Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Denk mee!

Bericht door Karl »

Misschien kan er voor wikipagina's een mouseoverachtigding worden ontwikkeld? Als je aan elke wikipagina steekwoorden koppelt, dan kan je vanaf daar automatisch een link/mouseover, zag zoiets laatst met Breng, maar dat zou ook handmatig kunnen zijn natuurlijk.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Wat je nu ziet is inderdaad handmatig, daar hebben we de wiki-tags voor in de BBCode. Kwestie van de paginatitel tussen die tags zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Denk mee!

Bericht door Caspar »

Ik ben al een aantal maanden in opleiding voor treindienstleider bij Prorail opleidingen in Utrecht, om uiteindelijk in Amsterdam op werkplek Zuidtak (Amsterdam Riekepolder aansluiting- Naarden Bussum) of de Singelgracht (rondom Sloterdijk) aan de slag te gaan. Het lijkt me leuk om eens wat te vertellen over wat er zoal bij komt kijken bij zo'n opleiding. Zelfs voor mij als omroeper blijkt er erg veel anders te zijn aan het vak van treindienstleider dan ik van te voren verwachtte, dus laat staan voor een gemiddelde lezer.
Ik weet niet goed of daar behoefte aan is, en in wat voor topic dat zou moeten?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Denk mee!

Bericht door Gekko123 »

Mij lijkt het me leuk om inderdaad ergens een topic te hebben voor dat soort verhalen. Geeft eens een ander beeld dan wat je in gedachte hebt over de inhoud van het beroep.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Lijkt mij ook een erg leuk idee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Geert »

Lijkt me ook erg leuk! Ik denk dat OVer je reiservaring het meest geschikte forumdeel zou zijn daarvoor, en dan gewoon in een apart topic. :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Dat soort dingen zijn altijd leuk :-)
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

Het valt me op dat er in het centrale bantopic zo onderhand een hele rij ontstaat van gebande "gebruikers" wegens spam.
Misschien een idee om alleen melding in het bantopic te maken als het om "echte"gebruikers gaat die over de schreef zijn gegaan? Dit om te voorkomen dat het topic straks 11 pagina's volstaat met "743hbhjkqu geband wegens spam"etc.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Denk mee!

Bericht door Karl »

Iets anders, heeft Casper al stof tot een verhaal? Ben benieuwd, maar wil 'm niet pushen natuurlijk...
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Denk mee!

Bericht door Ruben »

Ronzol schreef:Het valt me op dat er in het centrale bantopic zo onderhand een hele rij ontstaat van gebande "gebruikers" wegens spam.
Misschien een idee om alleen melding in het bantopic te maken als het om "echte"gebruikers gaat die over de schreef zijn gegaan? Dit om te voorkomen dat het topic straks 11 pagina's volstaat met "743hbhjkqu geband wegens spam"etc.
De meesten komen er niet eens in naar voren, kun je nagaan. We melden er enkel degeen die er in geslaagd zijn een bericht op het forum te plaatsen. Dit doen we sinds er juist van andere gebruikers vragen kwamen over een dergelijke ban. Ikzelf vind het ook onzin, we gaan het weer eens in de groep gooien of een dusdanige administratie bijhouden niet ook Spam op zich is ;-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Denk mee!

Bericht door Caspar »

Karl schreef:Iets anders, heeft Casper al stof tot een verhaal? Ben benieuwd, maar wil 'm niet pushen natuurlijk...
Hm, ik heb een verslagje gemaakt over een dagje baanvak verkennen, wandelend over het schouwpad en met machinisten mee, maar als ik dat hier plaats is dat echt suf. Het moest namelijk beschreven worden dat een leek het ook zou kunnen lezen. Misschien dat ik het eens herschrijf eerdaags :D
In dat verslag gebruikte ik ook namen en dienstnummers, wat is handig om het toch leesbaar te houden en privacy te waarborgen, namen verzinnen?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Denk mee!

Bericht door AppleMoose »

Namen kun je afkorten door alleen eerste letter te noemen toch? (Ik overlegde met P. over dit en dat en zus en zo etc.)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Denk mee!

Bericht door Chauf21 »

Afgekorte namen vind ik verschrikkelijk om te lezen: gebruik dan een willekeurige andere naam :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daantje »

Eens met chauf21. Ik volg een verhaal ook niet meer als er allerlei afgekorte namen in voorkomen, dan liever fictieve namen.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door tsov »

Volgens mij gaat er wat mis: er zijn een aantal nieuwsberichten gepost door 'Gast'.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door webguy »

Pin me er niet op vast, maar ik geloof dat dat gebeurt als een gebruiker wordt verwijderd...

Edit: Was een bericht van Wubbo. Gaat wel meer fout, dus kijken we naar.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Gebeurt als je berichten op de portal plaatst en die automatisch doorzet naar het forum, zonder dat je ingelogd bent op het forum. Heeft geen hoge prio om op te lossen, maar wordt wel een keertje opgepakt.

Ik heb de berichten nu handmatig op mijn account gezet.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door deadlock »

deadlock heeft weer een ge-ni-aal idee al zeg ik het zelf; Kunnen verbannen leden geen titel "Verbannen lid" krijgen? Lekker duidelijk en het maakt het eenvoudig de stoute mensen te herkennen.

Ongelofelijk wat een goed idee.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Denk mee!

Bericht door Fles »

Welk doel moet daarmee gediend zijn als ik vragen mag? :?:
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door deadlock »

Omdat er schijnbaar leden verbannen worden en ik wil weten of het zin heeft om mensen te quoten om er op te reageren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

We hebben voor dat doel speciaal een centraal bantopic waarin iedereen die verbannen wordt genoemd wordt (behalve de spammers dan, maar die worden doorgaans met berichten en al verwijderd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Denk mee!

Bericht door Wubbo »

Je kan toch sowieso in het rechterblok (met de details van degene die gepost heeft) zien of iemand verbannen is of niet?

Naast dat het aantal verbannen leden dat ook berichten heeft geplaatst erg laag is, in 2012 was het er precies 1 en dit jaar tot nu toe niemand...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Denk mee!

Bericht door Meltrain »

Sinds wanneer is er ook een tab 'Over OVNL'? :?
ik zag hem nu pas (maar ik ben dan ook een weekje weggeweest). :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Sinds gisteravond laat is die er, heeft te maken met het cookiegebeuren (naast dat we al tijden zo´n pagina wilden hebben)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Denk mee!

Bericht door fogeltje »

Misschien dat je daarin nog eens extra expliciet opneemt dat we niet verantwoordelijk zijn voor de volledige correctheid van de wiki en altijd de info van de vervoerder gebruikt moet worden. Dat kun je in mijn ogen beter te vaak dan te weinig opmerken.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten