit zou komen door slechte NSFS voorwaarden geldt eerder voor Veolia dan Arriva, bij de tijdelijke huur van hun dieseldingetjes voor op de Maaslijn. Ook voor dit geldt dat mocht dat ook in 2012 pas plaats hebben gevonden, alles er heel anders zou hebben uit gezien. NS kampte destijds immers met een materieeltekort, maar stikt er nu zowat in.
Verder is de modernisering van LINTen voor dat tramlijntje een goede keus. De kleurstelling moet afwijkend van de Achterhoek-Rivierenland, dus uitwisseling is toch al niet mogelijk. Deze relatief jonge treintjes kunnen met een modernisering weer prima deze concessie meerollen, wat goedkoper is dan de aanschaf van nieuwe GTW's.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Dat snellere zal wel meevallen. Ik neem aan dat de toegestane snelheden hetzelfde blijven en het Super-Mat'64 dat daar nu rijdt trekt niet beduidend langzamer op dan de GTW's die al in Nederland rijden.Reiziger Ddrs schreef:- Op de lijn Zwolle - Emmen gaan nieuwe, snellere treinen rijden van de Zwitserse fabrikant Stadler. Deze treinen rijden ook elders in Nederland (o.a. Friesland, Groningen en Limburg).
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen een Steward en een HC/Conducteur?
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Met die naam hopen ze te benadrukken dat een steward er voor de reiziger is, qua informatievoorziening e.d.
Daarnaast krijgt deze dus een balie in de trein, en niet een afgesloten hokje. Maar dat is niet zozeer een gevolg van de benaming als wel van de invulling van deze functie.
Daarnaast krijgt deze dus een balie in de trein, en niet een afgesloten hokje. Maar dat is niet zozeer een gevolg van de benaming als wel van de invulling van deze functie.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Volgens mij zit het zo: een conducteur verzorgt ook de vertrekprocedures; een steward is alleen voor service en kaartjescontrole.
Re: Lijn Zwolle-Emmen naar Arriva
Ik zit me nou wel serieus af te vragen wat er met al die lieve Lintjes en Buffeltjes gaat gebeuren, toch niet naar de schroothoop?
Ik hoop dan dat er in ieder geval één of ander pauperig Oostblokland blij mee gemaakt kan worden..
Ik hoop dan dat er in ieder geval één of ander pauperig Oostblokland blij mee gemaakt kan worden..
Ik doe ook maar wat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten