Rienstertje en Ardan on Tour #1: de Flirt!

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Rienstertje en Ardan on Tour #1: de Flirt!

Bericht door Ardan »

De vrije vrijdagmiddag leuk besteed :D
We hadden er toch tijd voor, dus even een last-minute afspraak met Rien gemaakt om maar eens even bij Venlo de grens over te gaan. Ik vond het een toch wel erg grote schande dat hij nog nooit met de Flirt was geweest, terwijl hij 16 kilometer van Venlo af woont. Hoogste tijd!
Om 13 uur kwam ik aan in Venlo. Rien zou een kwartiertje later per s1900 aankomen, dus had ik nog even tijd voor een spelletje 'Zoek de vaut'....
Afbeelding
Toen Rien aankwam, hebben we nog even lopen dubben naar welk station we zouden gaan. Aangezien het nogal een geklooi werd met overgangskaartjes en enkele reizen en dat soort bladiebladiebla, besloten we gewoon naar Kaldenkirchen te gaan, er valt daar op zich genoeg te zien om je drie kwartier te vermaken.
En ze zijn in Venlo aan het verbouwen.
Fles, sla je slag! :mrgreen:
Afbeelding
Locje 111 118-6 mocht ons naar Kaldenkirchen brengen met drie n-wagentjes.
Afbeelding
Het was welgeteld 5 minuten rijden, en toen waren we er alweer! In Kaldenkirchen stond de Flirt voor de verdere reis naar Hamm al klaar. De overstap is ruim, en de tijd om foto's te maken dus ook.
Afbeelding
En toen was het tijd voor de Flirt om te vertrekken.
Afbeelding
Het station Kaldenkirchen schijnt binnenkort opgekalefaterd te gaan worden. Maar het plaatje vond ik toch wel een erg goeie grap.....
Afbeelding
Ouwe CTA die al 30 jaar niet meer in werking is geweest zo te zien.
Afbeelding
Tunnel naar het andere perron. Pure geldverspilling: er liggen twee tunneltjes naast elkaar. De ene gaat van het gebouw naar perron 1, de andere naar perron 2.
Afbeelding
Uiteraard moest nog even benadrukt worden dat er een verknipte dienst is omdat de Flirts nog niet zijn toegelaten IN NEDERLAND.
Afbeelding
Totaalplaatje.
Afbeelding
Toen hebben we even zitten denken wat we konden doen. Aangezien ik er nog wel tijd voor vrij kon maken om een uurtje later terug te gaan, besloten we nog wat verder te gaan. Helaas is het bij Duitse automaten onmogelijk om retourtjes te kopen. Snap het ook wel hoor, wie wil er nou weer terug naar de plaats waar de reis is begonnen? Nergens voor nodig, retourtjes. De prijs van twee enkeltjes was voor dat korte ritje naar Breyell belachelijk hoog (relatief gezien dan), en gewoon omdat het kon, besloten we te gaan lopen naar Breyell. Geen idee hoe ver het precies was, en hoe we moesten lopen. GPS-volgsysteem op mijn telefoon gaf geen sjoege. Op de bonnefooi begonnen we de tocht door een beetje de richting van het spoor te volgen. Het zou ongeveer 5 kilometer zijn, dus dat haalden we nog wel in de 80 minuten die we hadden.
Al snel staken we de voormalige spoorlijn naar Kempen over.
Afbeelding
En na een tijdje, toen we langs het spoor op liepen, kwam er een trein terug voorbij. Helaas stonden er boompjes voor en hadden we het een beetje laat in de gaten, so no pics were made.
Stukje verderop liepen we op de weg naar Breyell. Lang, recht, parallel aan ons liep 500 meter naar links de snelweg en 500 meter naar rechts de spoorlijn.
Vooruit, laten we de busfappers onder u ook maar even blij maken.
Afbeelding
Breyell ligt ongeveer 2 kilometer verderop.
Afbeelding
En toen kwam de trein naar Hamm voorbij, bestaande uit een eurobahn-Flirt voorop en een RRX-Flirt achterop. 9 bakjes in totaal.
Afbeelding
Keertje rechtsaf geslagen, en toen staken we het spoor over.
Baanwachtershuisje.
Afbeelding
Nog een minuutje of 20 gelopen, en toen kwamen we aan het station van Breyell. Flirtje terug naar Kaldenkirchen gepakt. In Breyell hadden we een gelijkvloerse overstap met een hoog perron. In Kaldenkirchen hadden we dat bepaald niet.
Afbeelding
Kort ritje naar Venlo gehad. Nog even wat gedronken op een leuk middagje, en we namen afscheid en gingen elk onze eigen weg.
Ik doe ook maar wat
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: Rienstertje en Ardan on Tour #1: de Flirt!

Bericht door Rienstertje »

Leuk verslag van een geslaagde dag :D.

Nog een kleine aanvulling:

De eerste Flirt die we zagen toen we aankwamen in Kaldenkirchen bij vertrek:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ks4AR4BLhYU[/youtube]

De Eurobahn en RXX Flirtjes die we tegenkwamen tijdens het lopen tussen Kaldenkirchen en Breyell:

Afbeelding

Afbeelding
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Rienstertje en Ardan on Tour #1: de Flirt!

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Uiteraard moest nog even benadrukt worden dat er een verknipte dienst is omdat de Flirts nog niet zijn toegelaten IN NEDERLAND.
:lol: Dat plakkaat zag ik in Unna ook hangen :D Heb 'm ook op de foto gezet :pos:
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Rienstertje en Ardan on Tour #1: de Flirt!

Bericht door Michael »

Mooie reportage
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten