OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:Nu is die opvolging van binnenkomende NoordOost en vertrekkende s4000 ook wel erg krap gepland (lees: in conflict met zowel binnenkomst als vertrek om .25) Daar valt echter weinig aan te doen want verhuis je de 4000 naar spoor 15 dan zou je wel conflictvrij zijn bij vertrek ervan, maar ontstaat juist weer een conflict bij binnenkomst met de vertrekkende NoordOost.
Wat is daarvan in conflict gepland dan? Dat is keurig volgens normen gepland, is niks in conflict aan. Op het moment dat de NoordOost binnen is krijgt de s4000 zijn rijweg pas (volgens plan), dus er is geen conflict. Dit soort overkruisingen kom je overal in het land tegen (Utrecht zuidzijde, vertrek van de s3100 met de binnenkomst van de s3500, bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Dan wordt het kennelijk hoog tijd dat er volgens plan gehandeld wordt want hier werkt het overduidelijk niet: waarom zou een vroege NoordOost anders immers op een vertrekkende s4000 moeten wachten, dat maakt de kruising alleen maar ruimer.
Probleem zal er deels ook wel in zitten (een uur eerder speelt dat overigens ook) dat men het rangeerdeel dat bij de aankomende trein bijgeplaatst wordt in de korte tijd tussen vertrek van de s2800 en s4000 van de tuin naar spoor 14 rijdt. Doordat dat gaatje zo krap is krijgt de NoordOost een minimale vertraging en mag de 4000 voor aangezien die op tijd is dan. Maargoed, dat speelde vandaag niet want ook het rangeerdeel ging pas naar 14 nadat de 4000 vertrokken was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door MdJ »

En wat nu als de s4000 _verstrekkend vanaf 12 naar spoor ZA/ZB gaat, en dan naar rechts. De NO_aankomend via XA2/XA1. Dan hoeft de NO alleen te wachten op het rangeerdeel, de 4000 hoeft dan niet te wachten op de NO, die gaat er immers via het linkerspoor langs, en ik neem aan dat de rijwegen dan zo liggen dat de 4000 ook niet op het rangeerdeel(voorwaarde: vertrekken vanaf 14) hoeft te wachten...
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Wubbo »

Dat zijn wel 60 km/h-wissels, kost je dus rijtijd...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

De vraag is dan: is er iets op tegen om de s4000 een minuutje (of twee) eerder te laten vertrekken? Door de langzamere wissels zit je immers bij het eerstvolgende dienstregelingpunt (Wspl) weer op dezelfde tijdsafstand achter de s2800 als nu 't geval is.
Aansluitingen gaan er, zover ik uit het hoofd weet te bedenken, ook niet door verloren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door MdJ »

Ik neem aan dat je niet al bij de Wspl ruim 60 rijdt? en tja, dat ene minuutje lijkt me het probleem niet tov het geklooi wat er anders gebeurd...
Bij twijfel: gebruik beton.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Wubbo »

Ik heb zelden ergens last van als ik met de NoordOost in Rotterdam kom, dus wellicht is er alleen met die t20554 een probleem.

NoordOost naar binnen via XA/XB ligt trouwens in conflict met de vertrekkende s2800 naar Amersfoort (die zijn tegelijk op Wspl).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Ik heb zelden ergens last van als ik met de NoordOost in Rotterdam kom, dus wellicht is er alleen met die t20554 een probleem.
t20550 heeft er ook last van. Kortom: alleen de treinen die heel vroeg in de spits vanuit Utrecht komen en versterkt worden omdat de kerende trein op 't hoogtepunt van de avondspits uit Rotterdam vertrekt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

Dat geldt dus voor maar een paar treinen per dag. Lijkt het me niet waard om daar de s4000 altijd twee minuten eerder voor te laten vertrekken.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Freek »

In Nm zijn er extra paaltjes voor de OVC geplaats. Ze (stuk of 5/6) voor de AH To Go. Verder werden ook nog 2 studenten van de studie gehouden. De NS had ze namelijk ingehuurd om flyers uit te delen over de OV-Chip. De studenten hadden zich aangepast aan het tempo van de invoering van de Chipkaart, vooral geen folders uitdelen dus.

Verder stond er op 3a twee setjes SGMII, mijn s3600 moest dus via spoor 2 de weg richting Arnhem vervolgen. Dit mocht even duren, om onduidelijke redenen kwam men wel op tijd aan in Nm maar vertrok men met +7.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Dat geldt dus voor maar een paar treinen per dag. Lijkt het me niet waard om daar de s4000 altijd twee minuten eerder voor te laten vertrekken.
Er is ook een vele malen simpeler oplossing: het stel bijplaatsen na binnenkomst in plaats hardnekkig blijven proberen de rangeerbeweging in een gaatje proppen waar 'ie niet in past (het is sinds half april nog geenenkele keer goed gegaan :roll: )
Daar heb je dan ruim 10 minuten de tijd voor: vertrekkende s4000 voor de rangeerbeweging langs en daarna is het enige vereiste dat je het voor vertrektijd van de NoordOost bijplaatst. (De s4000 kan immers wel op 12 binnenkomen als je bezig bent uit de tuin naar 14 te rangeren)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Karl »

Maar dan staat het bijgeplaatste stel aan de andere kant van de trein.

Wordt het laatste perron in het nieuwe station meer geïntegreerd in het station? Dan zou je die sporen (15, 16) wellicht meer kunnen gebruiken dan nu het geval is?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Karl schreef:Maar dan staat het bijgeplaatste stel aan de andere kant van de trein.
Het doel van het bijplaatsen lijkt me nog altijd het aanbieden van de juiste capaciteit voor, in dit geval, de t12565. Als men een bepaald stel op een bepaalde plek wil krijgen voor bijvoorbeeld onderhoud dan zullen ze het in een bepaalde omloop moeten regelen. Het enige wat dan veranderd is dat men het in een andere omloop moet regelen, maar wat dat betreft zijn de bewuste treinen twee hele makkelijke: ze rijden planmatig met allemaal drietjes dus kunnen alle stellen op elke willekeurige plek in de trein zitten.
Wordt het laatste perron in het nieuwe station meer geïntegreerd in het station? Dan zou je die sporen (15, 16) wellicht meer kunnen gebruiken dan nu het geval is?
Spoor 16 wordt al dagelijks gebruikt voor de s9700 en is natuurlijk niet zo praktisch voor de NoordOost gezien de lengte ervan. Spoor 15 gebruiken is wel een goeie: dat maakt het mogelijk het bij te plaatsen stel vast klaar te zetten in de tijd dat de trein ervoor nog langs het perron staat.
Sla je twee vliegen in een klap: het stel zit achterop waar ze het kennelijk zo graag willen hebben en er zit niks in de weg waardoor gewoon direct binnengekomen kan worden.

Vandaag weer een andere variant trouwens: t20554 op tijd en voor een rood inrijsein om het rangeerdeel voor te laten. Vervolgens mocht natuurlijk de t4060 er op tijd uit waarna binnengekomen kon worden. Da's nou een mooi voorbeeld waarbij het met andersom combineren dus netjes past zonder een seconde vertraging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Ardan schreef:Wat ik woensdagavond trouwens zag.... Ik zat in de Amsterdamse M53, en wilde op MDW overstappen op de M50, maar die was, zoals vaker gebeurt, nét vertrokken. Dus werd het de M54. Die kwam aan, en toen kwam er ineens iemand van tussen de metro's uit kruipen :shock: die heeft dus in ieder geval vanaf de Spaklerweg tussen twee metro's ingestaan.... le-vens-ge-vaar-lijk!!! :shock: Wat een stom figuur..
Die gek heeft het nog gefilmd ook :shock:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rny6udzpfa8[/youtube]
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Etienne »

:shock:
Meteen even een reactie geplaatst :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

OMG, wie gaat er nou op een metro zitten?


Overegens zag ik laats nog in apeldoorn dat NS van plan is er flink wat CICO's bij te plaatsen:
Afbeelding
Ik ga er atans vanuit dat al die grijze paaltjes voor CICO's bedoelt zijn. Ik telde 10 van deze grijze paaltjes op het station. Heb niet het hele station rond gelopen dus misschien zijn het er nog meer.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Ardan schreef:
Ardan schreef:Wat ik woensdagavond trouwens zag.... Ik zat in de Amsterdamse M53, en wilde op MDW overstappen op de M50, maar die was, zoals vaker gebeurt, nét vertrokken. Dus werd het de M54. Die kwam aan, en toen kwam er ineens iemand van tussen de metro's uit kruipen :shock: die heeft dus in ieder geval vanaf de Spaklerweg tussen twee metro's ingestaan.... le-vens-ge-vaar-lijk!!! :shock: Wat een stom figuur..
Die gek heeft het nog gefilmd ook :shock:
Wat een slechte beelden zeg. vet onscherp. Doe dat even op een zonnige dag of zo. En doe iets aan die rijwindruis, dat is tegenwoordig heel goed te onderdrukken. Voor de rest keurig binnen profiel gebleven :pos:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door M57 »

Reiziger Ddrs schreef:De vraag is dan: is er iets op tegen om de s4000 een minuutje (of twee) eerder te laten vertrekken?
Ik neem aan dat het verlengen van de reistijd van alle reizigers wel als een probleem mag worden gezien.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Mark »

Joshua schreef:OMG, wie gaat er nou op een metro zitten?


Overegens zag ik laats nog in apeldoorn dat NS van plan is er flink wat CICO's bij te plaatsen:
http://img526.imageshack.us/img526/8730/p5140022j.jpg
Ik ga er atans vanuit dat al die grijze paaltjes voor CICO's bedoelt zijn. Ik telde 10 van deze grijze paaltjes op het station. Heb niet het hele station rond gelopen dus misschien zijn het er nog meer.
Waarom kan het daar wel, en moest ik laatst in Amf een wandeling van 700 kilometer maken voordat er helemaal voorin de hal pas zo'n uitcheck-paal stond :| Hier in Hgl zag ik ze dan wel weer met vier naast elkaar in de nieuwe stationstunnel staan :pos:
Laatst gewijzigd door Mark op wo 19 mei 2010, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Ze zijn nog bezig, in augustus moeten alle stations van het definitieve aantal paaltjes voorzien zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Ardan »

Zag ik trouwens in De Pers staan, halfweg juni gaat de tunnel Rotterdam C-Melanchtonweg open?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Dat is op 16 augustus, zie http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... stus.dhtml

Gisteren ging ik voor boekonderzoek naar de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag, maar door de Libelleweek heeft de sprinter naar Amsterdam deze week chronische vertraging *O* Daardoor miste ik in Amsterdam op een haar de Sneltrein naar Den Haag Centraal, en besloot ik maar de s9200 te nemen naar Den Haag HS, en daar de tram. Maar mensen, is het nu echt nodig om bij elke tramhalte om te roepen dat je met een chipkaart moet uitchecken? Bovendien, waarom kunnen de mensen in Den Haag bij de tram niet wachten tot de reizigers zijn uitgestapt, of ben ik nu verwend met de passagierscirculatie die in Amsterdam plaatsvind door de conducteurs?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
LaiWong
Berichten: 18
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 11:13
Locatie: Spijkenisse

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door LaiWong »

De afgelopen weken is de RET druk bezig geweest met het verder uitbreiden van het metronetwerk. Als gevolg hiervan geen metro's die rechtstreeks reizen naar Rotterdam Centraal. Als vervanging hiervoor hebben ze bij metrostation Hoogvliet metrodienstbussen geplaatst waarbij je van Hoogvliet naar Slinge kan reizen.
Deze bussen werden vervaardigd door HTM en niet door RET zelf (wat dan wel apart is).

Na deze week reed er tussen Tussenwater en Rotterdam geen metro's. Hiervoor moesten de reizigers doorreizen naar Beurs om daarna over te stappen naar Rotterdam Centraal.

Ook deze week een nieuwe melding:
Er worden testen uitgevoerd bij het nieuwe metrostation Blijdorp.
Hierdoor zullen trams en bussen verhinderd worden.

Ten eerste wat ik me afvraag waarom metrostation Blijdorp?
Het is vlakbij Rotterdam Centraal!
Ten tweede willen ze meer bezoekers trekken voor Blijdorp of is het geldverspilling?
Mij betreft is het geldverspilling.

Even een algemene mening:
Er rijden 2 metro's naar Rotterdam Centraal en 1 metro naar De Terp. Na mijn mening te weinig voor reizigers die naar bijvoorbeeld: Coolhaven, Dijkzicht en andere stations in de buurt, zij moeten ook op tijd komen op school of werk.
Hetzelfde geldt voor de terugreis 2 naar Schiedam Centrum en 1 naar Spijkenisse Akkers. Soms moet ik 20 minuten wachten totdat ik een metro heb naar Spijkenisse Akkers en dat is gewoon niet plezierig.

Wat vinden jullie van de wachttijden op de verschillende vervoersmiddelen?
Zelf vind ik het nog matig, kan voor mij nog beter.

Zo dat is wat ik de afgelopen dagen in Mei heb beleefd!!
Vertragingen zijn de boosdoener voor laatkomers.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

@Bee: Ik denk dat het een combinatie van beiden is. Iedereen wil daar zowat door je heen, maar dat zal wel typisch Haags zijn. Net zoals scheldwoorden gebruiken (2 van de 3 woorden die ze daar gebruiken zijn scheldwoorden) maar de Hagenezen bedoelen er niks mee, het is daar heel normaal. :wink:

@Ardan: Ik las in Metro dat metrolijn E vanaf 16 augustus zou gaan doorrijden naar Rtd. Het eerste stukje geboorde metrotunnel in Nederland, zònder verzakkingen, op tijd en binnen budget. *O* Zie je wel dat het kan. *O*

@LaiWong: Nou, metrostation Blijdorp ligt nog wel een aardig eindje van het Centraal Station hoor. Het is voornamelijk bedoeld voor de ontsluiting van de wijk Blijdorp zelf en niet voor de dierentuin, die heeft aan de zijde het dichtste bij het nieuwe station geen in/uitgang. Als ze die daar wel zouden bouwen, wordt het veel aantrekkelijker.
Vallend blad maakt rails glad.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Van het wikipedia-artikel "statenwegtracé":
De tunnelboormachine "Pandora" heeft eerst de westelijke tunnelbuis geboord. Op 30 maart 2007 was deze voltooid, waarna de machine werd teruggeplaatst naar het startpunt om de oostelijke tunnelbuis te boren. Deze tweede tunnelbuis kwam 25 februari 2008 gereed.

Op 3 maart 2009 werd bekend dat de tunnel zo goed als klaar is en dat met de afwerking is begonnen.[1] In juni 2009 werd echter bekend dat de ingebruikname van de boortunnel met circa 3 maanden vertraagd is. [2] De geplande exploitatie via één tunnelbuis per december 2009 was hierdoor niet meer haalbaar.
Dit mag dan theoretisch allemaal op tijd zijn maar ik vind het wel belachelijk lang duren allemaal.

Iljitsch, die de afgelopen maanden meerdere keren lopend of met de tram van/naar station hofplein heeft moeten gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten