[A'dam] Tramverkeer naar CS ernstig ontregeld.

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Oud forumgebruiker

[A'dam] Tramverkeer naar CS ernstig ontregeld.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tramverkeer van en naar CS ernstig ontregeld
Alle tramlijnen van en naar Centraal Station (CS) hebben grote vertraging. Bij Centraal zat vanmiddag een auto vast in een opgebroken tramrails.

Lees verder...

Bron: AT5


Kerel durfde z'n auto niet uit te komen hahaha. Hoe krijg je 't voor elkaar. Afijn, had het vanaf het eindpunt naar CS rond een uur of 15.00 vrij druk, op de terugweg bijna leeg (we reden met z'n drieën achter elkaar). En m'n volgende wagen, een binnenloper, kwam 45 minuten te laat op het eindpunt. Toen kwam het bericht dat de binnenlopers naar binnen mochten. Dus uiteindelijk mooi op tijd thuis voor het eten :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: [A'dam] Tramverkeer naar CS ernstig ontregeld.

Bericht door M57 »

Zou je het bericht ook leesbaar kunnen maken voor mensen die niet bij het GVB werken?
Oud forumgebruiker

Re: [A'dam] Tramverkeer naar CS ernstig ontregeld.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat snap je er niet aan? Een binnenloper is een wagen die na die rit naar binnen (de remise gaat), meestal is dat tussen 17 en 19 uur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [A'dam] Tramverkeer naar CS ernstig ontregeld.

Bericht door Suus »

En die arme mensen op het CS maar wachten...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: [A'dam] Tramverkeer naar CS ernstig ontregeld.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Er was geen doorkomen aan. Wij zouden alleen andere trams in de weg zitten en met een uur of 2 vertraging in de remise aankomen. Dat moet je niet willen met zo'n chaos.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: [A'dam] Tramverkeer naar CS ernstig ontregeld.

Bericht door M57 »

ziggy schreef:Wat snap je er niet aan? Een binnenloper is een wagen die na die rit naar binnen (de remise gaat), meestal is dat tussen 17 en 19 uur.
Begrepen!
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: [A'dam] Tramverkeer naar CS ernstig ontregeld.

Bericht door Dexter »

Er staat me ook een verhaal bij van een of andere griet die zich met haar auto in een opengebroken straat had vast gereden, omdat ze in de veronderstelling was dat ze precies met haar banden over de tramrails kon rijden. Dat ging een paar meter goed en toen gleed ze er naast en blokkeerde het tramverkeer. Terwijl iedereen om haar auto heen stond te kijken en er een boel commotie en verkeershinder ontstond, bleef ze al die tijd in de auto en ging ijskoud zitten bellen.
Vallend blad maakt rails glad.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [A'dam] Tramverkeer naar CS ernstig ontregeld.

Bericht door tsov »

Ik heb er slechts drie kwartier over gedaan om van het CS op de Jan van Galenstraat te komen. Ik kwam rond 16 uur aan en zag dat het een enorme chaos was op cs-west. Ik stapte in een lijn 13 en na 10 minuten waren we tot het einde van het perron gekomen. Toen stond alles in een gridlock en besloot ik maar weer uit te stappen. Ondertussen was de politie aan het verkeersregelen geslagen en besloot het autoverkeer over de Prins Hendrikkade stil te zetten, zodat de trams weer wat konden bewegen en de trams ook weer vanaf het CS konden vertrekken. Ondertussen had ook het GVB in de gaten gekregen dat vanaf het Damrak naar CS-West in de avondspits rijden geen succes is en verschenen er ook Damraklijnen op de Nieuwezijds. Ik liep een stukje verder naar de Kolk, omdat ik zag dat voorin de file een lijn 13 stond, die haalde ik bij de Kolk nog precies, zodat ik dus een lijn 13 eerder gehaald had.

Onderweg op de Nieuwezijds probeerde een toerist nog z'n SUV tussen de rij wachtende trams richting CS door te prakken waarbij hij nét op tijd doorhad dat wij eraan kwamen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [A'dam] Tramverkeer naar CS ernstig ontregeld.

Bericht door Vinny »

Dexter schreef:Er staat me ook een verhaal bij van een of andere griet die zich met haar auto in een opengebroken straat had vast gereden, omdat ze in de veronderstelling was dat ze precies met haar banden over de tramrails kon rijden. Dat ging een paar meter goed en toen gleed ze er naast en blokkeerde het tramverkeer. Terwijl iedereen om haar auto heen stond te kijken en er een boel commotie en verkeershinder ontstond, bleef ze al die tijd in de auto en ging ijskoud zitten bellen.
Historisch is het verhaal dat de directeur van het GVB ooit zijn auto had geparkeerd...
Op de trambaan.

Zo kon er geen tram meer langs en liep het hele verkeer totaal in de soep.

In hoeverre deze *urban legend* op feiten berust durf ik niet te zeggen
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 90 gasten