Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Oud forumgebruiker

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mercedes (Citaro) en Berkhof (Citea) hebben die in elk geval ook :wink:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Freek »

komt Syntus met nieuwe bussen dan? het is vereist en ik heb het ook nergens gelezen.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

hoop ik wel dat er in apeldoorn nieuwe volvo 7700 ( hybrid ) bussen komen.
vind de huidige volvos lekker rijden. Ook de nieuwste amba's die bij syntus rijden rijden wel fijn.

volvo 7700 hybrid
zoals deze: Afbeelding
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Ik weet niet of wij dezelfde volvo7700'den bedoelen, maar als ik het over de 3801-3828 heb, dan zitten die totaal niet.

a) ik kan op 5 plekken normaal zitten. Voorin vierzitter, achterin vierzitter en net achter de middendeur en achterdeur. Verder kan ik niet zitten zonder mijn knieen in mijn nek te leggen.
b) bij de motor is het goed te horen dat de motoren versleten zijn, ze hebben het er moeilijk mee.
c) Ze gaan natuurlijk hier geen hybride rijden, als we al onze geweldige "the Wispher" hebben rijden. En aannemelijk gaat "The Wispher" gewoon over naar Syntus: dat gebeurde ook bij de overstap CXX->Veolia.
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

oke daar heb je gelijk in. maar wat gebeurd er dan verdder met het whisper project. word dat verder ontwikelt in een ander type bus? m.u.v natuurlijk de al bestaande whisperbus

en nog iets anders, zouden de huidige citaro en ambasador mischien overgaan naar syntus?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Chauf21 »

robinzes schreef:hoop ik wel dat er in apeldoorn nieuwe volvo 7700 ( hybrid ) bussen komen.
Ik vind die niet fijn rijden. Bij het wegrijden rijd je op de elektromotor, wanneer die leeg raakt, valt de bus stil, wordt de dieselmotor gestart en pas dan rijd je op diesel verder. Dat dode punt is uiterst irritant -O- Hopelijk is dat een software-issue en kan/is dat aangepast.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Etienne »

robinzes schreef: en nog iets anders, zouden de huidige citaro en ambasador mischien overgaan naar syntus?
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

Pijnackerbus schreef:
robinzes schreef: en nog iets anders, zouden de huidige citaro en ambasador mischien overgaan naar syntus?
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
dus dan kunnen we zeggen dat er mischien nieuwe bussen of bussen ergens anders vandaan komen.
we zullen het zien in december !
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Freek »

Ja of misschien komen ze wel van de maan vallen. Lekker speculeren dus. Niemand heeft inside info, wat niet heel gek is omdat dit in de bezwaarperiode niet naar buiten gebracht mag worden.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door webguy »

De Edese stadsdienst is relatief rustig. Op dagen zoals vandaag met veel sneeuw zitten de bussen overigens erg vol, maar dat terzijde. Momenteel gebruikt Veolia streekbussen ook voor stadsdiensten: dat wordt gewoon uitgewisseld.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ruben »

Ik heb in ieder geval -ook- het idee dat de Volvo 7700s van de stadsdienst Apeldoorn gebouwd zijn om de concessie van Veolia uit te zingen en daarna over de grens / over de rand van een ravijn gegooid te worden. Die dingen vallen echt uit elkaar zo onderhand. De streekbussen zouden nog best overgenomen kunnen worden, tenzij Veolia er wat oude meuk in Brabant mee heeft te vervangen, maar dat idee krijg ik niet als ik wel eens in die regio met hun reis; ook redelijk nieuw spul daar.
Het is met de concessie-eis in ieder geval niet de opzet geweest nieuw materieel te eisen. Met 6-10 jaar concessie te gaan en het voldoen van het park aan een gemiddelde leeftijd gedurende de gehele concessieduur kan dit natuurlijk wel de meest efficiënte oplossing zijn, zeker nu in het recente verleden al duidelijk is geworden dat het voortbestaan van Syntus bij concessiewisselingen geen uitgemaakte zaak is.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Oud forumgebruiker

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dan moet Veolia daar natuurlijk ook mee akkoord gaan. Als zij die Citarotjes en Ambatjes voor een christelijke prijs kunnen verpatsen in het buitenland... ik zou daar ook geen nee tegen zeggen.
roy
Berichten: 4
Lid geworden op: di 02 mar 2010, 14:24

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door roy »

Syntus komt met 180 bussen op de veluwe inclusief buurtbussen en daarvan is 70 % nieuw. Ik gok dat die andere 30 % van de consessie achterhoek afkomt.
groetjes chauffeur veolia veluwe
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

zijn nu een vdl citea in maastricht aan het testen. Die heeft 3 deuren en misschien wel ideaal ter vervanging van de 7700 volvo's ( behalve de whisper dan natuurlijk :wink: )
Marc schreef:Gistermiddag stond een opvallende bus aan het station van Maastricht: een VDL Citea in Limburge/Zeelandse Veolia-kleurstelling. Vandaag reed de bus gewoon mee in dienst (ik kon helaas niet lezen op welke lijn).

Afbeelding
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door deadlock »

NS-Reiziger schreef:Ik vraag me ook af waarom de lijn richting Zwolle ervoor in aanmerking komt. De A50 Zwolle - Apeldoorn is lang niet de A50 Apeldoorn - Arnhem. Ook wordt er nooit gerept over een gewenste treinverbinding Apeldoorn - Zwolle, of hebben de tussenliggende dorpen als Vaassen, Epe, Heerde en Hattem zoveel reizigerspotentie? De echte problematiek ligt waar de A50 met de A28 samenkomt, maar gemeente Zwolle / prov. Overijssel lijkt helemaal niet echt bij dit project betrokken. Mij had een logischere HOV-as (vanwege fileproblematiek en het ontbreken van de gewenste treinverbinding) Apeldoorn - Arnhem geleken.
De eeuwige discussie om de Baronnenlijn te reactiveren :p

Waar het op neerkomt: Ja er is in principe meer dan genoeg reizigersaanbod. Zelfs voor Wapenveld. In de praktijk lijkt het me heel sterk dat het ooit zover zal komen aangezien ze zo slim zijn geweest om het traject in de dorpen vol te bouwen midden jaren '90.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

is er eigenlijk al bekend wat er met de whisper bussen gaan gebeuren? denk meer over naar syntus maar zouden die dan het project voortzetten in nieuwe andeere bussen :?:
vind de whisper een mooi project en hoop dat ooit de hele stadsdienst met whispers gereden kan worden :wink:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door MdJ »

Ik ben benieuwd of de 3788, 3808 en de 3810 op dit moment nog van Veolia zijn. Met connexxion, de 8197, is wel van E-traction, dus wellicht de volvo's van E-traction.

Mocht dat het geval zijn, zullen ze wel in Apeldoorn blijven rijden. Mocht dat niet het geval zijn, zullen ze de bussen vast en zeker naar andere gebieden overbrengen, waarbij het milieu-issue belangrijker is dan de maximum-leeftijd van de bus, waarmee de concessie-eisen ontdoken kunnen worden.

Overigens mag ik hopen dat niet de hele stadsdienst ermee gereden wordt, aangezien ik al diverse keren de 3788 en 3810 op het station heb zien staan, dat hij niet meer wilde starten... Dus of ik trek het aan, en kan ik niet meer met de bus, of het ligt aan de bussen zelf...
Bij twijfel: gebruik beton.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Dave4055 »

Is er eigenlijk al bekend of syntus in de veluwe komt,
aangezien veolia in beroep ging..?

Alvast bedankt voor het antwoord!
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door robinzes »

volgens mij had de provincie het bezwaar verworpen ofzo :?:
Weet het verder ook niet, Ik heb er nog niet echt iets over gehoord/.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Ruben »

Omdat ze het verworpen hadden komt er nog een rechtzaak van. Deze zal wel binnen nu en een maand plaatsvinden verwacht ik...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Dave4055 »

Lekker dan, dan wint Syntus die straks wel,
maar dan moeten alle bussen nog besteld gaan worden,
en alle overige dingen...
op zo'n korte periode!
wwijker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 20:02

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door wwijker »

De rechtzaak waarin Veolia de winst van de aanbesteding claimt, staat gepland voor donderdag 17 juni. Meestal is de uitspraak dan ongeveer 2 weken later. Dus het duurt nog even voordat er meer bekend wordt...
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Dave4055 »

Mocht veolia de rechtszaak winnen,
dan moeten ze ook nieuw materieel aanschaffen.
Hier in Apeldoorn rijden ze al met verschillende (vervangende) bussen!
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Openbaar vervoer Veluwe naar Syntus

Bericht door Raymond »

Dat lijkt me logisch dat Veolia gewoon aan de concessieeisen moet voldoen. Ben benieuwd wat er uit de rechtszaak gaat komen, het is een interessantere zaak vergeleken met de perikelen in Groningen-Drenthe.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Veolia verliest in strijd om busvervoer Veluwe

Bericht door Ruben »

Veolia verliest in strijd om busvervoer Veluwe
Geplaatst op: woensdag 7 juli 2010 14:48
Laatst bijgewerkt: donderdag 8 juli 2010 01:07

APELDOORN - Veolia heeft de rechtzaak die zij had aangespannen tegen de provincie Gelderland over het busvervoer op de Veluwe verloren.
Veolia, die nu nog het busvervoer op de Veluwe voor haar rekening neemt, had een zaak aangespannen omdat ze dit vervoer per medio december van dit jaar verliest. Bij de rechter wilde Veolia de winst opeisen.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten