OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:Spoor 16 wordt al dagelijks gebruikt voor de s9700 en is natuurlijk niet zo praktisch voor de NoordOost gezien de lengte ervan. Spoor 15 gebruiken is wel een goeie: dat maakt het mogelijk het bij te plaatsen stel vast klaar te zetten in de tijd dat de trein ervoor nog langs het perron staat.
Sla je twee vliegen in een klap: het stel zit achterop waar ze het kennelijk zo graag willen hebben en er zit niks in de weg waardoor gewoon direct binnengekomen kan worden.
Spoor 15 is geen alternatief: om .14 komt er een goederentrein via spoor 15, om .19 komt de s9700 binnen op spoor 16, om .20 vertrekt de s2800 en om .25 komt je NoordOost binnen. Dat zijn allemaal geen gaatjes waarin je lekker kan rangeren.

Dit probleem is trouwens sowieso verholpen als Rotterdam eindelijk eens uitverbouwd is, dan heb je weer ruimte om met spoorwijzigingen dingen wel te kunnen regelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Wat ik me gisteren bedacht: je hebt spoor 12 ook nog vrij rond die tijd (Fyra staat op 11 en de s4000 vertrekt rond die tijd van spoor 13. Geloof dat daar verder alleen de Thalys gebruik van maakt maar die rijdt niet op het bewuste halfuur maar 'n half uurtje eerder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Het is natuurlijk op een groot en druk station als Rtd wel wat moeilijker schuiven dan op een kleiner station als Ddr: Gisteren kwam daar een goederentrein langs die buiten-profiel was en over spoor 2 moest en alles schoof gewoon een spoortje op: de s2200 ging naar spoor 3, de s5000 naar 4, de s1900 naar 5. Overigens blijf ik voor een perron 6/7 daar.

In de t5051 / t5048 was gisteren een filmploeg van SBS6 'Doe Een Wens'-dag aanwezig, een (vermoedelijk) invalide man strompelde de trein in en uit, gevolgd door een hele ploeg camera-, geluids- en pr-mensen.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

In Ddr lijken ze anders af en toe ook erg veel moeite te hebben met het laten binnenkomen van een trein uit Rtd op spoor 5 (niet zijnde de kerende s2100) als spoor 4 nog bezet is...
(Waarbij gepland schuiven volgens mij toch echt makkelijker moet zijn als ongepland schuiven)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

Vanmiddag reed Sprinter t9752 met 8 bakken SLT (de 2429 en de 2403). Dit leek mij al wat lang, maar normaal moet dit makkelijk passen op spoor 16 van Rotterdam Centraal. Vandaag echter niet, want de 2601 stond ook op spoor 16 en dat maakte alles bij elkaar 14 bakken en dat past niet. Daardoor stonden er dus 2 bakken van de 2403 buiten het perron (wat gelukkig wel in de trein omgeroepen werd):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

De discussie erover starten helpt blijkbaar wel aardig, zie hier wat er vanmiddag spontaan gebeurde op Rotterdam Centraal...

De t2865 was notabene nog iets aan de late kant met vertrekken, maar achterin de t20554 zittend kon ik in de bocht mooi zien dat het rangeerdeel t.b.v. de t12565 in razend tempo naar spoor 14 gerangeerd werd: direct nadat de rijweg vrij was ging 'ie al. Zodoende eigenlijk nooit echt tot stilstand gekomen: we kropen richting het inrijsein en konden al snel door naar 14 om daar te combineren.
Aankomst was dit keer met net een halve minuut vertraging, da's nou niet echt de moeite natuurlijk. De t4060 kon daardoor ook zo goed als onvertraagd vertrekken, al leek de vertrekprocedure van die trein nog te moeten starten toen de rijweg vrijkwam waardoor hij met +1 Rotterdam Centraal verliet.

Het kan dus wel... :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Van het wikipedia-artikel "statenwegtracé":
De tunnelboormachine "Pandora" heeft eerst de westelijke tunnelbuis geboord. Op 30 maart 2007 was deze voltooid, waarna de machine werd teruggeplaatst naar het startpunt om de oostelijke tunnelbuis te boren. Deze tweede tunnelbuis kwam 25 februari 2008 gereed.

Op 3 maart 2009 werd bekend dat de tunnel zo goed als klaar is en dat met de afwerking is begonnen.[1] In juni 2009 werd echter bekend dat de ingebruikname van de boortunnel met circa 3 maanden vertraagd is. [2] De geplande exploitatie via één tunnelbuis per december 2009 was hierdoor niet meer haalbaar.
Dit mag dan theoretisch allemaal op tijd zijn maar ik vind het wel belachelijk lang duren allemaal.

Iljitsch, die de afgelopen maanden meerdere keren lopend of met de tram van/naar station hofplein heeft moeten gaan.
De complete verbouwing van Rotterdam Centraal duurt nog veel langer, en dat is voorlopig ook nog niet op korte termijn klaar.
Geert, die de afgelopen jaren ontelbare keren kilometers om heeft moeten lopen op Rotterdam Centraal.

;)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Ja, de CSen van alle vier de grote steden staan nu al tijden in verherbouw, wanneer zijn ze allevier klaar? 2025 ofzo?

Nog een reden dat ik liever via Den Haag HS reis.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

Respectievelijk CU 2013 (Den Haag), CU 2014 (Rotterdam) en CU 2015 (Utrecht & Amsterdam). Onder menig voorbehoud uiteraard...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Voor Amsterdam kan je rustig 2017 rekenen, aangezien dan pas het volledige metrostation geopend wordt. Al heb je daar als treinreiziger minder last van.

Verder hebben we natuurlijk nog de langslepende verbouwing van Arnhem naar Arnhem Centraal en de verbouwing van Breda naar Breda Centraal gaat ook het nodige gerommel opleveren vrees ik. In Leiden zijn ze nog steeds bezig de perrons een voor een open te trekken en van nieuwe tegels te voorzien. Afgelopen maandag deden ze dat op spoor 5a, waar ook gewoon treinen precies met de deur voor een volledig afgezet gebied kwamen :|

Ik zag trouwens gisteren dat op dit moment Den Haag HS ook verbouwd wordt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Nederland is wel het land met de sloomste aannemers ter wereld. Je zou denken dat ze in deze slappe tijden wat harder aanpakken om zo meer mensen aan het werk te houden.

Het zou me niks verbazen als China z'n HSL naar Europa af heeft voordat station Arnhem weer een normale ingang heeft.

Wat wordt er gedaan op HS?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

Geert schreef:Respectievelijk CU 2013 (Den Haag), CU 2014 (Rotterdam) en CU 2015 (Utrecht & Amsterdam). Onder menig voorbehoud uiteraard...

Het utrechtse project heet veelzeggend CU2030 trouwens. http://www.cu2015.nl bestaat niet. Als geoloog kijk ik niet op 15 jaar, daar niet van natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Nederland is wel het land met de sloomste aannemers ter wereld. Je zou denken dat ze in deze slappe tijden wat harder aanpakken om zo meer mensen aan het werk te houden.

Het zou me niks verbazen als China z'n HSL naar Europa af heeft voordat station Arnhem weer een normale ingang heeft.

Wat wordt er gedaan op HS?
Bouwen in Nederland gaat vooral traag door alle benodigde vergunningen, procedures en inspraakrondes. Allerlei strenge milieueisen helpen ook niet echt mee sinds een paar jaar (diverse projecten werden stilgelegd vanwege een overschrijding van de uitstootnormen).

@Fles: oorspronkelijk hingen er ook overal borden op het station met CU 2013. De 3 werd later afgeplakt en voorzien van een '4', inmiddels is dat bijgesteld naar 2015 en hangen overal borden met CU 2030 :lol:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door iljitsch »

Al die bureaucratie maakt dat het lang duurt voor je kan beginnen. Maar dat is geen reden om 10 jaar te doen over het opknappen van een station.

Bij het ontwikkelen van software hebben ze lang geleden uitgevonden dat zulke mega-projekten niet werken. Tegen de tijd dat je klaar bent is wat je dan eindelijk krijgt al lang niet meer wat je wilt hebben. Twee tegen een dat zodra die stations af zijn, ze gelijk met de volgende herinrichting gaan beginnen.

Wat betekent CU eigenlijk?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door tsov »

Dat is de 'branding' van de verbouwing van het Utrechtse stationsgebied. Het staat dan zowel voor Centraal Utrecht als het Engelse See You :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Naar gezellig met Ardan, --Stefan-- en Meltrain naar Eindhoven te zijn geweest voor alvast een kennismaking wat natuurlijk wel zo handig is voor de OVinNL meeting. Over alles wat ik met hun heb beleeft tref je morgen aan in het reisverlag van ons. Maar ik wil nu alvast delen wat ik zag toen ik 's avonds weer in Nijmegen aan kwam:

Afbeelding
NS is bezig met het bijplaatsen van CICO's. Deze foto is genomen bij Spoor 1 & 35 waar eigenlijk alleen maar treinen van Veolia stoppen. Hier komt dus een soort van overstap eiland naar mijn idee. Check uit bij Veolia en in bij NS, of omgekeerd natuurlijk.

Op de heenweg was ik met Stefan mee gereden. Daar zit ook nog een grappig verhaal achter waar jullie meer in gaan lezen in het verslag. Maar wel had ik de eer daar een Arriva stalling te zien.
Afbeelding
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

Geert schreef:Respectievelijk CU 2013 (Den Haag), CU 2014 (Rotterdam) en CU 2015 (Utrecht & Amsterdam). Onder menig voorbehoud uiteraard...
En als al die verbouwingen dan eindelijk afgerond zijn, is er tegen die tijd waarschijnlijk een hele andere opvatting van 'modern' of zijn de stations inmiddels alweer te klein en kan alles weer opnieuw op de schop... :|
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Mijn haat voor Veolia Transport is zo groot dat ik zelfs met NS conducteurs een discussie weet te krijgen in de leuke GTWtjes op de Maaslijn!

Het begon allemaal deze gezellige dat toen ik terug kwam van Eindhoven. Ik had in Nijmegen de overstap naar Nijmegen Heyendaal. Ik zat heerlijk en de stoel schuin tegenover mij zat een conducteur van de NS. Opzich niks aan de hand.

Het was 23:38, de leuke GTW vertrok uit Nijmegen maar op het laatste moment kwam er een man binnen rennen. Deze man liep naar de NS conducteur toe om te vragen of hij geld kon wisselen voor een kaartje maar had toen door dat hij te laat was en vroeg of hij bij hem een kaartje kon kopen. De NS conducteur vroeg waar hij uit moest stappen waarop de man Cuijk antwoorden en toen zei de NS conducteur dat hij het beste even naar de machienist kon lopen.

En toen kwam ik er met mijn brutale bek tussen: Dat is niet nodig, je komt toch geen controllen tegen. De man keek me verbaast aan en zei van de conducteur zit hier langs me. Waarop ik met mijn brutale bek zei: Maar die conducteur heeft hier niks te zeggen want hij is van de NS en je zit in een trein van Veolia. De NS conducteur keek lelijk naar mij en begon me te vertellen dat ik slecht geinformeerd was want Veolia controleerde weldegelijk. Natuurlijk was ik hierop bereidt te vertellen dat de kans dat je bij Veolia 's avonds gecontroleerd wordt nihiel is en als je in de trein zit je gek bent als je een kaartje gaat kopen sowieso gaat kopen.

Wonderlijk genoeg vond de conducteur het totaal niet leuk dat ik deze discussie aan ging in de trein, maar omdat ik dat door had was ik natuurlijk wel zo lief om nog even te zeggen dat de conducteurs van Veolia zeer onvriendelijk zijn en dat NS dat veel beter doet. De NS conducteur kon dit gelukkig wel in dank af nemen en toen was ik alweer in Heyendaal.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Jurjen »

Tsja, ik zou ook 'not amused' zijn als mensen andere mensen gaan aansporen tot diefstal. Betaal jij ook niet in winkels, omdat je weet dat er toch niemand op het piepen van de diefstalpoortjes reageert?
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Michael »

LaiWong schreef:De afgelopen weken is de RET druk bezig geweest met het verder uitbreiden van het metronetwerk. Als gevolg hiervan geen metro's die rechtstreeks reizen naar Rotterdam Centraal. Als vervanging hiervoor hebben ze bij metrostation Hoogvliet metrodienstbussen geplaatst waarbij je van Hoogvliet naar Slinge kan reizen.
Deze bussen werden vervaardigd door HTM en niet door RET zelf (wat dan wel apart is).

Na deze week reed er tussen Tussenwater en Rotterdam geen metro's. Hiervoor moesten de reizigers doorreizen naar Beurs om daarna over te stappen naar Rotterdam Centraal.

Ook deze week een nieuwe melding:
Er worden testen uitgevoerd bij het nieuwe metrostation Blijdorp.
Hierdoor zullen trams en bussen verhinderd worden.

Ten eerste wat ik me afvraag waarom metrostation Blijdorp?
Het is vlakbij Rotterdam Centraal!
Ten tweede willen ze meer bezoekers trekken voor Blijdorp of is het geldverspilling?
Mij betreft is het geldverspilling.

Even een algemene mening:
Er rijden 2 metro's naar Rotterdam Centraal en 1 metro naar De Terp. Na mijn mening te weinig voor reizigers die naar bijvoorbeeld: Coolhaven, Dijkzicht en andere stations in de buurt, zij moeten ook op tijd komen op school of werk.
Hetzelfde geldt voor de terugreis 2 naar Schiedam Centrum en 1 naar Spijkenisse Akkers. Soms moet ik 20 minuten wachten totdat ik een metro heb naar Spijkenisse Akkers en dat is gewoon niet plezierig.

Wat vinden jullie van de wachttijden op de verschillende vervoersmiddelen?
Zelf vind ik het nog matig, kan voor mij nog beter.

Zo dat is wat ik de afgelopen dagen in Mei heb beleefd!!
hier klopt iets niet:

De RET had bussen gehuurd van de HTM

de testen die jij bedoelt zal wel de rgrootschalige rampenoefening zijn waarbij emetrostel 5051 gebruikt voor zal gaan worden ja een type M
LaiWong
Berichten: 18
Lid geworden op: di 27 apr 2010, 11:13
Locatie: Spijkenisse

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door LaiWong »

Michael schreef:de testen die jij bedoelt zal wel de grootschalige rampenoefening zijn waarbij metrostel 5051 gebruikt voor zal gaan worden ja een type M
Ja dat bedoelde ik.
Het was nogal onduidelijk te verstaan met meerdere oproepen tegelijk.
Vertragingen zijn de boosdoener voor laatkomers.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Dexter »

@Joshua: Waarom begin je in hemelsnaam een discussie met een NS-hc in een Veolia-trein? En wat kan die eraan doen dat Veolia weinig controleert? En verder ben ik het met Jurjen eens: Loop jij ook zo met je boodschappen de winkel uit zonder te betalen?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Wie het nog niet doorhad: Vandaag, morgen en overmorgen spelen de Toppers weer in de ArenA. Let dus goed op uw boa's in de bomvolle metro :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Rond 16.45 uur kwam op spoor 9 van Utrecht Centraal een ICE binnen vanuit de richting Arnhem die daar weer keerde op de eerstvolgende ICE naar Frankfurt. Lijkt sterk op de t126 met +105 die z'n kering op de t129 in Amsterdam nooit meer had kunnen halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Wie het nog niet doorhad: Vandaag, morgen en overmorgen spelen de Toppers weer in de ArenA. Let dus goed op uw boa's in de bomvolle metro :P
Ow, was dat het -O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten