Ardan on Tour #2: Giro, Metro, Heiloo

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Ardan on Tour #2: Giro, Metro, Heiloo

Bericht door Ardan »

Al is het nummer '2' in de titel behoorlijk misleidend omdat mijn aantal toeren al ruim de honderd of duizend of tienmiljoenmiljard is gepasseerd, maar toch.
Zoals Kabouter Wesley zo mooi zegt:
Ik haat maandagen!
Dan gebeuren altijd de raarste dingen!

Jep, ook deze maandag, 10 mei 2010, was dat weer het geval. Allereerst ben ik al vroeg vertrokken omdat ik graag de Giro wilde kijken in Amsterdam. Ja, dan is-ie een keer in Nederland, dan moet ik het ook wel gezien hebben natuurlijk. Omdat ik dacht dat de start al om 10 uur was, sprong ik in Deventer om 8 14 uur in de Intercity. Een overstapje in Amersfoort leverde op dat ik plaats mocht nemen in de WiFi-ICMm m4203 :D Het internet is dan wel niet supersnel, maar het werkt wel.
Ruim op tijd kwam ik op de Zuidas. Even zoeken naar de start, en uiteindelijk een soort tentenkampje/marktje gevonden waar Het Dan Allemaal Ging Gebeuren.
Kijk, daar hebben we Yolanthe Kabaal van Glasscherven!
Afbeelding
Het duurde uiteindelijk nog een uur, met een hoop gedreutel van een Italiaanse presentatrice die steenkolen-Engels sprak, een Nederlandse dikbuik die net zo steenkolen-Engels sprak, en wielrennens die helemáál geen woord Engels spraken.
Nou in ieder geval vertrokken de renners om 11 uur. 10 minuten voor de start zocht ik een mooi plekje uit aan straat, en dat was maar goed ook want het werd hoe langer hoe drukker langs de kant.
Afbeelding
En net 10 seconden was het voorbij. Er kwam nog een hele zwik volgwagens voorbij, en toen een auto met 'einde koers'. Iedereen begon de straat over te steken, en toen kwamen er nog twee auto's van Skoda luid toeterend achteraan scheuren :lol:
Ik liep naar De Boelelaan/VU, waar ik de linksrijdende M51 nam. Die reed links omdat-ie pendelde tussen VU en de Boshuizenstraat. Maar dit was al de eerste die weer helemaal naar Westwijk zou gaan, dus bij de Van Boshuizenstraat gingen we weer rechts rijden, en kwam ik op Westwijk, waar ik een snelle overstap op bus 199 naar Schiphol had. En ineens kreeg ik zin om naar de zuidelijke Randstad te gaan, dus ik ging naar de zuidelijke Randstad. Eerst met de IC naar Gv. Kom ik in Leiden, zie ik een enorme mensenmassa staan vlak voor het station. Natuurlijk, de Giro moest hier nog langs komen! Hup ik die trein uit, maar de mensenmassa liep alweer weg zag ik eenmaal buiten, dus ik had ze nét gemist. Toen de volgende trein gepakt, naar Gvc. Vandaar met RandstadRail naar Hofplein.
Onderweg maakte ik even een fotootje van het bordje 'Wilgenplas', omdat het Kan, omdat het Moet.
Afbeelding
En toen kwam ik aan op Hofplein, waarbij ik ondertussen het voormalige station Bergweg passeerde. Omdat ik altijd wel erg nieuwsgierig naar dat station was, heb ik de Hofpleinlijn een stukje afgelopen tot aan dat station.
De foto's spreken voor zich.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Toen liep ik naar Station Noord, ritje per tram 8 naar Centraal, en toen met de Benelux naar Amsterdam. En ik vond die lange treinrit zo heerlijk, dat ik besloot er nog één te maken, ditmaal met de s3500.
Hallo Heiloo! Hier zijn we dan!
Afbeelding
Heiloo is toch wel een erg bruisende metropool met veel bezienswaardigheden die je als bezoeker echt niet mag missen.
Elke zoveel_minuten dendert er een Trein door het dorp. Bij elke overweg staat er dan zo'n meneer met een rode vlag te zwaaien.
Afbeelding
Ook moet je toch zeker eens een bezoek brengen aan de lokale 'Scheve Boom', die gelukkig duidelijk wordt aangegeven.
Afbeelding
Maar ik kwam voor een andere attractie, natuurlijk station Heiloo Onze Lieve Vrouwe Ter Nood. Het ligt op een goed half uur lopen ten zuiden van station Heiloo.
Afbeelding
Een station dat zeker de allure van een belangrijk knooppunt heeft, kan toch wel gezegd worden.
Het bordje aan de spoorkant is onleesbaar, maar aan de niet-spoorkant zijn nog vaak afdrukken van letters zichtbaar.
Ik durf het bijna niet te vragen: Fles, heb je deze al?
Afbeelding
Het hoofdgebouw van het bedevaartsoord waar het allemaal om gaat.
Afbeelding
Een bord dat wat leesbaarder is dan dat op het station.
Afbeelding
Vanaf hier liep ik naar de grote weg Heiloo-Castricum, en ik kwam uit bij de halte 'Kapelweg' van lijn 167. Blijkt dat-ie slechts ééns per uur rijdt, de eerste bus naar Castricum ging over 20 minuten, de eerste naar Kalkmaar over 15 minuten. Besloot naar Castricum te gaan, maar omdat ik geen zin had om zo lang bij een halte te gaan hangen, ben ik verder gaan lopen naar de halte Limmen Visweg.
Vandaar per bus naar Castricum, ik had een Citaro :D Toen per trein naar Amsterdam, waar ik kort verbleef en de reis naar huis voortzette. Was niet zo bijzonder dus hierbij eindigt mijn verhaaltje over maandag.
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ardan on Tour #2: Giro, Metro, Heiloo

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Het bordje aan de spoorkant is onleesbaar, maar aan de niet-spoorkant zijn nog vaak afdrukken van letters zichtbaar.
Ik durf het bijna niet te vragen: Fles, heb je deze al?
Nope :N En die van Rotterdam Bergweg onder de brug ook niet :idea:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ardan on Tour #2: Giro, Metro, Heiloo

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:En ik vond die lange treinrit zo heerlijk, dat ik besloot er nog één te maken, ditmaal met de s3500.
Hallo Heiloo! Hier zijn we dan!
Ik denk dat je de s3000 (of s800) bedoelt. :wink:
En wat is het super spannend in Heiloo. :D Ik wil die boom ook eens bezoeken. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan on Tour #2: Giro, Metro, Heiloo

Bericht door Ardan »

Ohja, je hebt gelijk, het was de s800. Was een beetje in de war met de s3500, die óók vanuit Brabant en zo komt.
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten