OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

Die stewards zijn denk ik niet veiligheidsgeschikt? Dus bevoegd om met seinbeelden etc om te gaan?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Daar ga ik inderdaad niet van uit. Maar zijn de GTW's wel geschikt voor tweemansbediening? Want ik heb nog nooit iemand met een steutel de deur zien sluiten.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Steward/machinist is bij Arriva een combifunctie: 'tis dus wel te hopen dat die met seinbeelden om kunnen gaan :wink:
Overigens zie ik op de MLL weleens dat de machinist op z'n stoel blijft zitten en de steward vanuit de cabine de vertrekprocedure doet, bij de deuren kan het inderdaad niet. Andere optie is dat de steward even buiten kijkt en fluit waarna de meekijkende machinist de deuren sluit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Ik snap niet dat ze bij Arriva op de ML zo moeilijk doen tijdens de vertrekprocedure, hang gewoon een achteruitkijkspiegel aan die GTW's zoals bij Veolia op de HLL. Dat staat toch los van het al dan niet aanwezig zijn van een steward?
Justin schreef:"Zit niemand in, ze betalen vaak niet en het kost alleen maar stroom" Hehe.
Misschien een leuke toevoeging voor die energie-reclame: "Niemand gaat graag naar de tandarts. Niemand geniet van verlichte kantoren. Niemand neemt lijn 11." :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Wat was het vandaag heerlijk rustig in de trein.

Zelfs 1x SGM-III in de s4600 had veel lege stoelen. Doordeweeks is dat wel anders met 2x SGM-III :?

Na een ontspannen rit met meerdere overstappen kwam ik uiteindelijk in het pittoreske Boskoop aan. De trein bestond uit een SGM-II. Op het station opende ik de deur, waarna een groot geluid van teleurstelling over het perron klonk. Een aantal afdelingen van de scouting ging namelijk met de trein naar Utrecht, en had juist mijn deur gekozen om alle 80 kinderen naar binnen te laten gaan. Na een beetje aanschuiven en duwen waren alle kinderen binnen, beetje gezwaai van de conducteur naar de conducteur van de andere trein ( :lol: ) en met een flinke ram op de tyfoon ging de trein de spoorwegovergang over waar zich tientallen ouders hadden verschanst om naar hun kinderen te zwaaien :lol:
Laatst gewijzigd door Suus op za 15 mei 2010, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Ja dat vergat ik nog te vermelden bij mijn reiservaringen: Vandaag krioelde het van de scouts (van groot tot klein, maar allemaal waanzinnig uitgelaten) op Ut, was er wat te doen?
Vallend blad maakt rails glad.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Mark »

Een of ander scouting-evenement in de Jaarbeurs.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Klopt, het was Scouts2day vandaag in Utrecht. Scouting in Nederland bestaat namelijk 100 jaar. Jammer dat ik er zelf niet heen kon, niemand van Winterswijk ging trouwens. Was ook veels te duur. En dat is trouwens door de hele stad, niet alleen in de Jaarbeurs.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

Klopt, ze stonden ook op het grasveldje voor/achter de Inktpot zag ik vanuit de bus. Ik kwam vanavond rond 20.15 uur aan op Utrecht Centraal, diverse perrons zagen er verschrikkelijk druk uit met allemaal scouts die kennelijk nog energie hadden om hoofd-schouders-knie-en-teen te zingen ;). Blij dat ik met de bus naar huis ging :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

Zat een groepje jochies tegenover me vanaf Utrecht naar Alkmaar net. Ontzettend druk in het begin, en even na station Zaandam waren ze ineens heel erg stil en sliepen ze half. De trein zelf herbergde ongeveer 300 van die kinderen toen ik in Alkmaar er even langs liep naar voren.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Scouts staan er om bekend hyperactief te zijn :mrgreen: (en ik ben daarop geen uitzondering) Tsja, 'wij' zijn nou eenmaal een apart slag van de bevolking... en schamen ons nergens voor :D
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Gekko123 »

Mijn neef is ook een scout maar is zeker niet hyperactief. Vast een uitzondering die de regel doet bevestigen :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Tussen hyperactief zijn en je hyperactief gedragen zit een verschil heh, bij mij is het ook niet wetenschappelijk aangetoond maar zo gedraag ik me wel... maar goed, we dwalen nogal af, dit is meer geschikt voor Mag_ik_even_kwijt XD
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

In de t21739 trof ik ook al zo'n aardig drukke groep scouts tussen Rotterdam Alexander en Utrecht. Kennelijk had de extra trein vanuit Vlissingen naar Utrecht dan geen stop op Alexander want die reed vlak voor ons uit. Of ze wilden gewoon snel zijn: bij Woerden werd deze extra trein door ons ingehaald.
In Utrecht kwamen ze rond kwart voor twaalf uit alle windrichtingen aan, zag nog een trein uit Leeuwarden helemaal leeg stromen. Verder ook wel een aardig kabaal en drukte daar rond die tijd.

Vanavond viel het trouwens nogal op hoe stil de t574 vanaf Utrecht ri. Den Haag was met z'n zes bakken, terwijl het losse viertje van de t20574 waar ik in Gouda op overstapte bomvol zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Ik vond wel dat ze braaf waren, druk ja, maar braaf. Een hele verademing in vergelijking met voetbal-'supporters'.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Braaf, komt natuurlijk door de goede leiding :mrgreen: (ben zelf al 3 jaar leiding :Y )

Wat ik woensdagavond trouwens zag.... Ik zat in de Amsterdamse M53, en wilde op MDW overstappen op de M50, maar die was, zoals vaker gebeurt, nét vertrokken. Dus werd het de M54. Die kwam aan, en toen kwam er ineens iemand van tussen de metro's uit kruipen :shock: die heeft dus in ieder geval vanaf de Spaklerweg tussen twee metro's ingestaan.... le-vens-ge-vaar-lijk!!! :shock: Wat een stom figuur..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Jaja mensen, het is weer *O* *O* *O* Libelle Zomerweek *O* *O* *O*

En daarom tientallen vrouwen, al dan niet met een pittig kort kapsel, op de verschillende stations die giechelend de trein in gaan na eerst twijfelend gevraagd te hebben waar deze trein nu weer naar toe gaat, de deuren schaterlachend voor elkaar openhouden, de conducteur weer stevig vastklampen om hun vragen beantwoord te krijgen en aandachtig luisteren naar de reisinformatie omdat er wel eens slecht nieuws omgeroepen kan worden *O* *O* *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

De RSG3-tjes 5502 en 5503 reden vanmorgen op metrolijn D in Rotterdam eindelijk met lijnletters op de display's, dus met D Rotterdam Centraal. Ook was de omroep veranderd. Alle stations waren nu geen metrostations meer, maar gewoon stations. :)
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Etienne »

mb90 schreef:De RSG3-tjes 5502 en 5503 reden vanmorgen op metrolijn D in Rotterdam eindelijk met lijnletters op de display's, dus met D Rotterdam Centraal. Ook was de omroep veranderd. Alle stations waren nu geen metrostations meer, maar gewoon stations. :)
Op metrolijn E ook nu lijnletters (wel is de bestemming nu wat opgekropter). Alleen hoe ze dat 'stations' omroepte, klinkt voorg een meter. :?

En vanmiddag weer eens een seinstoring nabij Leidschenveen. :X De enige die daar nog langs reed was Metrolijn E, die dus maar eens goed vol zat vanwege de omreizigers tussen CS en Leidschenveen. :?

Verder was er ook nog een tram van de HTM gestrand bij de halte Monstersestraat. Dat gaf dus een behoorlijke file aldaar en de aanvoer van trams naar de haltes na de Monstersestraat kwam niet goed door, waardoor er hoogstens 1 tram per 30 minuten reed (normaal 1 per 7,5 minuut) :x
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Bee schreef:Jaja mensen, het is weer *O* *O* *O* Libelle Zomerweek *O* *O* *O*
Woehaa!! *O* Huisvrouwen, voetbalhooligans, scouts en nu puilen de treinen weer uit met euh... Huisvrouwen? En dan straks op 12 juni hordes OVNL-ers op jacht naar zoveel mogelijk (bonus-) punten. Ik ben aan vakantie toe denk ik... :mrgreen:

Vanmorgen zag ik bij Laa op metrolijn E de 5517+5521 netjes met lijnletters langsrijden, zoals mb90 en pijnackerbus al schreven. De 5600-serie rijdt nog wel letterloos rond, althans de setjes die ik vandaag bij Sdm tegenkwam wel.

@Ardan: Je hebt kennisgemaakt met het fenomeen 'Metrosurfer': Figuren met het IQ van een garnaal. Eens in de zoveel tijd duikt er weer eens eentje op die denkt een trend te kunnen setten, vervolgens valt er een dode en een paar jaar later komt er weer een ander die het opnieuw denkt te hebben uitgevonden. :N
Vallend blad maakt rails glad.
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door les7 »

Dexter schreef:Vanmorgen zag ik bij Laa op metrolijn E de 5517+5521 netjes met lijnletters langsrijden, zoals mb90 en pijnackerbus al schreven. De 5600-serie rijdt nog wel letterloos rond, althans de setjes die ik vandaag bij Sdm tegenkwam wel.
De RandstadRail wagens zijn geüpdate, omdat station Meijersplein in gebruik is genomen. Hierdoor zijn ook de binnnenrifi's voor Volgend station aangepast, zodat deze nu Meijersplein aangeeft i.p.v. Wilgenplas.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Ik las het net op retmetro.nl http://www.retmetro.nl/cms/index.php?op ... &Itemid=55

Wat zijn rifi's?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

RichtingFilms, ook wel bekend als lijnfilm.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Mocht NS nog z'n punctualiteit willen verhogen, dan raad ik ze ten zeerste aan eens op Rotterdam Centraal te gaan kijken. Het geklungel met bijplaatsen bij binnenkomende IC's uit Gouda bereikte vandaag een nieuw dieptepunt...

De t20554 kwam keurig op tijd aan bij het inrijsein van Rotterdam Centraal, sterker nog, hij was zelfs iets te vroeg maar de t2865 was al gekruist en stond dus niet meer in de weg. Verbazingwekkend genoeg mochten we echter blijven wachten tot de t4060 vertrokken was, die juist hoort te vertrekken direct na binnenkomst van de NoordOost.
En nee, dit keer was het niet het bij te plaatsen materieel wat zorgde dat we niet direct konden binnenkomen. Dat mocht namelijk ook nog even voorlangs nadat de stoptrein vertrokken was. Resultaat: in de laatste 500 meter van -1 naar +7, knap hoor :roll:

Nu is die opvolging van binnenkomende NoordOost en vertrekkende s4000 ook wel erg krap gepland (lees: in conflict met zowel binnenkomst als vertrek om .25) Daar valt echter weinig aan te doen want verhuis je de 4000 naar spoor 15 dan zou je wel conflictvrij zijn bij vertrek ervan, maar ontstaat juist weer een conflict bij binnenkomst met de vertrekkende NoordOost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Geert schreef:Klopt, ze stonden ook op het grasveldje voor/achter de Inktpot zag ik vanuit de bus. Ik kwam vanavond rond 20.15 uur aan op Utrecht Centraal, diverse perrons zagen er verschrikkelijk druk uit met allemaal scouts die kennelijk nog energie hadden om hoofd-schouders-knie-en-teen te zingen ;). Blij dat ik met de bus naar huis ging :mrgreen:
Tering, en dat geschreeuw was dus smorgens om 8 uur op Ut al begonnen he, met om de zoveel minuten een trein die binnenliep met 500 van die blagen aan boord :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten