Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Wubbo »

Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant
Geplaatst op: woensdag 9 juni 2010 22:42
Laatst bijgewerkt: woensdag 9 juni 2010 22:44


Een treinbestuurder heeft zijn rit van Oostende naar Antwerpen Centraal dinsdagnamiddag moeten onderbreken. Enkele jongeren hadden voor de grap enkele busjes deodorant in zijn cabine leeggespoten. De machinist kreeg bijna een flauwte.
Lees verder
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Ardan »

En oh, oh, oh, wat hebben we een lol.
Hadden ze ook zo'n lol gehad als het écht was misgegaan?
Ik doe ook maar wat
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door find_your_spot »

Moet ook wel zeggen dat ik genoeg stinkend belgische spoorweg personeel heb mee gemaakt.... :X
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Suus »

Wat jij een vieze lucht noemt, kan een ander een lekkere lucht vinden.

Feit is en blijft dat deodorant, zeker uit een spuitbus, een irriterend effect kan hebben op de luchtwegen en dat dat heel slecht kan aflopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Fles »

Terroriseren nogal liefst. Nou nou :roll:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Dexter »

Ja ik vind dat ook terroriseren. Als je in een badhokje deodorant op spuit dan kom je al zowat om, laat staan als je dan enkele busjes volledig leegspuit in een ruimte die niet veel groter is. Want die cabines in Belgisch materieel zijn niet veel groter dan een meterkast en zeker in treinstellen, die hebben vaak niet eens eigen cabine(buiten)deuren.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Fles »

De situatie is me duidelijk hoor, en dat het niet tof is ook wel. Maar terroriseren is echt iets heel anders.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Dexter »

Terrorisme vindt niet altijd door middel van bommen plaats hoor. :wink: Maar zo je wilt, noem het treiteren, pesten, iemand lastig vallen. In dit geval ook nog iemand die een veiligheidsfunctie aan het uitoefenen is en die het lot van honderden mensen in handen heeft. Dat maakt dat hier wel sprake is van wat meer dan simpelweg wat kattekwaad.
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Joshua »

Hoewel ik wel van mening ben dat ze flink wat belgiesch spoorweg personeel mogen verplichten dat spul te gebruiken vind ik dit echt niet kunnen. Straffen die hap. En een deodorant plicht invoeren voor belgiesch spoorweg personeel.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Dexter »

Ja maar dan hoef je ze nog niet gelijk te vergassen. :wink: Maar je hebt wel gelijk, Belgische machinisten zijn vaak niet om aan te zien. Terwijl wij hier in Nederland verplicht strak in het (driedelig) pak lopen, banjeren zij in de zomer rond op sandalen en met afknipte spijkerbroeken en vaak stinken ze naar zweet.

In het begin van mijn spoortijd toen ik dat nog niet wist, heb ik weleens de grootste bonje gehad met een Belg op de s9200, die ik met een bak koffie op zijn sandalen en afgeknipte spijkerbroek op zijn gemak een loc reeks 11.8 in zag klimmen. Toen ik vroeg wat hij ging doen, kreeg ik meteen een tirade in het plat-Vlaams, waaruit ik met moeite kon opmaken dat hij de machinist (pardon, treinbestuurder) was. :shock: Dat verwacht je toch niet in zo'n kloffie.
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door find_your_spot »

Joshua schreef:Hoewel ik wel van mening ben dat ze flink wat belgiesch spoorweg personeel mogen verplichten dat spul te gebruiken vind ik dit echt niet kunnen. Straffen die hap. En een deodorant plicht invoeren voor belgiesch spoorweg personeel.
Joshua for President *O*


Eindelijk 2 forumgebruikers die het met me eens zijn. Als ik op Brussel Zuid/Midi naar buiten keek zag ik 7 junkies op het perron staan roken/blowen/smoken, was het niet dat ze ineens na 25 minuten onze trein in stapte :shock:

Bleken het ineens conducte... eeh treinbegeleiders te zijn :X
For Your Railroad Adventures
Oud forumgebruiker

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dexter schreef:en met afknipte spijkerbroeken en vaak stinken ze naar zweet..
Dat eerste vind ik juist wel prima. Machinisten zitten toch alleen in de cabine, zonder zichtbaar te zijn voor passagiers. Dat laatste is inderdaad :neg:, want dat is het bij iedereen. Machinist of niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Suus »

Een beetje representatief mag ook wel. Ze moeten ook van trein naar personeelsverblijf en terug, en echt het visitekaartje van je bedrijf is het dan niet. Daar wordt in Nederland wel iets meer aandacht aan gegeven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Oud forumgebruiker »

Tsja, dat is de keus van het bedrijf zelf. Vind het zelf niet echt een probleem.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door find_your_spot »

ziggy schreef:Tsja, dat is de keus van het bedrijf zelf. Vind het zelf niet echt een probleem.
Ook als je geen bedrijfskleding draagt vindt ik het belangrijk dat je gewoon representatief op je werk verschijnt.
Dit zit hem zeker niet altijd in de kleding.

Elke dag fris douchen, scheren, rouwrandjes weghalen, nagels knippen, haar flot en deodorant... echt een verschil van dag op nacht :Y
For Your Railroad Adventures
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Caspar »

In de RER van Parijs zag ik op een eindstation ineens de bestuurder uitstappen die was gekleed in een lang wit gewaad, met 20cm baard en sandalen aan. Zo'n stereotype arabier die van de moskee afkomt.
De buschauffeur van een Veolia lijnbus in de voorstad had een spijkerbroek met leren jas aan.
Op Parijs-Est stond een machinist in de ballast tegen zijn eigen loc een plasje te plegen, terwijl het perron aan de overkant vol stond met reizigers, ook iets wat hier denk niet voorkomt op een station als Amsterdam centraal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Vinny »

ziggy schreef:
Dexter schreef:en met afknipte spijkerbroeken en vaak stinken ze naar zweet..
Dat eerste vind ik juist wel prima. Machinisten zitten toch alleen in de cabine, zonder zichtbaar te zijn voor passagiers. Dat laatste is inderdaad :neg:, want dat is het bij iedereen. Machinist of niet.
Juist die zweetlucht lijkt mij weer onvermijdelijk als ene machinist een hele dag (zonder fatsoenlijke douchemogleijkheden) in een cabine zonder airco werkt. (Als de vakbonden zich däar druk over zouden maken..._)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef: Juist die zweetlucht lijkt mij weer onvermijdelijk als ene machinist een hele dag (zonder fatsoenlijke douchemogleijkheden) in een cabine zonder airco werkt.
Mag ik je vertellen dat er een verschil is tussen oud zweet en nieuw zweet?
For Your Railroad Adventures
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door webguy »

Overigens lopen Syntus treinmachinisten ook meestal met een spijkerbroek rond hoor...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Dexter »

ziggy schreef:Machinisten zitten toch alleen in de cabine, zonder zichtbaar te zijn voor passagiers.
Dat ben ik niet met je eens hoor. Als ik even tijd heb tijdens een wat langer stationnement (vooral op de grotere stations) stap ik altijd even uit m'n cabine, zodat je aanspreekbaar bent voor reizigers met vragen. Vooral op stations als Shl wordt dat wel op prijs gesteld, want daar zijn altijd wel mensen met vragen. Je slaat twee vliegen in 1 klap, want je een aanspreekpunt voor je klanten en tegelijkertijd kun je even je benen strekken en een frisse neus halen. :wink: En ja, er zijn ook machinisten die hun cabine niet uitkomen of die een baaldag hebben, maar lang niet allemaal hoor.

En wat find_your_spot zegt over verzorging daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb altijd een kam bij en op warme dagen heb ik altijd een klein busje deo bij me voor in warme cabines. In vrijwel alle personeelsverblijven hangen bij ons levensgrote spiegels met de tekst: "Zo ziet de klant u!" Een betere reality-check kan je niet krijgen toch? :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Ardan »

Caspar schreef:IOp Parijs-Est stond een machinist in de ballast tegen zijn eigen loc een plasje te plegen, terwijl het perron aan de overkant vol stond met reizigers, ook iets wat hier denk niet voorkomt op een station als Amsterdam centraal.
Laatst nog in Roermond, heeft Rienstertje toevallig gezien toen hij uit het raam keek. -O-
Maar toch vind ik het hier in Nederland prima geregeld met het uniform, iedereen ziet er keurig uit. Het Belgische uniform, in hoeverre personeel dat überhaupt draagt, vind ik ronduit saai...
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Dexter »

Ik vind Belgische treinbegeleiders maar saaie grijze muizen en die hoedjes zijn wel erg overdreven, treinbestuurders daarintegen zijn dan weer het andere uiterste. Die zijn vaak onverzorgd en lopen in hun eigen kloffie.
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door find_your_spot »

[EDIT Wubbo]Zullen we hier gewoon weer met respect met elkaar omgaan, zeker ten opzichte van mensen die hier niet kunnen reageren?

Begrepen :pos:
Laatst gewijzigd door find_your_spot op di 15 jun 2010, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
For Your Railroad Adventures
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Jongeren terroriseren treinbestuurder met deodorant

Bericht door Joshua »

Treinbestuurders mogen in belgie ook gewoon hun eigen kleren dragen.
Ik deed maar even navraag bij een jongen die in belgie treinbestuurder is. En die was het met me eens. Hij heeft een keer zijn trein 10 minuten laten vertragen omdat de machinist voor hem die hij moest af lossen zo erg stonk dat hij de cabine eerst wou laten luchten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten