Mag ik even kwijt #44

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Dexter »

Wat zijn die studenten die je op straat proberen te ronselen om een goed doel te steunen toch vreselijk irritant zeg! Ze worden in de winkelstraten van grote steden zo langzamerhand een even erge plaag als bedelaars en zwervers. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik steun ook goede doelen maar om mensen nou op zo'n irritante en agressieve manier te benaderen is ook weer niet nodig en doet dat goede doel meer kwaad dan goed lijkt mij. Ze spreken je aan, lopen met je mee en als je aangeeft dat je haast of geen interesse hebt, proberen ze je toch nog op te houden. :x
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Caspar »

^^^^Wat te denken van: Krantje meneer? En als je die dan aanpakt en meteen wegloopt is het ook niet goed :lol:

Herkende laatst 2 van die jongens die stonden een paar weken terug voor Oxfam-Novib, en deze week met de Volkskrant hier onder mijn appartement te zwaaien naar iedere voorbijganger. Zal dan vermoedelijk hetzelfde bedrijf zijn. Grote kans zelfs dat ditzelfde bedrijf je ook per telefoon lastig valt voor een contract bij Oxxio, Nederlandse Energie Maatschappij en dergelijke.
Laatst gewijzigd door Caspar op di 11 mei 2010, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Mja, ze moeten wat he, sinds het Bel-me-niet-register, het bel-niet-aan-register en de talloze nee-nee-nee-echtniet-bejjedoof??-stickers. Begrijpen dat mensen lastig vallen alleen maar averechts werkt zit er gewoon NIET in.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Dexter »

Zo stonden er vanmiddag 2 van die gelikte jongens net iets te dichtbij de ingang van de perrontunnel in Rtd (dat nu geen echte 'stationshal' heeft, maar in een stationshal zouden ze weggestuurd zijn) en ze probeerden echt iedereen aan te spreken die langsliep. Dat gaat dan echt zo van: "Meneer, vind u goed onderwijs voor elk kind ook zo belangrijk?" Dan antwoord je nog netjes (en politiek correct :wink:) "Ja" en vervolgens kom je er gewoon bijna niet meer vanaf.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door STF »

Daarom geef ik op dat soort vragen altijd NEE als antwoord.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Geert »

Ik werd gisteren op straat gevraagd om mee te doen aan een smaaktestje. Nou, dat vond ik dan wel weer eens grappig voor een keertje ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Dexter schreef:"Meneer, vind u goed onderwijs voor elk kind ook zo belangrijk?" Dan antwoord je nog netjes (en politiek correct :wink:) "Ja"
Daar maak je dan toch een elementaire fout. Er moeten gewoon niet zo achterlijk veel kinderen gemaakt worden in arme landen, dan gaat het al een stuk harder de goeie kant op :idea:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Dexter »

Daar heb je een goed punt, Fles. De volgende keer antwoord ik: "Nee, maar geboortebeperking is wel belangrijk en dan zijn er ook geen onderwijsproblemen meer!" Kijken wat ze daar op terug hebben... (Hoewel ze tegen bijna elk argument wel wat in te brengen hebben, zo bijdehand zijn ze wel)
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door STF »

Afbeelding

Luxemburg komt er belabberd van af, loopt op een ander forum een topic over je internetsnelheid, ik heb beduidend lagere waarden dan alle anderen.

http://www.speedtest.net/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Afbeelding

Ik zie het probleem niet zo :P
Laatst gewijzigd door Fles op di 11 mei 2010, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Dexter »

Pfff, nou hebben die SLT's echt een enorme fietsen/rolstoel/bagageruimte in een van de middenbakken (in het VI-je zelfs 2) en dan zetten mensen nog hun fiets midden in het gangpad of recht voor de deuren... :|
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Pfff, nou hebben die SLT's echt een enorme fietsen/rolstoel/bagageruimte in een van de middenbakken (in het VI-je zelfs 2) en dan zetten mensen nog hun fiets midden in het gangpad of recht voor de deuren... :|
Precies, alleen al daarom: Geboortebeperking :lol:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Stefan »

Fles schreef:[plaatje]

Ik zie het probleem niet zo :P
Caaaaaaaaaaaaaaramba... :shock: :P

Afbeelding

Ach, ik hoef ook niet te klagen.. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daniel »

Ik ook al niet...

Afbeelding

Maargoed, dit is nog via de glasvezel dan. Moet nog maar eens zien waar ik straks in Amersfoort op uitkom.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

Ja, die aan de deur mensen begon het gisteren mee. Een of andere slimmerik belt bij de binnenbel aan, dus ik loop naar de deur. Het eerste wat die meneer zegt: Heeeeeeey, ik heb met jou wel eens op Diemen Zuid gestaan. Flinke WTF gedachte :| Dus ik zeg dat ik best om het milieu geef maar dat ik nu geen geld heb voor Greenpeace. Ondertussen komt de buurvrouw langs die zegt: Jullie zouden niet bij ons aanbellen. Okeeeeeeeeeee....

Tien minuten later gaat de bel weer. Ik loop naar de deur, ik zie weer een Greenpeace mannetje: Ik zeg dat er net iemand stond, meneer doet net of die collega niet bestaat en dat ze een afspraak hadden met de buurvrouw en dat ik geen geld heb. Vervolgens zou het gaan om het geldbedrag ter waarde van een colaflesje. Ik heb de deur losgelaten, en vlak voordat hij zijn voet er tussen kon zetten viel hij dicht en daarna wordt de deurklink aan de buitenkant nutteloos. Hij heeft nog een paar keer aan de deur lopen rukken, totdat het alarm op de deur afging :mrgreen:

Vervolgens kwam de buurvrouw of ik wat wijn wou, en toen bleek dat ze een konijn heeft. En ontmoette ik ook nog een bovenbuurman hier ook al een jaar woont en nog nooit het gasfornuis in zijn keuken had gebruikt maar alleen maar kant en klaarmaaltijden at. En dat ze op die verdieping vuilniszakken verzamelen als hobby hebben :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Ik ook al niet...

Afbeelding

Maargoed, dit is nog via de glasvezel dan. Moet nog maar eens zien waar ik straks in Amersfoort op uitkom.
DAT via de glasvezel? :shock: Ik doe het gewoon via koper hoor, serieus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daniel »

Nouja, glasvezel tot aan de voordeur en ook niet 't allersnelste abonnement he :wink: Was in ieder geval merkbaar sneller als toen we hier nog via 'n koperdraadje verbonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Geert »

Fles schreef:DAT via de glasvezel? :shock: Ik doe het gewoon via koper hoor, serieus.
Ik doe het ook via koper (waarschijnlijk hetzelfde soort koper als Fles :mrgreen:):
Afbeelding
Maar wel met streaming webradio aan en via de wifi van mijn laptop, dus het zal wel een vertekend beeld geven ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Wel knap dat je up sneller is dan je down, dat zie je echt niet vaak :D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Geert »

Een tweede test kwam uit up 21.96 up/20.12 down. Aardig symmetrisch in ieder geval ;)
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door tsov »

Afbeelding
Heb dit testje al een paar keer gedaan en upload is altijd hoger dan download.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Suus »

Ik heb ook wel Surfnet (Powered by De Key :X ) maar het systeembeheer weet er een aardig zooitje van te maken. Continue IP-conflicten, snelheid varieert gedurende de dag en de computer maakt continue nieuwe netwerken aan. Ik heb sinds de laatste opruimbeurt al zestien nieuwe netwerken moeten goedkeuren :| En volgens de huismeester is het de schuld van het grote aantal (verboden) draadloze netwerken die in de gebouwen aanwezig zijn. Zal wel :?

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Fles »

Zal bijmij dan ook wel eens gebeuren dan :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Vervolgens kwam de buurvrouw of ik wat wijn wou, en toen bleek dat ze een konijn heeft. En ontmoette ik ook nog een bovenbuurman hier ook al een jaar woont en nog nooit het gasfornuis in zijn keuken had gebruikt maar alleen maar kant en klaarmaaltijden at. En dat ze op die verdieping vuilniszakken verzamelen als hobby hebben :X
Ik hoor hier een boek in: "Komt een man aan de deur". :idea: :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Geert »

Bee schreef:Ik heb ook wel Surfnet (Powered by De Key :X ) maar het systeembeheer weet er een aardig zooitje van te maken. Continue IP-conflicten, snelheid varieert gedurende de dag en de computer maakt continue nieuwe netwerken aan. Ik heb sinds de laatste opruimbeurt al zestien nieuwe netwerken moeten goedkeuren :| En volgens de huismeester is het de schuld van het grote aantal (verboden) draadloze netwerken die in de gebouwen aanwezig zijn. Zal wel :?
Klinkt alsof er illegale DHCP-servers op het netwerk draaien daar, en/of mensen die een vast IP-adres instellen. Dat was hier ook een probleem, totdat er nieuwe switches kwamen die dat konden filteren :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten