OVer Missers in de Reisinformatie #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, Arriva kent welgeteld twee bestemmingen in Ridderkerk: "Sporthal Drievliet" en "P&R Oudelande". Is echt iets voor Arriva hoor om overal bestemmingen voor te hebben (zelfs alle buurt-, bel- en taxibusbestemmingen zitten erin), behalve voor dit soort dagelijks voorkomende gevallen.
Net zoiets als dat in deze update van de lijst diverse nuttige bestemmingen voor Dordrecht-stad zijn toegevoegd, maar ze alleen bij de streekbussen ingeprogrammeerd zijn :roll:
De juiste bestemming, Ridderkerk Slikkerveer, is er overigens wel. Die zag ik vandaag namelijk wel gewoon op een Wright staan. Ik zal er binnenkort maar eens een foto van maken (als er weer Slikkerveer staat tenminste).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Niet via Sterrenburg? Is het niet logischer om aan te geven hoe het dan wel gaat?
In dit geval niet. De logica van de bestemming, die bestemd is voor lijn 1, zit 'm in de route van deze lijn: na halte Station Zuid gaat de bus normaal rechtdoor over de Galileïlaan, maakt een rondje Sterrenburg, komt dan weer terug op de Galileïlaan en gaat rechtsaf de Kapteynweg op. De bewuste ritten gaan echter na halte Station Zuid direct linksaf de Kapteynweg op en hebben daarmee als enige afwijking dat ze niet via Sterrenburg rijden, verder komen ze nergens waar ze normaal niet komen.

(Reden van het overslaan van Sterrenburg is trouwens dat de bus op de terugrit uit Stadspolders via Drechtwerk naar eindpunt Wielwijk rijdt en daar anders niet op tijd is voor de volgende rit)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Wubbo »

Dan is een aanduiding als 'rechtstreeks' veel logischer. Het woordje 'niet' blijkt namelijk voor heel veel mensen slecht leesbaar...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Geert »

Ook typisch dat sommige bestemmingen (Dordtsekil, Buitendienst) aan elkaar worden geschreven als het niet moet en dat juist weer een bestemming die aan elkaar geschreven moet worden een spatie teveel heeft (trein vervangend vervoer) :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Dan is een aanduiding als 'rechtstreeks' veel logischer.
Nou dat weet ik zo net nog niet... lijn 1 slingert dusdanig dat "rechtstreeks" veel verschillende dingen kan betekenen :wink: (Ter verduidelijking: zie de lijnennetkaart, rechtstreeks kan ook een kortere route door Dubbeldam betekenen)

Edit: merk ook op dat de rijrichtingspijltjes bij lijn 165 net links van 't station de verkeerde kant op wijzen, als we het toch over missers hebben. Op deze manier krijg je spookrijdende bussen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Wubbo »

Blijft het probleem over dat 'niet' regelmatig niet gelezen wordt. Als dit kennelijk niet goed genoeg is is er altijd nog de optie om 'sneldienst' of 'lijn 1s' te gebruiken. Of je maakt het voor de reizigers gewoon niet zo ingewikkeld, maar dat zal wel te ingewikkeld zijn ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Suus »

Misschien denk ik te simpel, maar als de rijtijden niet worden gehaald dan moet daar toch de oplossing gezocht worden, in plaats van delen van de route voor sommige ritten te schrappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Chauf21 »

Als ik al die berichten van Ddrs zo lees, is er dan ook maar IEMAND (behalve hijzelf) die ook maar IETS snapt van de stadsdienst van Dordrecht? Of gaat het merendeel van de reizigers gewoon zitten en maar zien of ze ergens in de buurt van hun bestemming komen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Geert »

Klinkt als de stadsdienst Delft. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Suus »

Ik wou net zeggen, het lijkt wel een syndroom van steden waarvan de naam met een D begint :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Misschien denk ik te simpel, maar als de rijtijden niet worden gehaald dan moet daar toch de oplossing gezocht worden, in plaats van delen van de route voor sommige ritten te schrappen.
Heb je volledig gelijk in, maarja dat kost geld he. Ooit (inmiddels alweer 3 jaar geleden) zaten in Wielwijk de lijnen 1 en 4 aan elkaar gekoppeld en trad dit probleem niet op, maar dat is losgelaten om lijn 4 ruimere keringen te kunnen geven (die van 1 op 4 en andersom waren vrij krap).
Sindsdien is lijn 1 een zooitje doordat z'n rijtijd net wat langer als een uur is en je natuurlijk geen tweede bus in wilt zetten die dan 55 minuten staat te keren, met een nog langere rijtijd voor de spitsritten via Drechtwerk die dit soort noodgrepen opleverde. In de avondspits hebben ze er maar een 75 minuten-interval van gemaakt en in de loop van de dag gaan er nog wat mat-ritjes heen en weer naar de garage om de tijden nog enigszins bij elkaar in de buurt te houden.

@Chauf21: lijn 7 en 1 zijn nog de meest complexe lijnen in dienstregeling, de rest valt wel mee. Of nouja, lijn 6 is ook een apart geval: die rijdt uiterst consequent om de 62 minuten, wat die twee minuutjes nou uitmaken :P

Het snappen van Arriva heb ik maar opgegeven sinds lijn 3, die zelfs al voor de komst van Arriva last had van chronisch te vroeg vertrekken, er extra rijtijd bij kreeg :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Stefan »

Chauf21 schreef:Als ik al die berichten van Ddrs zo lees, is er dan ook maar IEMAND (behalve hijzelf) die ook maar IETS snapt van de stadsdienst van Dordrecht? Of gaat het merendeel van de reizigers gewoon zitten en maar zien of ze ergens in de buurt van hun bestemming komen?
Ik! :mrgreen: Maar dat zal waarschijnlijk komen omdat ik ook met enige regelmaat van de Dordtse stadsdienst gebruik moet maken, moet wel eerlijk zeggen.. Voor een 'gewone' reiziger is er soms geen touw aan vast te knopen, ik neem als voorbeeld lijn 7....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Meltrain »

Ik snap de stadsdienst van Dordrecht ook nog wel redelijk (behalve lijn 7 :P ), al dacht ik juist dat alleen de eerste rit naar Wielwijk niet via Sterrenburg ging. :S Maar ja, dat zal dan wel twee dienstregelingen geleden zijn. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door MdJ »

En ik dacht nogwel dat mensen in de war raakte dat de eerste rit van lijn 2,4,6,8 3-5 minuten eerder rijdt om aansluiting te teven op de t1716... Maar in Dordt kunnen ze er wat van :shock:

Hierzo zouden ze denk ik dat helemaal afschaffen, die "uitzonderingen", gewoon een nieuw nummer voor verzinnen (zie 7 Zuidbroek, via de Mheen, 17 Sprenkelaar, via kruispunt Laan van Osseveld/Deventerstraat). Of uberhaupt keringen op eindpunten... Gewoon door naar het station, en ga daar maar je tijd afwachten.
Bij twijfel: gebruik beton.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door tsov »

Het station is in Dordt natuurlijk niet zo ruim bemeten als in Apeldoorn ;) Daarnaast komt lijn 1 als enige niet op het station, dus dat wordt ook lastig.
En ohja, ik ben dus ook één van de weinigen die de Dordtse stadsdienst snapt. Wellicht omdat ik de stad ook ken, dat helpt op zich wel ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door MdJ »

Dat kon "vroeger" ook met lijn 10 (Gelre zkh Lukas - de Maten - Anklaar) ook.. die zat bij het Lukas ziekenhuis en Anklaar aan lijn 9 vast.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Ow halve ringlijnen hebben we hier ook wel hoor: lijn 2 heeft geen eindpunt in Dubbeldam, lijn 3 niet in Oudelandshoek, lijn 5 niet in Stadspolders, lijn 6 niet in Nieuw-Krispijn en lijn 7 niet in Dordtse Kil. En 's avonds en zondags lijn 4 ook niet op de Staart.
Het eerder rijden van de eerste rit kenden we hier ook in de SVD-tijd: de rit van rond .20 uit de wijken vertrok aan het begin van de dag 5 minuten eerder (om 6.15 als eerste rit dan) voor de aansluiting op de t1914. Sinds de komst van Arriva start de doordeweekse dienst echter een kwartier eerder waardoor de aansluiting er zowiezo is. Nu rijdt alles dan dus ook gewoon in het normale patroon.

@tsov: je vergeet lijn 9, die laat het station letterlijk links liggen (komt wel over 't Stationsplein, maar niet langs 't busstation)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door mb90 »

Sinds vannacht hebben ook de SG3 metro's in Rotterdam eindelijk lijnletters. Hier bijvoorbeeld weer eens een combi op lijn A naar Binnenhof met de lijnletter erbij (al moet je wel goed kijken door het snelle verversen :P ):
Afbeelding
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Dexter »

Staan ze er nu ook op de binnendisplays bij, zoals in de 5300 en 5400-serie?
Vallend blad maakt rails glad.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Jurjen »

Gisteren trouwens een misser in de reisinformatie (en meteen een beetje reiservaring...): sinds 22:25 was het treinverkeer tussen Hvs en Wp na een verstoring opgestart, maar reden treinen vanuit Ut alsnog niet verder dan Hvs. De IC naar Alm van 23:28 was een uur na hervatting van het treinverkeer nog steeds opgeheven en tot 5 minuten voor vertrek was nog niet duidelijk of de Stoptrein van 23:38 tot Hvs zou rijden of door zou rijden naar Wp en verder. Voor de IC naar Hdr van 23:40 stond op de CTA 'stopt ook in Duivendrecht' om reizigers naar Flevoland een overstap te bieden, en dat flapje is tot vertrek niet meer weggedraaid.
Ik had geen zin om met de stoptrein via Hvs-Wp en nam dus de IC van 23:40, maar uiteraard stopte hij in tegenstelling tot wat de CTA vermeldde niet in Dvd. Tsja, had ik ook wel verwacht, dus uiteindelijk met de bus vanaf Asa in Almere aangekomen.
Vertraging: 40 minuten t.o.v. de uitgevallen IC naar Alm, 10 minuten t.o.v. de stoptrein via Wp.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door mb90 »

Dexter schreef:Staan ze er nu ook op de binnendisplays bij, zoals in de 5300 en 5400-serie?
Ja, er staat nu bijvoorbeeld als eindbestemming A Binnenhof. Ook is net als bij de RSG3-tjes de omroep veranderd en heten de stations weer gewoon stations i.p.v. metrostations.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:De juiste bestemming, Ridderkerk Slikkerveer, is er overigens wel. Die zag ik vandaag namelijk wel gewoon op een Wright staan. Ik zal er binnenkort maar eens een foto van maken (als er weer Slikkerveer staat tenminste).
Er lijkt inderdaad weer een update geweest te zijn... had vanmorgen 'n Qliner met "UTRECHT JAARBEURSPL." op de film, dat was voorheen altijd "Utrecht Jaarbeursplein".
Of het moet een van de eerste bussen met Albatros aangestuurde film in DAV zijn: de zijfilmtekst (met name de grootte van het lijnnummer) leek wel verdacht veel op de situatie in HWGO waar alles al automatisch gebeurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Marc »

Vanaf vandaag tot zondag rijden de meeste treinen van de serie 800 in z'n geheel naar Heerlen ivm Pinkpop. De digitale CTA's hebben hier moeite mee.

In Roermond reed de trein naar Heerlen volgens de CTA naar ...:
Afbeelding

Ook de AV op Maastricht had moeite om Sittard te laten zien:
Afbeelding

In Breukelen kwam onderstaand flapje steeds voorbij als de CTA op "Niet Instappen" werd gezet:
Afbeelding
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Joshua »

Storing:
's-Hertogenbosch-Nijmegen, Arnhem-Ede-Wageningen/Nijmegen
Vrijdag 28 Mei 20:20
Oorzaak
Tussen Arnhem en 's Hertogenbosch rijden geen treinen door een sein- en wisselstoring.
Verwachting
Houdt u nog rekening met een langere reistijd van 30 - 45 min.
Reisadvies
-Reizigers tussen 's-Hertogenbosch en Arnhem/Deventer kunnen omreizen via Utrecht C en Amersfoort.
-Reizigers tussen Arnhem en Lent kunnen omreizen via Nijmegen.
Bron: NS.nl

Hoezo via Nijmegen? Hier rijdt niks.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door mb90 »

Reiziger Ddrs schreef:
mb90 schreef:De juiste bestemming, Ridderkerk Slikkerveer, is er overigens wel. Die zag ik vandaag namelijk wel gewoon op een Wright staan. Ik zal er binnenkort maar eens een foto van maken (als er weer Slikkerveer staat tenminste).
Er lijkt inderdaad weer een update geweest te zijn... had vanmorgen 'n Qliner met "UTRECHT JAARBEURSPL." op de film, dat was voorheen altijd "Utrecht Jaarbeursplein".
Of het moet een van de eerste bussen met Albatros aangestuurde film in DAV zijn: de zijfilmtekst (met name de grootte van het lijnnummer) leek wel verdacht veel op de situatie in HWGO waar alles al automatisch gebeurd.
Vanavond zag ik weer een andere variant van de bestemming Slikkerveer voor lijn 141, namelijk Slikkerveer Dillenburgpl. Hier een foto ervan:
Afbeelding
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten