RandstadRail en meer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

RandstadRail en meer

Bericht door tsov »

Afgelopen dinsdag ging ik even kijken bij de RandstadRail-vervangende bussen. Na een boodschapje te hebben gedaan stapte ik bij het Koopvaardersplantsoen in Amsterdam in lijn 93 naar het CS. Na een vlotte rit kon ik in Amsterdam snel doorlopen om nog de 2100 te halen. In Leiden stapte ik over op de 6300 om in Laan van NOI uit te stappen. Daar kwam het echt met bákken uit de hemel, dus ik was blij toen binnen de minuut al een Teetje van de Erasmuslijn aan kwam zetten. In Pijnacker Zuid was geen enkele omroep ofzo te horen, waardoor een meneer nog maar wat verdwaasde medereizigers uit de metro plukte...
Net buiten het station stonden al twee mooie Duvedecs klaar.
Afbeelding
Afbeelding
Ik stapte in de eerste en na een goed half uur via een route met ogenschijnlijk zoveel mogelijk verkeersdrempels (de Hofdijk in Rotterdam :neg:) kwamen we aan bij station Hofplein.
Afbeelding
Daar fotografeerde ik nogmaals de 9048
Afbeelding
Ik kwam ook nog een wegwijzer tegen met een leuk icoontje:
Afbeelding
Een Koploper op Hofplein kwam vroeger al zelden voor (afscheidsdag :mrgreen:), nu zal het helemaal nooit meer gebeuren...
Daarna ben ik de route door Rotterdam gaan wandelen om de andere bussen van de dag te fotograferen. Helaas was ik nog geen twee minuten weg toen het vreselijk begon te gieten. Ik zocht dus een leuk plekje langs de Hofdijk uit en ging even verderop onder een balkon staan :P
Afbeelding
Ik liep weer verder, de Noordsingel op en hier volgde ik hetzelfde stramien: leuk plekje zoeken en in een portiek gaan staan wachten :roll:
Hier kwam tot mijn verrassing een Alliance aanzetten, die was ik onderweg niet tegengekomen.
Afbeelding
Toen de regen weer wat minderde ben ik ook de passerende trams van lijn 4 vast gaan leggen
Afbeelding
Afbeelding
Ook kwam ik nog een Amba tegen naar Zoetermeer op de best lommerrlijke singel :wink:
Afbeelding
Na een kwartiertje kwam ook de volgende Duvedec alweer langs
Afbeelding
Bij station Bergweg ( 8-) ) fotografeerde ik de volgende Duvedec :)
Afbeelding
Op de Schieweg wachtte ik de volgende bus af en in de tussentijd fotografeerde ik ook nog de reguliere bussen en trams die voorbij kwamen. Maar eerst kwam ik nog deze mooie wagen van Ringelberg tegen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Omdat de foto van de RaRa-bus grandioos mislukte besloot ik terug te lopen richting Hofplein om hem op de terugweg op de foto te zetten. Eerst kwam ik nog de 9055 tegen die weer terugkeerde naar Pijnacker
Afbeelding
Uiteindelijk kwam ik op de Schiekade de 9079 tegen en nu lukte de foto wel :)
Afbeelding
Zoals te zien is heeft de bus geen logo's: dit komt doordat de bus verhuurd is geweest aan Veolia, daarna zijn blijkbaar nooit logo's teruggeplakt. Deze bus heeft ook nog een tijd in deze staat in Amstelland rondgereden...
Ik had nu geen zin meer om nog langer te wachten op de volgende bus en dacht ook dat de volgende waarschijnlijk weer de 9048 zou zijn, dus liep naar het CS. Daar kwam ik aan de achterzijde nog deze schitterende vierasser tegen :)
Afbeelding
Ik besloot via Gouda - Alphen terug te reizen en liep naar het perron voor de 2800. Tot mijn grote verrassing stond daar een bijzonder drietal klaar om als Intercity naar Amersfoort Schothorst te rijden: de 2959, 2029 en 2012 :lol:
Afbeelding
Deze CTA klopte dus echt :shock:
Afbeelding
In Gouda langzaamaan gedaan door wat busfoto's te nemen en een frietje te eten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na een kort ritje in een A32-trammetje arriveerde ik in Alphen a/d Rijn
Afbeelding
Afbeelding
Met Interliner 370 ging ik naar de Marnixstraat, daar nam ik nog wat foto's omdat net om die tijd (20 uur) de Koninginnenachtomleidingen voor Connexxion begonnen en het Leidseplein dus werd afgesloten voor bussen.
Afbeelding
Toevallig kwam er net een mooie Blokkendoos op lijn 17 langs, dus die legde ik ook maar even vast :)
Afbeelding
Met de tram reisde ik naar het CS, waar ik tot slot nog wat plaatjes van de verplaatste bouwput maakte
Afbeelding
Afbeelding
[Edit] En dan vergat ik nog de laatste & mooiste foto:
Op de pont naar huis zag ik dit mooie plaatje wat wel moest vastleggen!
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: RandstadRail en meer

Bericht door Daantje »

Jemig Tim, als je de volgende keer zo dichtbij bent moet je wel echt ff langs komen hoor :)

Overigens reden de vervangende bussen afgelopen zondag nog via de Schieweg en Schiekade en niet via de Noordsingel.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: RandstadRail en meer

Bericht door mb90 »

Mooi verslag. 8-) Ik ga morgen ook maar eens kijken bij RandstadRail, maar dan in Berkel en Rodenrijs en Pijnacker, denk ik.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: RandstadRail en meer

Bericht door waldo79 »

Niets op aan te merken. Die laatste foto is met afstand de mooiste :pos:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: RandstadRail en meer

Bericht door Justin »

Tim die heeft er zin in ;)! Je sms'te mij inderdaad al die vlaflip+bananen naar mij!

Jammer van het mindere weer!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten