OVer je Reiservaringen in juni 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Gekko123 »

Vandaag op lijn 41 reed de 9237. Deze bus was niet helemaal heel meer. Allereerst was er bij de chauffeur wat dingen met tape vastgeplakt en hingen er over de knopjes van de achterste deuren (het was een gelede bus) briefjes met Defekt.

Een paar keer een onderhoudsbeurtje gemist? In ieder geval is het tijd dat deze bus een keer nagekeken word.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door mb90 »

Vandaag reed de RET Citaro 357 op lijn 44 met een scrollende bestemming. Ik wist dat de Citaro's dat konden, maar in de praktijk zie ik het alleen maar bij lijn 56 bij de 300-tjes op de zijdisplay's. Bij de 357 was echter Rotterdam Centraal (wat er normaal gewoon op past) alleen op het voordisplay langzaam scrollend te zien:
Afbeelding

Afbeelding

Verder zag ik vanmiddag een onbekende Veolia MAN Lion's City CNG de Maastunnel in zuidelijke richting induiken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Vandaag op lijn 41 reed de 9237. Deze bus was niet helemaal heel meer. Allereerst was er bij de chauffeur wat dingen met tape vastgeplakt en hingen er over de knopjes van de achterste deuren (het was een gelede bus) briefjes met Defekt.
Hmm, nogsteeds dus... tenminste, ik neem aan dat het dezelfde bus was als ik een week of twee geleden trof. Die was ook duidelijk bij Tape Service Nederland in onderhoud :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Joshua »

Afgelopen week vertelde Stefan het me al, maar vandaag had ik ook zelf de eer om in een Volvo te zitten die een tweede rolstoelplaats heeft en een scherm. Goedzo Breng.

Al blijf ik de Volvo's vreselijk vinden.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Jurjen »

Reizen was het niet, maar het hoort er wel bij. Enige dagen geleden kwam bij het inchecken met de OV-Sjipkaart in de bus de tekst 'Autoload' in de tweede regel. Tsja, het salaris wachtte echter nog twee dagen en de incasso mislukte. Gisteren was het dan ook iets van 'Geblokkeerd' dat in de tweede regel zichtbaar werd bij het inchecken. Even gecheckt bij de automaat, en wat ik verwachte: saldo geblokkeerd, SOV nog wel geldig, dus doordeweeks kon ik door. Toch vandaag maar even bij een loket langs om het geld alsnog te geven.
Het werd het GVB loket te Amsterdam Centraal, omdat ik daar toevallig in de buurt was, en die op Bijlmer al gesloten was. Maarja. Vrij druk daarbinnen. Nummertje trekken. 210. Nu aan de beurt: 165. Wachten dan maar, wil morgen reizen op saldo in de bus. Na meer dan een half uur was ik dan eindelijk aan de beurt. Euh, ja, vreemd. Hij is actief, maar ook geblokkeerd. Momentje, ik ga het even vragen. Twee collega's en vijf minuten later vertelt de collega me Nee, daar kunnen wij niks aan doen, want wij kunnen niet zien waarom hij geblokkeerd is. Met studentenkaarten kunnen wij niks. Nou, zeg ik, dat kunnen jullie wel. Vorige keer bij het GVU konden ze het ook deblokkeren. Het gaat hier namelijk gewoon om het saldo waarvoor een incasso mislukt is. Oh, oh. Ja, dat kan natuurlijk ook. Dan moeten we nog even doorklikken. Hm, ja. 10 euro debet. Ja, dan moet je 10 euro betalen en kunnen we het deblokkeren. Oh, dus toch. Ik geef 10 euro, ze drukken op wat knopjes, et voila, hij doet het weer.
Zucht, toch blij dat ik niet na een half uur wachten me direct heb laten afschepen. ;)

Als dit volgens de heren moderatoren beter in een OV-Sjipkaart topic past, weest zo vrij het te verplaatsen.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Raymond »

Op dit moment worden in de SRE Ambassadors de gele oplaadautomaten opgehangen die precies gelijk zijn aan die dingen zoals ze oa bij AH To Go staan. Zijn het daarmee de eerste bussen die wel een volledig oplaadpunt krijgen vergeleken met die kleine blauwe ophaaldingen waar je enkel producten kan ophalen die je van tevoren klaar hebt gezet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Helaas. In Amstelland-Meerlanden, Zaanstreek en Duin- en Bollenstreek hebben de bussen van Connexxion ook volwaardige oplaadautomaten :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Etienne »

Vanochtend was van trein t529 het Haagse deel eerder in Gd, het Rotterdamse deel zat daarachter. Maar helaas moest het Haagse deel voor Gdg wachten om het Rotterdamse deel voor te laten gaan :twisted:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Karl »

Bee schreef:Helaas. In Amstelland-Meerlanden, Zaanstreek en Duin- en Bollenstreek hebben de bussen van Connexxion ook volwaardige oplaadautomaten :)
Qbuzz in SRR heeft die ook.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Daniel »

Connexxion in de provincie Utrecht ook, BRU heeft dan weer alleen ophaalautomaten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door --Stefan-- »

Waarom wordt er tussen de pronvincie en BRU weer onderscheid gemaakt? :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Haantjesgedrag, eilandjesdenken, miscommunicatie, prioriteiten. Kies maar zou ik zeggen :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door --Stefan-- »

Ik denk dat ik voor een combinatie ga van.... haantjesgedrag, eilandjesdenken, miscommunicatie & prioriteiten :roll:
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Geert »

Zal wel om budgettaire redenen zijn. Net zoals dat je in de PU-bussen ook meer rechten hebt bij vertraging en dergelijke...
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Joshua »

Zo blauw ophaalkastje is eigenlijk toch ook gewoon prima in de bus? Bestel thuis via internet en haal het in de bus op. Vind het een beetje overbodig om die lompe gele kastjes in de bus te plaatsen.
Al heb ik bij de GVB ook kleine gele kastjes gezien.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Zal wel een ander GVB zijn geweest dan ik ken :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Joshua »

In een combino, 1 keer gezien daarna ook niet meer.
De foto er bij gezocht:
Afbeelding
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Is alleen op lijn 26.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Joshua »

Zit er nog een reden achter waarom uitgerekent die lijn dan als enige van die aparte ophaalkastjes heeft?
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die lijn heeft een eigen wagenpark en stalling op IJburg. Wellicht willen ze het daar eerst op proef draaien. ;)
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

's Morgens zie ik vaak de bussen van Connexxion uit de regio Almere. Die Volvo's. Je weet wel, deze:
Afbeelding

Een mooi initiatief dacht ik. Maar wat schetste gisteren mijn verbazing toen we tijdens ons rondje halteerden op Almere Strand? Een file van hier tot tokio op de naast gelegen snelweg en temidden van die file een mooie rode Connexxionbus met dit opschrift :lol:.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Suus »

Ik zag er vrijdag ook eentje in de file staan, hij reed op de bocht van de A4 uit Amsterdan naar de A9 richting Haarlem. Wat zo'n bus daar trouwens te zoeken heeft mag Joost weten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

In Haarlem zit wel een grote TSN-werkplaats, die o.a. schadegevallen doet.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Marc »

Gistermiddag in Maastricht nog een leuke opmerking gehoord van een HC:

Reiziger: Utrecht?
HC: Utrecht, die kant op (wijzend richting noorden).

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je Reiservaringen in juni 2010

Bericht door Meltrain »

Pijnackerbus schreef:Vanochtend was van trein t529 het Haagse deel eerder in Gd, het Rotterdamse deel zat daarachter. Maar helaas moest het Haagse deel voor Gdg wachten om het Rotterdamse deel voor te laten gaan :twisted:
Klopt, ik zat in het Rotterdamse deel (t20529).... :wink:
Om vage redenen vertrokke we ruim 5 minuten te laat vanaf Rotterdam Centraal. Ik weet niet waarom, want er kwam ook geen omroep over.
Maar het is wel logisch dat de t20529 de t529 nog inhaalde, want de t20529 moet eerder in Utrecht zijn, omdat anders de volgorde niet klopt. :wink:

Overigens: zaten in jouw trein ook zoveel Bevers? :P
In mijn trein stapten er bij Rta minimaal 7 in (die zaten namelijk naast en voor mij) en op Utreht Centraal stonden er nog zeker 30 te wachten. Zij wilden namelijk ook allemaal naar Amersfoort voor de Landelijke Bever-Doe-Dag.

Verder vertrok de t529 ruim te laat vanaf Ut. De conducteur (geen HC) wist ook niet waarom, maar later hoorde ik dat het was omdat er te veel fietsen waren, die ook grotendeels in het gangpad stonden. Deze moesten eerst verwijderd worden, voor we weg konden. Jammer van de vertraging, maar ik snap het wel i.v.m. de veiligheid.
Bij aankomst in Amersfoort hadden we zeker +15, maar aangezien de t143 ook +15 had, hadden reizigers naar Salland, Twente en Duitsland geluk en konden die nog mee.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten