Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Ruben »

Amsterdam stopt verkoop strippenkaart
Geplaatst op: dinsdag 25 mei 2010 17:21
Laatst bijgewerkt: dinsdag 25 mei 2010 17:25


AMSTERDAM - De stadsregio Amsterdam stopt vrijdag met de verkoop van strippenkaarten en papieren abonnementen voor het openbaar vervoer. Bij tabakszaken, supermarkten en de loketten van de vervoerders Arriva, Connexxion en GVB is vanaf die dag geen strippenkaart meer te krijgen.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Fles »

Fijn. De wereld wordt weer een stukje kleiner. Goed gedaan :neg:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Daantje »

In Rotterdam worden ook al een tijdje geen strippenkaarten meer verkocht en dat vind ik echt gruwelijk irritant omdat ik ze wel nog nodig heb om met de HTM te kunnen reizen en ik dan vrijwel nooit standaard op een plek kom waar ik wel een strippenkaart kan kopen. Ik snap dat je mensen wil stimuleren om met de chipkaart te reizen maar door het afschaffen van de strippenkaart gebeurt dat naar mijn idee vanzelf. Ze mogen er alleen wel rekening mee houden dat mensen niet alleen in hun eigen stad reizen met een gekochte strippenkaart en als het ergens anders nog niet mogelijk is om met de chipkaart te reizen heb je weinig keus.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Gekko123 »

Volgens het kaartje van ov-chipkaart.nl kun je nu in bijna het gehele land reizen met de chipkaart. Alleen Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe nog niet. En hoe vaak zullen mensen uit Amsterdam naar Groningen gaan? Niet vaak lijkt me, al helemaal niet met het OV :roll:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Fles »

Gekko123 schreef:bijna het gehele land reizen met de chipkaart. Alleen Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe nog niet.
Net de helft van het land dus pas :roll:
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Mark »

Gekko123 schreef:Volgens het kaartje van ov-chipkaart.nl kun je nu in bijna het gehele land reizen met de chipkaart. Alleen Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe nog niet.
Bij Syntus kan het ook nog steeds niet :N
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Daantje »

Bij de HTM kan je wel met een chipkaart reizen maar wordt je stad/streeksupplement niet herkend. Als je dus daarmee wilt reizen én door andere aangrenzende zones waar je abonnement niet geldig is moet je bijstempelen met een strippenkaart dus heb je er toch een nodig.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door find_your_spot »

Hier in AenM gaan Connexxion buschauffeurs ook geen papieren abonnementen meer accepteren.

Volgens Connexxion moet je als reiziger dan verplicht ernaast inchecken........ -O-
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Hier in AenM gaan Connexxion buschauffeurs ook geen papieren abonnementen meer accepteren.
Op eigen houtje? Dapper :lol:

Maar niet komen zeuren als er dan weer buschauffeurs in elkaar geslagen worden he :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Ruben »

Gekko123 schreef:Volgens het kaartje van ov-chipkaart.nl kun je nu in bijna het gehele land reizen met de chipkaart. Alleen Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe nog niet. En hoe vaak zullen mensen uit Amsterdam naar Groningen gaan? Niet vaak lijkt me, al helemaal niet met het OV :roll:
Zover hoef je er niet voor weg. Als ik naar Noord-brabant ga, en ik ga nog wel eens naar Breda, heb ik al niks aan mijn OVC. Ik reis daar nu altijd gratis (zogenaamde weekend Studenten OV), want ga er niet speciaal een strippenkaart voor kopen. Als ik die straks al kan vinden, want op stations zijn ze zo vaak uitverkocht...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door marvinkok »

Mark schreef:
Gekko123 schreef:Volgens het kaartje van ov-chipkaart.nl kun je nu in bijna het gehele land reizen met de chipkaart. Alleen Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe nog niet.
Bij Syntus kan het ook nog steeds niet :N
Bij Syntus wel gewoon toch? Heb iig in de Achterhoek al geregeld in en uit gecheckt... In de bussen wordt ook omgeroepen niet vergeten uit te checken.
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door robert55 »

Fles schreef:
find_your_spot schreef:Hier in AenM gaan Connexxion buschauffeurs ook geen papieren abonnementen meer accepteren.
Op eigen houtje? Dapper :lol:

Maar niet komen zeuren als er dan weer buschauffeurs in elkaar geslagen worden he :lol:
Ook als je er een smiley achter zet is dit dus gewoon een volkomen foute opmerking
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Mark »

marvinkok schreef:
Mark schreef:
Gekko123 schreef:Volgens het kaartje van ov-chipkaart.nl kun je nu in bijna het gehele land reizen met de chipkaart. Alleen Noord-Brabant, Limburg, Groningen en Drenthe nog niet.
Bij Syntus kan het ook nog steeds niet :N
Bij Syntus wel gewoon toch? Heb iig in de Achterhoek al geregeld in en uit gecheckt... In de bussen wordt ook omgeroepen niet vergeten uit te checken.
Ik heb de in- en uitcheckpalen op Hglo anders nog niet gezien. Ook kun je bij de automaat daar je chipkaart niet opladen...
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Maik »

Bij Syntus is het alleen in de bus mogelijk, op de perrons kun je lang zoeken naar OVC paaltjes. :wink:
Pommes.
Oud forumgebruiker

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Oud forumgebruiker »

In verband met de stopzetting van de verkoop van strippenkaarten zet het GVB enkele mobiele zuilen in de stad op, waar je last-minute nog een chipkaart aan kunt schaffen. Ook Connexxion en Arriva doen dit (beperkt) in hun gebied.
Oud forumgebruiker

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Oud forumgebruiker »

find_your_spot schreef:Hier in AenM gaan Connexxion buschauffeurs ook geen papieren abonnementen meer accepteren.

Volgens Connexxion moet je als reiziger dan verplicht ernaast inchecken........ -O-
Dat eerste lijkt me sterk...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door find_your_spot »

ziggy schreef: Dat eerste lijkt me sterk...
Dat hing op een blaadje in een Cxx stalling hier...

GVB zegt dat ze het nog wel doen, en andere sites spreken het ook tegen.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Amsterdam stopt verkoop strippenkaart

Bericht door Suus »

Brutale ode aan de strippenkaart
Nog twee dagen en dan is het definitief over en uit voor de strippenkaart. Vanaf donderdag is de OV-chipkaart het enige vervoersbewijs voor bus, tram en metro. Sommige Amsterdammers valt het afscheid zwaar.
Video op AT5.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten