Summer in the city...

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Summer in the city...

Bericht door Ardan »

Dagen als vandaag zijn fijn. Hele dag vrij, heerlijk weer, hooguit iets te benauwd, maar ik mag niet klagen.
Vanmiddag na een bezoekje aan de lokale Appie aan het Zamenhoffplein even een stukje door het Nieuwe Plantsoen gewandeld.
De 48 meter hoge watertoren uit 18-zoveel steekt trots boven de bomen uit.
Afbeelding
Een VIRMpje komt net aanrijden uit Zwolle...
Afbeelding
...en 10 minuten later komt deze ICRm fraai door de boog, náár Zwolle.
Afbeelding

Vanavond nog een wandeling gemaakt. Eerst het viaduct Boxbergerweg. Het moge duidelijk zijn dat het vroeger dubbelspoor is geweest, maar de Duitsers hebben in 1942 één van de sporen weggehaald, en is nooit meer teruggelegd. Bij de elektrificatie is wel rekening gehouden met een tweede spoor.
Afbeelding
Ook was hier vroeger een station Boksbergerweg, die in 1891 is geopend. Tussen 1919 en 1921 is de halte tijdelijk opgeheven geweest in verband met het ophogen van het spoor, maar is in 1923 definitief gesloten. Vreemd genoeg schijnen er al sinds december 1918 geen treinen meer gestopt te hebben. Waarom de halte dan nog wel langs het 'hoogspoor' is gebouwd, is een raadsel. Ach ja, het is ook maar 10 minuten lopen naar het Centraal Station dus ik acht hem toch al vrij zinloos :mrgreen: Als je vanuit de trein goed kijkt kun je nog steeds zien dat de dijk hier wat breder is. Misschien dat ik nog een keer ga ploegen of er meer resten te vinden zijn, ik had nu een korte broek aan dus had ik niet veel zin tussen de brandnetels te gaan lopen.
Hier een foto van het station, afkomstig van Stationsweb, waar ook een discussie over dit station te lezen is.
Afbeelding
Toen liep ik verder naar het voormalige postperron. Was er nog nooit geweest, maar het is een fijn plekje om te kijken.
Om 20 06 uur vertrok SGMm'metje 2962 naar Apeldoorn.
Afbeelding
Afbeelding
Even later werd ICMm 4049 vanaf spoor 6 voorgereden naar 4a, en vlak daarna kwamen twee andere ICMm'metjes vanuit Enschede binnen om aan te koppelen.
Afbeelding
Stipt op tijd vertrokken ze met zijn drietjes richting Utrecht, terwijl de internationale juist aan kwam rijden.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6ItHFjG5730[/youtube]
Terwijl die internationale binnen kwam rijden, reed ook net de VIRM naar Zwolle binnen die enkele minuten later weer vertrok.
(hier had ik een foto van maar Photobucket doet eigenwijs :? )
Het was 10 minuten lopen naar de volgende spotplek, terwijl de volgende treinen pas over 20 minuten kwamen. Had dus nog tijd over om gek te doen met de zelfontspanner.
Dit ben ik nou dus :mrgreen: (niet schrikken)
Afbeelding
Onderweg naar de P&R kon ik nog nét de busfappers onder u blij maken met deze foto van het schattige minibusje 'Rudi 2' als Syntus 81 naar Zutphen.
Afbeelding
Werktreintjes op de kopsporen van het GE.
Afbeelding
En het correct schrijven van het woord 'perron' is tegenwoordig ook al te veel moeite voor de heren graffitispuiters -O-
Afbeelding
De Labiele Werkplaats staat te wachten op de dingen die komen gaan.
Afbeelding
Tijdens het wachten zag ik dat er een luchtballon op de bovenleiding probeerde te landen :lol:
Afbeelding
Terwijl ter hoogte van kilometer 43 twee ICMm'metjes stonden te niksen, kwam de VIRM uit Zutphen juist erachter aanrijden.
Afbeelding
Toen werd het even heel snel klikken, op dat moment kwam ook de ICRm náár Zutphen langsrijden.
Afbeelding
Teruggelopen naar het busstation, en met buslijn 3, een Amba die duidelijk géén airco had, naar huis gereden.
Laatst gewijzigd door Ardan op za 05 jun 2010, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Summer in the city...

Bericht door Wubbo »

Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Summer in the city...

Bericht door Ardan »

Merkte het al, nog een keer uploaden gaf geen resultaat, dus linkje weggehaald ;)
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Summer in the city...

Bericht door Fles »

staat mijn huis er al? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Summer in the city...

Bericht door Ardan »

Nee, er staat nog helemaal niks :wink:
Het huis ernáást staat overigens wel te koop zag ik. Dus mocht één van u buren met Fles willen worden...
Ik doe ook maar wat
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Summer in the city...

Bericht door Fles »

Ardan schreef:Nee, er staat nog helemaal niks :wink:
Het huis ernáást staat overigens wel te koop zag ik. Dus mocht één van u buren met Fles willen worden...

Ja :D STEL DAT :lol: :D

Overigens worden de waterleidingboys nu echt boos op me. Er wordt gedreigd met afsluiting alsmede gerechtelijke stappen waarvan de kosten voor mijn rekening komen. Net alsof ik ooit een contract met ze had :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Summer in the city...

Bericht door Geert »

Tja, hun reclamecampagne moet natuurlijk betaald worden ;)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Summer in the city...

Bericht door Ardan »

Ga in de watertoren wonen, heb je altijd water :mrgreen: ding is nog steeds in gebruik, maar dan als reservebekken ofzo.
Kunnen we ook nog naar elkaar zwaaien want ik kan hem zien vanuit mijn kamer XD
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten