OVer je Reiservaringen in mei 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door tsov »

Op het metrostation Amsterdam CS was men LCD-schermen aan het ophangen, ze leken wat op de AVM's van NS.

Op de kruising Prins Hendrikkade/Kamperbrug (dus ook bij Amsterdam CS) probeerde een Peugeot rechtsaf te slaan (wat daar niet mag) en had blijkbaar niet door dat de GVB 349 op 34/35 daar aan kwam over de busbaan. Na wat geklets reden de betrokken voertuigen naar de halte van de 22 om formuliertjes in te vullen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Op de Middenweg (waar anders?) ten hoogte van de kruising met de Hugo de Vrieslaan was er weer eens een ongeluk gebeurd. Dit keer leverde het zeven trams op die niet verder konden rijden. Er stond ook een busje van de FTVO bij, dus het was vrij ernstig waarschijnlijk.
Jij was zeker net langsgeweest met je fiets... Afgezien van de trams in een rij.. Wat was de schade?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Iets wat ook weleens gezegd mag worden: in Rotterdam was men vandaag echt razendsnel met het bijsturen van de treindienst na het ontstaan van de stremming door de brandende trein nabij Schiedam.
Vrij kort nadat ik op Rotterdam Centraal aangekomen was kwam al het bericht dat door een versperring tussen Schiedam en Delft de treinen richting Den Haag en Dordrecht later dan gepland zouden vertrekken en niet veel later werd dat geen treinen naar Den Haag en onbekende vertragingen richting Dordrecht. Echter zou alles reuze meevallen...

Als eerste verdween de vermoedelijk defecte trein t5165 spontaan van de AV terwijl de CTA's 'm nog gewoon aankondigden en de t2165 die er vlak achter zit was de volgende waar dat mee gebeurde. Bij die twee uitgevallen treinen zou het echter blijven: de t2256 keerde zonder vertraging op de t2267 en de t1958 keerde uiteindelijk met +10 op de t1965. Verder onderweg naar Dordrecht zo'n beetje alle treinen die normaal tegemoet komen ook tegemoet zien komen, kennelijk is dat dan allemaal weer gekeerd om de uitval richting het zuiden te beperken.
Beetje onpraktisch was alleen dat de t1965 in Dordrecht als t2165 aangekondigd werd waar verder ook niks over werd omgeroepen op het perron. Althans, niet door de omroepster... een ervaren forens herkende het materieel (ICRm) als iets wat niet naar Zeeland gaat en riep even hard naar de andere wachtenden op het perron dat dit de trein richting Breda was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Suus »

Ik heb geen idee wat er nu echt gebeurd is, want het kruispunt was al weer vrij voor verkeer, alleen de rijbaan van de Middenweg vanaf de kruising richting de Hogeweg was nog afgesloten, en daar reed een ambulance op zeer hoge snelheid achteruit van weg :|

Maar het valt mij op dat ik op het stukje Middenweg tussen de Hogeweg en de Hugo de Vrieslaan dit jaar al drie ernstige ongelukken heb gezien: Een auto op zijn kop midden op de trambaan, een voetganger die onder een vrachtwagen terecht is gekomen tegenover de Vomar en nu dit weer...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:Iets wat ook weleens gezegd mag worden: in Rotterdam was men vandaag echt razendsnel met het bijsturen van de treindienst na het ontstaan van de stremming door de brandende trein nabij Schiedam.
Vrij kort nadat ik op Rotterdam Centraal aangekomen was kwam al het bericht dat door een versperring tussen Schiedam en Delft de treinen richting Den Haag en Dordrecht later dan gepland zouden vertrekken en niet veel later werd dat geen treinen naar Den Haag en onbekende vertragingen richting Dordrecht. Echter zou alles reuze meevallen...

Als eerste verdween de vermoedelijk defecte trein t5165 spontaan van de AV terwijl de CTA's 'm nog gewoon aankondigden en de t2165 die er vlak achter zit was de volgende waar dat mee gebeurde. Bij die twee uitgevallen treinen zou het echter blijven: de t2256 keerde zonder vertraging op de t2267 en de t1958 keerde uiteindelijk met +10 op de t1965. Verder onderweg naar Dordrecht zo'n beetje alle treinen die normaal tegemoet komen ook tegemoet zien komen, kennelijk is dat dan allemaal weer gekeerd om de uitval richting het zuiden te beperken.
Beetje onpraktisch was alleen dat de t1965 in Dordrecht als t2165 aangekondigd werd waar verder ook niks over werd omgeroepen op het perron. Althans, niet door de omroepster... een ervaren forens herkende het materieel (ICRm) als iets wat niet naar Zeeland gaat en riep even hard naar de andere wachtenden op het perron dat dit de trein richting Breda was.
Was het maar voor iedereen zo'n feest. Ik ging van Rotterdam Lombardijen naar Zwijndrecht voor de Benelux-stam met 2 Bs-en en daarbij heb ik genoeg treinen uit zien vallen vanaf Lombardijen. Alle s5000 -jes en de 5100 van 18:11 uur naar Dordt verdween eerst en reed uiteindelijk met +20. Gelukkig werd alles wel netjes omgeroepen, maar dat was in Zwijndrecht niet meer zo. Daar was de omroep muisstil tussen 18:40 uur en 19:20 uur. Ondertussen vielen echter wel alle s5000 -jes uit en ook de s5100 van 19:10 uur naar Rotterdam... :neg: Ik ben zelf maar met Arriva-Buslijn 92 terug naar het Zuidplein gegaan, want ik wilde de gok niet wagen op een propvolle stoptrein van 19:40 uur naar Rotterdam...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Opvallend dat die s5100 van 18.11 zo vertraagd was. Op Rotterdam Centraal wisten ze al 10 minuten voor 'ie ging vertrekken dat dat op spoor 4 ging gebeuren, dan zou je zeggen dat het personeel ook op de hoogte geweest moet zijn (en da's het voornaamste wat je nodig hebt om met de trein te kunnen keren natuurlijk).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Meltrain »

RET Alliance 935 op lijn 80 schudde echt enorm vanmiddag. Als hij reed, viel het wel mee, maar tijdens de talloze keren dat hij stil stond, trilde het echt ongelooflijk.
Verder reed dze bus in Hoogvliet een omleiding: in plaats van via Tussenwater reed de bus na de Fideliolaan gelijk via de routre van lijn 78 naar Hoogvliet Metro. Op de site van de RET is echter niks over een omleiding te vinden.... :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

Gisteravond een apart ritje Amsterdam- Heiloo gehad.
Met trein t4079 vertrokken uit Amsterdam, werd er op Sloterdijk omgeroepen dat er tussen Wormerveer en Uitgeest een aanrijding was en dat er geen treinverkeer mogelijk was. De reizigers voor Uitgeest (ik dus) werd aangeraden om met de stopper via Beverwijk te gaan. Daar had ik niet zo'n zin in, en dacht van mwa dat stukje tussen Wormerveer en Uitgeest kan ik ook nog wel een taxi betalen.
Bij Koog-Zaandijk riep de machinist het station handmatig om in de SGMm, maar hij vergat daarbij iets uit te zetten, dus heb daarna met de hele trein mee kunnen genieten van zijn gesprekken met de bijsturing. Ook kwam het P-sein na Koog Bloemwijk niet uit de stand stop, omdat de rijrichting niet goed was aldus zijn gesprek met de treindienstleiding. Nadat ie aankondigde dit P-sein stoptonend te gaan passeren, begonnen de meeste reizigers een beetje rond te kijken van gaat dit allemaal wel goed. Daarna ging de machinist ook nog de aanwijzing AKI-Ahob voor de gestoorde overweg oplezen, wat ook tot hilariteit bij de reizigers leidde.
Vanuit de Taxi zag ik dat de Chipkaart Virm bij de overweg ten westen van Krommenie een auto heeft aangereden, en een stukje heeft meegenomen. Maar dat was niet meer dan 100 meter vanaf de overweg waar het stil stond, dus die Virm kan nooit hard meer gereden hebben. Op het nevenspoor stond mat '64 op een tiental meters van dit geheel af, dus misschien heeft die ook een noodremming gemaakt.
De zon stond trouwens ook hinderlijk laag vanuit de richting van de Virm gezien.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

Vanmorgen werd ik gecontroleerd in trein t12518 Ut-Rtd (dat vond ik al redelijk uitzonderlijk), maar nog uitzonderlijker vond ik het dat mijn SOVC niet goed zou zijn volgens de HC. Hij riep lachend "zeker nieuwe kaart ofzo" en liep weer door, maar ik heb het toch maar even gecheckt bij de automaat toen ik in Rotterdam was aangekomen ;). Niets geks te zien, dus waarschijnlijk had hij niet goed gekeken ofzo. Wel opvallend: nog steeds twee onbekende producten op mijn chipkaart (dat zijn dus juist de enige geldige studentenreisproducten) en twee 'studentenreisproducten' (met vervaldatum 31/12/2012). Is het nou zo moeilijk om die automaten eens aan te passen zodat dat correct wordt uitgelezen? Die nieuwe studentenreisproducten zijn tenslotte pas een half jaar in omloop :roll:

Enfin, ook goed nieuws: alle reizigers keken vanmorgen eens goed op de CTA toen trein t12518 aankwam, want er staat dan altijd "Niet instappen" op (zodat het achterste stel afgerangeerd kan worden). Zowaar stapte er ook eens niemand in :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Daniel »

Jeetje, wat een rijstijl had de chauffeur van m'n Qliner vanmorgen... al rijdend over de N214 met 80 km/u ging 'ie even z'n dienst bekijken om vervolgens op de rijbaan voor het tegemoetkomende verkeer te belanden. Gelukkig was dat er op dat moment even niet.

En in Vianen blijkt nog altijd het complete busstation Lekbrug Oost niet in gebruik te zijn terwijl het er volledig gereed ligt te wezen. Men is alleen nog ruim naast het busstation bezig met een hele grote abri, maar van die werkzaamheden zou niemand echt last hebben...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Justin »

Goh, Amsterdam Centraal stond bomvol politieagenten; aantal in- en uitgangen afgesloten met linten, hekken zo hier en daar -O-
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Jurjen »

Justin schreef:Goh, Amsterdam Centraal stond bomvol politieagenten; aantal in- en uitgangen afgesloten met linten, hekken zo hier en daar -O-
Oefening
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Marc »

Problemen bij Veolia: trein t32022 arriveerde met +25 in Maastricht. Door deze vertraging reed de trein niet verder dan Maastricht, hier keerde de twee stellen (7505 en 7652) op de t32025. Bij vertrek kwam de trein zo'n 5 keer tot stilstand met een snelremming, op spoor 4b was het einde oefening. Ondertussen stond wel een rijweg veilig van spoor 4b richting Valkenburg, hierdoor stonden de t6819 en t32120 buiten Maastricht te wachten. Ook trein t457 stond buiten Maastricht stil en blokkeerde de overweg bij het station. De rijweg van de t32025 werd herroepen en de twee defecte stellen konden nog doorrijden tot de kop van spoor 4b, op de voet gevolgd door trein t457 :mrgreen:. Later werden de twee Veolia-stellen buiten Maastricht neergezet.
De 7505 heb ik 's ochtends en 's middags nog gezien, waarschijnlijk lag het probleem bij de 7652 (de problemen zijn begonnen bij het koppelen van de twee stellen). Vreemd genoeg is de 7652 recentelijk nog in Blerick geweest voor herstel...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door mb90 »

Fyra-stel 4806 stond tussen 15:10 uur en minimaal 15:25 uur (toen vertrok ik weer) op spoor 10 van Rotterdam Centraal. 8-) Hier vanaf de loopbrug met een VIRM als IC t1948 rechts ernaast en links de net aangekomen Fyra t1042:
Afbeelding

En na vertrek van de t1948 vanaf het perron:
Afbeelding

Ook in het echt en van dichtbij vind ik hem niet echt mooi...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Chauf21 »

Geen idee wat 'ie er deed, maar zo rond kwart voor zes kwam de Albatros langzaam Gouda (komende vanaf Goverwelle) voorbij rijden :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

*neuriet wat ben jij lelijk van dichtbij.... :mrgreen:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door M57 »

Vandaag iets zeer opmerkelijks op OV-chipkaartgebied: ik trof een mevrouw die me de hand reikte toen ik vroeg om haar kaartje voor reizigersonderzoek. Een vragende blik mijnerzijds werd beantwoord met "de chip zit in mijn horloge". Ze droeg een kunststof horloge met allemaal OV-chipkaartlogo's. Ik dacht ik doe aan het geintje mee, dus houd de chipkaartlezer tegen haar horloge :lol:

Op het scherm van m'n railpocket verschijnt:
"Reizen op Saldo Vol Tarief. CheckIn: Amersfoort" etc. :shock: :shock:

Ze wilde niet veel meer kwijt dan dat het een pilot zou zijn.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door VIRM »

mb90 schreef:Ook in het echt en van dichtbij vind ik hem niet echt mooi...
Als ik al die plaatjes zie, vind ik hem de lelijkste HSL-trein die ik tot nu toe heb gezien... Maar goed te zien dat die nieuwe treinstellen er zijn en ook operationeel zijn. :) Ik hoop er zelf in eentje te mogen zitten deze zomer. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Ik had op het NS OV-chip forum wel iets gelezen over iemand die het idee had de chip in een horloge te plaatsen. Ik was er eigenlijk niet vanuit gegaan dat dit ook echt gebruikt zou gaan worden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Caspar »

Ik hoop er zelf in eentje te mogen zitten deze zomer. :D
Ben je niet wat optimistisch, deze zomer al?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Chauf21 »

M57 schreef:Vandaag iets zeer opmerkelijks op OV-chipkaartgebied: ik trof een mevrouw die me de hand reikte toen ik vroeg om haar kaartje voor reizigersonderzoek. Een vragende blik mijnerzijds werd beantwoord met "de chip zit in mijn horloge". Ze droeg een kunststof horloge met allemaal OV-chipkaartlogo's. Ik dacht ik doe aan het geintje mee, dus houd de chipkaartlezer tegen haar horloge :lol:

Op het scherm van m'n railpocket verschijnt:
"Reizen op Saldo Vol Tarief. CheckIn: Amersfoort" etc. :shock: :shock:

Ze wilde niet veel meer kwijt dan dat het een pilot zou zijn.
Is dat je nog niet verteld? :)
Het is inderdaad een pilot. Het werkt verder hetzelfde als de normale kaart, alleen moet je in dit geval je horloge tegen de kaartlezers houden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Geert »

Die Albatros stond was gisteren denk ik ook te bewonderen op Rotterdam Centraal, zag 'm zowel gister als vandaag een paar keer voorbij rijden bij de Dhs. :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Fles »

tweetraps mouseovers werken nog niet :shock:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Freek »

Wat ook bijzonder genoemd kan worden is dat ik de laatste tijd niets bijzonders heb te melden. Ik zou zeggen: houden zo *O*
Al speelt geluk ook een rol. Gisteren moest ik in Ut zijn. Tussen Ah en Ede-Wageningen was er beperkt treinverkeer door defect materieel, vermoedelijk ICE t123 die met +25 in Ah kwam aanzetten. Toen ik richting Ut wilde was het probleem echter weer opgelost. Mijn s3000 richting Ut reed wel, de s3100 van een kwatier eerder niet. Wat dan wel opvalt is hoeveel mensen buiten de spits eigenlijk tussen Ah-Ut rijden, meer dan je verwacht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door webguy »

Over OVC, Reizigersonderzoek en Railpockets gesproken: ik zit in de intercity naar Den Haag en reizigersonderzoek kwam net langs. Waarom wordt nu ook je S-OVC gescanned? Ik vind het eigenlijk niet nodig (en je mag weigeren mee te werken, ik weet 't), het gaat toch op het type vervoersbewijs dat ik heb? M'n S-OVC die ik toch al in elke bus wordt gescanned moet wordt nu ook in de trein gelinkt met een datapunt/locatie. Wil de NS ook nog weten wat ik om m'n boterham heb? Ze doen met reizigersonderzoek al zo lastig als je een kaartje en voordeelurenkaart hebt dat ze ze moeten zien. Niet opgelet, maar wordt de VDU ook al gescanned? Wat vindt het CPB hiervan eigenlijk? Want zo'n datapunt is vooral voor de NS interessant om te weten wat hun klanten doen, maar verder is het niet noodzakelijke informatie om op te slaan. En als consument kan je ook nergens terecht om te horen wat er precies met je informatie gebeurt en waar het wordt gebruikt en hoe lang opgeslagen. Of wel?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten