Mag ik even kwijt #45

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daantje »

Reiziger Ddrs schreef: Helaas, voor water kan je geen aanbieder kiezen. Gas en elektra wel trouwens en daar verschillen de prijzen echt fors voor (en dan zijn de aanbieders die reclame maken dat ze zo goedkoop zijn helemaal niet zo goedkoop bleek toen ik ging vergelijken)
Vaak lijkt het veel te schelen maar valt het toch tegen omdat de prijzen per eenheid wel verschillen maar de prijzen voor vastrecht dan vaak ook. Ik zit al een tijdje prima bij Eneco, verbruik ook zo weinig dat het niet veel uitmaakt.

@ Joshua: ijs kan je vaak ook nog wel halen bij een videotheek, die zijn ook wel vaak tot laat open :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Fles »

Ik heb ook eens een ritje in een SLT gemaakt vandaag eindelijk *O*

Maar toch maar een VIRM 4 op de terugweg :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Ardan »

GODVERD... ik sta nu exact 24 cent in het rood! En mijn loon verwacht ik pas ergens volgende week.. Al bij het uitzendbureau gevraagd of dat niet eerder kon, maar ze konden niks voor me doen omdat ze dat zelf niet regelen. Dit weekend kom ik wel door, het is wat eten betreft toch pakken_wat_je_pakken_kunt bij het werk, maar daarna.. kan nog net een brood kopen.. maar eens kijken wat ik nog allemaal in de kast heb liggen..
Was trouwens wel lachen gisteren. 11 uur lang parkeerwachten bij Piet Zoomers in Wilp, een soort V&D zeg maar maar dan een stuk duurder en alleen maar kakkers als publiek. En druk dat het was :shock: alle toegangswegen stonden vast, we hadden nog twee andere parkeerplaatsen in gebruik waar ik ook nog een tijdje heb gestaan, maar die waren ook vol. En het meest mooie... de ene parking, waar ik twee uur beheerder ben geweest, lag 600 meter verderop, en de andere parking 700 meter... EN DAAR REED EEN PENDELBUS VOOR!!!! Kunnen die kakkers dat kleine kutstukje niet lopen???
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Fles »

Ardan schreef: Kunnen die kakkers dat kleine kutstukje niet lopen???
Jawel hoor :) Maar dan had jij helemaal geen uitzicht meer gehad op verlossing uit je enorm problematische SCHULD van 24 cent :N :mrgreen:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Chauf21 »

Dexter schreef:Nou inderdaad, wat een on-ge-loo-fe-lijke sukkel! Hij kijkt ook nog bijna verontwaardigd dat ie gestoord werdt tijdens het filmen. Het lijkt wel of echte die-hard treinspotters een soort waas voor ogen krijgen als er wat bijzonders langskomt. Een paar weken geleden heb ik in Hld ook bijna een groepje spotters van het perron geveegd. :N
Vanochtend zat ik bij een meisje in de trein en ze was boos. Boos op de machinist. De dag ervoor was ze iets te laat van huis weggegaan en onder de spoorbomen bij het perron geklommen. Volgens haar kwam de machinist uit z'n cabine om haar te vertellen dat ze niet mee mocht en maar eens moest overdenken wat haar actie van zojuist voor gevolgen kon hebben. Mijns inziens terecht, maar daar was zij het niet helemaal mee eens, geloof ik....
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Fles »

Chauf21 schreef:Volgens haar kwam de machinist uit z'n cabine om haar te vertellen dat niet mee mocht en maar eens moest overdenken wat haar actie van zojuist voor gevolgen kon hebben.
Oh dat heb ik ook eens ooit gehad in Driebergen-Zeist, toen ik nog jong was (zeg 1993) :) Ook een half uur stop-and-go penalty aan m'n broek :lol: en terecht :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Vaak lijkt het veel te schelen maar valt het toch tegen omdat de prijzen per eenheid wel verschillen maar de prijzen voor vastrecht dan vaak ook. Ik zit al een tijdje prima bij Eneco, verbruik ook zo weinig dat het niet veel uitmaakt.
Mwoh, de vergelijking die ik gedaan heb was inclusief vastrecht en inclusief alle vaste netwerkkosten en kon 'm ook helemaal aanpassen op m'n geschatte verbruik.
Zit nu bij Electrabel met een drie jaar vast tarief en da's voor de elektra 150 euro per jaar en voor gas 110 euro per jaar goedkoper als de duurste aanbieder, da's toch wel een redelijk verschil. En ook gewoon boetevrij opzegbaar.

Als ik nu trouwens m'n voorschotbedrag zie (35 euro voor gas en elektra) ben ik op basis van het historisch verbruik op dat adres nog lager ingeschat als wat ik zelf had ingeschat te gaan verbruiken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Suus »

Ardan schreef:lag 600 meter verderop, en de andere parking 700 meter... EN DAAR REED EEN PENDELBUS VOOR!!!! Kunnen die kakkers dat kleine kutstukje niet lopen???
Die pendelbus rijdt er al sinds jaar en dag, volgens mij al in 1998 ofzo :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Dexter »

Chauf21 schreef:Volgens haar kwam de machinist uit z'n cabine om haar te vertellen dat ze niet mee mocht en maar eens moest overdenken wat haar actie van zojuist voor gevolgen kon hebben.
Nou, precies zo doe ik het ook. Als ik zie dat iemand dat flikt, komt hij/zij er bij mij niet in. Dat is niet om te pesten en ze kunnen dan boos zijn wat ze willen, maar liever zo dan dat ze aan flarden gereden worden door een IC uit de andere richting. Maar dat beseffen ze dan zelf in 9 van de 10 gevallen jammergenoeg weer niet... :N

Je weet toch hoelaat die trein vertrekt? Zorg dan gewoon dat je op tijd bent. Wat is nou 2 minuten op een mensenleven?
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #44

Bericht door Caspar »

Daantje schreef:Vaak lijkt het veel te schelen maar valt het toch tegen omdat de prijzen per eenheid wel verschillen maar de prijzen voor vastrecht dan vaak ook. Ik zit al een tijdje prima bij Eneco, verbruik ook zo weinig dat het niet veel uitmaakt.
Klopt, bij de zogenaamd goedkoopste van Nederland (aldus Frans Bauer en Maurice de Hondt) zou ik met mijn huidige verbruik ongeveer 75 euro duurder uit zijn per jaar. Dat lijkt niet zo veel, maar ik gebruik in totaal maar voor ongeveer 450 euro energie per jaar. De reden is dat de prijs per kwh en m3 gas bij de Nederlandse Energie maatschappij wel lekker laag is, maar de vastrechttarieven erg hoog. Met een 1 persoons huishouden kom je dan doorgaans duurder uit.
Bij een verkooppraatje aan de deur werd het vastrecht ook angstvallig niet verteld, maar alleen op de lage tarieven per kwh en m3 gehamerd, totdat ik er zelf maar over begon. Toen was het in een paar seconde duidelijk, dat het verkooppraatje geen nut had.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Suus »

Pff, collega's die herkozen willen worden bij de verkiezingen volgende week en daarom maar kettingmailtjes in het bedrijf gaan rondsturen :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Caspar »

Herkozen? Werk je in de politiek ofzo?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Suus »

Nee, als uitzendkracht bij een Hogeschool. Het gaat om verkiezingen voor de Medezeggenschapsraad, maar dit zijn gewoon van die mensen die functies stapelen totdat de onderschriften van hun e-mail langer worden dan een lange inhoudelijke e-mail :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Ardan »

Bee schreef:
Ardan schreef:lag 600 meter verderop, en de andere parking 700 meter... EN DAAR REED EEN PENDELBUS VOOR!!!! Kunnen die kakkers dat kleine kutstukje niet lopen???
Die pendelbus rijdt er al sinds jaar en dag, volgens mij al in 1998 ofzo :lol:
Aha, jij komt er dus ook regelmatig? Morgen en zondag sta ik er weer. Morgen van 9 tot 17 30 en zondag van 9 tot 17 uur. Het is uitverkoop, dus sla uw slag!
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door STF »

Door het koude weer deze Hemelvaart kunnen we het elektranet niet meer draaiende houden op de camping, het verbruik bij de kampeerders (elektrische kacheltjes) is zo hoog dat de hoofdvoeding van kampeerplaatsen 1 t/m 66 elke keer afschakelt. Gisteravond noodgedwongen de hele camping inclusief sanitair en restaurant een kwartier zonder stroom moeten zetten om zwaardere zekeringen te kunnen monteren. De elektra stond er nog geen tien minuten weer op of een van de zwaardere zekeringen schakelde ook af... :? (Zwaarder kan ik de kabel niet meer afzekeren, dan smelt de boel door.)

Zoiets hebben we in vijf jaar tijd nog nooit meegemaakt, zelfs van de zomer niet toen we volledig vol stonden.

Het gaat er hier nu ongeveer net zo aan toe als wat Daantje vroeger had in dat studentenhuis. :wink:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Stefan »

Heb ook nog maar eens voor de grap gekeken naar de 'snelheden' van mobiel internet, dus: Telefoon aangesloten op de laptop en vervolgens naar Speedtest.net gegaan. :P

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Suus »

Ardan schreef:
Bee schreef:
Ardan schreef:lag 600 meter verderop, en de andere parking 700 meter... EN DAAR REED EEN PENDELBUS VOOR!!!! Kunnen die kakkers dat kleine kutstukje niet lopen???
Die pendelbus rijdt er al sinds jaar en dag, volgens mij al in 1998 ofzo :lol:
Aha, jij komt er dus ook regelmatig? Morgen en zondag sta ik er weer. Morgen van 9 tot 17 30 en zondag van 9 tot 17 uur. Het is uitverkoop, dus sla uw slag!
Eh nee, ik ben er sinds 2001 niet meer geweest, en als ik er kwam was het met mijn vader die een nieuw pak nodig had :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door webguy »

Ik heb ook de mobiele versie van de Speedtest.net op m'n Android telefoon staan. Hij maakt alleen geen leuke plaatjes..

Maar dit is de huidige ADSL van KPN:
Afbeelding
Valt mee, begon ooit als 1Mbps, toen 4, en nu is 't officieel 6 of 8 geloof ik.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door tsov »

Er komt net een boot door de gracht met allemaal kerstmannen en kerstmuziek :lol: *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Mark »

Wtf hoezo dat? _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door webguy »

Het hoogtepunt van mijn vrijdag was trouwens een rol vinyl van 4 meter lang vervoeren van Den Haag naar Leiden. Tja, hoe doe je dat als arme student die niet 1,2,3 iemand kan bedenken met een grote auto... Bestellen in Den Haag bij de Megastores, op loopafstand van Hollands Spoor dus. Vervolgens 10 min lopen naar station en wachten op de trein. Het betrof een DDM-1, DD-AR zou handiger geweest zijn, maar het lukte. De trap van boven naar het plafond is schuin zo'n 4 meter. In leiden weer uitstappen en de km lopen... Tja, je moet dus wat he als je vriendin gaat verhuizen...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Dexter »

Vroeger had je daar speciale bagagewagens voor. Tegenwoordig zou ik zo 1-2-3 niet weten waar je zoiets groots zou moeten laten, in modern materieel heb je veel grote 'flex-ruimtes' maar voor iets van 4 meter lang wordt het moeilijk.

De SLT's hebben in een van de middenbakken een heel groot balkon en in de afgesloten doorloopkoppen van ICM en ICMm zou het ook wel passen. Maar die twee materieelsoorten rijden nou weer net niet tussen Gv en Ledn...
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Suus »

VIRM fietsenafdeling, moet lukken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door webguy »

Mwah, dat zou wel lukken denk ik. Maar de trappen van DDM-1/DD-AR zijn dus best ruim :) DD-AR is dan net iets beter, want die heeft bij geloof ik 't B-rijtuig een "open afdeling", terwijl bij DDM-1 daar juist weer 4-zitters staan... Maar lukte dus in DDM-1 door eerst boven de vierzitter naast de wc in te steken en dan achteruit te steken richting de trap naar boven. :)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Dexter »

Doe dat nog 'ns, maar dan in de ochtendspits. Dan zorg ik dat ik op die trein zit en dan hol ik naar achteren om foto's te maken. :lol: En dan verzorg ik ook nog een speciaal omroepbericht voor je: "Vergeet bij het verlaten van de trein uw persoonlijke eigendommen en rollen vinyl niet mee te nemen." :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten