OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Mikos »

Jurjen schreef: Blijkbaar was de spits naar Schiphol niet zo gevoelig voor mensen die zo'n rare dag maar vrij nemen. Het werk gaat daar immers toch door.
En dat heb je inderdaad helemaal juist. Ik als treinreiziger naar Schiphol, om daar mijn werk te doen, vond het de afgelopen week dan ook helemaal geen ramp dat het vakantie was, heerlijk rustig. Het werk was dan wel weer behoorlijk rampzalig en druk, maar goed.

Gistermiddag was het de bedoeling dat ik om 12.45 uur de trein uit Dv zou hebben om in Amf over te stappen naar Shl. Echter zag ik nog net op tijd dat er een aanrijding was geweest tussen Apd en Amf. Omreisadvies: Via Zl. Leuk, maar dan neem ik de bus naar Dv niet, dan pak ik hier in Rat de trein wel met mijn retourtje Dv-Shl. Ik moest dan toch via Zl. Kom ik aan op het station, ontzettend vol perron natuurlijk. Komen er verdorie 4(!) bakken Buffel binnen >______< En echt óverdeoverstampvol, gangpaden stonden al helemaal vol en ik mocht dan nog in mijn uniform op het balkon gaan staan, waar het bloedheet was. Dan nog het altijd stille Hno, behalve gisteren natuurlijk... Nog meer proppen en overvol door naar Zl. Net voor Hno riep de HC nog om "Heino, station Heino (...) En �ík bepaal wanneer het vol is!"
In Zl een hoop volk dat blij was de trein uit te mogen (lees: iedereen) en vervolgens in de heerlijk rustige IC naar Gvc gaan zitten. Deze vertrok met +8 omdat we op de s3700 moesten wachten (omreisadvies, aansluiting, bla bla) en ik vreesde al voor de aansluiting in Amf naar Shl. Gelukkig bleek die trein te laat (werd mij verteld nadat ik de HC vroeg waarom er vandaag met zo'n chaos wel gewacht kon worden en alle andere dagen niet) en haalde ik ook dat nog.

Op de terugweg nog een grappenmaker die bij Ndb aan de n**dr*m trok, die werd opgepakt en met een boete van �€ 150,- aan de politie overgedragen te Hvs. +5 bij wegrijden uit Hvs, -1 bij aankomst in Dv. Perfect. Puik werk! :P

Overigens, die HC vertelde me 's middags nadat ik zei dat ik de wachttijd in Amf van IC op IC te kort vond, dat ze de wachttijd in Amf terug willen gaan brengen naar 0 minuten. Ik wacht met smart :roll:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Dubbele P »

Vanmorgen in Roermond ontstond er enige verwarring toen een (vermoedelijk) kapotte VIRM spoor 1 'blokkeerde'. Hierdoor kwamen beide intercity's aan op spoor 2. Aanvankelijk zou de trein naar Alkmaar eerst komen (zoals normaal, want die vertrekt 6 minuten eerder), even later bleek dat toch die naar Maastricht/Heerlen als eerste zou arriveren. Een stationschef belde met de verkeersleiding zodat de CTA goedgezet werd. Opvallend vond ik dat hij dit in het limburgs deed (mos mich waal effe det bord goot zitte astebleef). Ik dacht altijd dat die dingen centraal vanuit Utrecht geregeld werden, maar blijkbaar worden de limburgse CTA's dan vanuit Maastricht ofzo aangestuurd... :?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daan »

Dubbele P schreef:Ik dacht altijd dat die dingen centraal vanuit Utrecht geregeld werden, maar blijkbaar worden de limburgse CTA's dan vanuit Maastricht ofzo aangestuurd... :?
CTA's en stationsomroep wordt altijd door de lokale verkeersleiding geregeld ;)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Dubbele P »

Oh dat wist ik niet, weer wat geleerd :D Blijkbaar heb ik het woord 'centraal' dus iets te letterlijk opgevat. Hoeveel verschillende verkeersleidingregio's zijn er dan? Iedere provincie één of is dat anders geregeld?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daan »

Ik weet alleen dat alles boven Akkrum en boven Assen door de verkeersleiding in Groningen wordt geregeld, en alles daaronder door Zwolle (-Noord?). Geen idee hoe dat in de rest van het land zit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Er zijn 13 verschillende verkeersleidingposten ;-)

Sodeju, wat zijn ze trouwens in Eindhoven aan het doen zeg :shock:
Sein+wisselstoring Eindhoven
Tussen Eindhoven en Tilburg,
Eindhoven en Venlo,
Tilburg en Den Bosch,
Eindhoven en Den Bosch
moeten reizigers rekening houden met uitval van treinen en vertraging van meer dan 60 minuten.
Oorzaak: een sein- en wisselstoring.
Gaat goed daar :roll:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daan »

Tja, blijkbaar zit daar de verkeersleiding in Ehv en als dat plat ligt... ;)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Dubbele P »

Ja, gelukkig hoefde ik maar tot Roermond, maar er werd heel wat afgebeld vanmiddag in de trein richting het noorden toen die storing omgeroepend werd door de conductrice... Overigens bleek ook Nijmegen-Venlo eruit te liggen hierdoor.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Cookie »

Daan schreef:Ik weet alleen dat alles boven Akkrum en boven Assen door de verkeersleiding in Groningen wordt geregeld, en alles daaronder door Zwolle (-Noord?). Geen idee hoe dat in de rest van het land zit.
Assen-Zwolle wordt inderdaad gedaan door de verkeersleiding van Zwolle, deze zit tegenover het vertrekspoortje van de Kamperlijn overigens. Volgens mij is van een toevoeging 'Noord' geen sprake.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Marc »

Vanmorgen problemen bij Veolia: trein t32113 reed door materieeltekort niet. Het was wel leuk geweest als ze dit ook even omriepen, de trein verdween namelijk gewoon van de aardbodem zonder een aankondiging van niet-rijdend. Gelukkig reed mijn treintje van een half uur later wel. Onderweg kwam ik trein t32022 tegen met een los stel (normaal rijdt deze trein met 2xV). Ik dacht nog: ze zullen wel een stel in Heerlen erafgehaald hebben om een Sneltrein te kunnen laten rijden (trein t32118). Deze trein heb ik onderweg niet gezien...

In Heerlen was Prorail ondertussen bezig met een stunt: trein t32115 kwam bij Heerlen aansluiting tot stilstand. Dit gebeurt vaker om de vertraagde trein t32024 voorlangs te laten rijden, vandaag kwam deze trein echter niet langs. We trokken weer op bij het opstelterrein schoven we op naar rechts. Voor het station kwamen we weer stil te staan, nu bleek er een 6400/6500 richting Sittard voorbij te mogen. Uiteindelijk mochten we eerst binnenkomen op spoor 4 (ipv spoor 2) en hier stonden de t20830 en de t32024 nog te wachten. Deze treinen vertrokken met respectievelijk +9 en +13 uit Heerlen...
robbebob
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 13:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door robbebob »

Daan schreef:Tja, blijkbaar zit daar de verkeersleiding in Ehv en als dat plat ligt... ;)
Tja, dat was te merken. Heb 2 uur op station Eindhoven rondgezworven alvorens ik gelukkig met een collega mee kon rijden naar Utrecht. Twee citaten die ik jullie niet wil onthouden:
"Door een grote computerstoring moet u rekening houden met een grote onbekende vertraging"'; ik heb 2 uur de tijd gehad om na te denken over de vraag of je rekening kunt houden met iets onbekends. Volgens mij is dat een tegenspraak :D ... Maar helemaal onbekend was het blijkbaar ook niet: het is in ieder geval groot.

"We zetten geen bussen in ... want er zijn hier teveel mensen". Ook deze uitspraak is vrij paradoxaal.

Maar het goede nieuws: we kregen gratis koffie, thee of spa blauw. En ook hulde aan het personeel: ze konden weinig doen of toezeggen, maar stonden alle mensen keurig te woord (en niet elke reiziger gebruikte de meest vriendelijke bewoordingen richting het NS personeel)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Dubbele P »

Ja, en in de intercity tijdens de stop in Sittard werd omgeroepend dat het in Weert 'einde oefening' was. En dat in een trein de dag na dodenherdenking en bevrijdingsdag, OEF! :| :wink:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Caspar »

In een volle IC met staanplaatsen vanaf Zwolle naar Groningen werd letterlijk omgeroepen: Zouden studenten willen opstaan voor de oudjes?

Beetje respectloos klonk het.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Justin »

Dan heb ik Robbebob gemist ;). Ik stond met Iceman (van Somda) van 16.42 tot 17.03 vast op Weert, daarna maar in de stopper naar Geldrop, en aldaar van 17.30 tot 18.15 op 2 bussen gewacht (die niet controleerden ivm de staking, waar veel mensen dankbaar gebruik maakten; en de chauffeur vond het allemaal maar geweldig en gezellig). Uiteindelijk om 18.30 op Eindhoven gekomen en om 19.32 weer de trein naar Utrecht kunnen pakken.

Gelukkig had ik er vlak voor in Maastricht wat rantsoen opgeslagen, dus kon er wel doorheen! Apart dagje vandaag...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen ook al wat probleempjes in het Eindhovense... met de t1929 kwamen we net voorbij Boxtel stil te staan en werd de t829 voorgelaten. Daarna richting het binnenspoor en redelijk op snelheid verder naar Eindhoven Beukenlaan. Daar ging de vaart eruit en klonk de omroep "zoals u merkt rijden wij momenteel stapvoets, dit komt omdat we voor een rood sein staan" Juist ja, het zal wel :mrgreen: Eenmaal vlak voor Eindhoven hebben we vervolgens zo'n 10 minuten voor het station stilgestaan: de t5229 heeft ons daar zelfs nog ingehaald, dus 'n perronspoor was er blijkbaar gewoon vrij :roll: Zowaar mochten we nog wel voor die trein uit verder richting Venlo.

En tja, vanmiddag/avond... strandde ik dus in 's-Hertogenbosch. Volgens zeggen was men, toen ik om 17.30 uur het station binnen kwam, het treinverkeer weer aan het opstarten. De omroep wist te melden dat er beperkt treinverkeer was, behalve tussen Eindhoven en Tilburg/Den Bosch waar niks reed. Het deed m'n verbazing dan ook wel tot het hoogtepunt stijgen dat de enige trein die in het daaropvolgende uur vertrok naar Eindhoven ging :?
Tegen 18.30 uur draaide bovengenoemd bandje nog steeds, maar werd het inmiddels afgewisseld met twee andere bandjes: "Due to a computer failure the trains will not run, please pay attention to the announcements" (alleen in 't Engels) en "Door een computerstoring is er geen treinverkeer mogelijk in alle richtingen, met uitzondering van de stoptrein naar Nijmegen". Altijd handig natuurlijk, drie bandjes die allemaal wat anders melden :wink:

18.45 uur: een trein uit Tilburg komt binnen en gaat volgens zeggen naar Utrecht door, maar na korte tijd bleek 'ie toch nog niet door te mogen.
19.00 uur: een bericht van een servicemedewerker wordt niet via de omroep, maar gewoon mond op mond over het perron verspreid... de trein op 3b gaat naar Utrecht
19.02 uur: omroep in deze trein dat hij over een half uur naar Utrecht zou vertrekken
19.32 uur: het fluitsignaal klinkt, de deuren sluiten en jawel... we vertrekken!
19.50 uur: aangekomen in Geldermalsen kwam het mooi uit dat er liefst 6 HC's mee passagierden... dat bespaarde een hoop tijd bij het oplossen van een probleempje: de deuren van de achterste twee stellen wilden niet open.

Nog 'n stukje met Arriva, en uiteindelijk kon ik 2 uur later dan oorspronkelijk de bedoeling was uitstappen op Dordrecht Stadspolders.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door mb90 »

Vanavond een leuk telefoongesprekje in de IC t1972 in Dordrecht. Een jongen was hier ingestapt en ging bij mij in de coupé zitten. Hij belde naar een vriend waartegen hij zei dat hij net Rotterdam binnen reed en dat hij de bus van 1 over 9 gemist had. :lol: Wist niet dat de trein toen al reed en het was overigens pas 20:58 uur toen hij belde... Ook hoorde je tijdens het bellen de conducteur fluiten en de deuren van de ICK dichtknallen. Ben benieuwd of er een lampje is gaan branden aan de andere kant van de lijn. :lol:
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Freek »

Een leuke terugreis gehad vandaag. Aankomend op station Nijmegen melde de matrixborden al niet veel goeds, drie pagina's waarvoor 2 voor Nijmegen.
Tussen Venlo en Nijmegen vv was geen treinverkeer mogelijk. Er vertrokken geen treinen vanuit Nijmegen, wel kwamen er nog drie binnen. Spoor 35 en 1 waren dus lekker gevuld. Veolia wist niet exact wat de bedoeling was. De omroep meldde dat er niets mogelijk was, maar de cta op spoor 35 toonde op een gegeven ogenblik wel een bestemming aan gaf. Overigens stapten iedereen in in een trein op spoor 1.

Deze stremming zorgde al voor overuren voor de omroep. Samen met de storing tussen Oss en Den-Bosch zorgde dit voor een bijna continu gepraat door de omroep. De s3600 reed namelijk niet verder dan Oss. De stoptrein naar Den-Bosch reed wel verder naar Den-Bosch, de service medewerkers stuurden dan ook iedereen daar heen. Zal wel lekker gezellig zijn geweest, kan me niet voorstellen dat dat past, een ic en een stoptrein in 1.

De andere kant op, richting Arnhem, was er sprake van vingerverf door ProRail. De s3600 van 17.44 was licht vertraagd (+4). men liet echter de s2000 van 17.52 eerst vertrekken. Hierna mocht de 3600 met dus +10 vertrekken. Vervolgens mocht op blokafstand de s3700 van 17.58 er achteraan.

Waar dit nu weer voor nodig was. De speling van de 2000 op Ah is groot genoeg en kan daar dus ligt vertraagd aankomen. Wanneer de 3600 gewoon vertrokken was had deze de 3700 pas later opgehouden en waren de vertragingen beperkt geweest. Nu kreeg de 3700 bij vertrek uit Ah een +10 aan de broek. Natuurlijk zou dit in Zp leiden tot het missen van aanslutingen. Ware het niet dat de trdl een fout had gemaakt (aldus een Syntus mcn). De stopper naar Apeldoorn was al weg, echter na Ww en Odz stonden er nog. Verwarring was er echter wel, op spoor 3 stond volgens de CTA de stopper naar Ww en op spoor 1 die naar Odz. Een omroep was er echter niet en de Mcn zelf wisten het ook nog niet. Volgens de mcn was er een fout geweest, de lintjes van Syntus hadden geruild moeten worden ofzo. Uiteindelijk ging de lint van spoor 3 toch naar Old en die van spoor 1 naar Ww. Leverde voor deze treinen overigens wel een +15 op.

Overigens wil ik ook graag pluimen uitdelen: In Nijmegen was er zelfs kantoorpersoneel op de perrons aanwezig om reizigers te helpen. Zelfs op het perron 3/4 liepen servicemedewerkers, normaal komen ze nauwelijks uit het huisje (of balie zo u wilt). Verder ook een trdl die wel opletten. Zoals gezegd had de stopper naar Odz +15, echter ipv kruisen in Almen=laren werd er in Eefde gekruist. :pos:
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door dvdhoven »

Geert schreef:Er zijn 13 verschillende verkeersleidingposten ;-)
Volgens mij bedoel je treindienstleidingsposten. :) Verkeersleiding oftewel netwerkbesturing is een niveautje hoger en dat zijn de volgende gebieden:
- Randstad Noord
- Randstad Zuid
- Noord Oost
- Zuid

Treindienstleidingsgebieden/posten:
- Groningen in Groningen
- Overijssel in Zwolle
- Gelre in Arnhem
- Amersfoort in Amersfoort
- Utrecht in Utrecht
- Noord Holland in Alkmaar
- Amsterdam in Amsterdam
- Den Haag in Binckhorst
- Rotterdam in Rotterdam
- Kijfhoek in Kijfhoek (incl Betuweroute en Zevenaar Oost)
- Roosendaal in Roosendaal
- Brabant in Eindhoven
- Limburg in Maastricht
Dick van den Hoven
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door JeePee »

Niet zozeer een treinreiservaring, maar het begint wel op te vallen dat de Achterhoek weer erg veel last heeft van verstoringen. Het ging een tijdje goed, maar nu is er voor de zoveelste dag op rij weer een verstoring in Syntusland...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door deadlock »

Ik heb gisteren zowat een eeuw in de trein en op stations doorgebracht. Van Zwolle naar Utrecht. Utrecht naar Amsterdam Centraal, verder naar Schiphol, vriendjes op het vliegtuig gegooid en zelf via Apeldoorn->Zutphen naar Goor in het pittoreske en zonovergoten Twente, en dat allemaal met nul vertraging, maar wel een half uur in Zutphen wachten op een aansluiting.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Freek »

En wederom was het rond Arnhem/Nijmegen en de s3700 weer een slechte dag voor de NS en haar reizigers. De s3600 van 17.44 had wederom een +10 bij binnenkomst. De s2000 van 17.52 reed niet als gevolg van een aanrijding eerder. De 3600 werd voor de 3700 van 17.58 weggestuurd. Dit leverde ditmaal voor de s3700 in Ah nog een +6. Toen we in Ah kwamen werden we naar spoor 7 gestuurd ipv 3. Hierdoor kon ik zien dat de s7500 (van 17.52) nog op spoor 8 stond. Volgens de cta met een +15, maar wat dus ondertussen al +20 was. Toen we vertrokken uit Ah passeerde uit tegenovergestelde richting eerste nog een 7500 langs, daar achter zat op blokafstand een s3700, die dus ook al minimaal een +15 had.

In Zp werden de aansluitingen niet gehaald omdat het perron nog niet vrij was, de 3700 uit zwolle had namelijk ook een +10. Hierdoor een en ander in Zp nog kunnen aanschouwen. Zo kwam ik te weten dat de s7500 die om 17.52 uit Ah had moeten vertrekken niet is opgeheven. Met een +20 werd Zp namelijk bereikt. De kering was natuurlijk te kort zodat ook deze trein bij vertrek al een +15 kende. Verder kwam de stoptrein uit Ww met aankomst 18.53 met +9 binnen. Hierdoor werd de aansluiting op de trein naar Zwolle niet gehaald, deze reed (uitzondering) wel op tijd. Ook de volgende IC naar Zwolle (v Zp 19.04) was vertraagd, wederom werden aansluitingen niet gehaald.

Hopelijk geen voorbode voor drgl 2009, als de oude 3600 weer in dienst komt waarschijnlijk.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Thijs »

deadlock schreef:maar wel een half uur in Zutphen wachten op een aansluiting.
Welke aansluiting dan?
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Thijs »

Freek schreef:Hopelijk geen voorbode voor drgl 2009, als de oude 3600 weer in dienst komt waarschijnlijk.
Ik vrees van wel. December gaat drama opleveren voorspel ik.

Enfin, in aansluiting op Freek (we waren ongeveer in de buurt), mijn dingetjes van vandaag:
Vanwege een grote vertraging van de 557, werd er in Zwolle een extra trein Zwolle-->Groningen ingezet, die op tijd vertrok. De IC van 17.20 Zwolle-Leeuwarden had ogenschijnlijk geen last van verstoringen, en reed normaal en op tijd Zwolle in en uit.
- De 3767 (17.20 Zwolle ==> Nijmegen) vertrok in Zwolle al met +8 vanwege een binnenkomst op vertrektijd. We kwamen om 17.48 (+6) aan te Deventer, maar de 142 (17.45 Deventer Amsterdam) bleef wachten om de aansluiting over te nemen (die overigens wederom niet omgeroepen werd). Vervolgens reed de 3767 (17.58 Zutphen-Nijmegen) tussen Zutphen en Arnhem achter de 7564 (stoptrein Zutphen ==> Ede-Wageningen van 17.36!) aan met +22. In Arnhem kwamen we binnen met +9 op spoor 9. De 3667 (IC Arnhem-Roosendaal) was voor ons uit gestuurd, daarom vanaf Elst langzaam rijden. We kwamen te Nijmegen aan met +15. In ieder geval nog tijd zat voor de kering
- Vanuit Arnhem richting Zutphen ontstonden er ook vertragingen door vertraagde 7500'tjes, o.a. de 3758 had hier last van.
Laatst gewijzigd door Thijs op wo 07 mei 2008, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Geert »

Bericht uit BTM van JeePee:
BR628 te Zl op de phone: Chaos op de NoordOost. t565 met +30, t12565 vervallen. Achterste stel en een extra stel gaan rijden als vervangende t12565. Verder nog de t10570 die in Zl op spoor 5 binnenkwam en daar aannemelijk keert op de t12767. Dat allemaal door een wisselstoring te Amf waardoor een rijweg van spoor 4 naar 3 niet mogelijk is, de naweeën van de acp te Bnk (filerijden tussen Wd en Ut) en een defect treintje op Amfs. Dit zou de Dolomiet kunnen zijn die minimaal +75 heeft bij vertrek te Zl.

Beter vandaag dan morgen, dan moet ik er immers weer heen :)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2008

Bericht door Tochjo »

Trein t3652 had te Nijmegen een dusdanig grote vertraging dat trein t3752 tot Arnhem als stoptrein heeft gereden. Trein t2056, die daar nog tussenrijdt, werd met +10 aangekondigd en is dus vertrokken na de t3752. Laatstgenoemde trein kwam door de extra stops met een ruime +5 aan in Arnhem. Het zal allemaal vast een goede reden hebben dat er extra gestopt wordt in situaties waar de s3600 niet (op tijd) rijdt tussen Nijmegen en Arnhem, maar daarmee dupeer je dus wel andere reizigers (zoals die in Arnhem willen overstappen op de s30700). Ben toch wel benieuwd wie met welke redenen die afweging zo heeft gemaakt.

In Arnhem werd voor half vijf omgeroepen dat reizigers naar Utrecht via 's-Hertogenbosch konden reizen en dat dit hen circa +15 zou geven. Niet al te lang daarna werd omgeroepen dat trein t3659 (waarop de t3652 keert) niet zou rijden. Ja, dan kom je ook niet zo snel in 's-Hertogenbosch hè ;). Dit zal wel geleid hebben tot een extra reistijd van zeker +30 (je kunt om 16:37 nog met de s3000 naar Nijmegen, die daar aansluiting geeft op de s4400; ik weet niet precies hoe het zit met de aansluitingen daarna naar Utrecht).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten