ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Wubbo »

ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem
Geplaatst op: maandag 24 mei 2010 16:22
Laatst bijgewerkt: maandag 24 mei 2010 16:23


Spoorbeheerder ProRail gaat tijdens de buitendienststelling, van 25 juli tot en met 22 augustus, omwonenden en reizigers informeren over Sporen in Arnhem middels videojournaals. Er is al een filmpje gemaakt over de aard van het werk.

http://tinyurl.com/sia2010
Lees verder
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Fles »

:D Ik kan niet wachten op de volgende Spanning-op-het-spoor-achtige sorry-show :lol:

[/voorspelbaar]
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door webguy »

Leuk prorail, leuk :P Echt, zo professioneel weer he. Filmpje is niks mis mee, beetje traag, maar geen muziekje of voiceover, niks... Dat kan tegenwoordig echt niet meer. Het Bijenhotel in Leiden is dan weer het anderste uiterste, veel (o.a twitter) publiciteit aan geweid, maar stelt niks voor :P (en nee, dat is dus geen grapje, er staat een vierkante doos met hout in Leiden, dat is het Bijenhotel).

En verder: van de zomer wordt dus de dive-under aangelegd maar wordt niet aangesloten/gebruikt? Want volgens het filmpje wordt het ding gebouwd maar niet aangesloten. Beetje jammer als het 6 weken overlast is, en dat het dan nog steeds niet af is...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Wubbo »

De sporensituatie aan de westzijde ziet er na de 4 weken inderdaad anders uit, maar de dive-under is dan nog niet af. In de herfstvakantie komen er nog 2 weken ellende, en dan volgend jaar zomer nog 2x4 met beperkt treinverkeer (zeg ik uit mijn hoofd). Die dive-under is voorlopig echt nog niet af.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door webguy »

Maar als ze nu al de hele dive-under fysiek gaan realiseren, dat lijkt me toch het meest ingewikkelde deel? Weekendje (ok, week) nieuwe wissel er in hijsen aan de zuidkant, terwijl de beveiliging en bovenleiding van het geval ondertussen al af zijn. Daar hoef je toch niet al het treinverkeer voor stil te leggen omdat je niks gevaarlijks doet of dichtbij de andere sporen werkt... Waarom moeten sommige dingen zo lang duren in de spoorwereld? Overigens snap ik dat je voor het maken van een nieuwe perronkap de boel moet afsluiten, dat is voor reizigers niet veilig, maar wat moet er tijdens die andere beperkingen gebeuren aan de dive-under?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Wubbo »

Er gebeurt veel meer dan alleen die dive-under he ;-). In ieder geval komen nog aan bod de aansluiting van het vierde perron, wijzigingen op het opstelterrein en een compleet verbouwde wisselstraat aan zowel de oost- als de westzijde. Werkelijk geen wissel blijft daar op zijn plaats liggen. Het eerste deel van die verbouwde wisselstraat is na deze 4 weken gereed, maar de rest komt nog.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Joshua »

Een filmpje zonder geluid vind ik nogal amateurig.

Verder vraag ik me af waarom alleen peronkap 1 vervangen wordt? waarom niet alle 3?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Fles »

sjonge. Als ik het zo lees allemaal vraag ik me af of het aanleggen van een boogje Ede-wageningen - Elst niet makkelijker was geweest. Als je vroeg genoeg aftakt hoef je van de snelweg en de betuweroute ook geen last te hebben. Maar moeilijk doen is een kunst hier :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door webguy »

Nu eentje, later de andere twee. In een keer gaat wat lastiger, dan heb je geen perrons meer over. Weet niet of je in Arnhem wel eens hebt gekeken naar de huidige perronoverkapping, maar dat zijn betonnen pilaren met betonnen dwarsbalken met platen er op, dat sloop je dus niet effe 1,2,3.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Suus »

webguy schreef:Leuk prorail, leuk :P Echt, zo professioneel weer he. Filmpje is niks mis mee, beetje traag, maar geen muziekje of voiceover, niks... Dat kan tegenwoordig echt niet meer. Het Bijenhotel in Leiden is dan weer het anderste uiterste, veel (o.a twitter) publiciteit aan geweid, maar stelt niks voor :P (en nee, dat is dus geen grapje, er staat een vierkante doos met hout in Leiden, dat is het Bijenhotel).
Maar er was een groot spektakel en heel veel ballonnen bij de toegang tot spoor 1/2 :D En het is natuurlijk allemaal heel erg milieubewust en duurzaam :)

Krijgt Arnhem Centraal ook van die mooie tegeltjes zoals Leiden Centraal? Die zijn erg netjes :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Meltrain »

Gaat dat station serieus Arnhem Centraal heten na de verbouwing? :shock:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door reisthijs »

'Arnhem Centraal' is voorlopig alleen de naam van het bouwproject, omdat het lekker megalomaan klinkt natuurlijk. Dat hoeft nog niet te betekenen dat NS de stationsnaam ook gaat wijzigen.

En of Arnhem dezelfde tegeltjes krijgt als Leiden? Dat is vast wel de bedoeling, Leiden is immers een 'proefstation' en zou dus een idee moeten geven hoe andere grote stations er in de toekomst uit zouden moeten gaan zien.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Joshua »

Zover ik heb begrepen is het wel de bedoeling Station Arnhem om te dopen on Station Arnhem Centraal. Dit heb ik dan ook weer via via en andere forum's uit het verleden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Vinny »

Arnhem en Breda zouden de postfix -Centraal krijgen. Dat is destijds zo afgesproken omdat het HSL-stations zouden worden, Breda voor de Fyra naar Antwerpen en Brussel en Arnhem voor de ICE naar Frankfurt en Basel. Qua reizeigersaanbod komt Eindhoven overigens het meest in aanmerking om als volgende station de klassificatie "Centraal" te krijgen, daar zijn overigens geen plannen voor, voor zover ik weet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ProRail maakt filmpjes over werk aan spoor Arnhem

Bericht door Fles »

meltrain schreef:Gaat dat station serieus Arnhem Centraal heten na de verbouwing? :shock:
Zo ver is het niet hoor, naar Frans model "Achterhoek ICE" :idea:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten