OVer je Reiservaringen in juni 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Geert »

Ik zag trouwens op de twitter van NS Hispeed eerst een bericht voorbij komen dat er een extra Fyra zou rijden, en een half uur later weer het bericht dat de extra Fyra niet reed vanwege een defect aan de trein. Goed bezig :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

Haha ja ik zag het inderdaad =P. Oepsie...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Veolia mag dan bekend staan om haar voorruiten met grote sterren, ik zit nu in Connexxion Ambassador 8568 en die heeft toch een flinke jaap in de voorruit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Door herstelwerkzaamheden na een blikseminslag bij Abcoude werden de s800 en s3000 en de ICE's omgeleid via Hvs. Altijd leuk om ineens 12 bakken VIRM of een ICE 3M tegen te komen op plekken waar je die niet verwacht. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Stefan »

Bee schreef:Veolia mag dan bekend staan om haar voorruiten met grote sterren, ik zit nu in Connexxion Ambassador 8568 en die heeft toch een flinke jaap in de voorruit.
Amba's trekken dat inderdaad aan... :N
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door MdJ »

Vanochtend waren beide Whispers defect, als vervanging reed op de ene omloop de 250, op de andere de Ex-novio 1713. Deze had al wel OV-Cico's, maar ook nog Nijmeegse, die afgeplakt waren met grote DEFECT-stickers. Ook werkt de filmaansturing niet via Prodata, maar is het lijnkastbediening. Er stond alleen "11" op. Op lijn 2 reed een amba mee, de 5032.

's-Avonds, tegen 18:00 u was de omloop van de 250 vervangen door de 3788, die men weer aan de praat kreeg. De omloop die de 5032 op lijn 2 reed, reed later de 250 :)

Nog meer reservebusjes, ik meen in Zwolle een Limburgse/Zeeuws-Vlaanderen amba te zien (witte achterkant, rood ipv blauwe onderkant) Ik zou niet weten op welke lijn, daar reed hij te ver weg voor.
Bij twijfel: gebruik beton.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Marc »

Veolia Limburg is momenteel bezig met het inbouwen van de Chipkaart apparatuur (volgens mij de kasten die Arriva Waterland ook heeft). In Heerlen heb ik eens gelet op de teksten die verschenen op de lezer bij de achterdeur:

- Herkansing Softland ini2
- EOD update
- EOD files ongeldig
- Gefaald
- Ophalen Softland
- Verbinding met depot PC gefaald
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Aangezien 't inderdaad dezelfde lezers zijn bij Veolia als bij Arriva (die ze overigens in alle regio's al heeft): 'tis softload.ini :P
D'r is nog 'n variant die je pas in 't vervolgstadium krijgt: "Lijn xxx/Rit xxxx niet gevonden in tabel" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Dat 't hier nog niet is langsgekomen zeg... deze foto is toch best wel origineel :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door STF »

Haha, maar valt zo'n ding met vijf man wel vooruit te krijgen? Wij hebben weleens tram 14 achteruit teruggeduwd, maar stonden we toch wel met iets meer "duwkracht".
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

De meeste (*) spoorbruggen liggen een klein beetje schuin zodat ze bij het stilvallen zonder stroom een beetje vooruit of achteruit kunnen rollen.

(*) De spoorbrug bij Alphen aan den Rijn is een beruchte uitzondering, maar dat is sowieso een kansloze brug :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Als een trein eenmaal rolt, lukt het wel. Het grootste probleem is alleen om 'm in beweging te krijgen. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Michael »

Daniel schreef:D'r is nog 'n variant die je pas in 't vervolgstadium krijgt: "Lijn xxx/Rit xxxx niet gevonden in tabel" :wink:
die variant heb ik al een tijd geleden in een stadsbus van Breda gezien toen de OV-Chipkaart nog niet geldig was in Brabant
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Etienne »

t2227 was vanochtend wat te kort met een VIRM-IV in plaats van een VIRM-VI. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

In stel 4086 achterop de t20554 trof ik vanmiddag een automatische deur die z'n naam geen eer aan deed... je moest 'm handmatig open en dicht duwen want er stond geen druk meer op het sluitmechanisme.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Vandaag weer een paar leuke, minder leuke en interessante close-encounters met reizigers:

Verbaasde reiziger op Dt, om 17:02: "Is dit de stoptrein van 17:04 naar Leiden?" Ik: "Jazeker meneer, hoezo, klopt het bord niet?" Reiziger: "Jawel, maar u bent zo vroeg!" Ik (lachend): "Wij zijn niet altijd te laat hoor!" :D

Bekakte dame in de Westtunnel in Asd wil eerst dwars door me heen lopen, blijft vervolgens vlak voor mijn neus stilstaan en is vervolgens beledigd als ik langs haar heen wil. Dame: "Zeg, gaat het?" Ik: "Als u op de weg net zo rijdt zoals u nu loopt, wordt het hoog tijd dat ze uw rijbewijs innemen!" :twisted:

In Asd op spoor 1 sta ik met de hc bij m'n trein (een losse VIRM IV), er komt een jongen naar ons toe en vraagt: "Meneer, kunnen deze stellen eigenlijk uit elkaar?" (en wijst naar het losse VIRM IV-tje) De hc (lachend): "Nee zeg, het is Take That niet!" Ik (serieus): "Ja hoor, maar alleen in de werkplaats en niet in de gewone dienst. Deze rijtuigen vormen samen een vast treinstel." (Want de jongen was oprecht geinteresseerd dus verdiende hij ook een serieus antwoord)

s'Avonds, meisje in Hlm: "Gaat deze trein naar Leiden Centraal?" Ik: "Ja hoor! Goh, jij lijkt sprekend op iemand van TV, ik weet alleen even haar naam niet!" Meisje (lachend): "Doe geen moeite, ik heb al een vriend hoor!" Ik probeer uit te leggen dat het geen versierpoging was, maar de hc die omkwam van het lachen maakte het niet echt geloofwaardig... :X
Vallend blad maakt rails glad.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Karl »

:mrgreen:
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Had vanmorgen wel een echte BN-er in m'n tram :mrgreen: (lijn 3). Echt zo'n bekend hoofd, maar geen idee waarvan hij was. Heb z'n foto wel op internet gevonden en hij blijkt van ONM te zijn geweest. Weet ik dat ook weer.

Afbeelding
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Michael »

Mijn ritje vanmorgen van Terheijden naar Made kostte me maar 78 cent(instaptarief) dit omdat de validators op een halte bleven hangen
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Justin »

Haha, arme Dexter :P.

Vandaag liep het tramverkeer tussen 17:00 en 18:00 in Amsterdam nabij Centraal een beetje in het honderd...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Ardan »

Ik liep om 19 uur van de OBA naar de tramhalte Muziekgebouw/Bimhuis.
Loop onder het spoor door, en ik hoor zo'n raar geluid...
Komt er ineens een stoomtrein overzetten :shock:
Afbeelding
Fotootje even heel snel gemaakt. Nog een paar rijtuigen met mensen erachter, van de Veluwse, zo zag ik.
Ik maak dus dat ik naar Centraal heen kom, misschien stond-ie er nog. Loop naar perron 13/14, geen stoomtrein. Okee, eerste trein naar Sloterdijk? 19 27 uur... was stopper naar Haarlem-Uitgeest. Ondertussen even nagedacht (ja, dat kan ik ook :wink: ). Schipholtunnel komt-ie niet door denk ik, evenals de Hemtunnel. Dus hij moet wel naar Haarlem. Ik zat dus juist in de trein naar Haarlem. Zaanstraat, geen stoomtrein. Sloterdijk evenmin. Ik verwachtte hem bij Halfweg in te halen, dus als ik op Spaarnwoude uitstapte zou ik hem mooi kunnen fotograferen. Nee dus. Maar omdat ik steeds op het balkon stond, en de deur bij Spaarnwoude openging, kon ik wel goed ruiken dat-ie niet zo lang geleden langskwam... Haarlem eruit, geen stoomtrein. Even geprobeerd de spoordriehoek in te kijken... nee, ook niet. Velsertunnel gaat-ie niet door, Zandvoort dan? Nee, leek me ook niet. Dus ik nam de trein richting Leiden van 19 53 uur. Nergens een stoomtrein gezien, wel een stel spotters vlakbij Lisse.
In Leiden kon ik de stoomtrein ook niet meer ruiken dus gaf ik het op, terug naar Schiphol.
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Dexter »

Dan heeft ie wel een hele rare route gereden, want ik kwam hem even na 22:10 u tegen bij Vtn. Ik moest wel even goed kijken, want ik zag drie flauwe en ver uit elkaar staande frontseintjes en er kwam een heleboel rook onder vandaan. Ik dacht eerst aan een onderhoudsvoertuig met vaste remmen ofzo. :mrgreen: Het was wel een heel contrast met mijn SLT.

Vanavond stond er in Bdg een VIRM IV-tje defect, waardoor er niet in Bdg gekruist kon worden. Daarom moest ik bij het begin van het enkelspoor bij Wd 10 minuten wachten op de tegentrein. De trdl probeerde het nieuws en de gevolgen zo luchtig mogelijk te brengen en ze zei: "Daarom hebben we besloten om een van de twee treinen te vertragen en raad eens? De keuze is op jou gevallen!" Tja hoe kan je daar nou kwaad op worden? Ik kon het alleen niet laten om te zeggen: "Nou dat is prima, maar dan wil ik op de terugweg voorrang hebben hoor!" :P Maar toen was de verstoring al voorbij.
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Etienne »

En weer een te korte t2227 vanochtend. Zag er weer knus uit binnenin :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Combino 2120 op lijn 9 van Diemen naar Amsterdam had vandaag een storing met de OV-chipkaart, waardoor iedereen gratis meemocht. Bij de halte Schoolstraat kwam er heel toepasselijk een groep schoolkinderen binnen, in totaal 60 kinderen plus 4 leraren. Omdat de bestuurder geen zin had in lang wachten gooide ze alle deuren op en riep ze via de buitenomroep om dat alle deuren gebruikt mochten worden. De leraren waren ook wel blij, want die hoefden nu niet al hun Sch-kaartjes in te checken die ze om hun nek hadden hangen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten