OVer Missers in de Reisinformatie #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het hangt wat mij betreft van de frequentie af. Bovendien zijn de tijden op de vertrekstaten bij benadering, 5 minuten verschil kan er zijn. Overigens wordt (in Amsterdam in elk geval) het vervoersbedrijf niet afgerekend op te vroeg bij het eindpunt aankomen, maar alleen bij te vroeg vertrekken van het eindpunt. Uiteraard is het niet de bedoeling dat het eerste gebeurd, maar in principe wordt het bedrijf er niet op afgerekend.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Geert »

5 minuten verschil? :shock: In de rest van het land wordt 3 minuten gehanteerd als norm.

Wordt GVB ook nog afgerekend op te vroeg vertrekken van tussenliggende haltes? Dat mag namelijk meestal ook niet. Te vroeg aankomen op het eindpunt is natuurlijk geen probleem, zolang je maar niet te vroeg van de laatste tussenliggende halte vertrokken bent.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef:Neuj, er komen hier bussen doodleuk met -5 op het station aan. Om dat voor elkaar te krijgen moet je toch zeker wel 5 haltes daarvoor al begonnen zijn met iets te vroeg vertrekken wat de helft van de route is (met lijn 3 als voorbeeld zijn er slechts 10 haltes tussen beginpunt en station).
Overigens, en dat valt ze op de vestiging ook op, zijn het toch veelal de nieuwere chauffeurs die na de concessiewisseling zijn aangenomen die hier wel erg makkelijk in zijn.
Of er zitten extra minuten tussen de laatste halte en het station, waarbij je dus nog steeds aan de regel 'niet te vroeg vertrekken' kan voldoen, terwijl je ook met -5 aankomt. Maar jij kent de drgl van Ddr vast beter als ik. ;)
ziggy schreef:
Wubbo schreef: maar voor te vroeg rijden is wat mij betreft geen excuus
En als er op de route ergens een ongeluk gebeurd is, waardoor je een andere kortere route moet rijden? En ja kan onderweg nergens stilstaan zonder het andere verkeer op te houden?
Nou goed, in het geval van een ongeval, een daardoor snellere route en het ontbreken van een haltekom bij verschillende bushaltes nadat je weer terugkomt op de route, dan mag het. Maar laten we wel wezen, bij 9 van de 10 bushaltes is gewoon een eigen haltekom aanwezig, en daar kan een bus zo lang stoppen als 'ie wil.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Wubbo »

Dat je te vroeg mag rijden is dan een misser van jewelste in het contract bij het GVB. Daardoor gaan mensen het vervoer onbetrouwbaar vinden, en dat is het laatste dat je moet willen. Bovendien blijf ik er bij dat er geen excuus is voor te vroeg rijden, maar dat zal in Amsterdam ongetwijfeld anders zijn want daar is altijd alles geweldig ;-).
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:Wordt GVB ook nog afgerekend op te vroeg vertrekken van tussenliggende haltes?
Nee.
Wubbo schreef:Dat je te vroeg mag rijden is dan een misser van jewelste in het contract bij het GVB.
Ik zeg niet dat het mag. Ik zeg dat GVB er niet op wordt afgerekend. Als je stelselmatig te vroeg aan komt op je eindpunt, mag je er op rekenen dat je een niet zo mals gesprekje krijgt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Wubbo »

Met de SRA, die daar geen malus op heeft staan? Dat kan dan nooit een vervelend gesprek zijn, je houdt je immers aan het contract :roll:
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het is volgens het contract, maar het is niet klantvriendelijk. Als je bij Albert Heijn als werknemer de vakken slordig vult, werk je ook volgens je contract, maar klantvriendelijk is het niet. GVB is gewoon een commercieel bedrijf dat ook professioneel en klantvriendelijk wilt werken. Net als Connexxion en consorten. Bovendien heeft het zittende bedrijf ook een samenwerking met de opdrachtgever goed te houden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Daniel »

Jurjen schreef:Of er zitten extra minuten tussen de laatste halte en het station, waarbij je dus nog steeds aan de regel 'niet te vroeg vertrekken' kan voldoen.
Tussen alle haltes zit 1 minuut, een geval heeft er 2 minuten tussen en nog eentje 3... Ritten die in gaan rukken naar de garage zijn daarnaast relatief vaker vroeg en 's ochtends komt de eerste rit 9 van de 10 keer juist iets vertraagd aangereden.

5 minuten verschil is inderdaad wat veel, dat wil ik echt niet onder "bij benadering" plaatsen. Daarnaast is te vroeg rijden bij een halte langs de route (waar je in principe gewoon tijdig moet zijn) nog minder irritant als te vroeg vertrekken van een knooppunthalte zoals de situatie waar ik 't nu over heb.
Zo heb je bijvoorbeeld in Dordrecht zo'n beetje altijd (volgens dienstregeling dan) een aansluiting naar elke mogelijke wijk als je op 't station aankomt, die bussen horen er tegelijk te zijn. Toch knap vervelend als je die mist doordat de aansluitng te vroeg wegrijdt terwijl de bus waar je in zit keurig op tijd rijdt, da's funest voor je klanttevredenheid.

Meest ergerniswekkend hier is trouwens dat de chauffeurs het wel door lijken te hebben en dan bij de laatste halte voor de wijk hun tijd gaan staan af te wachten. Kennelijk mogen overstappers op het station dus wel onnodig hun bus missen maar willen ze wel op tijd uit de wijk vertrekken wat notabene de tegenspitsrichting is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #2

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wubbo schreef:Daardoor gaan mensen het vervoer onbetrouwbaar vinden, en dat is het laatste dat je moet willen.
Dat is ook nog maar de vraag. Vrijwel iedereen hier gaat toch al op de bonnefooi naar de tramhalte, omdat vrijwel alle trams in of een 10-minutendienst of een 7½-minutendienst rijden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Wubbo »

Ik gebruik een 7,5-minutenbusdienst (nouja, twee kwartierdiensten die samen een 7,5-minutendienst vormen) en ga nooit op de bonnefooi naar de halte. Bovendien betekent 1 bus (of tram) 5 minuten te vroeg, er van uit gaand dat de volgende wel op tijd is, een wachttijd van 12,5 minuut en reken maar dat dat funest is voor je klanttevredenheid.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Maar wanneer de ene bus/tram/metro te vroeg rijdt en de volgende een beetje in de plus is de hele cadans naar de maan. Dan krijgt je frequenties als 0-5-15-20- etc. en sta je dus (als je pech hebt) langer te wachten bij de halte dan je volgens dienstregeling überhaupt zou kunnen wachten. En dat is uiteindelijk wel funest voor de klanttevredenheid.

Edit: wat Wubbo al aangeeft dus.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vandaar de niet zo malse gesprekjes dus.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Ik probeer trouwens al een paar uur een vraag te mailen naar het GVB, maar het vragenformulier op hun website werkt alles behalve mee... :( Het klachtenformulier werkt ook niet, vreemd genoeg het complimentenformulier wel. :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat een chaos vandaag. Er was 's middags een moment dat er 4 afwijkingen tegelijk waren:
- 16/24 over één spoor op Gustav Mahlerlaan, waarbij 4 trams 24 achter elkaar stonden op het spoor waar problemen waren.
- 14 in beide richtingen via Mercatorplein - Hoofdweg i.v.m. de Admiraal - Bos en Lommerweg i.v.m. aanrijding op de B&Lweg.
- 7 in beide richtingen via Marnixstraat - de Clercqstraat - Jan Eef i.v.m. bovenleidingsproblemen in de Kinkerstraat. Zelfde geldt voor lijn 17 die hierdoor via Marnixstraat - Leidse - Overtoom - Surinameplein reed.
- 1, 2, 5, 13, 17 via Paleisstraat - Damrak naar CS i.v.m. defecte wagen op de NZ.

:shock:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Wubbo »

Zou je de straatnamen voluit kunnen schrijven? Dan kan ik ze tenminste vinden, als ik de NZ ga zoeken kom ik nergens in Amsterdam.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Sorry, de Nieuwezijds Voorburgwal wordt doorgaans afgekort als NZ-Voorburgwal, ofwel NZ.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Jurjen »

Wubbo schreef:Zou je de straatnamen voluit kunnen schrijven? Dan kan ik ze tenminste vinden, als ik de NZ ga zoeken kom ik nergens in Amsterdam.
Provinciaal. :N

(Kidding.)

En als je Googled op 'NZ Amsterdam' vind je het antwoord al op pagina uno, hoor! ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Uurtje geleden in de aanbieding op spoor 11 te Utrecht Centraal: Intercity Groningen/Leeuwarden, stopt niet in Hollandsche Rading. Ehm ja, klopt volledig natuurlijk :P
Verder erg veel CTA's (o.a. Gouda en Utrecht Centraal) die "Sneltrein" i.p.v. "Let op omroepbericht" toonden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Caspar »

Machinist in een t3400 vanmiddag bij Obdam: Station Obdam Centraal. :D
Zitten er van die babbeltantes achter me: ow maar Obdam heeft toch maar 1 station, waar zouden die anderen zijn? IK weet wel dat er in Amsterdam een centraal station is...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Justin »

Bij de aankondiging van Fyra t1054 te Asd om 17:26:

FYRA

Schiphol

SCHAGEN

Mochten ze willen daarzo 8-)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Het volgende stond toch wel 'n beetje knullig: kwam op de Kersenbaan in Amersfoort een Integro tegen ('n groot ding dus) met 'n heel klein bordje "296" achter de voorruit. Relatief gezien was 't net 'n postzegel, zal wel 'n busje met filmstoring geweest zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Milco »

Volgens de NS is er een storing:
Utrecht C-Amsterdam C/Schiphol
Maandag 7 Juni 13:58
Oorzaak
Tussen Utrecht C en Duivendrecht rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
•Reizigers van Utrecht C naar Amstel reizen via Bijlmer Arena.


Ik zie een paar fouten in de laatste zin:
* Het is natuurlijk Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA. "Amstel" is geen stad.
* Amsterdam Bijlmer ArenA ligt tussen Utrecht en Duivendrecht in, en daar is juist die storing...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Raymond »

Volgens de storingsborden in Eindhoven was er vanmiddag helemaal geen verstoring. Hoewel de s3500 in Utrecht werd opgeheven en de s800 werd omgeleid via Hilversum was dat blijkbaar niet belangrijk genoeg om te vermelden.
De digitale CTA's en borden in Eindhoven wisten daarnaast voor de s800 te vermelden dat deze niet in Hilversum stopte. Er is in ieder geval geprobeerd er in te krijgen dat de trein werd omgeleid, maar dat lukte dus niet helemaal.

Bij Hermes is bij het updaten van InfoXX iets misgegaan. Hoewel er nu netjes een scherm komt met informatie over het einde van de proef goedkoop openbaar vervoer, komen nu de schermen met aansluitingen op vervoersknooppunten pas ná de betreffende halte in plaats van ervoor.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Milco1995 schreef:Volgens de NS is er een storing:
Utrecht C-Amsterdam C/Schiphol
Maandag 7 Juni 13:58
Oorzaak
Tussen Utrecht C en Duivendrecht rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Verwachting
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. De verstoring is naar verwachting rond 17:00 uur verholpen.
Reisadvies
•Reizigers van Utrecht C naar Amstel reizen via Bijlmer Arena.


Ik zie een paar fouten in de laatste zin:
* Het is natuurlijk Amsterdam Amstel en Amsterdam Bijlmer ArenA. "Amstel" is geen stad.
* Amsterdam Bijlmer ArenA ligt tussen Utrecht en Duivendrecht in, en daar is juist die storing...
Sinds een tijdje vindt NS het hip om afgekorte stationsnamen te gebruiken in de verstoringsberichten. Amstel is er een van, maar ook "Nieuwland" (die bij Schiedam dus) is zo'n naam die bij menig reiziger wel wat vraagtekens op zal leveren...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten