Kamer gaat akkoord met waarschuwingsmail OV-chip

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kamer gaat akkoord met waarschuwingsmail OV-chip

Bericht door Daniel »

Kamer gaat akkoord met waarschuwingsmail OV-chip
Geplaatst op: vrijdag 21 mei 2010 20:53
Laatst bijgewerkt: vrijdag 21 mei 2010 20:54


Als reizigers vergeten uit te checken met hun ov-chipkaart, moeten ze een waarschuwings e-mail krijgen dat ze hun te veel betaalde bedrag terug kunnen eisen.
GroenLinks diende hierover een motie in en een meerderheid van de Tweede Kamer ging hiermee akkoord.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Kamer gaat akkoord met waarschuwingsmail OV-chip

Bericht door iljitsch »

Leuk en aardig allemaal, maar laten ze hier wel een maximum op zetten, want anders zijn het straks weer de goeden die onder de kwaden lijden, en mogen de nadekende reizigers al die extra administratie hiervoor voor de vergeetachtigen subsidiëren. Wel handig natuurlijk om even herinnerd te worden zodat je het hopelijk de volgende keer niet vergeet, maar op z'n vroegst krijg je dat mailtje de volgende dag dus of het nu enorme zoden aan de dijk zet...

Overigens had de minister eerder nog gezegd dat dit technisch niet uitvoerbaar was.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Kamer gaat akkoord met waarschuwingsmail OV-chip

Bericht door Joshua »

Ik ben hier geen voorstander van.
Dit zou misschien handig zijn voor de wat minder ervaren reizigger. Maar het is iets wat je moet aan leren.

Als je vroeger een bus in stapte strippen kaart ook stempelen. Nu als je de bus in loopt is het ook een kleine moete de kaart langs de CICO te halen. Waarom dan wel bij het uit stappen?
Mensen gaan hierdoor enorm veel declareren, dit gaat enorm veel administratie kosten opleveren en uiteindelijk gaan reiziggers dan toch weer zeuren dat het teveel gedoe is het geld terug te krijgen. Leer het maar gewoon aan om uit te checken. Dit kan in het begin inderdaad wat moeilijk zijn. Maar bij mij is het gewoon al een automatisme geworden als ik een bus in en uit stap me kaart tegen de CICO aan te houden.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Kamer gaat akkoord met waarschuwingsmail OV-chip

Bericht door find_your_spot »

Kan de overheid mij dan ook emailen als ik voor 18:00 ben vergeten met avond eten?
For Your Railroad Adventures
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Kamer gaat akkoord met waarschuwingsmail OV-chip

Bericht door robert55 »

Ik denk dat het effect niet zo groot zal zijn.
Allereerst: dit kan alleen bij een persoonlijke kaart, want bij een anonieme is per definitie geen e-mail bekend. Bij persoonlijk is het opgeven van een e-mail adres bij OV-chipkaart.nl niet verplicht.

Ten tweede is het aantal vergeten uitchecks vrij klein en naar mate de gewenning toeneemt dalend. Een collega is het een keer in de tram gebeurd en zij daarvan "dat overkomt me geen tweede keer".

Degenen die bewust proberen te knoeien hebben geen reminder nodig, die weten namelijk waar ze mee bezig zijn.

Kortom: verkiezingstijd praat voor de bühne. Geeft hoogstens aan dat meer 'regie' voor 'Den Haag' het leven ook op dit punt niet beter maakt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kamer gaat akkoord met waarschuwingsmail OV-chip

Bericht door Geert »

Aan de ene kant klaagt een deel van de politiek over gebrek aan privacy met de kaart, maar aan de andere kant is het wel mogelijk om iedere gebruiker te mailen? Goed bezig *O*

Sowieso, is het niet een beetje laat nu een derde van de Nederlanders al over een chipkaart beschikt -O-
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Kamer gaat akkoord met waarschuwingsmail OV-chip

Bericht door Chauf21 »

Ben ik dan de enige die het wel een goed voorstel vindt?
Zolang ik zelf kan aangeven of ik een mailtje wil ontvangen, prima :D Mocht ik het dan een keer vergeten zijn, dan krijg ik gelijk de mogelijkheid om het weer recht te zetten :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten