Het is weer feest...

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Het is weer feest...

Bericht door Fles »

Het Centraal Station in Utrecht is donderdagochtend rond 11.00 uur getroffen door een stroomstoring.

Prorail, spoorwegbeheerder, weet nog niet precies wat er aan de hand is. Voorlopig is er geen treinverkeer mogelijk van en naar Utrecht, aldus een zegsvrouw.

De Nederlandse Spoorwegen balen van de storing. Het is nog een geluk bij een ongeluk dat we niet midden in de spits zitten, aldus een woordvoerder. De NS zet vooralsnog geen bussen in. "Utrecht is hét knooppunt van treinend Nederland. Daar valt niet tegenaan te bussen."
Bron :|
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Het is weer feest...

Bericht door JeePee »

Storing voorbij, treinverkeer wordt hervat. Hopelijk gaat dat nu wat sneller dan 2 dagen terug in Brabant.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het is weer feest...

Bericht door Geert »

Mijn bus 50 van Utrecht naar Driebergen-Zeist zat al goed vol met mensen die eigenlijk liever de trein hadden genomen... Nou ja, gelukkig is het al weer verholpen. Als ik de AV van Ut bekijk is het wel rommelig (een extra stoptrein naar Shl, wat opgeheven treinen in de s2000, s2800 en s800), maar begint het wel weer te rijden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer feest...

Bericht door Fles »

storing is vlot verholpen nog :pos: Welke Windows 3.11 proraildoos moest er nu weer gereboot worden?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het is weer feest...

Bericht door Geert »

Het was een stroomstoring ;-)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het is weer feest...

Bericht door webguy »

Overigens hoeft dat niet te betekenen dat er geen computersysteem achter hangt :) Lijkt me dat prorail op een of andere manier ook de stroom aanstuurt...

Anyway, NU.nl haalt wel erg vage foto's uit de kast voor dit soort berichten:
Deze mensen zijn nogal winters gekleed:
Afbeelding
En deze HCs zien eruit alsof ze nog 't oude pak aan hebben, niet de nieuwe kleding (dus vast van aantal jaar terug):
Afbeelding
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het is weer feest...

Bericht door Mark »

Bovendien vind ik het erg knap als er in Ut een trein van spoor 6a vertrekt :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Het is weer feest...

Bericht door Jurjen »

Mensen die überhaupt verwachten dat Nu.nl actuele foto's gebruikt om hun nieuwsberichten te illustreren moeten lekker even naar de maan verhuizen. Hoe wil je dat doen zonder reporters?
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Het is weer feest...

Bericht door Mark »

Jurjen schreef:Mensen die überhaupt verwachten dat Nu.nl actuele foto's gebruikt om hun nieuwsberichten te illustreren moeten lekker even naar de maan verhuizen.
Ook goeiemorgen Afbeelding Met het verkeerde been uit bed gestapt vanochtend? :wink:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer feest...

Bericht door Fles »

Hij heeft wel gelijk op zich. Wat nu.nl doet is ook alleen maar thematische illustratie. Als er iets met een trein is, dan gebruiken ze een plaatje van een trein. Meer is het niet. Het hoeft inhoudelijk niks met DIE trein op DAT moment te maken te hebben.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het is weer feest...

Bericht door webguy »

Nee, dat snap ik ook wel, ze pakken er iets bij dat ongeveer past. Ze kunnen niet bij elke NS verstoring een verslaggever ter plekke hebben. Het plaatje dat ze gebruiken als er iets is over de NS met een NS-Stationsbord en een man op 't perron heb ik nu al 1000 keer gezien. Maar 't is wel grappig om te zien hoe dat nooit zou kunnen :) Het is leuk om te zien wat ze uit de kast trekken.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Het is weer feest...

Bericht door Jurjen »

Maar dan kan je natuurlijk ook vraagtekens gaan stellen over het plaatje bij het bericht over de vertrekbonus van de Cxx-topman: daar staat een vrouw die een Cxx-bus instapt... Heeft dus feitelijk ook niks te maken met de oprotpremie van iemand die op een Cxx-kantoor gewerkt heeft... Dus, na met mijn goede been uit mijn ziekbed gestapt te zijn, verbaasde ik me over het feit dat er een discussie op gang kwam over iets zinloos als het archiefmateriaal van Nu.nl...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Het is weer feest...

Bericht door Vinny »

Het onderzoek is nog bezig. Het geruchtencircuit functioneert ook op mijn werkplek volledig. Ik ga zolang de feiten niet boven tafel zijn niet meedoen aan een portie speculaas ruilen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het is weer feest...

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Het onderzoek is nog bezig. Het geruchtencircuit functioneert ook op mijn werkplek volledig. Ik ga zolang de feiten niet boven tafel zijn niet meedoen aan een portie speculaas ruilen.
Functioneert er tenminste nog IETS daar, niewaar? HULDE! :pos:

Op welke termijn denkt het onderzoek afgerond te zijn?
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: Het is weer feest...

Bericht door math1985 »

webguy schreef:Nee, dat snap ik ook wel, ze pakken er iets bij dat ongeveer past. Ze kunnen niet bij elke NS verstoring een verslaggever ter plekke hebben. Het plaatje dat ze gebruiken als er iets is over de NS met een NS-Stationsbord en een man op 't perron heb ik nu al 1000 keer gezien. Maar 't is wel grappig om te zien hoe dat nooit zou kunnen :) Het is leuk om te zien wat ze uit de kast trekken.
Gebruiken ze de IRM-III dan niet meer?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bemined en 44 gasten