Niet meer stempelen in Amsterdams OV

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Niet meer stempelen in Amsterdams OV

Bericht door Suus »

Niet meer stempelen in Amsterdams ov
De regio Amsterdam neemt donderdag afscheid van de strippenkaart. Reizigers kunnen vanaf nu alleen nog met hun ov-chipkaart terecht in trams, bussen en de metro.

De hoofdstad is de tweede regio na Rotterdam die de strippenkaart definitief vaarwel zegt.

Reizigers kunnen straks bij ruim driehonderd oplaad- en ophaalpunten bij tabakszaken, supermarkten, op metrostations en bij de loketten van Arriva, Connexxion en GVB een anonieme ov-chipkaart aanschaffen en opladen met saldo. Saldo laden kan ook in de bussen van Connexxion.
Bron: Nu.nl

Donderdag grote dag voor de ov-chip
GVB zet donderdag 250 extra medewerkers in om reizigers in trams en bussen te helpen met de overstap op de ov-chipkaart.

Chaotische taferelen, zoals bij de invoering van de ov-chip in de metro, in augustus 2009, verwacht GVB niet, zegt Pieter Schotte, directeur Middelen bij het vervoerbedrijf. Amsterdammers zijn gewend zijn aan het nieuwe betaalsysteem: zestig tot 65 procent van de reizigers in de bussen en trams betaalt al met de ov-chipkaart. Schotte: ''Dat was bij de metro wel anders. Een dag voor de poortjes dichtgingen, reisde nog maar dertig procent met de ov-chipkaart. Dat moest in één klap naar honderd procent.''

Een ander belangrijk verschil is dat reizigers bij problemen in de trams en bussen het personeel om hulp kunnen vragen. En als ze geen ov-chipkaart hebben, of vergeten zijn die op te laden, op de bus of tram een uurkaart kunnen kopen. Tijdelijk is daar ook een anonieme ov-chipkaart met een saldo van vijf euro te koop.

Om problemen te voorkomen zet GVB de komende dagen toch een legertje voorlichters en verkoopteams in, die reizigers die nog altijd met de strippenkaart reizen, te helpen. De teams, allemaal uitgedost met opvallende roze petjes, staan bij 23 drukke ov-knooppunten in Amsterdam, maar bijvoorbeeld ook op de busstations van Arriva in Waterland en op de treinstations in Zaanstad.

Bron: Parool
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Niet meer stempelen in Amsterdams OV

Bericht door willy84 »

Volgens mij werd er toch al weinig gestempelt in Amsterdam.
immer kwaliteits posts
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Niet meer stempelen in Amsterdams OV

Bericht door find_your_spot »

willy84 schreef:Volgens mij werd er toch al weinig gestempelt in Amsterdam.
Dat heb je echt fout gezien dan, strippenkaarten vlogen mij gister nog overal om de oren....
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: Niet meer stempelen in Amsterdams OV

Bericht door Oud forumgebruiker »

willy84 schreef:Volgens mij werd er toch al weinig gestempelt in Amsterdam.
Vooral de laatste week nog veel strippenkaarten. En ook ná 2 juni waren er nog lieve schatten die met een strippenkaart aan kwamen, maar helaas... mijn stempel ligt thuis.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Niet meer stempelen in Amsterdams OV

Bericht door willy84 »

Ik bedoelde te zeggen dat er op bepaalde tijden en lijnen nogal veel wordt zwartgereden. Ga eens 10 min op een metrostation staan en je ziet wie er zwartrijden...
immer kwaliteits posts
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Niet meer stempelen in Amsterdams OV

Bericht door find_your_spot »

willy84 schreef:Ik bedoelde te zeggen dat er op bepaalde tijden en lijnen nogal veel wordt zwartgereden. Ga eens 10 min op een metrostation staan en je ziet wie er zwartrijden...
Ga maar op Bijlmer ArenA staan wie er door een NS poortje naar binnen loopt en de GVB roltrap omhoog gaat....

Zijn trouwens evenveel blanken als gekleurde mensen die dat doen...

Toch, Ardan? (A)
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 62 gasten