OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door MdJ »

Karl schreef:Vanmorgen reed er een CXX-stads Citaro (uit Delft?) op 196 Gouda - Rotterdam Capelsebrug, je zou er maar langer dan een kwartier inzitten. Overigens zonder bestemming (wel een lijnnummer) aan de voorzijde en de ruimte bij de chauffeur/voordeur was helemaal niet voorzien van welke sticker dan ook. Zelfs niet met nummertjes om de lijnfilm in te stellen. Verder hingen er allemaal platen los. De bus leek wel van de schroothoop af te komen om nog even snel een dienst te rijden.
Tja, waar die dingen al dan wel niet gereden hebben... Oorspronkelijk komt de serie 2834-2843 uit Apeldoorn en de 2844-2848 uit Leiden. Op de voorkant bij de voordeur hoort geen nummer, die staat op de zijkant naast de voordeur. Ook zit het nummer aan de andere kant, maar dan zit het op de rand. Gezien "aan de voorkant niet voorzien van een sticker" zal het wel een uit de serie 2834-2843 zijn. Die hebben de XX-en niet, (zat het oude stadsbusplus-logo, is er vanaf gehaald) en "connexxion" is kleiner doordat er een Voor-U-sticker op heeft gezeten (vanwege ze ook in de buurt van Utrecht/Nieuwegein hebben gereden) en die Voor-U-sticker er weer af is gesloopt.
Afbeelding
Afbeelding
Bron foto's: OViB (bovenste) en Busphoto.net (onder)
Bij twijfel: gebruik beton.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Mark »

Ardan schreef:Over die controle.... tot ongeveer een halfjaar terug was het vaste prik in buurttreinen naar Duitsland: douanecontrole. Tijdens het lange halteren in Gronau bijvoorbeeld, gaan ze iedereen af, je tas wordt doorgekeken (zelfs even geroken of er drugs inzit)... en daar zitten altijd wel wat paperassen in, krantjes, boekjes, en nog meer spul. 'Nun, du hast auf jeden Fall genug zu lesen..', je wordt gefouilleerd :shock: (waarvan er een keer iemand net iets te hard aan De Gevoelige Zone zat en ik die Zone dus nog een uur heb gevoeld), natuurlijk wilden ze even mijn paspoort zien, 'Du wohnst in... Dèventâh?' 'Eeeeh, ja?', waarom ik in Duitsland ben ('kutsmoes verzinnen, schoolproject blablabla'), zelfs je pakje sigaretten wordt even bekeken.
Hm, nooit meegemaakt terwijl ik toch vrij regelmatig bij Glanerbrug de grens over ging met de trein.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Gatver wat gay staat dat zeg, die info-banner in corporate kleuren / huisstijl van CXX :lol:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

@Fles: Nou als je dit al zo erg vindt, dan ben ik benieuwd wat je wel niet van de OV-Chipkaart-VIRMen vindt...

Vanochtend was er een aanrijding met een persoon bij Dvnk, waardoor ik met mijn s2200 vanuit Bd niet verder kon dan Gvm, bij gebrek aan keercapaciteit op Gv en Laa. De s9200 die in Rtd naast me kwam staan, werd jammergenoeg leeggehaald en via Wd naar Wgm gestuurd. Fyra reed helaas niet toeslagvrij, wat ook een gemiste kans was.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Dexter schreef:@Fles: Nou als je dit al zo erg vindt, dan ben ik benieuwd wat je wel niet van de OV-Chipkaart-VIRMen vindt...

Ook verschrikkelijk idd. Tot mijn verbazing en toch wel opluchting bleek dat je er van binnen niks van voelt. Maar wat een lelijkheid zeg. Je moet er niet aan denken dat je dat voor je kanis krijgt als je denkt een mooie treinenfoto te maken bij de bollenvelden of zo.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ruben »

Het is weer eens dinsdagavond dus alles vertrekt in Amersfoort van een ander perron dan gebruikelijk. Zo zou de IC naar Asd van 4a moeten gaan, als het niet aan de s5800 die 7 minuten erna vertekt had gelegen. Deze keerde namelijk op 4b maar stond met dr achterste bak op de wisselstraat. Vanuit Schothorst kon er dus niet op 4a gekomen worden. Wat doen we: we wijzigen het in 5b!
Om de verwarring te vergroten komt een lege en donkere Virm op 5a, dus het volk was nog niet richting 5b gaan lopen.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat dit stel er voor geplaatst wordt, maar dat gebeurde nu niet. Het was waarschijnlijk een vervanger voor een vertraagde s1500 uit Asd, die de kering niet zou halen.
Deze verhuizing, onduidelijkheid en t fluitje van de HC zorgde voor een mopperende klant die niet bij deur 1 wilde instappen omdat daar geen 1e klas is.
Hc en Mcn snoerden als team deze man de mond, hij moest blij zijn dat hij de trein nog heeft gehaald. Gaat u maar lekker eerste klas zitten. Waarop ze getwee de cabine ingingen. HC heeft nog wel netjes de kaartjes gecontroleerd, had ik niet verwacht!
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Dexter schreef:Vanochtend was er een aanrijding met een persoon bij Dvnk, waardoor ik met mijn s2200 vanuit Bd niet verder kon dan Gvm, bij gebrek aan keercapaciteit op Gv en Laa. De s9200 die in Rtd naast me kwam staan, werd jammergenoeg leeggehaald en via Wd naar Wgm gestuurd. Fyra reed helaas niet toeslagvrij, wat ook een gemiste kans was.
Waarom zou je op die stations niet kunnen keren? Als er toch niks kan doorrijden is in de weg staan niet een enorm probleem... En lang, lang geleden keerden de treinen van de hofpleinlijn op Den Haag HS. Sowieso is er het (behalve in de nacht zondag-maandag, om onbekende redenen) ongebruikte spoor 1.

Ik dacht even dat je bedoelde dat de Benelux op station Moerwijk leeggehaald werd...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

iljitsch schreef:Waarom zou je op die stations niet kunnen keren? Als er toch niks kan doorrijden is in de weg staan niet een enorm probleem... En lang, lang geleden keerden de treinen van de hofpleinlijn op Den Haag HS. Sowieso is er het (behalve in de nacht zondag-maandag, om onbekende redenen) ongebruikte spoor 1.

Ik dacht even dat je bedoelde dat de Benelux op station Moerwijk leeggehaald werd...
Nou, omdat Gv op een gegeven moment verstopt raakte en ze daarom de treinen op Laa lieten keren, dat vervolgens ook verstopt raakte. En als er geen treinen uit kunnen, kunnen er ook geen treinen meer in en zou langzaam maar zeker ook het treinverkeer van/naar Rtd stagneren. Terwijl we al blij waren dat daarheen het meeste nog reed.

Het kwam de laatste jaren s'avonds laat ook voor dat NS-treinen niet naar R'dam Hofplein maar naar Rtd reden. Vroeger had Gv zelfs een uitbouw met de kopsporen 7 en 8 waar de treinen uit Rth eindigden. Maar das wel héél lang geleden.

Nee, de Benelux werdt op Rtd leeggehaald en is toen leeg omgeleid via Wd. Jammer, want hij was prachtig op tijd dus het waarom snap ik niet. Had hem dan als reizigerstrein via Wd naar Asd gestuurd, dat had veel mensen blij gemaakt.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

Dat laatste gebeurt ook wel vaker, zowel gepland als ongepland. Klinkt inderdaad als een gemiste kans, hoewel het ding misschien rechtstreeks naar de Wgm is gestuurd...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Klinkt inderdaad als een gemiste kans, hoewel het ding misschien rechtstreeks naar de Wgm is gestuurd...
Ja, dat is ook gebeurt, vandaar dat ie is leeggehaald. Maar waarom ie naar de Wgm moest snap ik dus niet, want hij was zo goed als op tijd in Rtd. Ik stond er naast met de s2200 en ben nog op de cabinedeur van de loc gaan kloppen om de mcn te vragen of ie werdt omgeleid, dan kon ik mooi mijn reizigers voor Asd blij maken. Maar helaas.
Vallend blad maakt rails glad.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door M57 »

Dexter schreef:Fyra reed helaas niet toeslagvrij, wat ook een gemiste kans was.
Op een gegeven moment wel voor internationale reizigers.

Vraag van de dag: "Mag ik met dit kaartje ook naar Straatsburg?" -O-
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Jurjen »

Dexter schreef:
Geert schreef:Klinkt inderdaad als een gemiste kans, hoewel het ding misschien rechtstreeks naar de Wgm is gestuurd...
Ja, dat is ook gebeurt, vandaar dat ie is leeggehaald. Maar waarom ie naar de Wgm moest snap ik dus niet, want hij was zo goed als op tijd in Rtd. Ik stond er naast met de s2200 en ben nog op de cabinedeur van de loc gaan kloppen om de mcn te vragen of ie werdt omgeleid, dan kon ik mooi mijn reizigers voor Asd blij maken. Maar helaas.
En zelfs als 'ie naar Wgm moet, kan 'ie toch reizigers droppen op Asb? Reizigers naar Shl kunnen dan 4 keer per uur met de IC mee, Amsterdammers met de metro, toeristen met de stoptrein naar Centraal...
Ik hoorde van een collega ook nog iets over omgeleide reizigers die in een SGM-II via Alphen-Gouda probeerde te reizen... Tsja, dat zit al snel vol.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

IC naar Nijmegen vertrok in Ut vanaf spoor 12 vandaag, i.p.v. 14. Waarom kon spoor 14 niet gebruikt worden? Weet iemand dat? :?: Ik zag wel een paar gele hesjes lopen aan de kant van de Cartesiusweg, maar verder??
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door reisthijs »

Was dat soms tussen 10:30 en 12:30? Grote kans dat het gewoon netjes zo op de volgens de vertrekstaat stond aangegeven, die vertoont veel afwijkingen op woensdag.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

Vanavond om 20:00 uur sluit metrostation Wilgenplas langs metrolijn E tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Hofplein om vanaf maandag vervangen te worden door het nieuwe metrostation Meijersplein. Vanmiddag waren echter de sloopwerkzaamheden aan Wilgenplas al begonnen. Er was niet veel meer over, de DRIM's waren bijvoorbeeld weg en de chipkaartlezers werkten al niet meer. Hier een overzicht van 13:30 uur vanmiddag:
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

reisthijs schreef:Was dat soms tussen 10:30 en 12:30? Grote kans dat het gewoon netjes zo op de volgens de vertrekstaat stond aangegeven, die vertoont veel afwijkingen op woensdag.
Oh okee :D Werd niks over omgeroepen inderdaad. Was die van 10:53, dat is zo ja.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Etienne »

In navolging op een plaatje van Mb90, hier nog eentje. Een totaaloverzichtje (met op de voorgrond een naambordje wat ik maar heb neergelegd :mrgreen:)

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Fles, sla je slag! :lol:
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

De 25 minuten vertraagde Thalys was "not amused" toen een keurig optijd rijdende t3000 voorrang kreeg met kruisen tussen Sloterdijk en Amsterdam Centraal. De hoorn werd er opgeflikkerd nog voor ik uitleg kon geven.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Vanavond om 20:00 uur sluit metrostation Wilgenplas langs metrolijn E tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Hofplein om vanaf maandag vervangen te worden door het nieuwe metrostation Meijersplein. Vanmiddag waren echter de sloopwerkzaamheden aan Wilgenplas al begonnen. Er was niet veel meer over, de DRIM's waren bijvoorbeeld weg en de chipkaartlezers werkten al niet meer. Hier een overzicht van 13:30 uur vanmiddag:
http://i516.photobucket.com/albums/u326 ... -05-10.jpg
Was dus gratis reizen vandaag van en naar Wilgenplas? :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Vandaag middenin de avondspits een defecte SLT nabij Vlaardingen Oost. Niet dat ik daar geweest ben vandaag, maar stond bij aankomst op Rotterdam Centraal met de t2856 naast een stel S&V-medewerkers die net gebeld werden met het verzoek daar te gaan helpen met het ontruimen van de trein.

Deze S&V'ers wilden overigens eerst de trein nemen naar Vdo, maar bedachten al snel dat het bij een stremming toch handiger was met 'n busje te gaan :P (Al leek er nog wel enkelsporig langs de defecte trein gereden te worden, alleen de s14100 was opgeheven)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Etienne »

meltrain schreef:
mb90 schreef:Vanavond om 20:00 uur sluit metrostation Wilgenplas langs metrolijn E tussen Den Haag Centraal en Rotterdam Hofplein om vanaf maandag vervangen te worden door het nieuwe metrostation Meijersplein. Vanmiddag waren echter de sloopwerkzaamheden aan Wilgenplas al begonnen. Er was niet veel meer over, de DRIM's waren bijvoorbeeld weg en de chipkaartlezers werkten al niet meer. Hier een overzicht van 13:30 uur vanmiddag:
http://i516.photobucket.com/albums/u326 ... -05-10.jpg
Was dus gratis reizen vandaag van en naar Wilgenplas? :D
Dat niet, reizigers met chip werden verwezen naar de CiCo's op het perron richting Den Haag. Daar deden ze het nog wel :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

Door wie dan? Ik heb op de grenswachter geen RET-er gezien op het perron. Ik kon dus zo instappen opweg naar Hofplein.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Etienne »

mb90 schreef:Door wie dan? Ik heb op de grenswachter geen RET-er gezien op het perron. Ik kon dus zo instappen opweg naar Hofplein.
Vreemd, er stond iemand met een oranje hesje aldaar die dat aan reizigers meedeelde.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daan »

De infoschermen in de bussen van Qbuzz GD gaven vandaag (en gisteren) ook een mededeling over de gewijzigde dienstregelingen morgen en overmorgen, :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten