"Alle politici eens over dubbel spoor Arnhem-Winterswijk"

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

"Alle politici eens over dubbel spoor Arnhem-Winterswijk"

Bericht door Wubbo »

"Alle politici eens over dubbel spoor Arnhem-Winterswijk"
Geplaatst op: zondag 6 juni 2010 13:40
Laatst bijgewerkt: zondag 6 juni 2010 13:42


De Achterhoek krijgt binnen afzienbare tijd een dubbel spoor tussen Arnhem en Winterswijk, en als het even meezet wordt deze lijn zelfs nog doorgetrokken het Duitse achterland in. Die conclusie kan worden getrokken na afloop van het debat tussen vertegenwoordigers van zes landelijke partijen op het Simonsplein in Doetinchem, zaterdagmiddag.
Lees verder
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re:

Bericht door Suus »

Loze prietpraat, na de verkiezingen hoor je alleen de SP en de CU er nog over.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re:

Bericht door Ardan »

Precies. Ik zou er ontzettend blij mee zijn, maar dit zeggen ze nu puur om zieltjes te winnen, zo vlak voor de verkiezingen. Dubbelspoor staat al 10 jaar op de planning, maar is nog steeds niet uitgevoerd. En nu doen alsof ze het wiel opnieuw uitvinden?
De lijn doortrekken van Winterswijk naar Duitsland, hartstikke leuk, alleen buigt het spoor vlak voor Winterswijk precíés de verkeerde kant op. Borkense Baan is ook nog natuurgebied dus dat zul je niet zo snel voor elkaar krijgen. Mocht dat lukken, dan is aanleg wel vrij makkelijk omdat de bedding er nog ligt. Bocholtse Baan zou nog wel kunnen, genoeg mensen die van Winterswijk naar Bocholt gaan. Maar dan wel met de auto of de fiets..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re:

Bericht door Geert »

En alle kamerleden die in het stukje beschreven zijn, hebben (openbaar) vervoer niet als beleidsthema's. Praten ze voor hun beurt?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re:

Bericht door Vinny »

Een spoorlijn van Winterswijk naar Duitsland staat hooguit leuk op de kaart. Geen enkele reiziger zal de grenstoeslag willen betalen. Dat wordt derhalve een mislukking van heb-ik-jou-daar. :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re:

Bericht door Wubbo »

Ik heb het artikel gelezen maar heb nergens die grenstoeslag kunnen ontdekken. Waarom zouden ze hier niet gewoon de tariefstructuur doorvoeren zoals dat ook bij Enschede - Gronau is gedaan? Naast dat er natuurlijk nog helemaal niemand een kosten-batenanalyse of een tariefstelsel heeft bedacht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re:

Bericht door Vinny »

Gronau grens - Gronau is dan ook een kippenstukje. Ik heb ooit eens die reis gemaakt, omdat je met een internationaal treinticket iets kon winnen. Vanuit Amsterdam is dat de goedkoopste internationale reis die mogelijk is... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re:

Bericht door Geert »

Dat doet er toch niet toe? Een toeslag is een bedrag dat extra wordt gerekend bovenop het normale tarief; dat is niet aan de orde tussen Enschede en Gronau, waarom zou dat wel aan de orde zijn op een eventuele nieuwe lijn tussen Winterswijk en Bocholt?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re:

Bericht door Karl »

Schaf die grensoverslag overal maar eerst af en biedt een fatsoenlijke dienst aan op de huidige verbindingen, dan zien we wel verder.

Misschien dat dubbelspoor tussen Arnhem en Winterswijk wel handig is? Of misschien een capaciteitsverhoging tussen Arnhem en Zevenaar, als dat kan...
Het is een spectrum.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Re:

Bericht door Freek »

Geert schreef:En alle kamerleden die in het stukje beschreven zijn, hebben (openbaar) vervoer niet als beleidsthema's. Praten ze voor hun beurt?
Johan Houwers is lid van de commissie Mobiliteit en EZ van de PS van Gelderland, die weet dus wel e.e.a. van de problemen op Arnhem-Winterswijk.
Ormel is de politicus die op station Vorden stond en zijn vliegtuig dreigde te missen, deze man heeft dus ook verstand van zaken :wink:

Natuurlijk blijft dit allemaal verkiezingspraat. Het idee is leuk, maar de euro's kunnen we eerst wel op andere plaatsen gebruiken.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Re:

Bericht door Geert »

Freek schreef:Ormel is de politicus die op station Vorden stond en zijn vliegtuig dreigde te missen, deze man heeft dus ook verstand van zaken :wink:
Ja, dat was ook het eerste waar ik aan moest denken toen ik zijn naam weer zag. :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten