Tweede Kamer verkiezingen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Caspar »

Ik ga op D66 stemmen, dus het advies sla ik in de wind. Maar Rutte zegt toch telkens dat hij aantrekkelijk wilt maken voor meer mensen om een woning te gaan kopen? Ik weet niet hoe ie dat doet, want ga toch niet op hem stemmen.
Ik denk dat als de overdrachtsbelasting verdwijnt dat het alweer wat makkelijker wordt voor je om een huis te kopen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

Of D66 of GroenLinks heeft opgenomen dat de hypotheekrenteaftrek in tact blijft voor huidige eigen huis bezitters.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Daniel »

Als ik de plaatjes voor D66 zo zie zouden bij hen m'n maandlasten volgend jaar al beginnen te stijgen. Bij GroenLinks (waarop ik naar aanleiding van andere stemwijzers uitkwam) verandert daar niks aan. Ook wel logisch: in de plaatjes zie je wel 'n stijging maar, in het theoretische geval dat ik nooit verhuis en een hogere hypotheek neem, komt die pas een jaar of 7 nadat ik alles afgelost heb :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Caspar »

Bij D66 daalt het eigen woning forfait mee, met de daling van de rente aftrek. Per saldo ga ik er eigenlijk niets op achteruit zie ik nu ik wat verder doorlees. Dat komt dan weer doordat ik niet een woest grote aftrek heb met een simpel startersappartementje van 55m2. Bij de Christenunie ga ik er wel fors op achteruit, maar daar zou ik ook niet op stemmen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Daniel »

Elke euro is meegenomen toch... zit met 'n even groot appartementje inderdaad ook op hooguit 200-250 euro aftrek per maand, da's opzich zonder ook nog wel op te brengen. De aftrek van de kosten voor het krijgen van 'n hypotheek die ik nu in 't eerste jaar heb levert wel wat meer op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Caspar »

Jazeker, en die kosten, daar zou wat aan gedaan moeten worden, zodat het makkelijker wordt om door te verhuizen. Door die overdrachtsbelasting zit je volgens mij een jaar of 5 sowieso aan een woning vast, omdat je anders alleen maar verlies maakt door al die transactiekosten.

VVD zegt wel dat ze voor verbetering van het OV zijn, maar uit ervaring in de gemeente Bergen weet ik dat met de VVD aan het roer, er in 8 jaar enorm veel bussen zijn verdwenen. Gesneuvelde buslijnen tussen Bergen en Schoorl, en Bergen- Bergen aan Zee zijn daar toch wel voorbeelden van. In de regio rondom Alkmaar is het wel degelijk zichtbaar verschraald de afgelopen 10 jaar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Meltrain »

Met een VVD wethouder van vervoer in de periode 2002-2006 in Rotterdam, is het OV ook ernstig achteruit gegaan, vooral in 2004. :?
Verder ga ik nog maar eens de Stemwijzer en/of Kieskompas doen. Ik denk aan D66 of SP, maar er zijn nog genoeg alternatieven.

O ja, nog een opmerking: mensen die van plan zijn op de PVV te stemmen, moeten natuurlijk wel op Hero Brinkman stemmen. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door iljitsch »

meltrain schreef:O ja, nog een opmerking: mensen die van plan zijn op de PVV te stemmen, moeten natuurlijk wel op Hero Brinkman stemmen. ;)
Da's misschien wel de snelste manier om van Geert Wilders af te komen, ja. :6
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Meltrain »

Sst, dat moet je niet zeggen. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Caspar »

Altijd gezellig een biertje met Brinkman drinken :D
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Mark »

Grappig, bij EenVandaag wordt bij deze verkiezingen de aandacht gevestigd op het stemgedrag van de kiezers in de gemeente Hengelo, omdat het de meest gemiddelde gemeente is qua verkiezingsuitslag. :) Ze staan morgen met een poll op het stadhuis, morgen daar maar eens stemmen dan :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door mb90 »

meltrain schreef:Met een VVD wethouder van vervoer in de periode 2002-2006 in Rotterdam, is het OV ook ernstig achteruit gegaan, vooral in 2004. :?
Dat is wel simpel gedacht, want toen werd er landelijk op het OV bezuinigd dus dan uiteraard ook in Rotterdam ookal zou er dan bijvoorbeeld een GroenLinks-wethouder zitten. Maar we zullen zien hoe het de komende 4 jaar gaat. Baljeu van de VVD zit er nu weer. :wink:

En over de voorkeursstemmen voor Hero Brinkman. Hij haalt de tweede kamer toch wel. Ook als ik gewoon op Geert Wilders stem (die echt niet weg zal gaan als Brinkman meer stemmen krijgt), want hij staat nummer 11 op de kieslijst en 11 zetels haalt de PVV toch wel.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Fles »

Nou, het is inmiddels wel duidelijk aan welke partij je in geval van hoge nood het meeste hebt :D Twee promobabes schuilen onder hun sandwichbord tegen de regen.

Afbeelding

_O_
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Geert »

Nog mensen die nu kijken naar het NOS-debat? ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door webguy »

Thnx, voor de tip... Nu wel, is weer eens wat anders dan portfolio's en schoolopdrachten.

Maar eh, wat een persoonlijke aanvallen allemaal en een gezeur allemaal op die debatten... Politieke partijen kunnen nou eenmaal niet allemaal dezelfde programma's hebben :P
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Mark »

Nee, ik heb al iets teveel debatten gezien de laatste dagen... ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Geert »

webguy schreef:Thnx, voor de tip... Nu wel, is weer eens wat anders dan portfolio's en schoolopdrachten.

Maar eh, wat een persoonlijke aanvallen allemaal en een gezeur allemaal op die debatten... Politieke partijen kunnen nou eenmaal niet allemaal dezelfde programma's hebben :P
Nou ja, dat maakt een debat natuurlijk ook interessant he :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Fles »

Geert schreef:Nog mensen die nu kijken naar het NOS-debat? ;)
Ik heb in het begin even gekeken, maar ik was het binnen 5 minuten zat :N
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

Het is gelukkig niet meer zo'n kippenhok als na de europese verkiezingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Caspar »

Arme Rouvoet, ik vroeg me op een gegeven moment af of hij er nog wel was, maar ik zag hem nog wel af en toe staan. Maar na het stukje met Pechtold was ie echt helemaal mentaal verslagen leek het wel.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door tsov »

Héééle flauwe grap net op de radio, maar stiekem ook wel grappig.
"Wilders wil alle moslims uitzetten. Hoe hij dit gaat doen is nog niet bekend. Wilders vindt wel dat degene die ze aan heeft laten staan ze ook uit moet zetten."
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Mark »

Ik moest lachen :@
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door tsov »

Net tijdens een droge periode even naar de supermarkt en het stembureau gefietst. Het stembureau was een squashcentrum waarvan het stembureau in één van de banen zat, wel een grappige locatie :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Suus »

Het stembureau waar ik gestemd heb was ten opzichte van de vorige keer met 50% gegroeid en had een beeldschone vrouw achter de controledesk zitten. Nog een goede reden om te gaan stemmen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Tweede Kamer verkiezingen

Bericht door Mark »

Vanmorgen tussen de buien door ook even gestemd in de wijk :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten