Mag ik even kwijt #45

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door webguy »

Oh, ja, dat had ik inderdaad wel bedacht. Scheelt dat de betreffende Leen Bakker pas om 10 uur open ging, en dat het een half uur duurde voordat ze de goede rol hadden gevonden :) Overigens staat er in de algemene voorwaarden van de NS ook niet wat de maximale afmetingen zijn van je bagage, als het maar niet hinder voor anderen veroorzaakt. Trouwens, heeft iemand wel eens een fiets meegenomen als "bagage" zonder dat 'ie iemand hinderde, dat spaart weer 6 euro uit :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Mikos »

Dexter schreef:Tegenwoordig zou ik zo 1-2-3 niet weten waar je zoiets groots zou moeten laten, in modern materieel heb je veel grote 'flex-ruimtes' maar voor iets van 4 meter lang wordt het moeilijk.
Reizigers mogen dan volgens de regels ook geen voorwerpen groter dan 1x1x1 meter bij zich hebben als bagage. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Suus »

Ik denk dat de fietstoeslag trouwens vooral bedoeld is om te voorkomen dat treinen rijdende fietsenstallingen worden en waar de fietsenafdeling meer een oud-ijzerloods wordt dan een plek waar je tussen de verschillende treindelen kan lopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Ardan »

Wat gebeurt er trouwens als er een fiets op het balkon staat, en de conducteur vraagt van wie die fiets is, maar niemand reageert? Wordt die fiets dan zonder pardon de trein uitgegooid? In dat geval is het geen optie om je fiets zonder toeslag mee te nemen en te doen of je neus bloedt..
Ik doe ook maar wat
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door webguy »

Mikos schreef:
Dexter schreef:Tegenwoordig zou ik zo 1-2-3 niet weten waar je zoiets groots zou moeten laten, in modern materieel heb je veel grote 'flex-ruimtes' maar voor iets van 4 meter lang wordt het moeilijk.
Reizigers mogen dan volgens de regels ook geen voorwerpen groter dan 1x1x1 meter bij zich hebben als bagage. :wink:
Maar dat staat nergens, ik kon het in ieder geval niet vinden... En geld dan ook net als in het vliegtuig de regel 'of 3 meter opgeteld' of zoiets?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Wubbo »

Bij fietsen zonder eigenaar schijnen nog wel eens de ventieltjes te verdwijnen. Heel vreemd, gebeurt gewoon zomaar ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Vandaag van Gouda naar Geldermalsen gefietst, en onderweg nog dit gezien. De melkwagen was het smalle dijkje van de Vlist afgereden, en in het water gekanteld. Om er langs te komen als fietser moesten we over het boeren erf lopen, achter de koeienstallen langs van de aangrenzende boer. Dat vonden ze gelukkig helemaal niet erg. De boerin had net een litertje koffie gezet voor de hulpverleners. Het werd er nog bijna gezellig :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door STF »

webguy schreef:Het hoogtepunt van mijn vrijdag was trouwens een rol vinyl van 4 meter lang vervoeren van Den Haag naar Leiden. Tja, hoe doe je dat als arme student die niet 1,2,3 iemand kan bedenken met een grote auto...
In welke auto kun je uberhaubt iets van 4 meter lang vervoeren? Onze bestelbus heeft een laadruimte van 2.55 meter lang, eventueel kan er een luikje onder bijrijdersbank geopend worden waardoor je bijvoorbeeld lange planken vanuit de laadruimte tot onder het dashboard kunt schuiven, met een maximumlengte van 3,90 meter.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door webguy »

Ik denk dat het op het dak van een stationwagon nog wel zou kunnen. Anders een boedelbak zonder huif wel kunnen, schuin tegen het rek aan het einde aan. Maar het is inderdaad een ramp. Ik weet dat we een keer het hebben laten leggen, dan komen ze met een lange Mercedes Sprinter, die is geloof ik ook lang genoeg...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door STF »

Dat is inderdaad zo'n beetje de enige auto waar het inpast, die Sprinters van Mercedes.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door webguy »

Nja, dit paste dus ook en viel redelijk mee, ook qua hoe zwaar het was :) Verder zou het jammer geweest zijn om twee keer een 2m brede rol van 3m te kopen voor een kamer van 3x4, dan moet je gaan lijmen enzo...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door STF »

Ow zo'n klein stukje maar? Wij hebben een paar jaar terug met de vorige bestelbus (laadruimte 1,80 meter lang) een stuk van 16 m2 vervoerd, je rolt het gewoon uit en vouwt het een beetje dubbel. :wink:
Maar bij lange rollen kan dat niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Caspar »

Op het dak? Zo hebben we al eens een 3 zit bank vervoerd.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door webguy »

STF schreef:Ow zo'n klein stukje maar? Wij hebben een paar jaar terug met de vorige bestelbus (laadruimte 1,80 meter lang) een stuk van 16 m2 vervoerd, je rolt het gewoon uit en vouwt het een beetje dubbel. :wink:
Maar bij lange rollen kan dat niet.
Maar was dat een rol van 4 meter breed dan? De rol was wel goed ingepakt, en ik vermoed zelf dat er zo'n kartonnen rol binnenin zat, anders was dubbelvouwen idd een optie. Maar om de boel midden in het Winkelcentrum/Megastores in Den Haag uit te rollen en de 3 meter kant om te rollen vond ik te veel van het goede :) Er keken al genoeg mensen, niet dat ik me daar wat van aan zou trekken, maar nog :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door STF »

Het was een stuk van 4 meter bij 4 meter, zonder karton erin of plastic eromheen. Met drie stukjes tape zat de rol vast, meer niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Stefan »

Caspar schreef:Op het dak? Zo hebben we al eens een 3 zit bank vervoerd.
Doet me gelijk aan Mr. Bean denken. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door webguy »

Die Mr. Bean aflevering is idd geweldig. Net iets beter dan de andere aflevering waar ik aan moest denken. M'n ouders zijn twee weken in Engeland geweest, en namen "twiglets" mee, van die takjes die Mr. Bean tijdens z'n nieuwjaarsfeestje eet. Zelfs zonder marmite zijn ze eigenlijk niet te eten...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Daniel »

Over onhandigheden met grote dingen gesproken: in Amersfoort hebben ze toch een rare definitie van namiddag... dat was namelijk het moment van de dag waarop ze m'n wasmachine enzo zouden komen bezorgen, maar ze waren er dus al om kwart voor twaalf. Zat m'n vader dus met alles voor de deur want ik had de sleutel en was nog onderweg.

Achja, 'tis uiteindelijk wel op de derde verdieping terecht gekomen en de koelkast is nog drie keer van z'n plek geweest. Eerst vergeten de deur om te zetten zodat 'ie naar de juiste kant open ging, vervolgens bleek er nog 'n plankje onder te moeten omdat 'ie scheef stond (voorkant op de tegelvloer, achterkant op het kale beton waren de stelpootjes niet op berekend). En ga ik 't ding schoonmaken, blijkt het deurtje van het vriesvak ook nog omgezet te moeten worden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Joshua »

Terug uit de stad. Het was echt saai in Nijmegen vanavond :(
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Mark »

Terug uit de stad, Hengelo was wel gezellig ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Justin »

Terug uit de stad. Den Haag was erg gezellig gisteren. Muziek stond eigenlijk net ietsjes te hard bij de Beach Club (Peukie), moest keihard schreeuwen tegen de persoon die nota bene naast me stond.

Nou ja, net terug. Pas om 1:00 weer terug, had hele dag gewerkt.

Nu even naar Zeist toe :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Fles »

Joshua schreef:Terug uit de stad. Het was echt saai in Nijmegen vanavond :(
Nou heb ik weleens in Kraków tot 3 uur in een club gezeten waar het saai was, maar toen moest ik een nachttrein naar Warszawa halen en de tijd vullen. Wat was jouw smoes? :?:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Geert »

Voor die paar uurtjes met de nachttrein? :lol:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Mikos »

webguy schreef:Maar dat staat nergens, ik kon het in ieder geval niet vinden... En geld dan ook net als in het vliegtuig de regel 'of 3 meter opgeteld' of zoiets?
De combinatie van 1x1x1 meter met het niet tot last zijn van anderen :P Die 1x1x1 wordt wel vaker 'overtreden', maar je moet er sowieso geen anderen mee tot last zijn. Je matras mag je thuislaten. :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #45

Bericht door Fles »

Geert schreef:Voor die paar uurtjes met de nachttrein? :lol:
Was in 1997. Weet ik veel wie dat gepland had :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten