Dienstregelingpunten

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Dienstregelingpunten

Bericht door Suus »

Ik had eigenlijk twee ideetje:
- Van de afkortingen doorverwijspagina's maken. Mocht een gebruiker zelfstandig op zoek gaan naar een afkorting, dan komen ze meteen op de juiste pagina uit. Uitbreidend hierop:
- Voor elk dienstregelingpunt een (korte) pagina over wat het is, waar het ligt. Misschien om het eindeloze zoeken naar afkortingen eens op te lossen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Wubbo »

:pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Suus »

Demonstratie: Abr
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Daniel »

Ben nu ook een paar van dit soort pagina's aan het maken, maar liep tegen een "probleempje" met de categorisatie aan. Met het invullen van de plaats in de infobox krijg je de pagina onder één plaats gecategoriseerd, maar bijvoorbeeld Bmbr ligt aan de ene kant in Dordrecht en aan de andere kant in Sliedrecht. Dan kan je 'm wel handmatig in de categorie van Sliedrecht zetten maar da's ook niet de meest handige manier.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Geert »

Lijkt me voor nu wel de meest gemakkelijke oplossing, eventueel zou je de infobox nog kunnen aanpassen voor een tweede plaats.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Wubbo »

Als dit soort dingen vaker voorkomen is aanpassen van de infobox met een niet-verplicht veld denk ik wel handig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Daniel »

Zowiezo komt 't voor bij alle bruggen van/naar het eiland van Dordrecht. Daarbij is de Moerdijkbrug nog 'n extra leuk geval want die komt aan de Brabantse zijde precies op de gemeentegrens van Moerdijk en Drimmelen uit :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Geert »

Infobox heb ik aangepast voor maximaal 3 plaatsen. *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Wubbo »

Wat is eigenlijk de definitie die we gebruiken van een dienstregelingpunt? Naast dat ik dit graag in een pagina op de Wiki wil zien zie ik namelijk ook dienstregelingpunten langskomen die wel bestaan (zoals Mdbr) maar die je nooit in een dienstregeling terug zal zien. In dienstregelingen zie je namelijk alleen punten waar je iets kan: waar wissels liggen, perrons oid of een beweegbare brug. Mdbr voldoet daar niet aan (de wissels daar in de buurt zijn respectievelijk Willemsdorp en Moerdijkbrug Zuid) en is als dusdanig dus niet in gebruik. Hem wel benoemen op de Wiki impliceert dat ie ook hier op het forum gebruikt kan gaan worden, en dat lijkt me niet wenselijk omdat het zo'n weinig gebruikte afkorting is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Daniel »

Eerlijk gezegd moest ik ook wel eerst kijken of 'ie bestond als verkorting (aangezien het inderdaad een vaste brug is)...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Geert »

In plaats van "dienstregelpunt" kunnen bruggen ook best in een eigen categorie worden gestopt (dat lijkt me zelfs wel wenselijk, eigenlijk). Ben je gelijk van de discussie af of een brug wel of niet een dienstregelpunt is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Wubbo »

Maar wat doe je dan met de bruggen die wel een dienstregelpunt zijn (Gwbr, Abr, etc)? En de vraag is daarmee ook nog niet beantwoord, er zijn nog meer van dit soort vage dingen die wel een verkorting hebben maar die je verder nergens terugziet (onderstations bijvoorbeeld).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Geert »

Bruggen die wel een dienstregelpunt zijn kun je dan ook in de categorie dienstregelpunt stoppen, lijkt me...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Daniel »

Bruggen zitten nu toch zowiezo al in de categorie "Brug", vraag is dan wel hoe je 't in de infobox gaat noemen.

En schakel-/onderstations staan doorgaans naast het spoor, dan lijkt het me duidelijk dat ze er niet bijhoren. Al hebben ze soms de verkorting van het station (bv. SS Ddr) of verwijzen ze naar niet langer bestaande gemeenten (bv. OS Dbd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregelingpunten

Bericht door Geert »

Ik zou voor bruggen een aparte infobox maken, dat maakt ook ruimte voor nieuwe gegevens over bruggen (zoals vast/bediend, bijbehorende rivier, etc.)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten