OVer Missers in de Reisinformatie #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Marc »

Enkele opvallende CTA's vanmorgen op Dordrecht (uitgezonderd die van spoor 20 :wink:):

Een Intercity met alternatieve route:
Afbeelding

Een spookintercity:
Afbeelding

En een stoptrein voor gezelschapsvervoer:
Afbeelding

In Maastricht kwam ik ook nog een T'tje naar Schagen tegen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Marc schreef:Een Intercity met alternatieve route:
Afbeelding
Och, die rariteit is eigenlijk niet raar meer... hij komt al een jaartje of twee met enige regelmaat tevoorschijn als de s2100 aangekondigd wordt.

Op Rotterdam Centraal probeerde de CTA van spoor 4b een Thalys naar Parijs aan te kondigen, maar het werd een Fyra naar Antwerpen-Centraal en Brussel-Zuid waarna de trein terug ging naar eindbestemming Roosendaal om daar gesplitst te worden. Oftewel, die bak is echt compleet in puin gedraaid...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Vanochtend laat en vanmiddag vroeg ernstige ontregeling van het treinverkeer door een ongeluk met een persoon tussen Leiden en Den Haag...Navraag bij een NS-personeelslid (waarom hebben ze ORANJE hoedjes op?) bleek dat er gewoon nog een IC om 12:43 ging...
Toch wel opvallend dat de stationsomroepen of geen of geen volledige informatie geven. :(
Ik hoorde dat het om een zelfdoding op Dvnk ging.

Oranje hoedjes? Dat doen we zelfs op Koninginnedag niet. Bedoel je niet de rode hoedjes van de Servicemedewerkers.

In de regio's Bd/Ddr/Rtd was de omroep vrij snel dit keer, sterker nog: Ik hoorde via de stationsomroep dat mijn eigen s2200 maar tot Gvm ging, terwijl ik dat pas een halfuur later 'officieel' van de Bijsturing hoorde...
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door VIRM »

Dexter schreef:
VIRM schreef:Vanochtend laat en vanmiddag vroeg ernstige ontregeling van het treinverkeer door een ongeluk met een persoon tussen Leiden en Den Haag...Navraag bij een NS-personeelslid (waarom hebben ze ORANJE hoedjes op?) bleek dat er gewoon nog een IC om 12:43 ging...
Toch wel opvallend dat de stationsomroepen of geen of geen volledige informatie geven. :(
Ik hoorde dat het om een zelfdoding op Dvnk ging.

Oranje hoedjes? Dat doen we zelfs op Koninginnedag niet. Bedoel je niet de rode hoedjes van de Servicemedewerkers.

In de regio's Bd/Ddr/Rtd was de omroep vrij snel dit keer, sterker nog: Ik hoorde via de stationsomroep dat mijn eigen s2200 maar tot Gvm ging, terwijl ik dat pas een halfuur later 'officieel' van de Bijsturing hoorde...
Oops, zijn die dingen rood? *heeft slechte ogen*

Nouja, ik ging er ook vanuit dat het een zelfdoding was. Erg triest. :S
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Dexter »

Als er melding wordt gemaakt van een aanrijding met een persoon, kan je die in 9 van de 10 gevallen interpreteren als een zelfdoding. Dat is om de reizigers op een verkapte wijze te informeren over wat er werkelijk is gebeurt en tegelijkertijd geen andere mensen op ideeën te brengen. Want triest maar waar: Op die dag waren er zelfs 2.
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Justin »

Nou vraag ik me af... is er iets in de buurt van Oisterwijk waardoor er juist daar vaak aanrijdingen zijn? Ik heb het idee dat deze in het rijtje Ermelo-Castricum(-Gilze-Rijen) past namelijk... Laatste tijd was het weer raak geloof ik...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal viel me vandaag een flapje op wat ik niet eerder gezien heb. Dat gaf voor de IC naar Leeuwarden aan "extra reistijd + 15 minuten" aangezien op dat traject een stremming was.

En bij halte Rotonde IKEA van lijn 5 ri. centraal station in Amersfoort is iemand wat vergeten. Hangt keurig een bordje aan de paal met de contactgegevens van de klantenservice van Connexxion enzo, maar de vertrekstaat ontbreekt. 't bordje was niet opengebroken ofzo, toch wel opmerkelijk dus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Fles »

Gisteren hadden de CTA's in Ede-Wageningen een wilde staking :D

Zo stond spoor 3 er om 11:23 bij:
Afbeelding

En zijn broertje deed vrolijk mee :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Arriva is weer zinvol bezig: ze melden nu een omleiding voor de MAT-ritten in Veghel op hun site. Erg relevant voor de reizigers ook (vooral aangezien ik de regioselectie op Zuid-Holland had staan, niet op Brabant :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door bartjemestrom »

Voor de duidelijkheid, deze pagina: :D

http://www.arriva.nl/reizen/verstoringen/zuid-holland/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Gekko123 »

@Fles: volgens mij is het daar geen 11.23h maar 10.16h. Tenminste, als ik de klok moet geloven die er duidelijk zichtbaar op de foto's staat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Fles »

Gekko123 schreef:@Fles: volgens mij is het daar geen 11.23h maar 10.16h. Tenminste, als ik de klok moet geloven die er duidelijk zichtbaar op de foto's staat.
Precies. Die moet je dus niet geloven dan he ;) Daarom zette ik dat er ook bij natuurlijk.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:Gisteren hadden de CTA's in Ede-Wageningen een wilde staking :D

Zo stond spoor 3 er om 11:23 bij:
Afbeelding

En zijn broertje deed vrolijk mee :lol:
Afbeelding
Oke, ze waren dus allebei op exact hetzelfde tijdstip in exact dezelfde storing gegaan. :shock:
Dat is inderdaad opvallend. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

De DRIPs in Dordrecht konden er vanmorgen niet helemaal overweg met de rare situatie in dienstregelingen: DAV-Dordrecht-stad rijdt zaterdagdienst vandaag, DAV-streek maandag t/m vrijdag vakantiedienst :roll:

En de s2800 van 8.50 uur uit Rotterdam naar Deventer zou na Apeldoorn op alle tussengelegen stations stoppen volgens de CTA van spoor 14a te Rotterdam Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door VIRM »

Woensdag 12 mei in de hal van Leiden Centraal. De CTA-bak geeft aan: 17:13 Sneltrein via Schiphol naar Paris-Nord... Da's toch ietsje om? :P (hij moest eigenlijk naar A'dam CS).

Een vriend van mij vertelde net dat op Amsterdam Sloterdijk de CTA bak boven spoor 12 (Sneltrein naar A'dam CS van 16:43) dat het achterste deel tot aan Roosendaal zou gaan en dat het de Noordzee Expres was (wat is dat?!).
Beul van de blindegeleidelijn
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door les7 »

De CTA op Delft spoor 1 gaf woensdag aan dat de treinenloop ontregeld was, terwijl de andere zijde hier niets over meldde:
Afbeelding
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Justin »

Die op Amsterdam Lelylaan geeft elke keer weer andere tussenstops aan in beide richtingen. Inclusief één hele oude NO die ook te Brn stopte...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door VIRM »

Het was reuze gezellig op station Zaandam vandaag (was ik toevallig).

Er stond een stoptrein van 20:09 naar Amsterdam Centraal aangekondigd op spoor 5 (uitgevoerd door VIRM materieel!) met een vertraging van +5 volgens de CTA. Drie maal raden welke trein niet stond aangekondigd op de gele vertrekstaten op het perron, de online vertrekstaten op ns.nl, de reisplanner van NS en de reisplanner van 9292? Juistem! Ook geen omroepbericht.

Daarnaast was het achterste treinstel naar Heerlen/Maastricht van 20:20 afgelosten. De conducteur riep naar de enige reiziger die daarin probeerde te stappen: "die gaat niet mee hoor!" :D (ook geen omroepbericht op het station trouwens, terwijl afgelosten treinstellen meestal gewoon netjes worden omgeroepen :)).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Meltrain »

meltrain schreef:De (noordzijde van) de CTA op spoor 1 te Delft Zuid toonde vanmiddag dat de eindbestemming van de s5000 Hoorn is. :P
Zeker een boekje weg ofzo.
En de s5100 rijdt volgens dezelfde CTA naar Delft, Rijswijk, Den Haag Moerwijk, Den Haag HS en dan non-stop naar Amsterdam Centraal. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Wubbo »

Mijn s5600 van Utrecht naar Zwolle stopte niet in Bunnik en Maarn, volgens de CTA van Utrecht Centraal. Op zich is dat natuurlijk volledig correct, maar goed ;-)

Bij Connexxion zijn denk ik de klinkers uitverkocht: ik zag dat lijn 74 tegenwoordig naar Driebrgn-Zeist Station gaat. Alles om de bestemmingen niet te laten scrollen denk ik...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Er zijn wel meer letters uitverkocht bij Connexxion: in de nieuwste bestemmingsvarianten ook al "77 Nieuwegein Centr. via Galecop gezien". En als ik me niet vergis ook nog een "Nieuwegein Zuid via Nwg. Stadscentrum"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Ardan »

Meest belachelijke blijf ik 'Wijk b Duurstede' vinden :x
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Of D bergen-Zeist bij gebrek aan de mogelijkheid tot het tonen van een apostrof.

Blijf het trouwens opmerkelijk vinden dat er nog altijd zowel een bestemming "Vianen Busstation Lekbrug" (met Busstation Lekbrug scrollend) bestaat, die vooral op lijn 65 gevoerd wordt en een bestemming "Vianen Busst. Lekbrug" (met niks scrollends) die juist alleen bij lijn 74 voorkomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Dexter »

Vanmorgen had ik op de s2100 een wel heel erg wakkere hc: "Sha-la-lie Sha-la-la Sha-la-lie Sha-la-la Sha-la-Leiden-Centraal!" *O* De reizigers en ik waren ook gelijk wakker...
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Suus »

Ach, Het kan altijd korter. Wat te denken van Wvn Station Nrd voor Waddinxveen Station Noord. Al wordt Wvn soms ook maar volledig weggelaten :roll: En dan heb je in Gouda dus:
"187 Leiden CS
via Station Nrd"

Jaja :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten