Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul

Bericht door Daniel »

Het was gewoon 'n gok, een hele grote gok, die me vanmorgen deed besluiten de IC van 9.01 uur richting Venlo te nemen. Gisteren reed de 501 al proefritten tussen Helmond en Horst-Sevenum, dus tja, waarom zou'ie het vandaag niet doen. Een rustige rit met wat vertraging bij Eindhoven bracht me in Helmond, waar inderdaad een GTW op het emplacement stond: in Deurne dan dus maar uitgestapt en snel 'n plekje langs de baan opgezocht.
Het GTWtje bleek alleen al op blokafstand achter de IC te zitten, dus dan maar een plaatje met vrij veel paaltjes...
Afbeelding

Dus maar door naar de volgende overweg, wat een stuk betere locatie voor wat plaatjes was. Na heel wat andere dingen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

...ging uiteindelijk het sein ri. Venlo op groen en begon de overweg te rinkelen op een tijd dat er niks zou moeten komen. En ja hoor, daar was'ie weer...
Afbeelding

Weer terug op 't station de IC naar Venlo gepakt, waar als door een wonder de mogelijkheid bestond iets te eten en te drinken te halen. De nieuwe Kiosk doet 't duidelijk beter daar dan de oude waar altijd alles op was :P
Met een Veolia GTWtje ging 't richting Cuijk, waarbij onderweg opviel dat de omroep meer overstapmogelijkheden op de bus laat horen dan er op de (overigens op 'n wat onhandige plek opgeplakte) stickers met de aansluitingen staat.
In Cuijck zouden de bussen, volgens Arriva althans, sinds 4 mei beter op de treinen aansluiten. Vraag me alleen af wat men daar onder een aansluiting verstaat: vanuit Venlo heb je 'n kwartier overstaptijd, vanuit Nijmegen -1 minuut volgens 't boekje (maar de bus bleef zowaar wachten op de overstappers)

Afbeelding

Via heel wat kleine dorpjes bracht lijn 92, die tot Mill niet voorkomt op enig haltebord :roll: , me in Grave...
Afbeelding
Afbeelding

...waar ik overstapte op lijn 90 naar Den Bosch, waarin het nogal warm was: de verwarming stond aan :shock:
In Den Bosch nog 'n paar plaatjes gemaakt en ook een ritje mee geweest met stads-Citaro 779, die 'n toch wel opmerkelijke indeling heeft. Hij rook ook nog eens nieuw, terwijl die dingen toch al wel weer een tijdje daar rijden...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ja, 's-Hertogenbosch is toch wel heel lastig te spellen...
Afbeelding

Nadat m'n geduld wel even op de proef gesteld was kon ik uiteindelijk na 2 uur dan 'n keer richting Geldermalsen reizen, alwaar het nog slechts een kwestie van overstappen was voor ik weer in het Dordtse terugkeerde.

De statistiekjes:
Punctualiteit: 40% (NS: 33%, Arriva+Veolia: 100%)
Trefkans HC NS: 33%
Trefkans HC Veolia+Arriva: 100%
Reisroute: Dordrecht - Deurne - Venlo - Cuijck - Grave - 's-Hertogenbosch - Geldermalsen - Dordrecht Stadspolders
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul

Bericht door Daantje »

Wow, die kleuren :D Je hebt een mooie dag getroffen om foto'tjes te gaan schieten :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul

Bericht door Justin »

Ah, jij hebt ook wel jezelf vermaakt! Heerlijk weer was het hè!

Ik ook met de bussen in Maastricht ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul

Bericht door Karl »

Mooie foto's. Op de Cartesiusweg staan sinds vandaag ook een aantal E-GTW's voor Arriva en er staat ook nog een SLT voor NS. Zo gaan de nieuwe opstelterreinen er dus uitzien, vol met plastic. :(
Het is een spectrum.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul

Bericht door Daan »

Mooie platen :) Ziet er zeker niet verkeerd uit, zo'n GTW met stroomafnemer. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Ah, jij hebt ook wel jezelf vermaakt! Heerlijk weer was het hè!
Zeker ja... op een of andere manier vloog de wachttijd op die GTW bij Deurne voorbij :P

En die twee uur in 's-Hertogenbosch... tja da's toch wel een apart sfeertje als echt helemaal niemand ergens heen kan (met 'n bus daarvandaan kom je immers slechts ergens anders in het gebied van ProRail Eindhoven).

@Karl: die GTW's op de Cartesiusweg stonden daar als ik me niet vergis dinsdag al. Op Somda zag ik 'n spot van de 501 in Utrecht komende uit Eindhoven, lijkt er dus op dat de toelatingsritten erg voorspoedig verlopen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:En die twee uur in 's-Hertogenbosch... tja da's toch wel een apart sfeertje als echt helemaal niemand ergens heen kan (met 'n bus daarvandaan kom je immers slechts ergens anders in het gebied van ProRail Eindhoven).
Aardig alarmbelletje voor een SPOF zou je denken :idea: Nu nog iemand die er eens wat aan gaat doen :!:
Op Somda zag ik 'n spot van de 501 in Utrecht komende uit Eindhoven,
Ze nemen het vervangen van plan T wel erg serieus? :shock:
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul

Bericht door IC3 »

Reiziger Ddrs schreef:En die twee uur in 's-Hertogenbosch... tja da's toch wel een apart sfeertje als echt helemaal niemand ergens heen kan (met 'n bus daarvandaan kom je immers slechts ergens anders in het gebied van ProRail Eindhoven).
Bestond de sneltreinbus van 's-Hertogenbosch naar Dordrecht nog maar :-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #20: E-GTWtjes en ander rood/grijs spul

Bericht door Daniel »

@Fles: De Arriva 501 is het nieuwe treinstel van de toekomst he, dus wat dat betreft klopt 't gewoon :)
Nou vooruit, het verkorte UIC-nummer van het ding is 10501 (en als je van lange nummertjes houdt mag je 'm ook 94 84 40 10501 - 3 noemen hoor :P )

@IC3: die was ideaal geweest ja... had ook nog met de 121 naar Gorinchem gekund, maar dat duurt ook gelijk anderhalf uur. Niet het eerste waar je aan denkt als er wordt gemeld dat het treinverkeer wordt opgestart.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten