Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Klaasje »

Vervoersmaatschappij Connexxion opent bij wijze van proef een nieuwe buslijn tussen Almere en Nijkerk. Vanaf zondag 30 mei gaat bus 160 rijden tussen NS-station Almere Centrum en Nijkerk NS-station. De route loopt via busstation ’t Oor, de Kemphaan, de Eemhof en Flevo Natuur. Daardoor wordt ook de zuidoosthoek van Flevoland bereikbaar met een reguliere busverbinding. Hiermee kunnen bezoekers en werknemers van De Eemhof en Flevonatuur voortaan per bus op de accommodatie komen of het zwembad bezoeken.

lees verder op de website van de provincie flevoland
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Jurjen »

Het ding krijgt overigens de briljante frequentie van eens per 2 uur ofzo. *O*
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door les7 »

Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Jurjen »

Ja, maar had geen zin 'm op te zoeken. Maar eens per 1 tot 3 uur dus. :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Milco »

Volgens mij hoort deze lijn bij de concessie IJsselmond.
Ik ben benieuwd met welk materieel er wordt gereden, van een lijn met maar 7 á 8 ritten per dag kun je volgens mijn iet verqachten dat er Amba's ingezet gaan worden. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat er met Procity's wordt gereden.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Klaasje »

Het zou me niets verbazen als CXX-Tours het rijdt vanuit Almere... Alle diensten eindigen en starten zo'n beetje in Almere.
Mogelijke kanshebbers als dat ook echt het geval is:
2719, 2794, 2912, 5612 t/m 5614, 5642 t/m 5654, 8102, 8146, 8220 t/m 8224 en 8240 t/m 8245
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door waldo79 »

Wat een flutdienstregeling :X

Een gat van 4 uur midden op de dag en daarna nog niet eens in een uurcadans rijden :)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Klaasje »

Het valt me überhaubt mee dat er een buslijn komt lans de Eemhof. De Eemhof ligt duidelijk buiten alle bebouwing van Flevoland en daarnaast ook nog redelijk ver van de hoofdwegen vandaan. Een groot gedeelte van de dienstregeling is aangepast op de tijden dat het het beste uitkomt. De bus is goed bruikbaar met deze dienstregeling voor personeel, gasten die rond het middag of avonduur naar het park gaan en voor bezoekers die 's avonds naar het zwembad gaan (Veel jeugd uit o.a. Almere en Nijkerk)
Een mooiere dienstregeling is zeker gewenst maar kennelijk was er niet meer geld beschikbaar. Ik vind het toch positief dat de dienstregeling toch geoptimaliseerd is zodat het weinige aantal riten de lijn niet compleet kansloos maakt.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Klaasje »

Omdat het vandaag de eerste dag is dat deze buslijn rijdt ben ik even gaan kijken op een plek waar deze langsrijdt.
Het materieel zit in ieder geval goed :pos: De chauffeur van CXX-Tours had de 5654 (Volvo B12BLE 8700) meegenomen *bus*
Kennelijk moet er nog wel iets gebeuren zodat de juiste bestemming op de bus getoond kan worden.... De bestemmingsdisplay toonde "999 Extra vervoer". Met een A4'tje achter de voorruit was te zien dat het de 160 was.
De bus had op de eerste dag op dit ritje meteen twee reizigers wat me niet eens tegenvalt.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8679
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Milco »

Klaasje schreef:Omdat het vandaag de eerste dag is dat deze buslijn rijdt ben ik even gaan kijken op een plek waar deze langsrijdt.
Het materieel zit in ieder geval goed :pos: De chauffeur van CXX-Tours had de 5654 (Volvo B12BLE 8700) meegenomen *bus*
Kennelijk moet er nog wel iets gebeuren zodat de juiste bestemming op de bus getoond kan worden.... De bestemmingsdisplay toonde "999 Extra vervoer". Met een A4'tje achter de voorruit was te zien dat het de 160 was.
De bus had op de eerste dag op dit ritje meteen twee reizigers wat me niet eens tegenvalt.
Zou jij eens afentoe willen kijken wat voor materieel er op lijn 160 rijdt? Een Volvo is van concessie Almere, maar volgens mij is lijn 160 een lijn van IJsselmond.
En weet jij (of iemand anders) toevallig van welke halte deze lijn in Almere Centrum vertrekt?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Klaasje »

Het klopt dat de 160 bij IJsselmond ingestopt is. Zoals ik dat net zag klopt het ook met mijn verwachting die ik vooraf had. Na de ochtendspits zijn er minder bussen voor de streekdienst van Almere nodig. De dienstregeling start vanuit Almere en eindigt in Almere. De dienstregeling van de 160 start ook pas om 9:00. Daarom dacht ik van te voren al dat CXX-Tours deze lijn zou doen. Vandaag klopt dat in ieder geval.
Ik ben er net ook speciaal om even te kijken naar de Veluwsekant gefietst (woon in Filmwijk). Als ik deze lijn zie zal dat (toevallig!) vanuit de 10 of 152 zijn....
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Jurjen »

Kan iemand de wiki van die lijn niet even aanpassen? Het ding rijdt 'dagelijks 7-8 keer per dag'... Zal voor de materieelfreaks af en toe eens spieken of ik het ding zie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Wubbo »

Milco1995 heeft dat gedaan. Maar je had het natuurlijk ook zelf aan kunnen passen, iedereen met een account op OVNL kan ook de wiki bewerken :)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Klaasje »

Net de 5647 hier langs... De chauffeur had kennelijk besloten een andere route te rijden omdat de bus leeg was.. (A)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Jurjen »

Wubbo schreef:Milco1995 heeft dat gedaan. Maar je had het natuurlijk ook zelf aan kunnen passen, iedereen met een account op OVNL kan ook de wiki bewerken :)
Oh, ik zag een knop inloggen staan, en omdat ik op het forum wel automatisch ingelogd ben ging ik er maar vanuit dat je daar een ander account voor nodig had, maar bedankt Milco. ;)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Klaasje »

Nu met een foto van de website van omroep Flevoland:
Afbeelding
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Jurjen »

Ik zag gisteren een Amba voorbijscheuren langs het Stadhuisplein op weg naar Nijkerk, trouwens. Nummer onbekend.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Jurjen »

Het was volgens mij eerder gevraagd, maar het ding vertrekt op Almere Centrum van halte P. Dat is geloof ik dezelfde als de bus naar Zeewolde/Harderwijk. De een-na-achterste aan de westzijde van het busstation in elk geval.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Klaasje »

Onder de trap dus... Volgens omroep Flevoland zijn er meer reizigers voor deze lijn dan voor de oude 700 :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Daniel »

Da's niet zo moeilijk, dat haal je al als je minstens één passagier hebt :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Jurjen »

En dat is volgens mij nog best lastig met een bus van Almere naar Nijkerk via niks...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Klaasje »

Kunnen ze bij de Eemhof toch blij zijn dat hun personeel daar toch niet voor niets komt. :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Caspar »

Maar als je die dienst bekijkt, heeft een groot deel van het personeel daar helemaal niets aan. Receptie, nachtportiers etc. er werken een hoop mensen daar 'snachts door, en je gaat dan natuurlijk niet wachten tot de eerste bus om 10u 's ochtends eens komt aankakken. Zelfde geldt voor de aflos van die nachtploeg, die kan er niet op tijd zijn. De mensen die in de restaurantjes de ontbijten klaarmaken? Idem, de mensen die de winkeltjes en zwembaden moeten openen? Idem.
Als je voor personeel wilt gaan rijden, moet je ook zorgen dat er een paar bussen tussen 6.30 en 8.30 daar langskomen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Klaasje »

Schoonmaakpersoneel? e.d.? Ik zal je verklappen dat roosters van een aantal medewerkers zijn aangepast om geen losse dure taxi's te laten rijden naar Almere en Nijkerk. Zelfs al dek je met de buslijn alleen de heen- of terugreis dan wint de Eemhof daar al veel mee.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nieuwe buslijn 160 van Almere naar Nijkerk

Bericht door Caspar »

Waarom, je geeft als bedrijf toch gewoon een kilometer vergoeding, en verder zoek je het zelf toch maar uit? Als ik een busloos dorp ga wonen, mag ik echt niet op kosten van de zaak iedere dag een taxi pakken. En op de fiets is het nog best te doen vanuit Nijkerk, of met een brommer...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten