[GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

[GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door Geert »

Geen strippencontrole omwille van de vrede
Door MARCIA OTTEVANGER
UTRECHT - Buschauffeurs van de GVU hebben zo hun eigen manieren om moeilijkheden in hun bus te voorkomen. ,,Gewoon relaxt zijn en het lekker laten zitten als iemand te weinig stempelt, dat is de beste houding,
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door Dubbele P »

Nooit geweten dat chauffeurs vroeger een eigen rit hadden... Overigens zeer goed die controles, zouden ze meer moeten doen en niet alleen in bussen.
Als ik hoor dat afgelopen week een jongen in Heerlen een steen door de busruit gooit omdat hij ze gemist heeft, zijn zulke controles tegen geweld broodnodig, op zeer korte termijn. :evil:
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door WSM »

Ik vraag me dan tevens af welke teisteringen het busbedrijf zo'n jongen heeft aangedaan, dat iemand tot zoiets in staat is.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door Dubbele P »

Tja, gewoon een zieke geest lijkt me... zeker als je bedenkt dat bij de eerste poging de steen niet door de zijruit ging en dat de tweede poging door de achterruit wel slaagde. (Overigens heb ik het niet zelf gezien, maar me laten vertellen).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door Caspar »

Ik las in de AD misdaad meter dat het stadsvervoer in Utrecht ruim een kwart minder vandalisme en geweld kent ten opzichte van vorig jaar. Dat afgezet tegen de reizigersgroei, is de kans op agressie nog minder geworden. Den Haag scoorde als enige stad aanzienlijk slechter dan voorgaande jaren, en kent volgens diezelfde AD misdaad meter het ov met het meeste vandalisme etc.
Ik heb de papieren editie gelezen, dus kan niet echt een internet link plaatsen hiervan.

Edit voor de link: http://www.ad.nl/misdaadmeter/2264121/S ... gifte.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door Fles »

Nou, om even heel eerlijk te zijn kan ik me best voorstellen dat het gedrag van sommige GVU-chauffeurs agressie oproept. Het is dat ik ooit eens geleerd heb "Erger je niet, verwonder je slechts" maar daar moet ik geregeld aan denken.

Overigens hebben ze op zich natuurlijk gelijk dat ze er niet zijn voor de strippencontrole, maar om bussen te laten rijden. Maar dat houdt dan wel in dat ze er zijn om bussen te laten rijden :idea: en dat wil er nog weleens bij inschieten...
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door Caspar »

Dubbele P schreef:Tja, gewoon een zieke geest lijkt me... zeker als je bedenkt dat bij de eerste poging de steen niet door de zijruit ging en dat de tweede poging door de achterruit wel slaagde. (Overigens heb ik het niet zelf gezien, maar me laten vertellen).
Nouja dat weet je natuulijk niet zeker, ik heb wel eens gehad dat een chauffeur met zijn (ex)vriendin op het beginpunt van de route in Ijmuiden stond te ruzien, en toen ze wilde uitstappen roste die chauffeur de deur expres precies op dat moment dicht.
Gevolg vriendin zat klem, en gooide daarna, begrijpelijk, ook een voorwerp tegen de bus aan.
Schienenbus
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:24
Locatie: Wageningen/Susteren

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door Schienenbus »

Ik ben diegene die dat tegen Dubbele P heeft vertelt, dus ik zal het verhaal zelf vertellen :)

Afgelopen vrijdag zat ik in lijn 36 van Veolia van Heerlen naar Sittard. Ter hoogte van de halte Schaapskooiweg stopte de bus om passagiers uit te laten. Net toen de bus weg reedt kwam er nog een jonge man aan lopen die de bus nog moest hebben. De bus was al van de halte vertrokken en reedt dus ook gewoon verder. Die jongen miste dus zijn bus door zijn eigen schuld (moet hij maar op tijd zijn). Vervolgens gooide hij een steen tegen een zijruit. De bus reedt gewoon verder omdat niemand de steen had gezien en het gewoon klonk of iemand (per ongeluk) ergens tegen aan schopte. De chauffeur keek eens achterom maar zag niks en reedt gewoon door. Een paar meter verder stond de bus stil voor een rotonde en toen hoorden we weer zo'n klap. Weer keek de chauffeur om maar er was wederom niks te zien. Even later schreeuwden de passagiers op achterbank dat de chauffeur moest stoppen omdat de achterruit kapot was, ze zaten compleet onder de glassplinters. De bus stopte en de chauffeur ging kijken wat er aan de hand was en het raam bleek inderdaad gebroken te zijn. Omdat de bus totaalreclame had was het lastig te zien of de ruit gebroken was. Diezelfde totaalreclame was wel weer handig omdat de sticker de gebroken ruit bij elkaar hield. De chauffeur zei dat iedereen voorin de bus moest komen zitten en sloot de achterdeur af. De ruit zat er nog in en daarom heeft de chauffeur zijn route afgereden (uiteraard na overleg met iemand van Veolia :wink: ) omdat de meeste passagiers toch zo uit zouden stappen en het te lang zou duren als we op een vervangende bus zouden wachten. We zijn zo ongeveer nog een kilometer of 20 door gereden en de ruit bleef er in zitten. Wat me overigens verbaasde want de wegen waren niet zo best en af en toe hoorde je het achter flink kraken :| Toen we weer in Sittard waren stond er een vervangende bus klaar en kon de chauffeur verder.

Gelukkig zat er iemand in de bus die de dader herkende dus hopelijk mag hij die nieuwe achterruit betalen :x
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door Fles »

Dan ben je wel een mongool ja, als je zoiets doet.

Maar vanmiddag had ik er in Utrecht weer eentje. Stopt keurig bij de halte annex stoplicht, en verdomt het gewoon om de deuren vrij te geven. Wacht een beetje schampertjes lachend tot het negenoog wit wordt en rijdt dan door. Ik kon me er moeilijk druk om maken omdat die lijn iedere 5 minuten rijdt, maar dat soort acties, echt puur irriteren om te irriteren, dan vraag je er wel om op een goed moment.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door WSM »

Ik kan de reizigers die zich stelselmatig dit soort terreur moeten laten welgevallen alleen maar aanbevelen om de vervoerder plat te bombarderen met klachten. Liefst met een cctje aan de concessieverlener ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door Fles »

Mja. Vooralsnog zijn mijn persoonsgegevens me nog steeds iets meer waard... Ik zie er geen brood in om ze leuk dat soort dingen in handen te spelen, terwijl er toch geen ene bliksem aan gedaan wordt. :roll:
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door Thijs »

Fles schreef:Mja. Vooralsnog zijn mijn persoonsgegevens me nog steeds iets meer waard...
Bang dat ze je thuis opzoeken ofzo? 8-)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [GVU] Geen strippencontrole omwille van de vrede

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Mja. Vooralsnog zijn mijn persoonsgegevens me nog steeds iets meer waard... Ik zie er geen brood in om ze leuk dat soort dingen in handen te spelen, terwijl er toch geen ene bliksem aan gedaan wordt. :roll:
Dat vind ik makkelijk praten "er wordt toch niets aan gedaan".

De bussen hier in Zl vertrokken sinds de nieuwe concessie inging eigenlijk nooit meer te vroeg maar de afgelopen tijd wil het nog wel eens gebeuren dat de eerste bus die op zondag rijdt 10 minuten te vroeg vertrekt. Tjah, daar kan je slecht tegenop plannen. Je moet ook een uur wachten op de eerstvolgende :|
Sinds dat ik hier een klacht over ingediend heb, is het aanzienlijk verbeterd. Ook voor wat betreft de laatste bussen op vrijdag en zaterdag, die we nemen om naar de stad te gaan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 144 gasten