Produkten op de OV-chipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door iljitsch »

Zaterdag anderhalve week geleden ging ik van Rotterdam CS naar Nootdorp met tram 8 en RR E. De rit met Randstadrail stond een paar dagen later op ov-chipkaart.nl maar pas vandaag staat de rit met tram 8 er ook bij. Ritten van Arriva en HTM waren ook al een week geleden doorgekomen, dus het lijkt me hier toch echt aan de tram van de RET te liggen en niet aan de (ook niet onaanzienlijke) traagheid van ov-chipkaart.nl zelf.

Ik heb in maart bij een automaat van het GVB 1 uur reizen voor 2,60 euro aangeschaft en op mijn chipkaart geladen (en gelijk opgebruikt), en diezelfde zaterdag anderhalve week geleden het kortingsprodukt voor oost-Nederland en 2 uur reizen bij de RET via een ophaalmachine op m'n chipkaart laten zetten nadat ik die eerder in de ov-chipkaart.nl webshop had aangeschaft. Die twee uur bij de RET heb ik de volgende dag opgemaakt en daarna nog een bon uitgedraaid bij een RET-machine, 1 euro opgeladen en een reis bij de NS gemaakt.

Op die bon staat dat er 0 produkten op mijn chipkaart staan. Op ov-chipkaart.nl zijn het er 5:

Code: Selecteer alles

Reizen op Saldo NS Korting		-
Reizen op Saldo NS Vol tarief		-
GVB 1 Uur		-
RET 2 uur reizen 2010		-
Vraag uw OV-bedrijf		-
Typisch genoeg stond er een paar dagen geleden in plaats van - bij de twee laatste de prijs: respectievelijk 3,50 en 0,01. ("Vraag uw OV-bedrijf" is blijkbaar de naam voor de 20% korting in de bussen in Gelderland/Overijssel/Flevoland.)

Ik begin me er nu wat zorgen om te maken dat de chipkaart na verloop van tijd volloopt met verlopen produkten die blijkbaar dus niet automatisch verwijderd worden...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Gekko123 »

Inderdaad, heb ook nog het product Reizen op Saldo NS korting van 2009 op mijn kaart staan, terwijl die allang verlopen is :X Hopelijk komt TLS binnenkort met een softwareupdate waardoor men verlopen producten automatisch verwijderd als men langs een ophaalautomaat gaat.
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Rienstertje »

Wat ik me al tijden afvraag:
Zit er op de OVC met reizen op saldo bij NS ook een limiet?
Een dagkaart 2e klas vol tarief kost 44,80, maar als je met de OVC het land doorreisd, zit er geloof ik niet een maximum per dag aan, correct me if im wrong :oops:
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door reisthijs »

Een daglimiet? Dan zou de berekende ritprijs van een rit afhankelijk moeten zijn van de eerdere ritten op dezelfde dag. Dat is dus niet het geval bij de OV-chipkaart die men zo 'basic' mogelijk heeft gehouden. Daarom bestaat er bijvoorbeeld ook geen retour meer voor reizen op saldo.
Iedere treinreis wordt dus als losse enkele reis berekend, het zou dus kunnen voorkomen dat je duurder uit bent dan een dagkaart, als je meer dan 2 enkele reizen maakt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Rienstertje »

Dan vraag ik me toch echt af hoe dat in de toekomst moet als je n dagje wil treinen :P, zal wel ernstig duur worden dan :O
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Jurjen »

Rienstertje schreef:Dan vraag ik me toch echt af hoe dat in de toekomst moet als je n dagje wil treinen :P, zal wel ernstig duur worden dan :O
Een product 'dagkaart NS' op je OV Chip laden bij de automaat.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Gekko123 »

Wat dus niet mogelijk is als de kaartjesautomaten gaan verdwijnen (al denk ik dat er daarvoor simpele ophaal/oplaad apparatuur voor in de plaats komt) :N
De enige oplossing die je dan nog hebt zijn e-tickets en bestellen op internet om het vervolgens bij zo'n ophaal automaat te laden op je chipkaart -O-
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Geert »

Wie zegt dat de kaartautomaten gaan verdwijnen dan? Vooralsnog zie ik dat nog niet gebeuren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Suus »

Ik zie de rol van de kaartautomaat alleen nog maar toenemen. De automaten die geschikt zijn voor de OV-Chipkaart worden ook een veelgebruikt oplaadpunt voor busreizen. Niet alleen voordat je de trein in gaat langs de automaat, maar als je de trein verlaat ook langs de automaat zodat je met de bus mee kan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Ik zie de rol van de kaartautomaat alleen nog maar toenemen. De automaten die geschikt zijn voor de OV-Chipkaart worden ook een veelgebruikt oplaadpunt voor busreizen.
Momenteel zijn volgens mij ALLE NS automaten geschikt voor de OV-Chipkaart opladen, op een enkele met de nieuwe LED displays...
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door webguy »

Dat verklaart waarom een automaat op Den Haag Moerwijk eerst wel OVC had, en toen niet meer ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Suus »

find_your_spot schreef:
Bee schreef:Ik zie de rol van de kaartautomaat alleen nog maar toenemen. De automaten die geschikt zijn voor de OV-Chipkaart worden ook een veelgebruikt oplaadpunt voor busreizen.
Momenteel zijn volgens mij ALLE NS automaten geschikt voor de OV-Chipkaart opladen, op een enkele met de nieuwe LED displays...
Echt niet: Diemen heeft 2+1 kaartautomaten maar alleen de automaat die muntgeld accepteert werkt met de OV-Chipkaart. Ik heb het van de week nog geprobeerd maar het werkte niet. Er zit ook geen chipkaartlogo bovenop de machine.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door reisthijs »

Natuurlijk gaan de kaartautomaten niet verdwijnen, waar zou je anders nog een anonieme OV-chipkaart kunnen kopen?

Daarnaast is nergens gezegd dat de mogelijkheid verdwijnt om een los kaartje te kopen. Bij de metro is dat ook gewoon mogelijk in de vorm van de wegwerp-chipkaart, dus hopelijk kan dat bij de NS-kaartautomaten straks ook.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Echt niet: Diemen heeft 2+1 kaartautomaten maar alleen de automaat die muntgeld accepteert werkt met de OV-Chipkaart. Ik heb het van de week nog geprobeerd maar het werkte niet. Er zit ook geen chipkaartlogo bovenop de machine.
Vreemd want tot nu toe waar ik in NL terecht kom van 's Hertogenbosch, Maastricht, Rotterdam CS, Gouda, Utrecht CS, Schiphol, ALLE automaten zijn geschikt om sowieso saldo op te laden.

Dat er automaten zijn waar de kaartlezer nog van ontbreekt, is mij niet bekend...
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Daniel »

Nou ik weet toch vrij zeker dat er in Utrecht nog minstens een automaat is zonder mogelijkheid tot laden van saldo. Zal er vanmiddag wel weer even op letten want het kan zijn dat 'ie recent wel die mogelijkheid heeft gekregen.

In ieder geval weet ik van Dordrecht dat er nog niet-OV Chip-proof automaten zijn, maar op Dordrecht Zuid en -Stadspolders zijn wel weer alle automaten geschikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

Zojuist bereikte deze emaije mijn postvak in...

http://mail-it.netivity.nl/show.asp?NID ... ID=6920447
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dus? :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door find_your_spot »

ziggy schreef:Dus? :)
Omdat het kan (A)
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Produkten op de OV-chipkaart

Bericht door Joshua »

Gekko123 schreef:Wat dus niet mogelijk is als de kaartjesautomaten gaan verdwijnen (al denk ik dat er daarvoor simpele ophaal/oplaad apparatuur voor in de plaats komt) :N
Ik heb nog nergens gelezen dat de kaartautomaten gaan verdwijnen. Volgensmij krijgen ze eerder een update voor de OV-chikaart. Zodat je ook producten op je kaart kan zetten. En toeristen moeten in de toekomst toch wegwerp kaarten kunnen kopen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten