Mag ik even kwijt #46

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door htm_tram »

Hier nog een geintreseerde *O*
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Wubbo »

Waarom verkoopt mijn Albert Heijn wel losse bierflesjes maar accepteert ze niet als ik ze voor het statiegeld weer in wil leveren? :?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Daantje »

Dat is wel heel vaag. Ik koop regelmatig losse bierflesjes en heb ze tot nu toe ook altijd kunnen inleveren bij de appie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Die ene leuke conducteur die Chauf21 ooit in de s9500/s19500 heeft gespot, is die nog vrij bijvoorbeeld (A)

Zal wel niet helemaal mijn leeftijdsgroep zijn :X
De laatste tijd zie ik alleen maar een vent op de bok (maar eigenlijk let ik er niet meer zo op), weinig spannends aan :P
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Ardan »

Heb me weer heerlijk kunnen opvreten op het werk vandaag... Stond op de herenafdeling, lees: afdeling_voor_gepensioneerden_en_mensen_die_zo_veel_geld_hebben_dat_ze_op_hun_50e_al_kunnen_rentenieren. Natuurlijk hoeft het pashokje niet te worden opgezocht. Iedereen past zijn trui zó wel... staat er ineens een half naakt oud lijk naast je. *zocht een teiltje*
Korte broeken passen, ook leuk.... *teiltje had ineens inhoud*
Hoefde gelukkig niet zo veel maten te meten voor broeken, vond opmeten voor overhemden al intiem genoeg.

Verder is het wel leuk werk :) meer gelummeld dan echt iets gedaan. Was zo rustig dat ik echt blij was als ik weer een klant kon helpen, weer wat te doen.
En we stonden verkeerd ingepland, waardoor ik al om 15 30 uur naar huis mocht ipv 22 uur *O*
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Stefan »

Bij mij was het echter echt een dikke chaos op het werk.. De bende begon om 8.15u en ging door tot 16.45u.. Orders bleven maar komen, leek geen eind aan te komen... -O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Suus »

Het belangrijkste op mijn werk is dat zowel mijn oude baas als mijn nieuwe baas op een royaal stuk taart tracteerden. En normaal kan ik dan niet eten want eten is verboden in de bibliotheek. Dus ik ging in het kantoortje zitten en had zo'n hotelbel neergezet op de balie. Ik heb ruim een kwartier taart gegeten maar helemaal niemand had ook maar enige vraag of informatiebehoefte :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Daniel »

Bij mij niet zo zeer chaotisch maar toch wel heel anders als ik me voorgesteld had. Was eigenlijk m'n bedoeling om te beginnen met wat rustig computerwerk maar daar is 't nooit meer van gekomen.
Was nog maar net binnen of m'n baas stond al naast m'n bureau met de vraag of ik z'n mail al had gelezen, eh, nee nog niet. Nouja of ik dus even met spoed wat testen kon doen om een klacht van een klant te onderzoeken. Ze hadden daar een levering geweigerd omdat er wat mis mee zou zijn waardoor hun productie ook stil was komen te liggen. Was wel een zeldzaam geval waarin zoiets binnen een dag afgerond moest zijn, meestal komen ze er al na de productie achter en is er wat meer tijd (hoewel dat vaak gevallen zijn waar ze niet blij van worden, dat ze bijvoorbeeld een eeuwigheid bezig zijn om een paar ton weg te mengen in nieuwe batches met maximaal 10% per keer :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Justin »

Onder het motto: nutteloze statistieken

Van 1 januari t/m 3 juni 2010 heb ik in z'n totaliteit 8 dagen en 26 minuten (11546 minuten) in een trein gezeten
Daar komt nog 23 uur en 40 minuten (1420) bij aan overstappen en in z'n totaliteit heb ik 11 uur en 37 minuten (697) in een vertraagde trein gezeten(dus geen vertraging als gevolg van een gemiste aansluiten).

Ik heb op dit moment dus op zijn minst 2.6% van mijn leven in het jaar 2010 in en rondom de trein beleefd.Een verlies van 0.13% in m'n leven is dus te wijten geweest aan vertragingen (met andere woorden: waarom zou ik me er zo druk om maken =P).

Die tijd heb ik overbrugd met 394 ritten, over een totale lengte van ruim 15180 km. De langste periode dat ik NIET in een trein zat, heb ik er nu op zitten (sinds 30 mei tot nu), aangezien ik nogal wat heen en weer naar Centraal-Nederland pendel.

Van die 394 ritten heb ik :
117x in een VIRM (voornamelijk een zesje, 62x)
104X in een ICM (65x in een drietje)
59x in Mat '64 gezeten (57x in een V)
73X in een DD-AR (waarvan 50x in een 7800'tje),
wat nogal veel is ten opzichte van onder andere de Sprinter (9x), Benelux (8x), SLT (2x), GTW (2x) en Protos (1x)

Van die 394 ritten zat ik:
177x in een stel wat solo reed.
95x achteraan een trein, en
83x vooraan een trein.
Maar ja, dat zegt niks want twee stellen maakt al gauw voor en achter;
10x zat ik slechts in een Midden positie.
Hoewel... in z'n totaliteit heb ik 29X op een positie 1, 2, 3 of 4 gezeten (blijkbaar zit ik nooit achterin een DDM)

Totzover de nutteloze statistieken, dat wilde ik even kwijt :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door STF »

De kantoor-pc begon op het scherm ineens allemaal streepjes door het normale beeld heen weer te geven; ventilatortje van de video-kaart bleek defect, ik vond de computer ook al zo verdacht stil geworden... Nu kwam eindelijk die ventilator van pas die ik al zes jaar op voorraad had. :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Waarom verkoopt mijn Albert Heijn wel losse bierflesjes maar accepteert ze niet als ik ze voor het statiegeld weer in wil leveren? :?
Omdat er op sommige flesjes geen statiegeld zit :Y
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Wubbo »

Dan moeten ze me dat ook niet rekenen als ik ze koop ;-)

Zou je je dood kunnen eten aan aardbeien, vraag ik me af? Ik doe een experiment, ik eet nu 500 gram per dag en tot nu toe leef ik nog. Misschien moet ik de dosis opvoeren? ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Caspar »

Fles schreef:
Wubbo schreef:Waarom verkoopt mijn Albert Heijn wel losse bierflesjes maar accepteert ze niet als ik ze voor het statiegeld weer in wil leveren? :?
Omdat er op sommige flesjes geen statiegeld zit :Y
Dan heb je het over die ultrahippe flesjes die in van die kartonnen doosjes zitten zeker. Zelfde bier, maar stukken duurder.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Fles »

Yep, al ontgaat me wat er ultra-hip aan moet zijn :)

@Wubbo: lijkt me geen probleem, Hooguit de suiker, maar dan pas bij jarenlang 20 kilo per dag of zo :P
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Etienne »

Op station Voorburg 't Loo vanochtend hing er een postertje van de SP (je weet wel, met de grote schoonmaak) met een bezem ernaast :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Wubbo »

De Hoogvliet wilde gelukkig de flesjes wel hebben, dus ik ben ze kwijt ;-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Dexter »

Wubbo schreef:Zou je je dood kunnen eten aan aardbeien, vraag ik me af? Ik doe een experiment, ik eet nu 500 gram per dag en tot nu toe leef ik nog. Misschien moet ik de dosis opvoeren? ;-)
Nope, fruit is gezond. Maar ik ben benieuwd wat er gebeurt als je een flinke dot slagroom aan je dagelijkse dosis toevoegt. Zou je dat eens willen uitproberen? :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Oud forumgebruiker »

Stefan schreef:Bij mij was het echter echt een dikke chaos op het werk..
Ver-tel mij wat... sinds gisteren. :shock:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Daan »

De brandweer hier heeft Qbuzz even geholpen met wassen gisteren:

Afbeelding
(Bron: http://www.112groningen.nl)
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ben ik de enige die deze reclameslogan niet snapt?
Afbeelding
Overigens wel geinig om te zien dat het Bijlmerstation tegenwoordig niet meer terug te herkennen is. Het lijkt nog als de dag van gisteren...
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door tsov »

Ik snapte 'm inderdaad ook al niet... :P
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Suus »

Ik geloof niet dat er iemand is die het oude Bijlmerstation mist anders :wink:

Leuk om te zien dat sommige bestemmingen het tot de dag van vandaag hebben uitgehouden (Holendrecht AMC) :P Al is het over een paar weken dan éindélijk voorbij voor lijn 45 en 47, die gezamenlijk 10x per uur een leeg rondje AMC reden :)

Iemand trouwens ook de busjes op de achtergrond gezien, die zijn nog veel leuker :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, vreemde Frysker-achtige dingen. Geinig genoeg ook met VW-carresorie, net als de echte Frysker. Ach, bijd e bus hebben ze het goed bekeken, in '98 is alles in fases vervangen door nieuw spul. Ik heb morgen weer de hele middag ouwe bak tot m'n beschikking :|.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door Suus »

Nu je het daar toch over hebt, ik kwam vandaag eindelijk de knalroze ov-chipkaart tram tegen. Normaal is die al voor het middaguur geveld door een storing, maar vandaag heeft hij het toch minstens tot half vier volgehouden. Ik zal straks een foto plaatsen, had hem op dit forum nog niet gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #46

Bericht door STF »

Zouden ze ooit die radiozender hebben laten spelen via de omroepinstallatie op de metrohaltes ofzo?
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten