OVer je Reiservaringen in juni 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Wubbo »

Omdat juni alweer bijna 7 uur oud is is hier het topic voor die maand! Enjoy.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Jurjen »

Vanmorgen geen treinen tussen Utrecht en Gouda. Ik wilde van Utrecht naar Almere, maar dacht via Bijlmer te gaan om daar koffie te halen. Toen ik zag dat alle reizigers naar Gouda nu via Schiphol wilden, toch maar besloten dat niet te doen. Omdat de IC naar Schiphol van .28 van spoor 4 vertrekt, was spoor 3 zo goed als onbereikbaar, en alleen door heel asociaal mensen half aan de kant te duwen kon ik op tijd door de mensenmassa komen om de ook om .28 vertrekkende IC naar Almere te halen... Perron 3/4 is wat dat betreft toch echt niet gemaakt op grotere mensenmassa's. :(
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Geert »

Het probleem is ongetwijfeld bekend, maar Utrecht heeft nu eenmaal niet meer sporen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Wubbo »

Zie hier het nadeel van de keuze van NS om de cross-platform overstap tussen de s800 en s3100 en tussen de s3000 en de s3500 niet meer aan te bieden om zo een theoretisch conflict te voorkomen. Ik roep het al wat langer, het is tijd om ook transfercapaciteit mee te gaan nemen in de dienstregeling. Gelukkig komt spoor 5 over een paar weken weer in dienst (dan krijgen we weer een andere spooropstelling omdat spoor 7 uit dienst gaat, maar vooruit).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Karl »

Volgens mij is dat gedaan op advies van het LOCOV.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Ik denk niet dat het buitendienst stellen van spoor 7 voor echt grote veranderingen zal zorgen. Zal er wel op neerkomen dat de treinen van spoor 7 naar spoor 5 gaan, en de treinen die nu op spoor 4 staan daar nog wel even zullen blijven. *Gokje doet* Want waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Caspar »

Afbeelding
Amsterdam Centraal spoor 13b/14b.
Dit is de binnekant van het Thalys geval op dat perron. De deur stond alleen enige dagen open.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Freek »

Bee schreef:blijven. *Gokje doet* Want waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Het is wel ProRail :mrgreen:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Ik denk niet dat het buitendienst stellen van spoor 7 voor echt grote veranderingen zal zorgen. Zal er wel op neerkomen dat de treinen van spoor 7 naar spoor 5 gaan, en de treinen die nu op spoor 4 staan daar nog wel even zullen blijven. *Gokje doet* Want waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Nee, dat zal niet gebeuren. Je kan namelijk niet tegelijk vanuit Arnhem naar spoor 4 en vanuit 's-Hertogenbosch naar spoor 5. Ik verwacht dat de treinen die op 5 horen weer terugkeren op 5 (s3000, s3100, s7400 en het goederenpad), dat dat wat op 7 hoort verhuist naar 8 of 9 (s800, s3500, s17400) en dat de spitstreinen uit Leeuwarden naar Rotterdam verhuizen naar spoor 4, samen met wat internationale bende en wellicht een deel van de stoptreinen richting Breukelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Een snelle blik op het sporenplan leert me dat de s17400 van spoor 9 gaat conflicteren met de s2800 ri. Amersfoort. Die vertrekken immers op hetzelfde tijdstip, maar moeten elkaar in het gunstigste geval altijd nog kruisen op wissel 1219/1221A.
Vanaf spoor 8 heb je daar geen last van omdat je dan met de sprinters over de fly-over kunt vertrekken waar de trein naar Amersfoort dan onderdoor gaat.

Heel wat anders: 't OV leek wel ineens heel populair vandaag, de gelede rit van lijn 47 die om 16.57 uur vanaf halte Europalaan in Utrecht naar het station vertrekt had zelfs staanplaatsen van helemaal voorin tot helemaal achterin. Normaal is dat ook wel een goed gevuld busje, maar dan hooguit net iets meer als zitvol.
De t2858 was ook goed gevuld maar daar kwam dat vast door talrijke oranje-supporters die op weg naar Rotterdam waren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Wubbo »

Reiziger Ddrs schreef:Een snelle blik op het sporenplan leert me dat de s17400 van spoor 9 gaat conflicteren met de s2800 ri. Amersfoort. Die vertrekken immers op hetzelfde tijdstip, maar moeten elkaar in het gunstigste geval altijd nog kruisen op wissel 1219/1221A.
Vanaf spoor 8 heb je daar geen last van omdat je dan met de sprinters over de fly-over kunt vertrekken waar de trein naar Amersfoort dan onderdoor gaat.
Er conflicteert nog wel meer: een vertrekkende s12700 / s12500 vanaf 4 met een vertrekkende s17400 van 5. Als je dat zo bekijkt ga je vermoeden dat de treinen die nu op 4 staan op 4 blijven, dat dat wat nu op 8 of 9 staat naar 5 gaat en dat wat nu op 7 staat gaat naar 8. Maar goed, we gaan het wel zien :-)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Raymond »

Als ik de reisplanner op dit moment moet geloven (reisdatum 1 juli) gaat dit de spooropstelling worden in Utrecht tijdens de spits:
Spoor 4: s3000 s3100, s7400 en s17400
Spoor 5: s12500 en s12700 richting Rotterdam + ICE
Spoor 8: s800 en s3500
spoor 9: s500, s1700 en s2800 richting Rotterdam/Den Haag
spoor 11: s500, s1700 en s2800 richting Amersfoort
spoor 12: s12500 en s12700 richting Amersfoort

Er wijkt ook nog een s500 uit naar spoor 8 's ochtends, dan gaat de s800 naar spoor 5 toe.
Buiten de spits keert de s17400 gewoon op spoor 12.

Dan toch nog wat voor vandaag: normaal gesproken is mijn bus zitvol als ik 's middags terug naar huis ga. De combinatie dat de bus van 5 minuten later al een tijd op het station stond en mijn bus met +3 kwam aanscheuren zorgde er uiteindelijk voor dat ik midden in de avondspits de enige passagier was toen de bus van het station vertrok 8-) Wat dat betreft zijn mensen heel snel geneigd de bus te pakken die ze al zien staan, ongeacht vertrektijd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Eh ja, het duizelt mij even van het gegoochel nu :?

Ik had net een buschauffeur die niets afwist van een afgesloten weg, en toen hij daarom maar een rondje om ging in Diemen ging hij bij de Arent Krijtsstraat per ongeluk rechtdoor ging in plaats van linksaf. Na een toeristisch rondje in Diemen Zuid kwamen we uit bij het begin van de busbaan. De bocht nemen is nogal moeilijk én we hadden een halte gemist. Dus ging de bus terug naar het kruispunt bij de bushalte, liep de mensen midden op de kruising instappen en ging vervolgens een pirouetje doen op het parkeerterrein van een ouderencomplex om daarna weer terug te rijden naar de busbaan :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Mark »

Wubbo schreef:Omdat juni alweer bijna 7 uur oud is is hier het topic voor die maand! Enjoy.
Nou, ik kon mijn lol op, op de eerste dag van deze maand. Had met MdJ een rondje gepland... maar we kwamen nogal wat verstoringen tegen.

Ik had trein t242 van Hgl naar Amf en vervolgens zouden we met de t530 en t20530 naar Rtd gaan. Voor Amf werd al omgeroepen dat er een aanrijding was bij Wd, waardoor we via Shl zijn gegaan.

Later op de dag wilden we met trein t3557 van Shl naar Ht gaan. Die kwam niet verder dan Ut: er was een seinstoring bij Ht en onze trein werd opgeheven. We zijn vervolgens met de stampvolle t859 nog wel in Ht gekomen.

Aan het eind van de rit, toen ik trein t1673 naar Hgl had, kwamen we stil te staan voor Rsn. De t7071 die voor ons reed, zou iets hebben geraakt. Het bleek uiteindelijk niets te zijn, maar het zorgde er wel voor dat ik met +30 in Hgl arriveerde... :p
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Jurjen »

Was het jullie trouwens al bekend dat de werkzaamheden van spoor 5 niet op tijd af zijn, er een tijdelijke 'droogloop' boven het perron wordt aangebracht en het perron later nog een keer BD gaat? ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Mijn dag verliep ook niet bepaald vlekkeloos....
Een korte samenvatting.
De oorspronkelijke planning was om SLT'tjes te gaan kijken op de Hoekse Lijn.
Niet van gekomen.
Was nogal laat de deur uit gegaan. Ik kom om 14 uur aan op het station, Deventer. Daar bleek Tuffy al de weg kwijt te zijn.
'Dames en heren, de stoptrein naar Apeldoorn, Twello en Apeldoorn Osseveld van 14 uur 06 vertrekt van spoor 3a'
Spoorwijziging klopte, de volgorde van de stations niet.
Ik nam de t1748 naar Rotterdam, was de planning althans, want ik ben niet verder gekomen dan Apeldoorn. Vlak na vertrek stonden we namelijk alweer stil voor het uitrijsein.
Ik zat prinsheerlijk in mijn eentje in de allervoorste bak. Komt de conducteur langs. 'Er is een versperring tussen hier en Amersfoort... en dat gaat nog wel even duren. Als je de trein uit wilt zul je even een stukje terug moeten lopen, anders flikker je het spoor in want deze wagen staat niet meer langs het perron.'
Na 10 minuten reed de trein een stukje terug en moesten we er allemaal uit. Trein werd opgeheven, half uur wachten.
Wat komt eraan rijden als IC t1650?? Een VIRM! :shock: De m8672 bracht mij naar Amersfoort. Bij Barneveld-Noord gingen we links rijden, en bij Amersfoort hebben we nog een tijdje voor het inrijsein staan koekeloeren. Waarop de conductrice omriep dat we 'maar een GTBV-formulier moesten gaan halen, de aansluiting naar Rotterdam is al weg.'
Planning gewijzigd. In de s5500 rijdt nu ook SLT, dus ik denk, ik ga naar Baarn.
s5800 naar Baarn van 15 36 bleek opgeheven!! Zucht. Ik heb me het halve uur vermaakt door aan de noordzijde van het station op ontdekkingstocht te gaan, valt best veel te zien.
Uiteindelijk in Baarn terechtgekomen en een leuk SLT-ritje gehad. Ik heb veel passagiers gehoord: 'Goh wat een mooie trein, hè?'

Dan de terugweg. Zoals gebruikelijk de t779 vanaf Duivendrecht genomen, en in Amersfoort op de t1779 overgestapt. Alles ging goed. Vlak voor Apeldoorn werd er echter iets omgefluisterd, niks van verstaan. Eenmaal weer onderweg bleek dus dat we ook in Apeldoorn Osseveld en Twello gingen stoppen. Bij Apdo werd er ook nog iets omgefluisterd over het achterste treinstel, ik denk dat dat iets was met dat die niet meer helemaal langs het perron paste. In Twello hebben we iets van 5 minuten stilgestaan. Weer een omfluisterbericht, iets mer technische problemen met de deuren. Nee hoor, het was een overwegstoring. De overweg vlak na Twello rinkelde al 5 minuten, maar bij de andere overwegen moest steeds getyfoneerd worden.
Uiteindelijke aankomst in Deventer was +14, mijn bus was al 9 minuten vertrokken en dus kon ik naar huis lopen. Is gelukkig maar 20 minuten.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Trof vanmorgen op Arriva-lijn 81 tussen Vianen en Utrecht 'n chauffeur die een check-in eiste, da's ook voor 't eerst (aangezien 'n OV-jaarkaart ook gewoon als zichtkaart functioneert). Maargoed, wist al dat de lezers bij Arriva vrij gevoelig zijn, maar zo gevoelig... bij 't uitchecken kreeg ik eerst 'n leesfout doordat m'n hand tussen kaart en lezer zat :roll: .

Volgens de chauffeur van de Qliner waar ik daarvoor in zat tijdens het herstarten van de boordcomputer omdat de kaartlezers niet meer werkten zou het geheel met de Franse slag geinstalleerd zijn omdat het bewuste bedrijf failliet is. Weet nu niet of hij daarmee het installatiebedrijf dat de boordcomputers geinstalleerd heeft mee bedoelde of de leverancier van de kaartlezers.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gisteren werd er vanuit de Centrale Verkeersleiding een omroep naar alle trams verstuurd dat het 2 juni (vandaag dus) de laatste dag was dat de strippenkaart geldig is. Netjes, naar de reiziger toe. :)
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Gevalletje oeps: Zag van de week een Standaardbus de Heemstedestraat in draaien vanaf het Hoofddorpplein. Maar ja, daar zijn uiteraard werkzaamheden aan de weg/trambaan. Uiteindelijk werd het een kerinkje waarbij de bus half de Westlandgracht op draaide en via wat manoeuvres zich eruit wist te redden en retour ri. Hoofddorpplein reed.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Etienne »

De machinist van de metro E vanmiddag zag vermoedelijk een rood sein over het hoofd want hij ging vol in de remmen. :?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Vanmiddag had ik met mijn s2100 last van een gevalletje hinderlijk-haasje-over-spelen met de s9200 tussen Ledn en Ddr. Hij vertrok keurig op tijd om '54 uit Asd en ik ging er dus achteraan om '59. Als de s9200 dan op tijd blijft rijden, heb je er dan door het tijdsverschil en de extra stop in Ledn normaal gesproken geen last meer van. Toen ik in Ledn aankwam, stond de s9200 echter stil op het doorrijspoor. De reden weet ik niet, maar er is om die tijd geen trein die er persé voorlangs moet en ik zag in de verte ook geen andere treinen rijden.

Wat ik al vreesde gebeurde ook: Bij Gvm moest ik in de ankers omdat de s9200 achter de s5000 zat en vervolgens was het kruipen geblazen tussen Dt en Rtd, omdat diezelfde s9200 achter de s5100 kwam en dus mochten we aansluiten in de polonaise. In Rtd werden we naar spoor 7 gestuurd, omdat de Thalys op spoor 4 stond en de s9200 nog steeds op spoor 6. Ze leken niet echt haast te hebben, want ze stonden nog uitgebreid stil terwijl wij al binnen waren. Vervolgens was het weer kruipen tot Rlb en toen ik dacht eindelijk van hem af te zijn, hield hij weer mijn spoor in Ddr bezet: Aankomst +10. -O-

En in Brabant worden ze ook steeds minder gastvrij: Na mijn pauze, een paar s2100 -en later reed ik met mijn VIRM-zesje tussen Rsd en Bgn, toen ik bij een overweg een jongen of man zag staan die een gooi-beweging maakte. :shock: Ik wendde in een reflex mijn gezicht af, maar de knal bleef uit. Vlak voor Bgn kreeg ik een portofoonoproep van de hc, die vertelde dat er een ruit van de tweede bak was ingegooit. :N

Tijdens de stop in Bgn gingen we op onderzoek uit en inderdaad zat er een gat in de buitenste ruit van de benedenverdieping. De binnenruit was gelukkig heel gebleven, maar een groepje Duitse meisjes die naast de ruit zaten en met koffers en al onderweg waren naar Mdb waren aardig geschrokken. Terwijl een van de hc's de meisjes geruststelde, heb ik met de andere hc zo goed en zo kwaad als kon het loshangende glas weggehaald met mijn portofoon en daarna zijn we met +4 verder gereden maar Vs, waar we op de terugweg een ander VIRM-zesje meekregen.
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Etienne »

Kom ik vanochtend op het station aan, ruim op tijd om de metro van 07.12 te halen. Op de DRIS zie ik staan dat de volgende metro pas over 22 minuten komt, nu is dat ding wel vaker gestoord, dus ik wacht wel af. Om 07.13 nog steeds niet, uiteindelijk pas om 07.28 kwam de metro van 07.12 aanrijden en dat werd proppen :shock:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Kwam vanmorgen zo'n 7 minuten voor vertrek van m'n Qliner ri. Utrecht op station Dordrecht aan en toen stond de bus er al met chauffeur erin. Op vertrektijd echter nog geen bus bij de halte en bij een blik richting buffer constateerde ik dat de chauffeur uitgestapt was.
Die kwam enige tijd later het verblijf uit, kennelijk was de koffie erg lekker. Had 'ie 'm eerder opgedronken dan had 't allicht in de vertraging gescheeld :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

@Dexter: En we hossen hossen en we zijn nog lang niet moe? Zo'n soort van polonaise ;).

Wel schrikken met die baksteen...

Morgen maar weer eens aan 't werk in Wageningen, dus lekker weer 5100-NO-3000'tje doen :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Freek »

vandaag moest ik in Ut zijn. Op de heenroute, met omweg via Amersfoort na een mislukte poging eindelijk eens een protos kunnen rijden. Wat een duidelijke omroep zit daar in. Alleen moet Cxx het personeel nog wel leren om te gaan met dat ding een omroep: 'atb, niets aan de hand' zegt een reiziger weinig als die ongepland tussen de koeien stilstaat.
Terug met de 3100 richting Nm van 20.37. Deze kwam om half negen al voorrujden, maar om onduidelijke redenen vertrokken we met +10. Volgende keer graag een omroep.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten