OVer Missers in de Reisinformatie #3

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Wubbo »

Bij Veolia Haaglanden past Sorry, geen dienst kennelijk niet op de bus: daar staat dus Sorry geen dien. Geen gezicht. :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Suus »

Er wordt in de trein ook vaak genoeg Amstel of Amstelstation omgeroepen, verder zonder Amsterdam. Zullen wel Amsterdamse machinisten zijn :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Je hoort ook vaak:"'Alexander', 'Blaak', 'Lombardijen', 'Mariahoeve', of gekker nog: 'De Laan'.

Het lijkt wel alsof NS met de nieuwe InfoPlus-CTA's ervoor gezwicht is, want die geven ook alleen de toevoeging (zoals hierboven) aan zonder de plaatsnamen ervoor. Net zoals treinen die onderweg gesplitst worden, tegenwoordig verdeeld zijn in een A- en B-sectie, ook op stations waar de sporen dat helemaal niet hebben, zoals Ehv. Slordig vind ik dat... :neg:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

"Sloterdijk" en "de Lelylaan" schijnen in de 2600 en 3900 voorschreven te zijn, omdat het woord Amsterdam voor elke toerist gezien wordt als het Centraal Station :shock:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Het wordt wel aangeraden, maar het staat nergens voorgeschreven dat het moet. Je ziet idd vaak toeristen bij Asdl twijfelend in de deuropening staan, denkend: "Nah, it's too small for a Central Station..." op Ass met koffers de trein uitkomen en vervolgens op het fluitsignaal toch maar weer de trein in te vliegen :shock: om op Asd met een gerustgestelde blik uit te stappen. :lol:

Overigens roep ikzelf wel altijd netjes de volledige stationsnaam om, zelfs in: "Den Haag Laan van Nieuw Oost Indië" (A)
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door STF »

Vergeet het land er niet bij om te roepen, anders geeft dat Indië weer verwarring bij toeristen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Terwijl ik vanmorgen op het station even vluchtig een railblaadje aan het doorlezen was viel mijn oog op een artikel over de TPB's: alleen bij de achtervoegsels - Noord, - Oost, - Zuid, - West, - Centrum of - Centraal wordt de plaats erbij genoemd, bij de rest niet, Den Haag HS uitgezonderd. Of dit een softwarefoutje is of niet, weet ik niet, dat ben ik vergeten. In ieder geval is het dus duidelijk waarom bijvoorbeeld op Ht de s3600 wordt aangekondigd met 'stopt ook in Lent, Elst en Arnhem Zuid'.
Verder zal de uitrol steeds verder gaan, van momenteel het zuiden, via de brede Randstad, dan naar het noorden/oosten van het land.
En voor wie de logica van het alterneren nog niet doorhad... Als de via-stations op drie regels passen, worden ze gewoon zo weergegeven, past dat niet, dan gaat het per enkele regel alternerend.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door reisthijs »

Ardan schreef:Of dit een softwarefoutje is of niet, weet ik niet, dat ben ik vergeten.
Natuurlijk is het geen fout, zonder deze uitzonderingen was het helemaal niet meer te volgen geweest. Zeker op trajecten waar je veel achtervoegselstations tegenkomt (ik zie het al voor me in Rotterdam, dan krijg je dingen als de Sprinter naar "West via Centrum, Nieuwland, Oost, Centrum, West en Maassluis").

Een eindbestemming weergeven zonder plaatsnaam is overigens nooit handig, zou verstandig zijn daar ook een uitzondering voor te maken.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Meltrain »

"De Sprinter naar Strand rijdt via Haven." :lol:

(Het gebeurt niet, maar zou wel grappig zijn.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal heeft men nu een bandje draaien over de wijzigingen m.i.v. 13 juni. Dit bandje meldt dat de treinen naar Amsterdam en Schiphol en de spitstreinen naar Amersfoort van andere sporen vertrekken i.v.m. de verbouwing van het station, voor meer info wordt naar de reisplanner verwezen.
Kijk ik net in de reisplanner, zie ik dat het juist de spitstreinen uit Amersfoort (s12500 en s12700 naar Rotterdam dus) naar spoor 5 verhuizen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Mark »

"De Riet" en "Drienerlo" hoor je hier ook vaker zonder plaatsnaam inderdaad. Maakt ook weinig uit, iedereen weet toch wel wat er mee bedoeld wordt ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

reisthijs schreef:
Ardan schreef:Of dit een softwarefoutje is of niet, weet ik niet, dat ben ik vergeten.
Natuurlijk is het geen fout, zonder deze uitzonderingen was het helemaal niet meer te volgen geweest. Zeker op trajecten waar je veel achtervoegselstations tegenkomt (ik zie het al voor me in Rotterdam, dan krijg je dingen als de Sprinter naar "West via Centrum, Nieuwland, Oost, Centrum, West en Maassluis").

Een eindbestemming weergeven zonder plaatsnaam is overigens nooit handig, zou verstandig zijn daar ook een uitzondering voor te maken.
Nee, dat foutje doelde ik niet puur op Gv, maar op dat hele gebeuren van plaatsnamen weglaten op zich.
Maastricht Randwyck staat op de TPB's ook aangegeven met alleen 'Randwyck'. Amfs idem dito :? Ik vind het slordig allemaal...
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Gekko123 »

Ik vind het storend als het het eerste station binnen een plaats betreft. En eindpunten moeten wat mij betreft altijd met plaatsnaam erbij.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door reisthijs »

Daniel schreef:Op Utrecht Centraal heeft men nu een bandje draaien over de wijzigingen m.i.v. 13 juni. Dit bandje meldt dat de treinen naar Amsterdam en Schiphol en de spitstreinen naar Amersfoort van andere sporen vertrekken i.v.m. de verbouwing van het station, voor meer info wordt naar de reisplanner verwezen.
Kijk ik net in de reisplanner, zie ik dat het juist de spitstreinen uit Amersfoort (s12500 en s12700 naar Rotterdam dus) naar spoor 5 verhuizen :roll:
Een ander foutje hebben ze al wel verbeterd: gisteren werd nog omgeroepen dat de vertreksporen vanaf maandag 14 juni zouden veranderen, vanochtend was er blijkbaar een nieuwe omroep opgenomen waarin het wel gewoon "vanaf zondag 13 juni" is. Maar het ging dus wel nog steeds over spitstreinen naar Amersfoort...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Overigens staat het wel goed in de folder die vandaag op Utrecht Centraal uitgedeeld werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door marvinkok »

Mark schreef:"De Riet" en "Drienerlo" hoor je hier ook vaker zonder plaatsnaam inderdaad. Maakt ook weinig uit, iedereen weet toch wel wat er mee bedoeld wordt ;)
Ook in de bus is het gewoon "Station Drienerlo". Maar dan zit je natuurlijk ook in de Enschedese stadsdienst... Hengelo Oost wordt meen ik ook gewoon omgeroepen als "Station Oost", zo staat ie in elk geval wel in Infoxx genoemd.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Mark »

Klopt zo heet die halte ook. Maar in de bus roepen ze bij het grote stat dan wel weer "Hengelo station" om.

Waarom is het trouwens "Enschede Centraal" en "Almelo Centraal" maar "Hengelo station NS"?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Oud forumgebruiker »

Omdat Connexxion niet helemaal spoort wat dat betreft :P. Almelo Centraal, wat een giller.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Mark »

Tja het staat er echt... :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door marvinkok »

En ondertussen is de afkorting voor Enschede Centraal in Infoxx esdns, net als hlons voor Hengelo. Almelo kom ik niet, maar zal wel hetzelfde zijn.
Nog zoiets leuks, alle bussen met eindbestemming Enschede centraal hebben dat er ook voorop staan, behalve lijn 7, die dan weer met Station als bestemming rondrijdt...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Daniel »

Vanmiddag op Utrecht Centraal deze omroep: "Vanwege het klamme weer kunnen sommige borden boven de perrons onjuiste informatie geven. Kijk voor de juiste informatie op de gele vertrekstaten of raadpleeg een servicemedewerker" :P

Even later weer het bandje over het aankomende wijzigingsblad met nogsteeds dezelfde fout erin :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Ik had vanavond een geupdate SLT, die bij binnenkomst in Gvc alle overstaprichtingen noemde en opeens begon te hakkelen dat: "De Sprinter naar Amsterdam Centraal vertrekt van spoor 7." Een blik op de halaanwijzer en verhip, het klopte ook nog. Behalve dan dat het geen Sprinter maar een Sneltrein had moeten zijn, want ze bedoelde de s2600.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Geert »

Ah, dat is wel hip :-). Benieuwd of op de schermen in de trein dan ook een overzicht komt te staan van alle aansluitingen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Ardan »

Dat staat er inderdaad :D Vorige week op de Baarnse lijn gezien :D
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #3

Bericht door Dexter »

Klopt, zoals Ardan zegt. Er verschijnt dan een soort halaanwijzer op de displays, die ook nog actueel dus niet statisch is.

Ik had ook gelezen dat ze die eeuwige perron-gong weg zouden halen, maar die zit er nog wel in (althans bij het stel dat ik had dan, de m2626). Al was dat niet echt een bezwaar, want toen ik op Gd stond, moest de IC naar Rtd nog naast ons binnenkomen en ik kon via de buitenluidsprekers de mensen op het perron ook informeren. En met die gong erbij lijkt het dan net de 'echte' perron-omroep. Alleen dan niet in stereo, maar in mono. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten