Vraag traject Groningen-Leer en DB Ländestickets

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Vraag traject Groningen-Leer en DB Ländestickets

Bericht door deadlock »

Vrijdag 9 mei wil ik stappen in Kopenhagen.
Dit wil ik doen door met de stoptrein te gaan en dan wel via Flensburg/Padborg. In Denemarken is er geen verschil in de prijzen van IC's en stoptreinen, dus het traject vanaf Padborg koop ik een treinkaartje in Padborg.

Van de NS, Arriva, DB en DSB sites word ik niet veel wijzer. Wie kan mij vertellen wat een standaard internationale retour Groningen-Nieuweschans Gr. kost.
Daarna wil ik zo goedkoop mogelijk verder reizen naar Padborg via Flensburg. Wat is hier de goedkoopste reismanier voor? De terugweg is op zondag, dus het moet geen probleem zijn om dan een schönes wochenende ticket te kopen. In NRW kon je (dacht ik) NRW tickets kopen voor een hele dag, maar ik kan nergens vinden of dit ook geldt voor Niedersachsen en Slechwig-Holstein.

Wie kan me helpen!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB L

Bericht door Vinny »

Van de NS, Arriva, DB en DSB sites word ik niet veel wijzer. Wie kan mij vertellen wat een standaard internationale retour Groningen-Nieuweschans Gr. kost.
Het CIV tarief is belachelijk hoog. Je kunt op dat stuk wel met een strippenkaart reizen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB Ländestickets

Bericht door Cookie »

Een standaard kaartje Groningen - Nieuweschans Grens is volgens mij duurder dan het strippenkaarttarief, ik zou je dus aanraden per blauwe strippenkaart te reizen.

Verder is het Niedersachsen-ticket geldig vanaf Weener naar Leer (D) als ik me niet vergis: voor Nieuweschans grens-Weener moet je dus betalen. Dit deel kan ook met de strippenkaart, maar alleen de blauwe is voor dat stuk geldig!
DB schreef:Mit dem Niedersachsen-Ticket und dem Niedersachsen-Ticket Single fahren Sie mit den DB-Zügen sowie den Zügen der EVB, eurobahn, metronom, NordWestBahn, arriva und cantus in der 2. Klasse in Niedersachsen, Bremen und Hamburg.
Voor Niedersachsen bestaan net zulke kaartjes als voor NRW, zie link onderaan.

Enkele handige links:
http://www.jizdenka.cz/it.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; (internationaal tarief, Groningen-Weener Gr is EUR 8,60 zonder korting)
http://www.bahn.de/regional/view/nieder ... cket.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; (Niedersachsen ticket)
http://www.bahn.de/p/view/preise/region ... kets.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; (Schleswig-Holstein-Ticket )
http://www.arriva.nl/admin/kern/file_op ... php?id=539" onclick="window.open(this.href);return false; (hoeveelheid af te stempelen strippen tussen Gn-Leer)
http://www.bahn.de/p/view/preise/region ... kets.shtml" onclick="window.open(this.href);return false; (overzicht Ländertickets)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB L

Bericht door deadlock »

Thanks! Ik ga nog even kijken of ik een leuke planning in elkaar kan zetten!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB Ländestickets

Bericht door IC3 »

Een Europa-Spezial Dänemark kan ook interessant zijn en dan ben je niet veroordeeld tot RE's en RB's. :)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB L

Bericht door IC3 »

Wellicht overbodig, maar toch. DSB Orange is goedkoper dan wanneer je een kaartje in Padborg zelf zou kopen.
DSB Orange Padborg-Kopenhagen kan voor 269,- dkk. Je moet dan wel een eigen kaartje printen. Als je je kaartje in Padborg aan het loket koopt betaal je altijd 311,- dkk, maar ben je wel flexibeler.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB L

Bericht door deadlock »

Ik heb het in verband met familieomstandigheden uitgesteld naar eind juni. Dan pak ik gelijk het festival Roskilde er bij en doe ik twee weken .dk.

Bedankt voor alle tips!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB L

Bericht door IC3 »

Oja, een Interrailpas voor Denemarken (3 dagen) is financieel ook al snel interessant!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB Ländestickets

Bericht door deadlock »

IC3 schreef:Oja, een Interrailpas voor Denemarken (3 dagen) is financieel ook al snel interessant!
Wow. Daar had ik nooit bij stil gestaan!! Dat is zelfs goedkoper dan een Dänemark Spezial á €78!!

Ik ga er morgen een halen voor Duitsland en Denemarken in Utrecht!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB L

Bericht door IC3 »

Als je nu een Interrail Denemarken combineert met een SWT/Länderticket ben je volgens mij het goedkoopst uit. Interrail voor Duitsland is vrij kostbaar!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB L

Bericht door Caspar »

Klopt, dan is het misschien zelfs nog voordeliger om voor een Global pass te gaan ipv 2 aparte One country passes te gaan.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB L

Bericht door deadlock »

189 euro. Maar dan plak ik er een dag berlijn aan vast ofzo :)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Vraag traject Groningen-Leer en DB L

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Klopt, dan is het misschien zelfs nog voordeliger om voor een Global pass te gaan ipv 2 aparte One country passes te gaan.
Ja maar dan moet het weer binnen 10 dagen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten