Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam

Bericht door VIRM »

Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam
Op het Centraal Station van Rotterdam is vanmorgen een treinsurfer zwaargewond geraakt. De man van begin twintig ging op het station aan het openstaande raam van de stoptrein naar Den Haag hangen, waarvan de deuren al dicht waren.

http://nos.nl/artikel/159233-treinsurfe ... erdam.html

P.S. Dit is mijn eerste nieuwsbericht. Doe ik het zo goed?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam

Bericht door Geert »

Jups, prima :).


Wat een gek zeg...
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam

Bericht door Etienne »

Ik heb er totaal geen medelijden mee. :roll: Moet die dat maar niet doen en maar gewoon wachten op de volgende trein....
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam

Bericht door Caspar »

Ik denk niet dat het een kwestie van de trein nog willen halen, maar meer de kick om eraan te hangen ofwel mee te surfen naar een volgend station.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam

Bericht door Dexter »

Ik denk een gevalletje dronken-uit-de-disco-gerold en dus overmoedig en misschien ook nog opgehitst door z'n eveneens dronken vrienden. Als mcn heb je overigens tijdens de vertrekprocedure geen zicht op je trein en als de hc ook niet meer als die de laatste deur gesloten heeft.

Zo'n idioot heeft geen flauw benul wat de consequenties van zo'n daad zijn en wat voor impact het heeft op het treinpersoneel. Hij heeft zoiezo nog geluk dat ie niet onder de wielen terecht is gekomen en al z'n ledematen nog heeft.

Die eerste vroege s5100 -en op zondagmorgen van Rtd naar Gvc worden altijd door een verschrikkelijk publiek bevolkt.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam

Bericht door Daniel »

Reacties op de site van RTV Rijnmond, waarin ook een bericht van de school waar het slachtoffer docent zou zijn wordt gequote, melden dat het helemaal geen treinsurfer betrof.
Het slachtoffer zou op het laatste moment in de trein hebben willen stappen en daarbij tussen de deuren klem zijn komen te zitten, waarna hij van de trein af viel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam

Bericht door Caspar »

Als je er even vanuit gaat dat de vertrekprocedure door de HC goed is uitgevoerd, dan moet hij wel na het fluitsignaal nog in hebben willen stappen lijkt me.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam

Bericht door Dexter »

@ReizigerDdrs: Ik heb die reactie ook gelezen, maar iedereen kan wel zoiets beweren. Bijvoorbeeld een vriend die het voor hem opneemt. Lijkt me ook sterk dat alle grote media (RTL, NOS) het plaatsen zonder checken. En zelfs als ie echt geen treinsurfer was, is ie nog ontzettend stom bezig geweest om tijdens het sluiten van de deuren in te willen stappen.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Treinsurfer zwaargewond op station Rotterdam

Bericht door Caspar »

Ik heb vorige week meegemaakt dat een t3400 wat laat was, en dat de HC door snel te fluiten her en der wat tijd probeerde in te halen. In Alkmaar Noord floot ie echt al na 10 seconde, een reiziger met tas kwam nog bij het uitstappen klem te zitten. HC schrok zich vreselijk, reiziger liep nog wel weg, maar de HC was echt van slag. Dus ook dat kan nog wel eens voorkomen. En omdat deze reiziger uitstapte, kon je onmogelijk het fluitsignaal horen. Ik zat in ieder geval op het balkon dus kon het mooi zien.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

'Treinsurfer Rotterdam CS was geen treinsurfer'

Bericht door Geert »

'Treinsurfer Rotterdam CS was geen treinsurfer'
Geplaatst op: maandag 24 mei 2010 16:17
Laatst bijgewerkt: maandag 24 mei 2010 16:19


De man die zaterdag zwaar gewond is geraakt op het Centraal Station in Rotterdam, was geen treinsurfer. Dat beweert het Wolfert Lyceum, de werkgever van de man uit Delft. Volgens de directeur van het Wolfert Lyceum gaat het om een 29-jarige docent wiskunde. Hij zou in de nacht van zaterdag op zondag klem zijn komen te zitten, toen hij op het laatste moment de trein in wilde stappen.
Lees verder
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten