Passagiers moeten brandende trein uit
Passagiers moeten brandende trein uit
Passagiers moeten brandende trein uit
Geplaatst op: dinsdag 25 mei 2010 18:43
Laatst bijgewerkt: dinsdag 25 mei 2010 18:44
De passagiers van een stoptrein hebben dinsdagmiddag bij Schiedam de trein moeten verlaten omdat er sprake was van brand en rookontwikkeling.Dat meldde een woordvoerster van de spoorbeheerder. De reizigers stapten uit in een weiland tussen Schiedam en Delft. De trein kwam uit de richting Den Haag.
Lees verder
Geplaatst op: dinsdag 25 mei 2010 18:43
Laatst bijgewerkt: dinsdag 25 mei 2010 18:44
De passagiers van een stoptrein hebben dinsdagmiddag bij Schiedam de trein moeten verlaten omdat er sprake was van brand en rookontwikkeling.Dat meldde een woordvoerster van de spoorbeheerder. De reizigers stapten uit in een weiland tussen Schiedam en Delft. De trein kwam uit de richting Den Haag.
Lees verder
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Is het nieuws nou dat ze eruit moeten?
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Ons aller Daantje is een van de reizigers, smste ze me eerder deze avond....
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Mooi, ik blijf wel even wakker voor het fotoverslag van de ramp en alle paniek
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Waarom verbaast me dit niet?Chauf21 schreef:Ons aller Daantje is een van de reizigers, smste ze me eerder deze avond....
Maar sterkte Daantje ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Ik lees op Nu.nl iets over aangelopen remmen. Op een foto op Nufoto.nl zie ik onder andere stel 904 staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Op Somda wordt deze rokerige foto gelinkt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Op fok ook, net als deze met een hoop uitstappende mensen. Geen Daantje te zien.Reiziger Ddrs schreef:Op Somda wordt deze rokerige foto gelinkt...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
RTV Rijnmond heeft nog 'n interview met de reiziger die de brand uiteindelijk geblust heeft op z'n site staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Reiziger Ddrs schreef:de reiziger die de brand uiteindelijk geblust heeft
HmmmNu.nl schreef:De brandweer heeft de brand, die door onbekende oorzaak uitbrak, geblust.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Natuurlijk zat ik erin ;) Speciaal voor Fles dan nog een verslagje mét foto voor ik ga slapen.
Ik had om 17.15 uur de s5100 genomen op Delft op weg naar Rotterdam. Tussen Delft Zuid en Schiedam hoorden we ineens een klap, het leek net alsof er iets tegen de trein aan sloeg, een auto ofzo. Daarna remden we af, redelijk langzaam. We waren bang dat we iets aangereden hadden, een auto ofzo. Toen we stilstonden kwam er ineens een rookpluim langs de trein, heel veel zwarte stinkende rook. We besloten om de raampjes maar dicht te doen. Er volgde een omroepbericht dat er rook uit de trein kwam en dat ze zouden gaan kijken. Vlak daarna volgde nog een omroepbericht dat de trein in de fik stond, dat de deuren aan de rechterkant open zouden gaan en dat we er allemaal uit moesten (in eerste instantie alleen het brandende treinstel, idd de 904, waar ik in zat) en vlak bij de trein moesten blijven. Dat deden we. Alleen was de trein extreem vol door een eerdere verstoring tussen Leiden en Haarlem waardoor er al minder treinen reden en het midden in de spits was. Het was nog een behoorlijke hoogte om er uit te komen ook trouwens. En tsja, daar sta je dan met een paar honderd mensen in een weiland naast de trein. Eerst reden er de andere kant op nog treinen langs maar al vrij snel niet meer. De HC wilde het blussen met een brandblusser uit de trein maar dat veroorzaakte extreem veel rook waardoor het besloot 112 te bellen. Er kwamen drie brandweerwagens, een ambulance en een politiebusje. De HC had het brandje zelf al geblust maar de brandweer ging het nog nablussen. Toen moest iedereen over een naastgelegen weggetje weg van de trein. Je komt dan uit op zo'n doorgaande weg onder het spoor door. De politie stond daar het verkeer te regelen. Ik hoorde dat Prorail bussen zou regelen en dat de weg afgezet moest worden maar concreet gebeurde er niets. Het was een grote vaagheid, heel veel mensen probeerden mee te gaan met een RET-buslijn die daar langs reed en heel veel mensen werden inmiddels opgepikt door bekenden met een auto. Een buurtbewoner sprak me aan en vroeg waar ik heen moest, hij vertelde dat het maar 20-25 minuten lopen was naar Schiedam Centrum omdat dat maar 500 meter hier vandaan was. Na lang dubben toch besloten om maar te gaan lopen omdat ik om acht uur rijles had en ook nog op tijd thuis moest zijn en liefs ook nog even wat kon eten voor die tijd.
Ik heb er uiteindelijk denk ik een half uurtje over gelopen. Vlak voor het station kwam ik een tramhalte tegen en daar ben ik in tram 23 gestapt. Een klein half uurtje later was ik op Rotterdam Centraal waar ik overgestapt ben op de tram naar huis. Thuis zag ik dat om kwart over zeven pas weer treinen gingen rijden en dat daarmee de mensen zijn weggevoerd. Ben blij dat ik daar niet op gewacht heb Ik was half acht thuis dus net op tijd.
Nog een foto'tje want helaas hield toen de batterij van m'n telefoon er mee op :(
Ik had om 17.15 uur de s5100 genomen op Delft op weg naar Rotterdam. Tussen Delft Zuid en Schiedam hoorden we ineens een klap, het leek net alsof er iets tegen de trein aan sloeg, een auto ofzo. Daarna remden we af, redelijk langzaam. We waren bang dat we iets aangereden hadden, een auto ofzo. Toen we stilstonden kwam er ineens een rookpluim langs de trein, heel veel zwarte stinkende rook. We besloten om de raampjes maar dicht te doen. Er volgde een omroepbericht dat er rook uit de trein kwam en dat ze zouden gaan kijken. Vlak daarna volgde nog een omroepbericht dat de trein in de fik stond, dat de deuren aan de rechterkant open zouden gaan en dat we er allemaal uit moesten (in eerste instantie alleen het brandende treinstel, idd de 904, waar ik in zat) en vlak bij de trein moesten blijven. Dat deden we. Alleen was de trein extreem vol door een eerdere verstoring tussen Leiden en Haarlem waardoor er al minder treinen reden en het midden in de spits was. Het was nog een behoorlijke hoogte om er uit te komen ook trouwens. En tsja, daar sta je dan met een paar honderd mensen in een weiland naast de trein. Eerst reden er de andere kant op nog treinen langs maar al vrij snel niet meer. De HC wilde het blussen met een brandblusser uit de trein maar dat veroorzaakte extreem veel rook waardoor het besloot 112 te bellen. Er kwamen drie brandweerwagens, een ambulance en een politiebusje. De HC had het brandje zelf al geblust maar de brandweer ging het nog nablussen. Toen moest iedereen over een naastgelegen weggetje weg van de trein. Je komt dan uit op zo'n doorgaande weg onder het spoor door. De politie stond daar het verkeer te regelen. Ik hoorde dat Prorail bussen zou regelen en dat de weg afgezet moest worden maar concreet gebeurde er niets. Het was een grote vaagheid, heel veel mensen probeerden mee te gaan met een RET-buslijn die daar langs reed en heel veel mensen werden inmiddels opgepikt door bekenden met een auto. Een buurtbewoner sprak me aan en vroeg waar ik heen moest, hij vertelde dat het maar 20-25 minuten lopen was naar Schiedam Centrum omdat dat maar 500 meter hier vandaan was. Na lang dubben toch besloten om maar te gaan lopen omdat ik om acht uur rijles had en ook nog op tijd thuis moest zijn en liefs ook nog even wat kon eten voor die tijd.
Ik heb er uiteindelijk denk ik een half uurtje over gelopen. Vlak voor het station kwam ik een tramhalte tegen en daar ben ik in tram 23 gestapt. Een klein half uurtje later was ik op Rotterdam Centraal waar ik overgestapt ben op de tram naar huis. Thuis zag ik dat om kwart over zeven pas weer treinen gingen rijden en dat daarmee de mensen zijn weggevoerd. Ben blij dat ik daar niet op gewacht heb Ik was half acht thuis dus net op tijd.
Nog een foto'tje want helaas hield toen de batterij van m'n telefoon er mee op :(
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Was je aan het kruipen? Of gewoon een typefoutjeDaantje schreef: Een buurtbewoner sprak me aan en vroeg waar ik heen moest, hij vertelde dat het maar 20-25 minuten lopen was naar Schiedam Centrum omdat dat maar 500 meter hier vandaan was.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Denk 500 meter spoor, maar flinke omweg per weg ;)
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Idd, hemelsbreed (over het spoor) 500 meter maar als je gaat lopen en door weilanden en over industrieterreinen moet duurt het wel wat langer. Kan vanavond wel even kijken of ik een kaartje kan maken met google maps.
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Ik denk dat het een auto was. Of zo.Daantje schreef: iets tegen de trein aan sloeg, een auto ofzo. Daarna remden we af, redelijk langzaam. We waren bang dat we iets aangereden hadden, een auto ofzo.
Maar allemaal redelijk goed afgelopen dus, en je hebt weer wat beleefd :pos:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Heeft Daantje ineens een andere naam?Chauf21 schreef:Ons aller Daantje is een van de reizigers, smste ze me eerder deze avond....
Maar mooie reportage hoor, Daantje. :)
Edit Daantje: nu klopt het weer ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Op het scholieren-forum heet ze zo, daar zal Chauf21 wel mee in de war zijn geweest.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Kaartje, zoals beloofd. Punt A is het punt waar de trein gestrand is, punt B is station Schiedam Centrum. Volgens de routeplanner (en zo ben ik zo te zien ook gelopen), is het 4,2 km over de weg dus dan is een half uur wel heel netjes nog :)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Hmm, dat is inderdaad nog wel een stukje lopen ja . Maar je had op ongelukkiger plaatsen kunnen stranden, nu kon je zo te zien vrij snel het industrieterrein van Schiedam op...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Achteraf gezien, maar da's in zo'n situatie altijd lastig natuurlijk, had je wel beter de andere kant op kunnen lopen over de Joppelaan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
... of de Slimme Watering de andere kant op lopen, dan kom je bij het eindpunt van tram 21 uit. Maar achteraf is altijd makkelijk praten en de beste stuurlui staan aan wal enzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Tja, als je ineens 'gedropt' wordt in een voor jou onbekend gebied, is het een kwestie van gokken (tenzij je GPS op je telefoon hebt ).
Soms gok je goed en soms niet.
Soms gok je goed en soms niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
Ik heb navigatie op m'n telefoon maar m'n batterij was dus leeg ;)
Heel veel medereizigers waren de andere kant op gelopen maar een buurtbewoner vertelde me dat volgens hem de kortste weg over dat industrieterrein was. Dat was naar zijn idee ook sneller dan naar het eindpunt van tram 21 lopen en vanaf daar met de tram. Er reed ook een bus vlak langs de plek waar ik gestrand was maar die zat zo vol dat dat geen alternatief was en die stond verderop behoorlijk in de file. Andere kant op op de Joppelaan, ga nu twijfelen of het kaartje wel echt klopt maar je kon ook niet anders weg bij die trein omdat het weggetje vol stond met brandweer, politie en ambulances.
Heel veel medereizigers waren de andere kant op gelopen maar een buurtbewoner vertelde me dat volgens hem de kortste weg over dat industrieterrein was. Dat was naar zijn idee ook sneller dan naar het eindpunt van tram 21 lopen en vanaf daar met de tram. Er reed ook een bus vlak langs de plek waar ik gestrand was maar die zat zo vol dat dat geen alternatief was en die stond verderop behoorlijk in de file. Andere kant op op de Joppelaan, ga nu twijfelen of het kaartje wel echt klopt maar je kon ook niet anders weg bij die trein omdat het weggetje vol stond met brandweer, politie en ambulances.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
In het AD was vandaag overigens te lezen dat uit onderzoek van NS gebleken zou zijn dat de brand niet door een vastgelopen rem werd veroorzaakt. Het zou een brand in een tractiemotor geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Passagiers moeten brandende trein uit
VASTE remReiziger Ddrs schreef:In het AD was vandaag overigens te lezen dat uit onderzoek van NS gebleken zou zijn dat de brand niet door een vastgelopen rem werd veroorzaakt. Het zou een brand in een tractiemotor geweest zijn.
En besides, IVW doet dat soort onderzoeken, en meestal niet binnen 24 uur *O*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 143 gasten