Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21311
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Meltrain »

Weet iemand hoe lang de incheck tijd is voor de Eurostar op Brussel Zuid?
Ik dacht zelf 30 minuten, maar de site van HiSpeed geeft geen mogelijkheid om om 10:42 (t9220) aan te komen en om 11:29 de Benelux te halen, hetgeen in mijn ogen nog steeds 47 minuten is.
HiSpeed vindt namelijk dat ik al om 9:42 (t9216) moet arriveren in Brussel Zuid. Voor mij is dat op zich nog geen probleem, maar Ardan kan op zaterdagochtend pas om 10:42 arriveren, of eventueel om 10:10 als hij met de Benelux gaat.
Dus: is de incheck tijd echt 30 minuten en kunnen we het op de t9220 wagen, of we moeten we al eerder aanwezig zijn (en even iets anders bedenken)?
Alvast bedankt. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Geert »

Volgens mij 60 minuten, maar dat zeg ik zo uit mijn hoofd ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Suus »

Met een Standard Ticket moet je uiterlijk 30 minuten van tevoren aanwezig zijn. Business, Premier en Carte Blanche kunnen tot 10 minuten voor vertrek nog inchecken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Dexter »

Het is uiterlijk 30 minuten van tevoren, maar met de Benelux weet je het maar nooit en neem je zoiezo een risico. Ook als je 2 treinen eerder neemt. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door midnet »

zowel dexter als bee hebben gelijk.
Zelf heb ik -ooit in een gelukkige dag in sept. '09-die 47 min makkelijk gehaald-met nog tijd voor een koffie in Br-Zuid ertussen. Omdat ik kortelings hetzelfde nog eens nakeek, viel mij hetzelfde op bij Hispeed. En een rit met de BNL-tot R'daal-leverde al ruim 35 min. te laat op.
Het komt er vooral op aan hoe belangrijk je aank.tijd in LON is-als je nog verder moet, evt. zelfs vliegen, dan zou ik het niet riskeren-maar in BR/EU** is altijd heel makkleijk in omboeken naar de volgende, ze weten maar al te goed van de slechte BNLux-tijden. Dan ben je dus uurtje of 2 later in die wereldstad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13664
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Met een Standard Ticket moet je uiterlijk 30 minuten van tevoren aanwezig zijn. Business, Premier en Carte Blanche kunnen tot 10 minuten voor vertrek nog inchecken.
Er moet van alles en nogwat, maar het hangt heel erg af van de wachttijd voor de gate en de grenscontroleprocedures. Als je geluk hebt, loop je er in vijf minuten door heen, ook met een standaardticket. Ik zou er alleen niet op gokken..., meestal sta je toch wel een beetje in de rij.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Justin »

Volg Dexters advies. in 2008 nam ik voor de zekerheid 1 extra s9200 eerder dan gepland richting London, omdat je het maar nooit weet. Had inderdaad 15-20 minuten vertragingen opgelopen in Essen, dus het was maar goed ook.

Vergeet ook die grenscontrole inderdaad niet!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Dexter »

In januari 2008 (kan je nagaan, toen was het al een rampverbinding) heb ik eens bijna mijn Eurostar gemist, doordat we met de Benelux +45 hadden opgelopen door een defecte loc, die midden in het kruiswissel in Rsd stilviel. Na een dik half uur gepruts (en vrijwel geen informatie) konden we dan toch verder. En toen kwamen we in Essen achter de stoptrein (pardon, L-trein) :wink: en laat Infrabel nou geen enkel greintje flexibiliteit bezitten...

Gelukkig waren ze bij de check-in balie in de Eurostar Terminal zo schappelijk om wat langer open te blijven, maar dat mocht ook wel, aangezien zowat de halve trein die Eurostar moest halen en het met koffers en al op een rennen zette.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Stefan »

Ik heb de keren dat ik met de Eurostar moest ook een Benelux eerder genomen en alle keren was het maar goed ook. Ben nooit met minder dan +30 of +40 aangekomen in Brusz. -O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50882
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Suus »

Ik ben één keer met de trein naar Brussel gegaan, in 2009, en toen hadden we geen vertraging bij aankomst in Brussel. Blijkbaar een uitzondering :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Caspar »

De laatste maanden gaat het ook ineens wel weer redelijk goed. Zelfs de problemen met de Thalys zijn zichtbaar minder geworden gelukkig. In december was er een punctualiteit van misschien 10 procent in Amsterdam voor de binnenkomende treinen, en was de gemiddelde vertraging iets van 35 minuten, nu gaat dat wel aardig.
Bij de Benelux zie ik ook steeds vaker treinen punctueel binnenkomen in Amsterdam.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Timon91 »

Ik ben één keer met de Eurostar geweest. Heen een trein eerder genomen, maar die reed gewoon op tijd, dus toen had ik meer dan 2 uur overstaptijd in Brussel. Op de terugweg vielen er twee Beneluxtreinen achter elkaar uit, dus iedereen de Thalys in en 18 euro reservering betalen (die ik 6 maanden na het versturen van mijn klachtenbrief weer teruggekregen heb *O* ). Als ik op de eerstvolgende Beneluxtrein had gewacht had ik geen aansluiting meer gehad in Rotterdam, aangezien dit tevens de laatste Beneluxtrein zou zijn die dag.
Mijn Flickr account.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door JeePee »

Ongeveer 10x de benelux gehad, totale vertraging... 4 minuten. Moet ik dit onder mazzel scharen, of overdrijven jullie allemaal :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21311
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door Meltrain »

We hebben al een alternatief plan, dus waarschijnlijk lukt het wel. ;)
Maar bedankt voor de antwoorden allen. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: Overstap op de Eurostar te Brussel Zuid

Bericht door lamar »

Er komen in augustus weer werkzaamheden aan op de s9200 dus ik heb maar een thalys geboekt :lol:
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten