Het grote rijlestopic! #1

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daantje »

Vandaag weer rijles gehad, van drie tot vier dus keertje overdag. Zag er wel een beetje tegenop omdat het alweer twee weken geleden was dat ik gereden had en het toen niet zo lekker ging. Maar deze keer ging het prima, zei zij ook al na een half uurtje ofzo, gewoon lekker relaxed gereden, ging wel goed om met de drukte op de weg. Laatste half uurtje wel wat stomme dingetjes gedaan. Belangrijkste is dat ik verder vooruit moet kijken, dan kan ik die dingen wel voorkomen.

Ik schijn wel een talent te hebben voor parkeren. Ik moest parkeren op het parkeerterrein voor de rijschool omdat ze even naar de wc moest en dat had ik nog nooit gedaan zo dus dat deed ik ff met minimale aanwijzingen van haar want ze had wel door dat ik het snapte en het wel goed ging. Stond ik in dat vak zegt ze 'er zijn er maar een paar die dat kunnen' :D Wow, voelde wel ff lekker :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Altijd leuk, dat soort opstekers :D

Ik heb ook heerlijk gereden vandaag :D steeds zelfverzekerder, steeds minder aanwijzingen, steeds vloeiender, steeds meer dingen tegelijk.
Rotonde draai ik met één hand, terwijl ik daarmee ook nog de knipper aanzet en met rechts de benzine aan het roeren ben. Had in het begin altijd ruzie met rotondes, maar het is dat ik schoenen aan heb en op fietsertjes moet letten maar anders deed ik het nu met mijn ogen dicht op mijn sloffen met drie vingers in mijn neus.
Geen woonwijkjes meer gelukkig, alleen grote wegen. Snel optrekken, niet meer zo sloom als in het begin.
Ik ben tevreden, en mijn instructeur ook :)

En ik ben met de auto naar het station gegaan, ik blijf het leuk vinden om te zeggen :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door MdJ »

*kick*

Nadat ik dezelfde examinator had als de vorige keer.... Ben ik nu wel geslaagd *O*. Succes aan iedereen die zijn of haar rijbewijs nog moet halen! Het gaat u goed :D
Bij twijfel: gebruik beton.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door find_your_spot »

Gisternacht rond 01:30 weer een lief konijntje naar de konijnen hemel gebracht... -O-

Inmiddels is dat al het zesde konijn wat ik van het leven heb beroofd, dat hadden ze op mijn rijlessen nooit verteld.... :(
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

MdJ, van harte! *O*
Morgen gaat lachen worden. Om 7 uur mijn nest uit, om 8 uur rijden, tot 9 uur, half 10 op station zijn voor de taxi naar Piet Zoomers in Wilp, van 10 tot 22 uur klerenvouwen en dat soort ongein...
Hopen dat ik mijn kop er een beetje bij kan houden in de spitsdrukte morgenvroeg.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Suus »

Heb je wel geoefend met je eigen kledingkast :mrgreen:

Alhoewel oefenen met vouwen misschien niet echt een nuttige vaardigheid is in een auto, of je wil je kunnen opvouwen voor een aankomende botsing :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Mag dit?
Afbeelding
:mrgreen:
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door STF »

Als hij/zij de lading wat verder naar achteren schuift mag het, tenslotte mag de lading op een aanhangwagen vanaf de achterste as maarliefst vijf meter naar achteren uitsteken. Aan de voorkant mag het niet verder uitsteken dan de dissel lang is, dus zo ongeveer 1,25 meter.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Juist :wink: ach jaa, geen politie tegengekomen, ook niet in Duitsland gelukkig, en heeeel voorzichtig over drempels heen. Driehoekje was wel al snel afgebroken..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daantje »

Lang niet gepost hier :) Laatste tijd gaat het wel weer lekker, zit weer een stijgende lijn in. Ik heb het gevoel dat ik ook meer feeling krijg met de wereld om me heen als ik in de auto zit en dat is wel fijn vind ik. Ben lekker om me heen aan het kijken en m'n instructrice vond vooral het sturen goed gaan. Schakelen gaat lekker vlot. Ben wel tevreden :) Heb wel het idee dat het vorige keer ietsje lekkerder ging maar dat is denk ik vooral gevoel want dat had zij niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Wat een verstrooide instructeur heb ik toch.
Eigenlijk had ik gistermorgen van 10 tot 11 rijles. Dus 5 voor 10 sta ik voor mijn deur te wachten tot hij aan komt rijden. 10 over 10 was hij er nog niet, dus ik loop even naar zijn huis, bij mij om de hoek. Zijn vrouw heeft een kapperszaak, even naar binnen, en zij belde hem op. Blijkt hij een E-examen te hebben. Dubbele planning dus en mij helemaal vergeten af te bellen. Dus nieuwe afspraak gemaakt, voor vanmiddag om 15 30 uur. Belt-ie om 13 uur op. Ging toch niet lukken, of het misschien ook morgen kon, om 14 30 uur? Zucht. Prima, maar als het dan niet wéér verzet gaat worden... :roll:
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Joshua »

30 juli mijn 3de examen. 3 maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daantje »

Joshua schreef:30 juli mijn 3de examen. 3 maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen.
Succes alvast :) Ben je beiden keren op dezelfde punten gezakt of dat niet?

@ Ardan: Mijn instructrice is me ook een keer vergeten maar dat is ook bij een keer gebleven gelukkig. Ik heb me pas ook zelf een keer vergist. Ik heb eigenlijk altijd rijles van 20.00 - 21.00 uur maar toen een keertje om 19.00 uur dus toen stond ze ineens voor de deur te toeteren toen ik nog zat te eten :oops:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Joshua »

Daantje schreef:
Joshua schreef:30 juli mijn 3de examen. 3 maal is scheepsrecht zullen we maar zeggen.
Succes alvast :) Ben je beiden keren op dezelfde punten gezakt of dat niet?
Eerste keer op besluitvaardigheid. En ik had een ingreep.

Tweede keer ging alles naar mijn gevoel perfect. Maar toen had ik volgens de eximinator te voorzichtig gereden. Maar ik keek wel te weinig in me spiegels.
Nou van dat laatste vind ik nog steeds dat het onterecht was. Ik kan namelijk al bijna geen spigel meer zien.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Joshua schreef:(...) Ik kan namelijk al bijna geen spiegel meer zien.
Dan doe je toch echt iets verkeerd als je geen spiegel meer kunt zien :lol:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daantje »

Hmm, dat lijkt me echt balen als het voor je gevoel gewoon allemaal prima gaat en je dan toch gezakt bent :?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Joshua »

Ardan schreef:
Joshua schreef:(...) Ik kan namelijk al bijna geen spiegel meer zien.
Dan doe je toch echt iets verkeerd als je geen spiegel meer kunt zien :lol:
Morgen een afspraak met een chirurg XD
Etienne
Donateur
Berichten: 7910
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Etienne »

Vanmiddag een inhaalmoment toch verkeerd ingeschat, ik dacht er nog voor te kunnen. Maar, dat ging net niet, kon ik dus toch weer achter de langzame tractor doorkachelen in een 30-zone :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Vandaag lesje #17 gehad. Eerst weer lekker de hele IJsselkade afscheuren :D tenminste, als er niet een stom figuur voor me 40 zat te rijden waar je 50 mag en ik normaal daar net boven zit. Drie kilometer achter geplakt zucht. En toen, tot mijn grote verrassing, over de Zwolseweg/IJsseldijk helemaal naar Olst heen gegaan! Sjongejongejonge wat was dat heerlijk, 80 rijden, raam wagenwijd open, op en top genieten! Wel veel bochten waar ik niet met 80 doorheen durfde/kon dus wel gas terug nemen, en vlak voor Olst achter een camper aanplakken die 70 reed. In Olst nog wat straatjes gepakt, en toen over een doorgaande weg richting Eikelhof. Bij Boskamp kwam er een bochtje naar rechts, Vmax was 50. Ik dacht dat het een klein bochtje was, ik met iets van 40/45 erdoorheen, maar nee! Achter de struikjes in de berm bleef de bocht maar doorgaan en scherper worden! Whoooooo... bijremmen!!! In Diepenveen, Vmax weer 50, kwam mij een bus op de 161 tegemoet. Ik ga zoveel mogelijk rechts rijden om de bus erlangs te laten, maar bleef goed doorgassen met 45/50. Mijn instructeur remde flink bij want de verhouding weg/bus-auto lag toch íéts anders dan ik inschatte... dat is nog een moeilijk punt, mijn breedte inschatten. En mijn Crysler PT Cruiser is nogal een lomp ding..
En daarna in Deventer weer wat straatjes in de binnenstad gepakt... naja, de uiteindelijke conclusie van mijn instructeur: 'Buitenaf ging perfect, in de bebouwde kom was het knudde!' Tsja, ik zat nog steeds met die heerlijke snelheden in mijn hoofd dus ik was in de stad nog íéts te enthousiast...
Maar toch: ik kan tevreden zijn. Was het een tijd terug nog vooral woonwijkjes-kloterij, nu ga ik alleen nog maar over de doorgaande wegen en vandaag, na een stop van drie weken omdat het anders financieel moeilijk ging worden, zelfs op N-wegen buitenaf. Doet me goed!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daantje »

Mja, ik vind het heel veel schelen waar je begint met je rijles. Als ik begin op de snelweg vind ik daarna alles minder dan 80 langzaam, als ik begin met 30/50, vind ik 80 ineens heel hard :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Mijn instructeur werkt duidelijk met trappen:
1 - woonwijkjes
2 - doorgaande wegen
3 - buitenaf
4 - snelweg.
Stage 3, I made it *O*
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Daantje »

Ow, dat had ik niet. Ik reed m'n derde les op de snelweg ofzo geloof ik. Ik leer het wel in stappen als in: eerst alleen sturen, dan ook gas geven en remmen erbij, dan koppeling, dan schakelen en dan kijken enzo. Dat vind ik wel fijn :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door tsov »

Ik werd gewoon gelijk in het diepe gegooid. Vond ik wel weer fijn :pos: Zo'n instructeur/trice zal ook wel mensenkennis hebben en gewoon kijken welke aanpak het beste bij welke kandidaat past :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Joshua »

Nou die eerste 3 stappen liepen geheel door elkaar. En die snelweg kwam er later pas bij.

De instructeur zei zo van ja ik wil eigenlijk in je eerste les ook al de snelweg op gaan zodat je de snelheid gevoeld hebt.
Maar daar zag ze die les toch nog vanaf.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote rijlestopic! #1

Bericht door Ardan »

Over die snelweg: ik heb vandaag mijn instructeur gevraagd of mijn gedachtenspinsels over de stappen die hij neemt over woonwijkjes-doorgaand-provinciale wegen-snelwegen, en inderdaad, zo denkt hij. Maar aan de snelweg hecht hij niet zo veel waarde, het is toch alleen maar invoegen-uitvoegen en je kunt het. Simpel zat.

Vandaag ook weer heerlijk gereden, alleen duurde het even voor ik de slag weer te pakken had want ik had de motor al af laten slaan nog voor ik goed en wel weg was. Handrem er nog op, zei mijn instructeur, maar ik had de koppeling al in, liet hem los... ja dat doet-ie dan niet XD
Instructeur geeft echt bijna geen aanwijzingen meer, alleen links-rechts, en als-ie aan het bellen is even met wijzen communiceren.
Op een gegeven moment reden we door de hoerenstraat. Kan mij niet boeien, maar de bestuurder van de Duitse auto vóór mij wel.. Vol in de ankers, nog net geen botsing.

In Epse iemand opgehaald voor zijn eerste les... en ik dacht bij mezelf.. ben ik ook zo dramatisch begonnen? :lol:
Ik doe ook maar wat
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten