Mag ik even kwijt #46

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Fles »

webguy schreef:Grote kans dat het een zogenaamde "hash" is of versleutelde vorm van de data op het kaartje. (hash is officieel eenrichting, dus dat is niet super handig voor een kaartje)
Tof dat daar, en kennelijk ook nog voor Jan L*l, zo veel werk gemaakt is van beveiliging terwijl de OVC zo lek als een mandje is. Echt leuk.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Geert »

Ziet er gewoon uit als een standaard Secutix-kaartje. Gebruiken SNCF, Renfe en SBB/CFS/FFS ook...
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door mb90 »

Vandaag was het cruiseschip de Queen Mary 2 weer eens in Rotterdam en dit keer kon ik hem wel vastleggen. De andere 2 keren was ik namelijk in Frankrijk. 3x is dus scheepsrechts. :P

Hier ligt ze:
Afbeelding

Na een bezoekje van een prachtige driemaster, de Oosterschelde:
Afbeelding

Kon ook de ZGT 802, die normaal alleen op lijn 11 rijdt en hooguit doordeweeks op lijn 7 komt, vastgelegd worden bij het Willemsplein met de Queen Mary 2 op de achtergrond:
Afbeelding
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Caspar »

Dat gebouw in aanbouw, is dat de Maastoren die 165 meter hoog is?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Dat gebouw in aanbouw, is dat de Maastoren die 165 meter hoog is?
Die is toch recentelijk afgebouwd? :?:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Caspar »

Ja ik was in de war, zie hem ook staan op de bovenste foto tussen de Erasmusbrug en die boot in. Het wordt tijd voor een gebouw in Rotterdam wat echt hoog is, iets van 230 meter ofzo :)
Die bovenste 2 fotos zijn in ieder geval erg mooi.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door mb90 »

Caspar schreef:Dat gebouw in aanbouw, is dat de Maastoren die 165 meter hoog is?
Dat gebouw in aanbouw is de New Orleans, waarbij vrijdag het hoogste punt bereikt werd op 158 meter. Daarmee is het de hoogste woontoren van Nederland. De Maastoren is de meest linker van de rij torens en die is inderdaad deze week opgeleverd.

Bij Rotterdam Centraal zijn er overigens torens in ontwikkeling waarbij de hoogste 220 meter hoog wordt. Dat wordt interessant. 8-) Al is het natuurlijk niks vergeleken met de 828 meter hoge Burj Khalifa in Dubai die ik over 2 weken zelf mag bekijken. :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Fles »

*O* 4000 *O*
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door htm_tram »

Over 1 jaar zelf met me ouders op 100m hoogte gaan wonen, hoop dat ik niet last ga krijgen van hoogtevrees. Maar wel uitzigt op den haag centraal/ laan van noi/ holland spoor en de binckhorst :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:
Bee schreef:Ze is wel een beetje jong, ze zal zo ongeveer 18 zijn, want ze komt uit 1992.
Sandra Kim was 13 toen ze de finale won in 1986. De Belgen kunnen het kennelijk wel, soms.
En de Duitse Lena (die dus won) is vrijdag ook pas 19 geworden. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door STF »

Dit filmpje is wel komisch:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SBboxvqgV_4[/youtube]
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:Te boeken voor al uw feesten en partijen: Dj Caspar 8-)
Oh dus jij draait de 12e? ;)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door tsov »

Afgelopen zondag was ik in Dordrecht en liep ik naast Ddrs ook nog een andere bekende tegen het lijf:
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Suus »

Rijden ze tegenwoordig ook al ziekenhuisbedden naar politieke manifestaties :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door tsov »

:Y Ze werd geïntroduceerd als een twittervriend van Femke Halsema en was speciaal met een ambulance naar het Statenplein gebracht om deze zeepkistrede bij te kunnen wonen.
(uiteraard mede om het verhaaltje over zorg voor chronisch zieken en gehandicapten kracht bij te zetten)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Karl »

Wat een onzin. Kan men die ambulance niet voor iets beters gebruiken? -O-
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Caspar »

ziggy schreef:
Caspar schreef:Te boeken voor al uw feesten en partijen: Dj Caspar 8-)
Oh dus jij draait de 12e? ;)
Als gage vraag ik slechts een biertje die dag 8-)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mijn 10 minuutjes pauze waren vanochtend verruimd naar een half uur :) . in totaal 60 minuten pauze gehad op 3,5 uur werktijd.

*Bestuurder was bij het Weteringcircuit vergeten de VETAG in te stellen en dus kwamen we op één of andere manier weer op het spoor terug richting CS. Uiteindelijk via de tropische route Vijzelstraat - Rembrandtplein (pak je nog een nauwelijks bereden boogje) - Waterloopl. - Plantage Middenln - Roetersstraat (ook geen regulier spoor) - Sarphatistraat - keerlus Frederiksplein (ook nauwelijks gebruikt). Om daar onze tijd weer af te wachten ri. CS. :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Suus »

Je maakt zo wel een kermisattractie van de tram zeg :lol:

Ik had even een oja momentje. Ik zie de hele tijd op doosjes plastic zakken en bij rollen vuilniszakken staan dat er sluitclips bij zitten, maar ik kon ze nooit vinden. Nu pak ik net een nieuwe rol vuilniszakken en er komt zo'n wit plaatje tussenuit. Dus dat zijn de sluitclips :o :shock: :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Karl »

:mrgreen: :neg:
Het is een spectrum.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door STF »

Ik had laatst een verpakking van 3 rollen vuilniszakken waarbij ik bij elke zak een strip van 20 bindertjes tegenkwam, dus zo'n 1200 bindertjes voor 60 zakken... (En ik bind de zakken nooit dicht, gaan zo in de vuilcontainer.)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Fles »

Bee schreef:Nu pak ik net een nieuwe rol vuilniszakken en er komt zo'n wit plaatje tussenuit. Dus dat zijn de sluitclips :o :shock: :lol:
Ja hoi, welkom in 2010 :mrgreen:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Stefan »

Ik heb een doos met allemaal legale (! :lol: ) software hier staan.. Had net een installatie CD nodig voor XP, zat een beetje in die doos de wroeten, kwam ik gewoon een CD tegen van Windows 98...... :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Geert »

Hmm die vond ik laatst ook nog. Naast de doos (!) met documentatie voor WordPerfect 5.1 en een verzameling diskettes :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door STF »

Het meeste heb ik onderhand wel weggegooid, vooral Windows 95 op diskette nam nogal veel plaats in (33 diskettes).
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten