OVer Missers in de Reisinformatie #3
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Het hangt wat mij betreft van de frequentie af. Bovendien zijn de tijden op de vertrekstaten bij benadering, 5 minuten verschil kan er zijn. Overigens wordt (in Amsterdam in elk geval) het vervoersbedrijf niet afgerekend op te vroeg bij het eindpunt aankomen, maar alleen bij te vroeg vertrekken van het eindpunt. Uiteraard is het niet de bedoeling dat het eerste gebeurd, maar in principe wordt het bedrijf er niet op afgerekend.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
5 minuten verschil? In de rest van het land wordt 3 minuten gehanteerd als norm.
Wordt GVB ook nog afgerekend op te vroeg vertrekken van tussenliggende haltes? Dat mag namelijk meestal ook niet. Te vroeg aankomen op het eindpunt is natuurlijk geen probleem, zolang je maar niet te vroeg van de laatste tussenliggende halte vertrokken bent.
Wordt GVB ook nog afgerekend op te vroeg vertrekken van tussenliggende haltes? Dat mag namelijk meestal ook niet. Te vroeg aankomen op het eindpunt is natuurlijk geen probleem, zolang je maar niet te vroeg van de laatste tussenliggende halte vertrokken bent.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Of er zitten extra minuten tussen de laatste halte en het station, waarbij je dus nog steeds aan de regel 'niet te vroeg vertrekken' kan voldoen, terwijl je ook met -5 aankomt. Maar jij kent de drgl van Ddr vast beter als ik. ;)Reiziger Ddrs schreef:Neuj, er komen hier bussen doodleuk met -5 op het station aan. Om dat voor elkaar te krijgen moet je toch zeker wel 5 haltes daarvoor al begonnen zijn met iets te vroeg vertrekken wat de helft van de route is (met lijn 3 als voorbeeld zijn er slechts 10 haltes tussen beginpunt en station).
Overigens, en dat valt ze op de vestiging ook op, zijn het toch veelal de nieuwere chauffeurs die na de concessiewisseling zijn aangenomen die hier wel erg makkelijk in zijn.
Nou goed, in het geval van een ongeval, een daardoor snellere route en het ontbreken van een haltekom bij verschillende bushaltes nadat je weer terugkomt op de route, dan mag het. Maar laten we wel wezen, bij 9 van de 10 bushaltes is gewoon een eigen haltekom aanwezig, en daar kan een bus zo lang stoppen als 'ie wil.ziggy schreef:En als er op de route ergens een ongeluk gebeurd is, waardoor je een andere kortere route moet rijden? En ja kan onderweg nergens stilstaan zonder het andere verkeer op te houden?Wubbo schreef: maar voor te vroeg rijden is wat mij betreft geen excuus
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Dat je te vroeg mag rijden is dan een misser van jewelste in het contract bij het GVB. Daardoor gaan mensen het vervoer onbetrouwbaar vinden, en dat is het laatste dat je moet willen. Bovendien blijf ik er bij dat er geen excuus is voor te vroeg rijden, maar dat zal in Amsterdam ongetwijfeld anders zijn want daar is altijd alles geweldig ;-).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Nee.Geert schreef:Wordt GVB ook nog afgerekend op te vroeg vertrekken van tussenliggende haltes?
Ik zeg niet dat het mag. Ik zeg dat GVB er niet op wordt afgerekend. Als je stelselmatig te vroeg aan komt op je eindpunt, mag je er op rekenen dat je een niet zo mals gesprekje krijgt.Wubbo schreef:Dat je te vroeg mag rijden is dan een misser van jewelste in het contract bij het GVB.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Met de SRA, die daar geen malus op heeft staan? Dat kan dan nooit een vervelend gesprek zijn, je houdt je immers aan het contract
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Het is volgens het contract, maar het is niet klantvriendelijk. Als je bij Albert Heijn als werknemer de vakken slordig vult, werk je ook volgens je contract, maar klantvriendelijk is het niet. GVB is gewoon een commercieel bedrijf dat ook professioneel en klantvriendelijk wilt werken. Net als Connexxion en consorten. Bovendien heeft het zittende bedrijf ook een samenwerking met de opdrachtgever goed te houden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Tussen alle haltes zit 1 minuut, een geval heeft er 2 minuten tussen en nog eentje 3... Ritten die in gaan rukken naar de garage zijn daarnaast relatief vaker vroeg en 's ochtends komt de eerste rit 9 van de 10 keer juist iets vertraagd aangereden.Jurjen schreef:Of er zitten extra minuten tussen de laatste halte en het station, waarbij je dus nog steeds aan de regel 'niet te vroeg vertrekken' kan voldoen.
5 minuten verschil is inderdaad wat veel, dat wil ik echt niet onder "bij benadering" plaatsen. Daarnaast is te vroeg rijden bij een halte langs de route (waar je in principe gewoon tijdig moet zijn) nog minder irritant als te vroeg vertrekken van een knooppunthalte zoals de situatie waar ik 't nu over heb.
Zo heb je bijvoorbeeld in Dordrecht zo'n beetje altijd (volgens dienstregeling dan) een aansluiting naar elke mogelijke wijk als je op 't station aankomt, die bussen horen er tegelijk te zijn. Toch knap vervelend als je die mist doordat de aansluitng te vroeg wegrijdt terwijl de bus waar je in zit keurig op tijd rijdt, da's funest voor je klanttevredenheid.
Meest ergerniswekkend hier is trouwens dat de chauffeurs het wel door lijken te hebben en dan bij de laatste halte voor de wijk hun tijd gaan staan af te wachten. Kennelijk mogen overstappers op het station dus wel onnodig hun bus missen maar willen ze wel op tijd uit de wijk vertrekken wat notabene de tegenspitsrichting is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2
Dat is ook nog maar de vraag. Vrijwel iedereen hier gaat toch al op de bonnefooi naar de tramhalte, omdat vrijwel alle trams in of een 10-minutendienst of een 7½-minutendienst rijden.Wubbo schreef:Daardoor gaan mensen het vervoer onbetrouwbaar vinden, en dat is het laatste dat je moet willen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Ik gebruik een 7,5-minutenbusdienst (nouja, twee kwartierdiensten die samen een 7,5-minutendienst vormen) en ga nooit op de bonnefooi naar de halte. Bovendien betekent 1 bus (of tram) 5 minuten te vroeg, er van uit gaand dat de volgende wel op tijd is, een wachttijd van 12,5 minuut en reken maar dat dat funest is voor je klanttevredenheid.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Maar wanneer de ene bus/tram/metro te vroeg rijdt en de volgende een beetje in de plus is de hele cadans naar de maan. Dan krijgt je frequenties als 0-5-15-20- etc. en sta je dus (als je pech hebt) langer te wachten bij de halte dan je volgens dienstregeling überhaupt zou kunnen wachten. En dat is uiteindelijk wel funest voor de klanttevredenheid.
Edit: wat Wubbo al aangeeft dus.
Edit: wat Wubbo al aangeeft dus.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Vandaar de niet zo malse gesprekjes dus.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Ik probeer trouwens al een paar uur een vraag te mailen naar het GVB, maar het vragenformulier op hun website werkt alles behalve mee... :( Het klachtenformulier werkt ook niet, vreemd genoeg het complimentenformulier wel. :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Wat een chaos vandaag. Er was 's middags een moment dat er 4 afwijkingen tegelijk waren:
- 16/24 over één spoor op Gustav Mahlerlaan, waarbij 4 trams 24 achter elkaar stonden op het spoor waar problemen waren.
- 14 in beide richtingen via Mercatorplein - Hoofdweg i.v.m. de Admiraal - Bos en Lommerweg i.v.m. aanrijding op de B&Lweg.
- 7 in beide richtingen via Marnixstraat - de Clercqstraat - Jan Eef i.v.m. bovenleidingsproblemen in de Kinkerstraat. Zelfde geldt voor lijn 17 die hierdoor via Marnixstraat - Leidse - Overtoom - Surinameplein reed.
- 1, 2, 5, 13, 17 via Paleisstraat - Damrak naar CS i.v.m. defecte wagen op de NZ.
- 16/24 over één spoor op Gustav Mahlerlaan, waarbij 4 trams 24 achter elkaar stonden op het spoor waar problemen waren.
- 14 in beide richtingen via Mercatorplein - Hoofdweg i.v.m. de Admiraal - Bos en Lommerweg i.v.m. aanrijding op de B&Lweg.
- 7 in beide richtingen via Marnixstraat - de Clercqstraat - Jan Eef i.v.m. bovenleidingsproblemen in de Kinkerstraat. Zelfde geldt voor lijn 17 die hierdoor via Marnixstraat - Leidse - Overtoom - Surinameplein reed.
- 1, 2, 5, 13, 17 via Paleisstraat - Damrak naar CS i.v.m. defecte wagen op de NZ.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Zou je de straatnamen voluit kunnen schrijven? Dan kan ik ze tenminste vinden, als ik de NZ ga zoeken kom ik nergens in Amsterdam.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Sorry, de Nieuwezijds Voorburgwal wordt doorgaans afgekort als NZ-Voorburgwal, ofwel NZ.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Provinciaal. :NWubbo schreef:Zou je de straatnamen voluit kunnen schrijven? Dan kan ik ze tenminste vinden, als ik de NZ ga zoeken kom ik nergens in Amsterdam.
(Kidding.)
En als je Googled op 'NZ Amsterdam' vind je het antwoord al op pagina uno, hoor! ;)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Uurtje geleden in de aanbieding op spoor 11 te Utrecht Centraal: Intercity Groningen/Leeuwarden, stopt niet in Hollandsche Rading. Ehm ja, klopt volledig natuurlijk
Verder erg veel CTA's (o.a. Gouda en Utrecht Centraal) die "Sneltrein" i.p.v. "Let op omroepbericht" toonden.
Verder erg veel CTA's (o.a. Gouda en Utrecht Centraal) die "Sneltrein" i.p.v. "Let op omroepbericht" toonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Machinist in een t3400 vanmiddag bij Obdam: Station Obdam Centraal. :D
Zitten er van die babbeltantes achter me: ow maar Obdam heeft toch maar 1 station, waar zouden die anderen zijn? IK weet wel dat er in Amsterdam een centraal station is...
Zitten er van die babbeltantes achter me: ow maar Obdam heeft toch maar 1 station, waar zouden die anderen zijn? IK weet wel dat er in Amsterdam een centraal station is...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Bij de aankondiging van Fyra t1054 te Asd om 17:26:
FYRA
Schiphol
SCHAGEN
Mochten ze willen daarzo
FYRA
Schiphol
SCHAGEN
Mochten ze willen daarzo
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Het volgende stond toch wel 'n beetje knullig: kwam op de Kersenbaan in Amersfoort een Integro tegen ('n groot ding dus) met 'n heel klein bordje "296" achter de voorruit. Relatief gezien was 't net 'n postzegel, zal wel 'n busje met filmstoring geweest zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Volgens de NS is er een storing:
Utrecht C-Amsterdam C/Schiphol
Maandag 7 Juni 13:58
Oorzaak
Tussen Utrecht C en Duivendrecht rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
•Reizigers van Utrecht C naar Amstel reizen via Bijlmer Arena.
Ik zie een paar fouten in de laatste zin:
* Het is natuurlijk Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA. "Amstel" is geen stad.
* Amsterdam Bijlmer ArenA ligt tussen Utrecht en Duivendrecht in, en daar is juist die storing...
Utrecht C-Amsterdam C/Schiphol
Maandag 7 Juni 13:58
Oorzaak
Tussen Utrecht C en Duivendrecht rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
•Reizigers van Utrecht C naar Amstel reizen via Bijlmer Arena.
Ik zie een paar fouten in de laatste zin:
* Het is natuurlijk Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA. "Amstel" is geen stad.
* Amsterdam Bijlmer ArenA ligt tussen Utrecht en Duivendrecht in, en daar is juist die storing...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Volgens de storingsborden in Eindhoven was er vanmiddag helemaal geen verstoring. Hoewel de s3500 in Utrecht werd opgeheven en de s800 werd omgeleid via Hilversum was dat blijkbaar niet belangrijk genoeg om te vermelden.
De digitale CTA's en borden in Eindhoven wisten daarnaast voor de s800 te vermelden dat deze niet in Hilversum stopte. Er is in ieder geval geprobeerd er in te krijgen dat de trein werd omgeleid, maar dat lukte dus niet helemaal.
Bij Hermes is bij het updaten van InfoXX iets misgegaan. Hoewel er nu netjes een scherm komt met informatie over het einde van de proef goedkoop openbaar vervoer, komen nu de schermen met aansluitingen op vervoersknooppunten pas ná de betreffende halte in plaats van ervoor.
De digitale CTA's en borden in Eindhoven wisten daarnaast voor de s800 te vermelden dat deze niet in Hilversum stopte. Er is in ieder geval geprobeerd er in te krijgen dat de trein werd omgeleid, maar dat lukte dus niet helemaal.
Bij Hermes is bij het updaten van InfoXX iets misgegaan. Hoewel er nu netjes een scherm komt met informatie over het einde van de proef goedkoop openbaar vervoer, komen nu de schermen met aansluitingen op vervoersknooppunten pas ná de betreffende halte in plaats van ervoor.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3
Sinds een tijdje vindt NS het hip om afgekorte stationsnamen te gebruiken in de verstoringsberichten. Amstel is er een van, maar ook "Nieuwland" (die bij Schiedam dus) is zo'n naam die bij menig reiziger wel wat vraagtekens op zal leveren...Milco1995 schreef:Volgens de NS is er een storing:
Utrecht C-Amsterdam C/Schiphol
Maandag 7 Juni 13:58
Oorzaak
Tussen Utrecht C en Duivendrecht rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
•Reizigers van Utrecht C naar Amstel reizen via Bijlmer Arena.
Ik zie een paar fouten in de laatste zin:
* Het is natuurlijk Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA. "Amstel" is geen stad.
* Amsterdam Bijlmer ArenA ligt tussen Utrecht en Duivendrecht in, en daar is juist die storing...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten