Renneuh!! :DPijnackerbus schreef: (met op de voorgrond een naambordje wat ik maar heb neergelegd
OVer je Reiservaringen in mei 2010
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Op Amsterdam Centraal werd omgeroepen dat trein t14554 niet reed door een wisselstoring. Vreemd genoeg reden de s1000, s9200 en s9300 gewoon van en naar de Watergraafsmeer en werd een DD-AR van de Meer gehaald voor trein t1559 (in mijn ogen het materieel dat eigenlijk voor de t14554 bedoeld was)...
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Gaan de t14500 niet vanuit de werkplaats aan de westkant van de stad tegenwoordig? Als ik in een t14500 naar Amsterdam zit en daar kom ik dan aan, dan zie ik altijd een rangeermachinist in de cabine van de westzijde klimmen.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Bij de Zaanstraat stond vanmiddag alleen een DDM-1 compositie. En tsja, toch een beetje vreemd als DD-AR een vervangende trein gaat rijden, terwijl de 14554 (die ook met een darretje rijdt) wordt opgeheven...
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Gisteren kwam het materieel voor de t14554 ook vanuit de oostkant(aannemelijk Wgm) Asd binnen, de m7867. Opzich ook niet heel raar dat de t14554 wordt "geslachtofferd", ik gok dat de t1559 iets drukker is.
Pommes.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Daar had ik ook last van, heb een tijdje voor de inrijder van Rtd gestaan omdat ze dat defecte stel nog naar de tuin moesten brengen. Dus nee, ik was het niet. :DReiziger Ddrs schreef:Vandaag middenin de avondspits een defecte SLT nabij Vlaardingen Oost.
En gisteren was ik net met de s20500 vanuit Ut in Gd aangekomen, toen er ineens aan mijn (binnen-) cabinedeur gerammeld en geklopt werdt, gevolg door een geirriteerde meisjesstem: "Hee joh, schiet eens op zeg!" Ik was prachtig op tijd dus lichtelijk verbouwereerd ben ik naar beneden gegaan (dat heb je in ICMm) en heb de deur opengedaan. Daar stond een meisje van een jaar of 12 met sproetjes voor de deur.
Ik vroeg: "Had je geklopt?"
Ze zei: "Ja, u zit al zolang op de wc, ik sta op klappen!"
Ik zei: "Nou, dan moet je de andere kant op hoor, want hier is mijn cabine."
Zij: "Euh oh, sorry, ik dacht dat dit de wc was..."
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Hahaha geniaal . Er staat toch een bordje op de deur? .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Het gaat om een vrouw he. Een erg jonge vrouw zelfs.Justin schreef:Hahaha geniaal . Er staat toch een bordje op de deur? .
Al hingen er driehonderd bordjes op die deur :N
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Het is een spectrum.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Hoe laat was dat? Er waren namelijk twee SLTs stuk, eentje die de spitspendel van 16.36 moest rijden, en eentje die het begaf om 17.42 op Vlaardingen Oost. PBT hoefde trouwens volgens mij niet te helpen om die leeg te halen: toen ik om 18.05 op Vlaardingen Oost was was ie al goed leeg, en ging alles wat er in zat mijn s4100 richting Rotterdam in.Dexter schreef:Daar had ik ook last van, heb een tijdje voor de inrijder van Rtd gestaan omdat ze dat defecte stel nog naar de tuin moesten brengen. Dus nee, ik was het niet. :DReiziger Ddrs schreef:Vandaag middenin de avondspits een defecte SLT nabij Vlaardingen Oost.
Overigens gisteren maar weer eens Zwolle - Maassluis West gedaan zonder controle. Gaat weer goed.
-
- Berichten: 1200
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
En ik vorige week Delft - Den Haag - Utrecht - Arnhem - Velp met dus 4 verschillende treinen; in elke trein controle. :) Ook heb volgens mij op alle treinritten van de laatste tijd controle gehad. Gaat wat mij betreft prima.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Ik heb zaterdag nog Ut - Ehv - Vl - Nm - Klp gereden zonder controle. 236 units, niet heel spannend. Ik heb weleens ritten rond de 500-600 km gemaakt zonder iemand te zien. Mijn PR is 691 km maar dat was zo'n boekenweekgeschenkdag (2008). Bij zo'n zelfde gelegenheid een jaar later bleek men kennelijk geleerd te hebben van die collectieve faaldag: 7 keer controle op 773 km
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Hm, ik heb afgelopen weekeinde Roosendaal - Rilland, Rilland - Rotterdam CS, Rotterdam Lombardijen - Schiedam en Schiedam - Schiphol gedaan, met alleen de eerste rit controle.
(En de ritten van zondag staan nog steeds niet op ov-chipkaart.nl.)
(En de ritten van zondag staan nog steeds niet op ov-chipkaart.nl.)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Ook op mijn retourtje Dordrecht - Utrecht C. - Amersfoort - Dordrecht Stadspolders waren zat conducteurs te zien vandaag. Eigenlijk alleen tussen Dordrecht en Rotterdam niet.
Verder kwam ik vanavond SLT 2601 tegen op de boog van Schiedam naar Rotterdam Noord, vast een LM-ritje ergens heen. En in Dordrecht een LM-rit bestaande uit 5x Plan V met allemaal "Maastricht" (in een geval "Maastricht Randwijck") op de koersrollen die echter juist vanuit het zuiden kwam.
Verder kwam ik vanavond SLT 2601 tegen op de boog van Schiedam naar Rotterdam Noord, vast een LM-ritje ergens heen. En in Dordrecht een LM-rit bestaande uit 5x Plan V met allemaal "Maastricht" (in een geval "Maastricht Randwijck") op de koersrollen die echter juist vanuit het zuiden kwam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Voor een reis vanaf Wijk bij Duurstede richting Heerenveen goed op tijd vertrokken. Na aankomst in Amersfoort besloot ik om met lijn 103 richting Nijkerk te gaan. Word ik op dat moment gebeld dat mijn taxi-service vanaf Heerenveen in Utrecht staat -O- . Snel uitgestapt en weer teruggegaan richting station. Vervolgens op een haar na de t1650 gemist. Uiteindelijk met de t1550 naar Hvs gegaan om daar opgepikt te worden :Y
Heb nu in ieder geval ontdekt dat de chipkaart lezers bij Veolia Veluwe behoorlijk traag zijn en veels te veel informatie weergeven. Ik kon niet alle gegeven informatie lezen.
Heb nu in ieder geval ontdekt dat de chipkaart lezers bij Veolia Veluwe behoorlijk traag zijn en veels te veel informatie weergeven. Ik kon niet alle gegeven informatie lezen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Doordat de s14100 hierdoor opgeheven was stond de s4100 die rond 18.00 uur aankwam op Vdo ook helemaal vol in Schiedam, zeker nadat er in Schiedam nog een op mensen bijkwamen. Ze stonden zelfs in de eerste klas, en de conductrice stond helemaal tegen de deur gepropt. Goed vol dus ;)Reiziger Ddrs schreef:Vandaag middenin de avondspits een defecte SLT nabij Vlaardingen Oost. Niet dat ik daar geweest ben vandaag, maar stond bij aankomst op Rotterdam Centraal met de t2856 naast een stel S&V-medewerkers die net gebeld werden met het verzoek daar te gaan helpen met het ontruimen van de trein.
Deze S&V'ers wilden overigens eerst de trein nemen naar Vdo, maar bedachten al snel dat het bij een stremming toch handiger was met 'n busje te gaan (Al leek er nog wel enkelsporig langs de defecte trein gereden te worden, alleen de s14100 was opgeheven)
Toen ik op Vdo op Wubbo aan het wachten was zag ik nog de machinist uit de defecte SLT stappen. Ik: "Hij is een beetje stuk he?" Mcn: "Hij is he-le-maal dood!" Nou, dat klinkt goed . Enfin, ding zou weggesleept worden. Wel gek om zo'n ding te zien op Vlaardingen Oost, waar normaal alleen sprintertjes komen. Effe wennen...
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
In Januari ben ik van Hoorn tot Avignon TGV gekomen zonder controle Die kwam pas net na Avignon. In Thalys liep wel meerdere malen iemand langs, maar ik heb niet mijn ticket hoeven laten zien. Misschien dat ik toevallig op de wc zat ofzo, of ze controleren helemaal niet.Fles schreef:Ik heb zaterdag nog Ut - Ehv - Vl - Nm - Klp gereden zonder controle. 236 units, niet heel spannend. Ik heb weleens ritten rond de 500-600 km gemaakt zonder iemand te zien. Mijn PR is 691 km maar dat was zo'n boekenweekgeschenkdag (2008). Bij zo'n zelfde gelegenheid een jaar later bleek men kennelijk geleerd te hebben van die collectieve faaldag: 7 keer controle op 773 km
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Ik kwam met de t4159 binnen om iets na 16:10 vanwege het wachten. Ik werd naar spoor 3 gestuurd en ze gebruikten mijn SLT voor de Spitspendel van 16:19u, wat dan waarschijnlijk met het uitvallen van een van die andere stellen te maken had. Want normaal gesproken keren de series op de Hoekse Lijn op elkaar, dus ik vond het al zo raar.Wubbo schreef:Hoe laat was dat? Er waren namelijk twee SLTs stuk, eentje die de spitspendel van 16.36 moest rijden, en eentje die het begaf om 17.42 op Vlaardingen Oost.
Vallend blad maakt rails glad.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Vanmorgen weer een defecte trein op de Hoekse Lijn. Gaat weer lekker met de SLT's
Enfin, ik had er geen last van, de s14100 vertrok een minuutje nadat ik instapte op Vdg. De busrit daarna ging een stuk langzamer
Enfin, ik had er geen last van, de s14100 vertrok een minuutje nadat ik instapte op Vdg. De busrit daarna ging een stuk langzamer
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Afgelopen week (ik denk woensdag?) zat ik in de t9727. Bij station Gouda kwamen we op dat zakspoortje tussen perron 3 en 5. Huh, dat ding gaat toch naar Gouda Goverwelle?! Het bleek dat 'ie daarna terugging als stoptrein naar Den Haag Centraal. De originele, die uit Utrecht had moeten komen, was opgeheven :pos:
Vanochtend had diezelfde trein Utrecht-Den Haag wederom problemen. Door defect materieel werd de rit geschrapt, maar dit keer helaas geen creatieve bijsturing.
Vanochtend had diezelfde trein Utrecht-Den Haag wederom problemen. Door defect materieel werd de rit geschrapt, maar dit keer helaas geen creatieve bijsturing.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Dat noemen ze ook wel spoor 4, tja, soms is spoornummering wel logischChauf21 schreef:Bij station Gouda kwamen we op dat zakspoortje tussen perron 3 en 5.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Ik zag vandaag een verdwaalde amba uit Arnhem in de BRENG huisstijl staan bij Dvc. Iemand enig idee wat die daar deed?
Ook zag ik in Zp de Twentse Syntus Lint m44 staan. Iemand enig idee wat die daar deed?
PS: mijn 900ste bericht :D. Nog 100 te gaan.
Ook zag ik in Zp de Twentse Syntus Lint m44 staan. Iemand enig idee wat die daar deed?
PS: mijn 900ste bericht :D. Nog 100 te gaan.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Nou zeg, dacht ik om 19:00 Tram 11 van Rotterdam CS naar de Schieweg te pakken (ipv de 25, had wat bagage van me, wilde wat rust), reed die niet. Die van 19:10 reed dan weer wel, maar met vertraging...
Leuke ervan dat de RET-mederwerkers niet echt blij zijn met de dienst. De bestuurder ging na Blijdorp verder met z'n 20e rondje voor die dag. Ja, erg spannende lijn is het niet :\. "Zit niemand in, ze betalen vaak niet en het kost alleen maar stroom" Hehe.
Leuke ervan dat de RET-mederwerkers niet echt blij zijn met de dienst. De bestuurder ging na Blijdorp verder met z'n 20e rondje voor die dag. Ja, erg spannende lijn is het niet :\. "Zit niemand in, ze betalen vaak niet en het kost alleen maar stroom" Hehe.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
De t762 had vandaag wat koppelproblemen te Zwolle. De treinstellen wilden wel vluchtig zoenen, maar niet tongen. De trein reed vervolgens in twee delen naar Amf, waar het tweede deel voor het eerste werd binnengenomen, waarna een koppelpoging achterlangs werd ondernomen. Wederom onsuccesvol.
Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010
Het valt me btw op dat zowel Veolia als Arriva die met de GTW rijdt op het spoor geen gebruik maakt van tweemans bediening. Dus dat de HC zorgt voor de vertrekprocedure. Maar kan dit ook niet meer in deze treinen? Want als er een steward aanwezig is zal hij dit ook niet voor zijn rekening nemen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten