OVer Missers in de Reisinformatie #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Meest belachelijke blijf ik 'Wijk b Duurstede' vinden :x
Vooral omdat-ie ondanks zijn afkorting alsnog blijft scrollen :D
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Tochjo »

Wubbo schreef:Bij Connexxion zijn denk ik de klinkers uitverkocht: ik zag dat lijn 74 tegenwoordig naar Driebrgn-Zeist Station gaat. Alles om de bestemmingen niet te laten scrollen denk ik...
Dan ben ik benieuwd of ze het scrollende Doorn Postkant. nu ook hebben aangepast; dat je én scrollt én de bestemming afkapt, heb ik nooit begrepen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Jurjen »

Dexter schreef:Vanmorgen had ik op de s2100 een wel heel erg wakkere hc: "Sha-la-lie Sha-la-la Sha-la-lie Sha-la-la Sha-la-Leiden-Centraal!" *O* De reizigers en ik waren ook gelijk wakker...
Alle duifjes op de, de, ehhh... Beestenmarkt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:Blijf het trouwens opmerkelijk vinden dat er nog altijd zowel een bestemming "Vianen Busstation Lekbrug" (met Busstation Lekbrug scrollend) bestaat, die vooral op lijn 65 gevoerd wordt en een bestemming "Vianen Busst. Lekbrug" (met niks scrollends) die juist alleen bij lijn 74 voorkomt.
Correctie op mezelf: de lijn 74-variant is tegenwoordig "Vianen Lekbrug via Nieuwegein", ook zonder scrollende delen dus. Voor lijn 65 zou die variant ook prima kloppen, maar die gebruikt nog altijd de bovengenoemde deels scrollende versie.

(Al ben ik nu wel benieuwd hoe ze Vianen Duvenvoordestr. erop hebben staan met die via erbij. Dat was zo'n fraaie bestemming die voorop de bus niet scrolt door de afkorting, maar op de zijkant wel scrolt.)

Vanmorgen nogal 'n open deur in de omroep in de t2823: "Dames en heren, u bevindt zich momenteel in een trein" gevolg door het gebruikelijker stukje met waar dat ding ging stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag viel me pas een fout op de vertrekstaat van Rtd, richting Den Haag en Amsterdam op. :oops:
Op die vertrekstaat wordt Delft namelijk met zo'n bolletje als Sneltrein-station weergegeven, maar bij de s2100 staat er 'stopt niet in Delft en Amsterdam Sloterdijk' (Sloterdijk wordt als IC-station aangegeven :roll: ), terwijl bij de s1900 niet staat dat hij ook in Delft stopt.
Incidentele reizigers naar Delft wordt dus één reismogelijkheid per half uur 'onthouden' als ze die vertrekstaat geloven. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Vanmiddag viel me pas een fout op de vertrekstaat van Rtd, richting Den Haag en Amsterdam op. :oops:
Op die vertrekstaat wordt Delft namelijk met zo'n bolletje als Sneltrein-station weergegeven, maar bij de s2100 staat er 'stopt niet in Delft en Amsterdam Sloterdijk' (Sloterdijk wordt als IC-station aangegeven :roll: ), terwijl bij de s1900 niet staat dat hij ook in Delft stopt.
Incidentele reizigers naar Delft wordt dus één reismogelijkheid per half uur 'onthouden' als ze die vertrekstaat geloven. :?
Het lijkt me sterk dat reizigers alleen kijken naar de tekst "stopt niet in Delft". Bij alle vermeldingen van de s1900 staat namelijk gewoon Delft aangegeven als stopstation:

Code: Selecteer alles

16 ma diwo do vr [ 9 ! Delft-Den Haag HS-Den Haag Centraal Intercity
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Reiziger Ddrs schreef:(Al ben ik nu wel benieuwd hoe ze Vianen Duvenvoordestr. erop hebben staan met die via erbij. Dat was zo'n fraaie bestemming die voorop de bus niet scrolt door de afkorting, maar op de zijkant wel scrolt.)
Als "Vianen via Nieuwegein" dus zag ik vanmiddag... met het begin van InfoXX kwamen de gedetailleerdere bestemmingen maar ondertussen gaan ze zo'n beetje weer terug naar het filmroltijdperk lijkt het wel.

En het zal niet tegen het scrollen zijn zoals ik hier al ergens las: "Nieuwegein Stadscentrum" scrolde nooit bij lijn 77, maar de nieuwe variant "Nieuwegein Centr. via Galecop" heeft "Nieuwegein Centr." er nu juist scrollend op staan. Weer zo'n geval van waarom kort je het dan af dus...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door webguy »

Is het nou m'n verbeelding of verzinnen ze elke maand weer een andere 'goeie' manier van die displays? Zie zeer regelmatig weer verschillende versies. Of zijn het bussen die oude versies van de bestemmingen hebben>
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Ardan »

Het achterste deel van de trein stopt niet in Rotterdam Alexander.
Afbeelding
(eigenlijk ging dat achterste deel stiekem naar Den Haag :wink: )

Waar blijft de tijd?
Afbeelding
(had dus eigenlijk '17.05.2010 20:56' moeten staan :mrgreen: )
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:
meltrain schreef:Vanmiddag viel me pas een fout op de vertrekstaat van Rtd, richting Den Haag en Amsterdam op. :oops:
Op die vertrekstaat wordt Delft namelijk met zo'n bolletje als Sneltrein-station weergegeven, maar bij de s2100 staat er 'stopt niet in Delft en Amsterdam Sloterdijk' (Sloterdijk wordt als IC-station aangegeven :roll: ), terwijl bij de s1900 niet staat dat hij ook in Delft stopt.
Incidentele reizigers naar Delft wordt dus één reismogelijkheid per half uur 'onthouden' als ze die vertrekstaat geloven. :?
Het lijkt me sterk dat reizigers alleen kijken naar de tekst "stopt niet in Delft". Bij alle vermeldingen van de s1900 staat namelijk gewoon Delft aangegeven als stopstation:

Code: Selecteer alles

16 ma diwo do vr [ 9 ! Delft-Den Haag HS-Den Haag Centraal Intercity
Oke, daar heb je wel gelijk inderdaad.
Maar alsnog blijft het wel een vage fout.

De RET is ook weer grappig: hebben ze het kaartje van het Frequentnet aangepast, zodat Meijersplein erop staat, zijn ze verhgeten om ook maar gelijk lijn 11 toe te voegen...
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door reisthijs »

Hoort lijn 11 eigenlijk wel bij het frequentnet? Het zou kunnen dat die bewust is weggelaten.

Dat met die S- en IC-bolletjes op de vertrekstaten is geen op zichzelf staande fout, dit is een landelijk probleem sinds dienstregeling 2010. In Delft stoppen dan tenminste nog echt Sneltreinen, op veel vertrekstaten staan stations aangeduid met een S terwijl er helemaal geen enkele Sneltrein stopt...
En heb je de vertrekstaat richting Vlissingen al eens bekeken? Iemand heeft de vreemde keuze gemaakt om Kruiningen-Yerseke en Vlissingen Souburg géén IC-bolletje te geven zodat nu bij iedere IC de toevoeging moet staan dat deze ook op die stations stopt :roll:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Gekko123 »

Nee, de spoorlijn Arnhem - Utrecht is volgens de vertrekstaten van Utrecht Centraal een grap op zich: station Driebergen-Zeist en Veenendaal De Klomp zijn Sneltreinstations terwijl er op dit traject geen sneltreinen rijden -O-
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Ardan »

Of Olst en Wijhe, die geneens een bolletje hebben, zodat er bij élke regel staat 'Intercity, stopt ook in Olst en Wijhe' :roll:
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Etienne »

De site van Syntus loopt een beetje heel erg vast. Elke pagina die men wil bezoeken toont een foutmelding :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Vanmorgen kwam ik onderweg met de bus naar het station de Arriva 724 tegen rijdend op lijn 3 Oudelandshoek. De bus filmde echter "7 Centrum", beetje uit de richting.
Gezien de staat van het wagenpark hier zijn de chauffeurs inmiddels ervaringsdeskundigen om dat soort storingen op te lossen: de chauffeuse van mijn bus riep 'm al op met de melding dat de bus volledig uitzetten meestal goed hielp tegen vastgelopen filmbakken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Meltrain »

reisthijs schreef:Dat met die S- en IC-bolletjes op de vertrekstaten is geen op zichzelf staande fout, dit is een landelijk probleem sinds dienstregeling 2010. In Delft stoppen dan tenminste nog echt Sneltreinen, op veel vertrekstaten staan stations aangeduid met een S terwijl er helemaal geen enkele Sneltrein stopt...
Op Amsterdam Centraal ook eentje in die categorie: op de vertrekstaat in de richting Gouda/Utrecht heeft Duivendrecht ook een IC-bolletje. :roll:
Bij de s3000 staat er dan 'stopt niet in Duivendrecht', maar bij de s800 zijn ze dat om vage redenen vergeten. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

In de t20554 werd vandaag vlak voor vertrek uit Utrecht omgeroepen dat in Gouda nog op de IC naar Den Haag overgestapt kon worden. Nu kan dat inderdaad, maar 'tis natuurlijk niet zinvol aangezien je dan net zogoed de eerstvolgende uit Utrecht kunt nemen (t20554 -> t554 gaat immers niet lukken). Met overstap op de sprinter ben je er nog wel iets eerder, maar die mededeling kwam pas bij Gouda zelf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Marc »

Het spellen van de korte variant van 's-Hertogenbosch bleek voor Prorail "Maastricht" toch lastig (het viel me tevens op dat de IC's van 15:26 en 15:56 al op het scherm stonden):

Afbeelding

Dezelfde fout stond ook op de CTA van spoor 3:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Over digitale CTA's gesproken... in Amersfoort toonden ze vandaag op 4b constant onderin "xx.xx Stoptrein Barneveld C rijdt niet" met op de plek van de x-jes een tijdstip. Gevalletje zaterdagsdienst bij NS en zondagsdienst bij Connexxion wat misgegaan is ofzo?
Komt voor een klant natuurlijk wel anders over als een trein opgeheven lijkt dan dat 'ie gewoon volgens dienstregeling niet rijdt en geheel niet getoond wordt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Meltrain »

Op station Spijkenisse Centrum wordt lijn 190 op de digitale borden aangegeven als lijn 170. :?
Verder wordt ook de tijd niet weergegeven (al gebeurt dat bij meer lijnen), maar zorgwekkender is dat op het hele busstation geen enkele vertrekstaat van lijn 190 te vinden is. Leuk dus voor incidentele reizigers.... :?

Verder nog koersdisplays rariteiten:
- Een Lion's City lijn 103 naar Rockan via Brie (tweeregelig dus waarbij het achterste stuk van het scherm kapot was).
- Een groene Ambassador met '999 Gefeliciteerd'.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door bartjemestrom »

Marc schreef: Afbeelding
Zoals je misschien al gezien hebt missen er ook een aantal treinen tussen 15:00 en 15:56
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door mb90 »

Gisteravond reed Arriva-Wright 6232 op lijn 141 vanaf Zwijndrecht naar Ridderkerk Slikkerveer met Ridderkerk Sporthal Drievliet als bestemming. Dat scheelt nog wat haltes...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Tja, Arriva kent welgeteld twee bestemmingen in Ridderkerk: "Sporthal Drievliet" en "P&R Oudelande". Is echt iets voor Arriva hoor om overal bestemmingen voor te hebben (zelfs alle buurt-, bel- en taxibusbestemmingen zitten erin), behalve voor dit soort dagelijks voorkomende gevallen.
Net zoiets als dat in deze update van de lijst diverse nuttige bestemmingen voor Dordrecht-stad zijn toegevoegd, maar ze alleen bij de streekbussen ingeprogrammeerd zijn :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Stefan »

Ik ga 797 en 798 eens proberen bij ons op de bussen, misschien dat ze ook bij onze HWGO wagens ingeprogrammeerd zijn. :mrgreen: Hoewel er de laatste tijd wel veel bestemmingen uitgehaald zijn, helaas.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Suus »

Niet via Sterrenburg? Is het niet logischer om aan te geven hoe het dan wel gaat?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten