EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidstaten
Geplaatst op: maandag 31 mei 2010 18:19
Laatst bijgewerkt: maandag 31 mei 2010 18:21
EVO ziet concurrentie op het spoor als dé oplossing voor een betere dienstverlening. Alleen op die manier wordt het spoor een serieus alternatief voor het overbelaste wegennet en kan de toekomstige groei van het goederenvervoer worden opgevangen. Nederland is hét voorbeeld dat spoorliberalisering werkt en krijgt ook als enige lidstaat een voldoende van de Europese Commissie.
Lees verder
EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidstaten
Re: EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidst
Volgens mij is de liberalisering in het VK al veel langer bezig en al veel vergevorderder dan in Nederland, maar toch krijgt Nederland als enige een voldoende? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidst
In het Verenigd Koninkrijk bestaat echter wel een voormalig staatsbedrijf, dat na de DB de grootste vervoerder is daar. In Frankrijk, België en Duitsland zijn natuurlijk ook nog vooral de nationale spoorwegondernemingen actief, en ik kan me voorstellen dat dat het vervoer niet bevordert.meltrain schreef:Volgens mij is de liberalisering in het VK al veel langer bezig en al veel vergevorderder dan in Nederland, maar toch krijgt Nederland als enige een voldoende? :?
In Nederland, Denemarken en Italië zijn de nationale spoorwegen door de DB overgenomen, dus in dat opzicht zullen die landen het hoogst gescoord hebben op de toelating van buitenlandse spoorwegen.
Re: EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidst
Eeeh, sinds wanneer zijn de NS Duits? :?
Ik doe ook maar wat
Re: EVO: Einde maken aan getreuzel liberalisering door lidst
Het gaat om goederenvervoer he, in dit geval.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 71 gasten