OVer je Reiservaringen in juni 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Ik kwam vandaag bij de Diemerbrug over de Weespertrekvaart, midden in Diemen dus, twee Integro's van Connexxion tegen van respectievelijk lijn 216 en 215 tegen. Die horen over de A9 te rijden, dus waren heel wat noordelijker uitgekomen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door iljitsch »

Gister moest ik van Nootdorp naar Leiden. Het plan was metro E van 9.45 te pakken en op Laan van NOI over te stappen op de de trein van 10.05 naar Leiden. Ik was echter een kwartier eerder op station Nootdrop dus kon mee met de metro van 9.30+1. Aangezien ik nog niks gegeten had en moest pinnen, zat ik te dubben of ik door zou rijden naar Den Haag CS om dat daar te doen. Na raadplegen van de reisplanner bleek dat ik ook om 9.42 u vanaf Laa naar Ledn zou kunnen, maar we kwamen daar om 9.41 aan en gezien de zware tassen en mijn nog pijnlijke knieën van het bergbeklimmen op zaterdag, bleef ik maar zitten met het plan op Gvc over te stappen.

(Overigens zijn de aansluitingen van Den Haag CS naar Leiden erg slecht, zeker relatief ten opzichte van LvNOI, en de aansluiting met RR E van/naar Leiden is ook nog eens knudde op CS.)

Na vijf minuten niksen riep de bestuurder om dat er een seinstoring was. Ik dus maar uitgestapt, zo nodig hoefde ik ook niet naar Den Haag CS. Een meter of 200 achter ons stond nog een RR-voertuig te wachten. Ik neem aan dat dit een Haagse was, want de Rotterdamse E rijdt maar eens in het kwartier en zo lang stonden we er nog niet. (Ik kon recht van voren op die afstand niet zien of het een tram of een metro was.) Dat schiet natuurlijk lekker op, want het hoge deel van het perron komt eerst in deze richting, dus de Rotterdamse RR stond voor het lage deel van het perron zodat de Haagse RR nergens heen kon.

Dus ik ga naar spoor 6 om op mijn origineel geplande trein van 10.05 te wachten (ik had alle tussenliggende ondertussen al gemist met die extra minuten in de RR E en de aanschaf van wat te eten en te drinken bij de Wizzl). Wie schetst mijn verbazing als om 9.55 een trein met in grote letters "sprinter" op de zijkant ijskoud langsrijdt zonder te stoppen! Ze willen van Laan van Nieuw Oost Indië een intercitystation maken maar dan geen stoptreinen laten stopen?? Of misschien toch leeg materieel dat heen en weer gekacheld werd?

Jammer wel dat ik geen gelegenheid had om nog even naar Amsterdam te gaan om daar de provinciaal die een strippenkaart wil kopen uit te hangen... :P
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Reiziger Delft »

iljitsch schreef:Overigens zijn de aansluitingen van Den Haag CS naar Leiden erg slecht, zeker relatief ten opzichte van LvNOI, en de aansluiting met RR E van/naar Leiden is ook nog eens knudde op CS.
Via Centraal is een flinke omweg, dus het is dan toch logisch dat de aansluitingen op Laan van NOI veel beter zijn dan op Centraal? :wink:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door iljitsch »

Met de metro is dat welgeteld één halte verder en er staan twee minuten voor. Maar je kan dan wel vanuit CS de rechtstreekse intercity nemen in plaats van ofwel in Leiden overstappen of er twee keer zo lang over te doen met de stoptrein. En geen trappen, kan ook een voordeel zijn. Alleen is dus de aansluiting op CS 15 of 17 minuten afhankelijk van de richting. (Die 17 is waarschijnlijk wel als 2 minuten te halen als de trein vanaf Schiphol op tijd aankomt.)

Ik zie echter net dat Schiphol - Den Haag CS nu niet minder dan 34 minutden duurt. WTF!?! Dit was toch altijd een half uur? En dat was al sloom!
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Reiziger Delft »

Als de HSL helemaal in bedrijf is gaan er 4 IC's per uur stoppen in Den Haag laan van NOI (die naar Leiden-Haarlem-Amsterdam), dus dan worden de aansluitingen beter. :)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door iljitsch »

Reiziger Delft schreef:Als de HSL helemaal in bedrijf is gaan er 4 IC's per uur stoppen in Den Haag laan van NOI (die naar Leiden-Haarlem-Amsterdam), dus dan worden de aansluitingen beter. :)
Ik help het je hopen, maar je blijft zitten met twee keer wachten op een doorgaande trein op het perron terwijl je op Den Haag CS bij een niet overdreven lange overstap alvast in de trein kan stappen en daar rustig kan blijven zitten, een stuk relaxter dus.

Het is en blijft een belachelijk idee om vanaf HS alles naar Haarlem te sturen. 2 x Haarlem en 2 x Schiphol van zwel CS als HS is veel beter.

Het zou ook niet verkeerd zijn een RR-lijn naar HS te laten rijden, maar daar is natuurlijk geen spoor voor.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Vanmiddag een wisselstoring waar opvallend weinig van te merken was: kennelijk betrof het een gestoord wissel waardoor spoor 14, 15 en 16 van Rotterdam Centraal niet bereikbaar waren maar met de IC's naar spoor 13 en alleen een opgeheven s9700 bleven de gevolgen nogal beperkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:Ze willen van Laan van Nieuw Oost Indië een intercitystation maken maar dan geen stoptreinen laten stopen?? Of misschien toch leeg materieel dat heen en weer gekacheld werd?
Met het overgebleven setje van de s19500 tussen Leiden en Den Haag heen en weer rijden is een erg populaire sport :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

De 9 en 14 gingen vandaag vanaf 15.00 via het Weteringcircuit i.v.m. een feest op de Plantage Middenlaan. Verder nog wat omleidingen in West (7/14 via de Burg. Roëll en 3/12 via Leidse) in de loop van de middag :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Zal wel weer een dolle boel zijn geweest op het Weteringcircuit. Dat loopt met al die omleidingen helemaal vol en er ontstaan dan allerlei tramfiles. Met al die rondjes van de zaak wordt het dan een grote polonaise.

Lijn 7 en 10 rechtdoor, lijn 16 en 24 aan de zijkanten en dan lijn 4, 9, 14 en 25 die de rotonde driekwart of vijfkwart rondrijden. Echt betrouwbaar wordt het netwerk er niet van: tijd om lijn 22-oost te vertrammen en als extra route naar Oost beschikbaar te maken (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag een wisselstoring waar opvallend weinig van te merken was: kennelijk betrof het een gestoord wissel waardoor spoor 14, 15 en 16 van Rotterdam Centraal niet bereikbaar waren maar met de IC's naar spoor 13 en alleen een opgeheven s9700 bleven de gevolgen nogal beperkt.
Ow, stond ik daarom om kwart voor zes 's avonds bijna tien minuten stil voor Rotterdam Centraal :P

Vanavond was er op de Meent in Rotterdam een ongeluk gebeurd. Gevolg was dat lijn 8 niet vanaf Pompenburg/Meent naar de Noorderbrug kon rijden. Het werd een gratis rondje naar Oostplein en weer terug naar de Meent om daar rechtsaf de Jonker Fransstraat in te slaan. Dat paste maar net :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Hehe tja, het gaat natuurlijk alleen goed als de vertrekkende trein niet vertraagd is :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Bee schreef:Zal wel weer een dolle boel zijn geweest op het Weteringcircuit. Dat loopt met al die omleidingen helemaal vol en er ontstaan dan allerlei tramfiles. Met al die rondjes van de zaak wordt het dan een grote polonaise.

Lijn 7 en 10 rechtdoor, lijn 16 en 24 aan de zijkanten en dan lijn 4, 9, 14 en 25 die de rotonde driekwart of vijfkwart rondrijden. Echt betrouwbaar wordt het netwerk er niet van: tijd om lijn 22-oost te vertrammen en als extra route naar Oost beschikbaar te maken (A)
Heb er rond 20 45 uur iets van 10 minuten met --Stefan-- staan kijken.. het ging allemaal nog nét goed, maar ik wil niet weten hoe het in de spits is gegaan.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Geert »

Gisteravond was het nogal rommelig op Utrecht Overvecht; alle treinen tussen Utrecht en Hilversum hadden vertragingen tussen 15 en 30 minuten maar volgens NS was er geen storing. Iemand die wel weet wat er aan de hand was?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

OVer je Reiservaringen in mei 2010

Bericht door Joshua »

Vandaag even vanaf me thuishaven Mill naar Eindhoven geweest.
Ik had het voor elkaar gekregen in een week tijd 3 broeken kapot te krijgen. Dus ja ik moest even shoppen. En ik had ook wel zin het geld te laten rollen.

Op de heenweg nam ik vanaf Uden lijn 157. Ik heb echter wel besloten dat dit de laatste keer is geweest. Volgende keer toch maar weer gewoon de vertrouwde 152 (of 121).
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Fles »

Vanmiddag zag ik door Ede-Wageningen een dubbel setje ICE richting Duitsland stuiven. Dat is toch behoorlijk ongebruikelijk hier?? :shock:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Hing er soms as in de lucht Fles? :lol:

Wat een boel werkzaamheden vandaag zeg: Tussen Dt en Sdm en tussen Bd en Tb was er geen treinverkeer en daarnaast lag bijna het halve noorden van het land eruit. De s1900 pendelde tussen Rtd en Bd (en dat heb ik geweten: 3 slagen Rtd - Bd, maar het kon nog erger: Ik hoorde machinisten over 6 slagen Rtd-Sdm) -O- en de s2100 was vanaf Rtd doorgelegd naar Ut. Rechtstreekse IC-treinen (Vs -) Ddr - Ut, altijd leuk. *O* Daarnaast pendelde de s5100 tussen Gvc - Dt en Sdm - Ddr (- Rsd) en reed de Fyra s1000 toeslagvrij om het leed te verzachten, iets waar mensen wel blij mee waren geloof ik want ik sprak een mevrouw die het niet erg vondt om 50 minuten te wachten. Dieper in Brabant pendelde de s3600 Rsd - Bd en Ht - Zl en de s13600 begon in Ht. De Benelux s9200 eindigde/begon in Rtd. Heb ik nu alles in en om de Randstad gehad? :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door ODRAIL »

Voor de liefhebbers: treinstel 520 (ja die rood wit blauw geschilderde, je weet wel) stond heden middag op de daalse dijk te Utrecht (opselterein).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Karl »

Vanaf Rotterdam centraal werd ook vanalles verbust volgens mij, er stonden wat Arriva-zooi, een blauwe Breng-bus en nog wat andere voormalige lijnbussen bij het Groothandelsgebouw. Verder geen aandacht aan geschonken, want ik had nog meer te doen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:De s2100 was vanaf Rtd doorgelegd naar Ut. Rechtstreekse IC-treinen (Vs -) Ddr - Ut, altijd leuk. *O*
Hmm, da's ook wel 'n handige voor mij om morgen in Amersfoort te komen: lekker makkelijk met cross-platform overstap in Utrecht :)
Opvallend in de reisplanner is trouwens dat op 't ene halfuur Rta - Gd een minuut langer duurt als op het andere halfuur. Zodoende wordt op 't ene halfuur geadviseerd in Gouda over te stappen en op het andere halfuur om in Utrecht over te stappen i.v.m. de overstapnormen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Opvallend in de reisplanner is trouwens dat op 't ene halfuur Rta - Gd een minuut langer duurt als op het andere halfuur. Zodoende wordt op 't ene halfuur geadviseerd in Gouda over te stappen en op het andere halfuur om in Utrecht over te stappen i.v.m. de overstapnormen.
Hoe bedoel je dit (de overstapnormen)?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Ene halfuur kom je om .23 (met de verlegde s2100) aan en vertrek je om .27 (met de NoordOost), andere halfuur kom je om .54 aan en vertrek je om .57. Kennelijk moet een overstap te Gouda minstens 4 minuten zijn om als officiële aansluiting te gelden, al lijkt me dat wel wat aan de ruime kant nog voor iets wat cross-platform is. Heeft de reisplanner soms niet door dat spoor 3 en 5 daar aan hetzelfde perron liggen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door JeePee »

Gisteren:

Met TVV vervoer van Lw naar Akm gereisd. Daar aangekomen zou de IC naar Shl klaar moeten staan, of zo'n beetje binnen moeten komen. Niet dus. Op vertrektijd maar eens op de av gekeken en daar stond de trein keurig op tijd aangekondigd. Voor de grap maar eens gekeken op de AV van Hr en daar stond dat de trein naar Akm toe (die op mijn trein zou keren) met +45 aangekondigd :o Het bleek dat de DBM trein uit Vdm tussen Mp en Zl defect geraakt was waardoor de hele NO op zijn gat lag. Veel mensen vroegen of de bussen door konden rijden naar Hr (inmiddels was namelijk de omroep ook wakker geworden, al was het allemaal wat onduidelijk. Veel ehhh, en misschien en kan zijn dat :?), maar dat kon niet.

Beetje aan de praat geraakt met iemand die ook vast stond en samen maar besloten een terrasje te pakken. Werd uiteindelijk erg gezellig. Het viel ons wel op overigens dat wij de enige twee waren die op het terrasje idee kwamen, de rest bleef allemaal gewoon op het station hangen. Dat terwijl terrasje 3-4 minuten lopen was.

Trein kwam met +70 een keer aan in Akm (net gehaald :lol: ). Uiteraard helemaal vol, immers moest dit losse drietje nu alles voor 3 treinen meenemen. Eerste klas was nog rustig en aangezien de HC afgestapt was in Akm en er geen andere terug ging was eerste klas ook geen probleem. Door her en der wat stilstaan en langzaam rijden met +90 in Ut aangekomen. In Zl werd overigens verkeerd om gecombineerd met het Gn deel (binnenkomst op spoor 6, want op spoor 1 stond nog een trein).

Gelukkig was het lekker weer en was het leed dus wel te overzien
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Etienne »

Vandaag ook even het "Noorden" bezocht. Verliep ook niet geheel vlekkeloos.

In Zl werd omgeroepen dat de trein (van 2 ICMm-stellen) gesplitst zou worden voor Gn en Akm. Maar net toen iedereen zat, werd besloten dat beide stellen naar Gn zouden gaan en er een deel voor Akm achteraan geplaatst werd :roll:

Op de terugweg kwamen we in Ut vast te staan nadat er een of ander onverlaat aan de noodrem had getrokken :evil: Ondanks dat het probleem opgelost 'zou' worden zouden we niet om 17.44 vertrekken, daarna werd zelfs gemeld dat hij in z'n geheel niet meer zou rijden en de reizigers voor Den Haag van spoor 8 naar 18b :shock: mochten lopen om de IC van een halfuur laten te nemen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

Dexter schreef:Wat een boel werkzaamheden vandaag zeg: Tussen Dt en Sdm en tussen Bd en Tb was er geen treinverkeer en daarnaast lag bijna het halve noorden van het land eruit.

(...)

de s2100 was vanaf Rtd doorgelegd naar Ut. Rechtstreekse IC-treinen (Vs -) Ddr - Ut, altijd leuk. *O* Daarnaast pendelde de s5100 tussen Gvc - Dt en Sdm - Ddr (- Rsd) en reed de Fyra s1000 toeslagvrij om het leed te verzachten, iets waar mensen wel blij mee waren geloof ik want ik sprak een mevrouw die het niet erg vondt om 50 minuten te wachten. Dieper in Brabant pendelde de s3600 Rsd - Bd en Ht - Zl en de s13600 begon in Ht. De Benelux s9200 eindigde/begon in Rtd. Heb ik nu alles in en om de Randstad gehad? :D
Ik had er ook geen problemen mee. Had zowel gisteren als vandaag de Fyra kunnen nemen, en het ging lekker.
Op de terugweg om 17:26 vanuit Asd vertrokken en om 18:30 in Ddr aangekomen, met een hele krappe aansluiting op de 1900 naar Ddr, doordat we 9 minuten vertraging hadden opgelopen op Asd door de opgeheven extra Fyra 1052, alsmede twee remmingen bij de Ringvaartaquaduct en bij de tunnel Groene Hart.

Mensen vonden de Fyra wel erg prettig in het opzicht dat het snel en toeslag vrij was. Hierdoor kon men wel reclame maken voor de trein, en dus was altijd een NSHispeed medewerker die folders over de Fyra aan iedereen verstrekte :).

Het is dat ik dit weekend niet in Utrecht hoefde te zijn, anders had ik de 25000 (s2100) zeker wel willen pakken :). Ooit één keer gehad, en dat was best fijn :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten